طراحی سایت

0 تا 100 سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی 

ساخت سایت یا فروشگاه اینترنتی با کمک وردپرس، یکی از ساده ترین روش ها برای ورود به کسب و کارهای اینترنت است. اما آیا هر وب سایت وردپرسی می تواند به خوبی در گوگل رتبه بگیرد؟ خیر، زمانی یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی در گوگل جایگاه خوبی پیدا می کند که ابتدا اصول سئو روی آن رعایت شده باشد. ما در این مطلب راهنمای سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی را ارائه کرده ایم و در ادامه نیز بهترین افزونه سئو برای وردپرس را به شما معرفی می کنیم.

آیا می توان محصولات فروشگاه وردپرسی را سئو کرد؟

یکی از سوالات پر تکرار افرادی که قصد ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس را را دارند، این است که آیا ووکامرس با سئو سازگار هست یا نه؟

در پاسخ باید بگوییم ووکامرس به خوبی با سئو سازگار است، اما سئو فروشگاه اینترنتی فقط به سیستم مدیریت محتوای آن بستگی ندارد و رعایت عوامل بسیاری در آن موثر است که در ادامه شرح خواهیم داد. افزونه هایی که برای سئو و بهینه سازی وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد، فقط پارامتر های کلی را بررسی میکند تا عنوان صفحه را به درستی انتخاب کنید، توضیحات هر صفحه را با توجه به کلمات کلیدی بنویسید و …. اما  در نهایت سئو فروشگاه اینترنتی مراحل مهم تری دارد.

 

مراحل سئو فروشگاه اینترنتی

 

 

1. رقبا را بررسی کنید

پیش از شروع به سئو محصولات در وردپرس، بهتر است که در آن حوزه به صورت کامل تحقیق کرده و شیوه کار رقیبانتان را نیز بررسی کنید. با تحلیل و بررسی رقبا در حوزه کاری خود، این امکان فراهم می شود تا بتوانید با دید بازتری کارتان را شروع کنید. تحلیل رقبا به شما می کند تا نقاط ضعف و قدرت آنها را شناسایی کرده و از آنها به نفع خودتان استفاده کنید.

در مطلب ” آنالیز سایت رقیب ” این موضوع را کامل به شما یاد داده ایم.

 

2. درباره کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاهتان تحقیق کنید

فروشگاه های اینترنتی در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند، بنابراین شما باید با توجه به محصول و خدماتی که ارائه می دهید، کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. فرض کنید در زمینه فروش محصولات دیجیتال فعالیت می کنید. شما باید بدانید که مردم برای پیدا کردن هر نوعی از محصولات دیجیتال، دقیقا چه عبارتی را بیشتر جستجو می کنند. سپس با توجه به نتایجی که به دست آوردید، از آن کلمات در عنوان صفحه و همچنین توضیحات محصول و … به درستی استفاده کنید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توان بهترین آنها عبارتند از :

  • KWFinder
  • Ahrefs
  • SEMrush

اکانت رایگان هر  یک از ابزار های فوق، محدودیت هایی در اعلام کلمات کلیدی دارد و اگر بخواهید به شکل حرفه ای تری سئو کنید، باید اکانت تجاری آن را خریداری نمایید. همچنین شما می توانید تمرکز کلمات کلیدی فروشگاه های اینترنتی بزرگی مانند دیجی کالا یا آمازون را بررسی کنید و با توجه به عملکرد آنها، شما نیز اقدام کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی هر محتوا و صفحه ای از سایت، نیاز به آموزش های کاملی دارد که در محتوا ” چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟  ” قبلا به صورت کامل و گام به گام به شما آموزش داده ایم.

 

3. تنظیمات اولیه سئو سایت و افزونه سئو را انجام دهید

زمانی که سایت خود را راه اندازی کردید، لازم است که یکی از افزونه های سئو را نصب کنید. این افزونه ها با توجه به نیاز شما تنظیماتی دارند که باید آنها را با دقت انجام دهید. همچنین لازم است که نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید. نقشه سایت در واقع لیستی از آدرس های تمام صفحات فروشگاه اینترنتی شما است که باید به گوگل معرفی شود تا گوگل سریع تر و بهتر آنها را خزش کند.

اگر با نقشه سایت و نحوه معرفی آن به کنسول گوگل آشنایی ندارید، در محتوا ”  معرفی نقشه سایت به گوگل ” به صورت ساده به شما یاد داده ایم که چطور نقشه سایت خود را آماده کنید و در نهایت آن را در اختیار گوگل قرار دهید.

 

4. عنوان و توضیحات متای هر محصول را جذاب بنویسید

عنوان یک محصول اولین چیزی است که می تواند کاربران را به سایت شما جذب کند. شما باید بدانید که کاربران اینترنت، هر محصول را با چه عبارتی بیشتر جستجو می کنند، سپس باید آن عبارت را در عنوان خود استفاده کنید. 

دومین موردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، توضیحات متای هر محصول است. پیش از آنکه سایتی را در نتایج گوگل باز کنید، توضیحات کوتاهی در حدود 2 خط را می توانید مشاهده کنید. اصولا با توجه به این توضیح و در نظر گرفتن عنوان صفحه، تصمیم می گیرید که روی سایت کلیک کنید یا خیر. بخش توضیحات متای هر صفحه آنقدر اهمیت دارد که افزونه هایی مثل یواست یا رنک مث، امتیازی را برای آن در نظر گرفته اند. هر چه توضیحات متای شما بهتر نوشته شود نرخ کلیک یا همان CTR در گوگل، برای صفحه محصول شما بالاتر میرود.

پیشنهاد می کنیم مطلب ” نحوه نوشتن توضیحات متا ” را حتما مطالعه کنید. همچنین اگر اطلاعات کاملی درمورد نرخ کلیک ندارید، مطلب ” نرخ کلیک چیست؟ ” را مطالعه کنید.

اما توضیحات متا باید دو ویژگی داشته باشد :

  1. حتما یکبار کلمه کلیدی اصلی محصول و عنوان صفحه در آن استفاده شده باشد.
  2. به نحوی جذاب نوشته شود که کاربران با دیدن آن برای بازدید از صفحه شما ترغیب شوند.

 در زیر می توانید نمونه ای از نوشتن توضیحات متا محصول را در وردپرس به کمک افزونه سئو مشاهده نمایید:

سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی 

5. آدرس صفحه محصول یا url  آن را بهینه انتخاب کنید

پس از آنکه عنوان مناسبی برای هر صفحه انتخاب کردید، باید URL آن را نیز بر اساس اصول سئو انتخاب کنید. شما می توانید آدرس صفحه را به صورت فارسی یا انگلیسی بنویسید.

برای اینکه بدانید کدام نوع از URL بهتر است، پیشنهاد می کنیم که محتوا “کدام URL برای سئو بهتر است؟” را حتما مطالعه کنید.

در وردپرس آدرس صفحه در بخش پیوند یکتا قرار میگیرد و پیشنهاد ما با تجربه 15 ساله در حوزه وب آدرس انگلیسی به جای فارسی است.

سئو سایت فروشگاهی

6. توضیحات هر محصول را با توجه به اصول سئو بنویسید

کمی قبل تر به شما گفتیم که باید کلمات کلیدی مرتبط با کارتان را پیدا کنید و آنها را در سایت خود با چگالی مناسب به کار ببرید. در واقع شما باید با کمک کلمات کلیدی هر محصول، توضیحاتی را برای آن بنویسید.

در فروشگاه های وردپرسی دو قسمت برای توضیحات هر محصول وجود دارد :

توضیحات کوتاه : اصولا باید به صورت موردی و کوتاه نوشته شود، تا کاربران بتوانند با خواندن این توضیحات کوتاه، اطلاعات کاملی از محصول به دست بیاورند. برای مثال اگر فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی دارید، باید مشخصات مهم فنی و اولیه هر محصول را در این قسمت بنویسید.

توضیحات طولانی : این قسمت شامل توضیحات مفصل تری از محصول می باشد که به نقد و بررسی و توضیح در مورد تمامی امکانات محصول خود میپردازید. هر چیزی که لازم است کاربر در مورد محصول شما بداند و دغدغه های ذهنی آن  را برطرف کند باید در این قسمت به صورت ساده و روان نوشته شود. همچنین میتوایند بخشی از این قسمت را با آموزش استفاده از محصول مورد نظر یا کاربرد های مختلف آن تکمیل کنید. یه نکته مهم اینکه در قسمت توضیحات هر محصول سعی کنید کلمات کلیدی مترادفی که گوگل پیشنهاد می دهد را نیز استفاده کنید. کلمات کلیدی مترادف، در واقع آن دسته از کلماتی هستند که به کلمه کلیدی هدف شما بسیار نزدیک اند. برای مثال اگر می خواهید در مورد محصول “زودپز” توضیحاتی بنویسید، باید از کلماتی مکمل مانند “زودپز 4 لیتری” یا “آرام پز” نیز استفاده کنید.

توضیحات محصولات را به نحوی بنویسید که حداقل یک بار کلمه کلیدی در آن به کار برود و کاربران فروشگاه اینترنتی شما با خواندن آن بتوانند تمام اطلاعات لازم در مورد آن محصول را به دست بیاورند.

 

7. تصاویر محصولات را بهینه سازی کنید 

برای بهینه کردن تصاویر باید به 4 نکته توجه کنید:

  1. نام  فایل هر تصویر را با توجه به صفحه محصول انتخاب کنید. نام فایل می تواند فارسی یا انگلیسی باشد، اما باید حتما کلمات کلیدی محصول در نام آن استفاده شود.
  2. حجم تصاویری که استفاده می کنید را بررسی کنید. زمانی که حجم تصاویر یک صفحه زیاد باشد، سرعت لود سایت به شدت کم می شود و کاربر را خسته می کند. برای این کار شما می توانید از افزونه های بهینه سازی تصاویر استفاده کنید که بهترین آنها را در محتوا ” بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر ” معرفی کرده ایم.
  3. تگ Alt  یا متن جایگزین تصاویر را به درستی انتخاب کنید. در واقع تگ Alt هر تصویر، گویای موضوع آن عکس برای موتورهای جستجو است. بنابراین باید با توجه به کلمات کلیدی هر محصول برای تصاویر آن تگ alt قرار دهید.
  4. تصویر محصول را شفاف و با کیفیت قرار دهید. از زوایای مختلف محصول عکس بگذارید. این موارد تجربه کاربری بهتری را برای کاربران شما به وجود می آورد و بصورت غیر مستقیم در سئو فروشگاه اینترنتی موثر است.

تگ Alt تصاویر

8. برای محصولات خود دسته بندی و برچسب ایجاد کنید

در واقع دسته بندی اصولی و درست محصولات، این امکان را به مشتری ها می دهد تا راحت تر محصول خود را پیدا کنند. شما باید ابتدا برای هر محصول دسته بندی ایجاد کنید. برای مثال اگر در حوزه پوشاک فعالیت دارید، باید دسته بندی هایی به صورت لباس زنانه، لباس مردانه و … داشته باشید. نام هر دسته را با توجه به کلمات کلیدی مرتبط با آن محصولات انتخاب کنید. در نهایت باید با توجه به نوع هر محصول، آن را در دسته مرتبط خودش قرار دهید. این کار علاوه بر اینکه، خرید را برای کاربران سایت آسان می کند، باعث می شود که در گوگل هم رتبه بهتری بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که به کاربران فروشگاه شما کمک می کند تا محصولات خود را آسان تر پیدا کنند، برچسب های محصولات است. در واقع برچسب ها یا تگ ها، جزئیات بیشتری از یک محصول را شرح می دهند. برای مثال اگر دسته بندی با عنوان لباس ورزشی مردانه دارید، می توانید از برچسب ” تیشرت ورزشی نایک ” استفاده کنید. این برچسب جزئیات بیشتری از این دسته را به کاربر می گوید. البته در استفاده از برچسب ها نباید زیاده روی کنید، چرا که در طولانی مدت ممکن است برای شما مشکلاتی از قبیل کندی سرعت سایت و یا صفحات زامبی ایجاد کند. همچنین دقت داشته باشید که برچسب های هر دسته بندی، باید با سایر دسته ها متفاوت باشد.

 

9. صفحات دسته بندی ها را بهینه کنید

هر دسته ای که ایجاد می کنید، در واقع صفحه ای نیز برای آن ساخته می شود که باید بر اساس اصول سئو، آن را تکمیل کنید. ابتدا باید برای دسته بندی ایجاد شده نام و آدرسی را انتخاب کنید. اصولا باید آدرس هر دسته بندی، کوتاه ترین و اصلی ترین کلمه کلیدی مرتبط با آن باشد و عنوان فارسی هر دسته باید کلمات کلیدی چند سیلابی (پیشنهادات گوگل) باشد. همچنین هر دسته بندی باید توضیحات متای مخصوص خود را داشته باشد تا بتواند کاربران را برای خرید ترغیب کند. فراموش نکنید که این توضیحات نیز باید حداقل دارای یک کلمه کلیدی مرتبط باشد.

مراحل سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی

10. وبلاگ داشته باشید

بخش وبلاگ آنقدر در سئو یک سایت نقش موثری دارد که بهتر است پس پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کارتان، برای تولید محتوا وبلاگ نیز برنامه ریزی کنید. فروشگاه های اینترنتی عموما به جز قسمت توضیحات محصول، محتوای مفید دیگری ندارند. از این رو لازم است برای جذب کاربران بیشتر و همچنین جلب نظر گوگل، اقدام به تولید محتوا کنند. حال موضوع هر محتوا می تواند متناسب با نوع کارتان متفاوت باشد. برای مثال اگر در حوزه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنید، می توانید آموزش های مختلف مراقبت پوست را در وبلاگ خود قرار دهید. تولید محتوای جذاب، مفید و سئو شده، می تواند رتبه فروشگاه شما را در حد چشم گیری بهبود ببخشد. شما می توانید نکات مهم و کاربردی را برای تولید محتوای فروشگاه اینترنتی خود در محتوا ” تولید محتوای سایت فروشگاهی ” مطالعه کنید.

 

11. برای صفحات محصولات خود از اسکیما استفاده کنید

اسکیما یا داده های ساخت یافته، داده هایی هستند که به گوگل کمک می کند تا صفحات شما را بهتر درک کند. مثل زمانی که در گوگل محصولی را جستجو میکنید و یک محصول در بین سایر نتایج ستاره دار نمایش داده میشود. اسکیما به طور مستقیم تاثیری در سئو سایت شما ندارد، اما سبب می شود که سایت شما بیشتر به چشم کاربر بیاید. زمانی که کاربران وب سایت شما را بیشتر کلیک کنند، نرخ CTR صفحه شما بالا میرود و گوگل نیز رتبه بهتری به این سایت می دهد.

افزونه ای که برای سئو نصب می کنید، این امکان را برای شما فراهم می کند که برای هر صفحه اسکیما مجزا قرار دهید. البته افزونه دیگری نیز وجود دارد که مختص این کار است، در محتوا ” اسکیما چیست؟ ” توضیحات کامل تری در این باره داده ایم و در ادامه افزونه اختصاصی برای اسکیما را نیز معرفی کرده ایم.

اسکیما در وردپرس 

12. بردکرامب ها را اضافه کنید

بردکرامب یکی از امکانات سایت است که در واقع باعث بهبود تجربه کاربری می شود و این امکان را به کاربران سایت می دهد تا مکان فعلی خود را در سایت پیگیری کنند. علاوه بر این بردکرامب Breadcrumbs می تواند بر سئو سایت نیز تاثیر بگذارد. بردکرامب این امکان را به ربات های گوگل می دهد تا در زمان خزش صفحات سایت شما، آنها را بهتر درک کنند. وب سایت های ساخته شده با وردپرس و فروشگاه های ووکامرس، به صورت خودکار بردکرامب ایجاد می کنند؛ اما شما می توانید آنها را مدیریت کرده و متناسب با نیازتان آن را تنظیم کنید.

افزونه هایی که برای سئو سایت وردپرسی استفاده می شوند مثل یواست، به صورت خودکار بردکرامب هر صفحه را تنظیم می کنند. برای تنظیم بردکرامب با کمک افزونه یواست، ابتدا به بخش “سئو” رفته و از قسمت “جستجوی ظاهر” > “برد کرامب” را انتخاب کنید.

 

13. از تگ کنونیکال استفاده کنید

اصولا فروشگاه های اینترنتی محتواهای تکراری زیادی دارند. محتواهای تکراری می توانند تاثیر بدی روی سئو سایت شما بگذارند و بودجه خزش شما را بیهوده از بین ببرد. به همین دلیل شما باید در زمان های مناسب از تگ کنونیکال استفاده کنید. زمانی که شما چند صفحه در فروشگاه خود دارید و این صفحات از نظر محتوایی به هم نزدیک هستند، این تگ به گوگل می فهماند که کدام یک از صفحات شما، صفحه محتوا اصلی است و دارای اهمیت بیشتری می باشد.

اگر از افزونه yoast یا رنک مث استفاده میکنید، به طور خودکار این تگ روی صفحات اصلی شما قرار می گیرد، البته مواظب باشید که در زمان نصب این افزونه، این قابلیت را غیر فعال نکنید.

 

14. سرعت فروشگاه وردپرسی خود را بهینه کنید

یکی از مهم ترین نکات در سئو محصولات وردپرسی، بهینه کردن سرعت فروشگاه برای کاربران سایت است. زمانی که کاربران یک فروشگاه اینترنتی، مدت زمان زیادی را برای لود شدن یک صفحه منتظر بمانند، در نهایت خسته شده و صفحه سایت شما را می بندند. بنابراین مطمئن شوید که سایت فروشگاهی شما در سیستم های مختلف از جمله موبایل و کامپیوتر، سرعت خوبی دارد. 

ابزارهای مختلفی برای بررسی سرعت سایت وجود دارد که با کمک آنها می توانید ایرادات سرعت سایت خود را برطرف کنید. در مقاله ” افزایش سرعت فروشگاه وردپرسی با GTmetrix ” به شما آموزش داده ایم که چطور با کمک این ابزار، سرعت سایت خود را بهبود ببخشید. همچنین اگر سایت فروشگاهی شما با وردپرس راه اندازی شده باشد، برای بهبود سرعت سایتتان می توانید از افزونه WP ROCKET استفاده کنید.

 

15. فروشگاه اینترنتی خود را واکنش گرا طراحی کنید

واکنش گرایی در واقع به این معنا است که تمامی صفحات یک سایت در سیستم های مختلف به درستی و بدون ایراد نشان داده شود. این روزها بیش از 70 درصد مردم با گوشی موبایل خود سایت های مختلف را چک می کنند. بنابراین باید فروشگاه اینترنتی خود را برای موبایل و سایر سیستم های دیگر سازگار کنید. از آنجایی که گوگل به راحتی و رضایت کاربران خود اهمیت زیادی می دهد، این موضوع نیز می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشد. بنابراین از ابتدا از یک  فروشگاه ساز کاملا واکنشگرا استفاده نمایید.

 

16. بخش نظرات کاربران را فعال و مدیریت کنید

فروشگاه های وردپرسی این امکان را به کاربران سایت می دهند که نظرات خود را بیان کنند. بهتر است این امکان را غیر فعال نکنید، چرا که مشتری های جدید با مطالعه نظرات کاربران قدیمی، اعتماد بیشتری به شما می کنند و برای خرید ترغیب می شوند. همچنین نظرات باعث ماندگاری بیشتر کاربران در صفحه محصول شما می شود و این امر در بهبود سئو آن صفحه بسیار موثر خواهد بود. در محتوا ” اهمیت نظرات کاربران و تاثیر نظرات بر سئو سایت ” می توانید به صورت کامل تر اهمیت این موضوع را مطالعه کنید.

 

17. پشتیبانی آنلاین در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید

پشتیبانی آنلاین می تواند این امکان را به مشتریان بدهد تا به راحتی با شما در ارتباط باشند. در فروش آنلاین، شما دسترسی به مشتری ندارید و نمی توانید مشکلات یا سوالات آنها را مطلع شوید، اما با کمک چت آنلاین، این امکان برای شما فراهم می شود که در سریع ترین زمان ممکن به سوالات مشتریان رسیدگی کنید. با این امکان به صورت مستقیم میزان فروش سایت شما را نیز افزایش می دهد. در محتوا ” بهترین ابزار چت سایت ” به شما ابزارهای مفید و کاربردی را معرفی برای فعال سازی چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی معرفی کرده ایم.

 

18. برای فروشگاهتان بک لینک واقعی بگیرید

پس از آنکه تمامی نکات فوق در مورد سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی را رعایت کردید، می توانید برای گرفتن بک لینک اقدام کنید. البته به این نکته توجه کنید که اگر سایت شما نوپا است، فعلا به سراغ این گزینه نروید. گرفتن بک لینک اصول خاصی دارد که عدم رعایت کردن آنها، می تواند رتبه سایت شما را به شدت کاهش دهد و حتی سایت شما را جریمه کند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم محتوا ” بهترین روش های لینک بیلدینگ ” را مطالعه کنید تا این مرحله را به درستی انجام دهید.

همچنین اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، بهتر است که ریسک نکنید؛ چرا که تاثیر ناشی از بک لینک های نامناسب می تواند تا ماه ها سایت فروشگاهی شما را از لیست نتایج گوگل حذف کند. بهتر است برای این کار از افراد با تجربه استفاده کنید یا برای ” خرید بک لینک ارزان ” توسط سیتی سایت از این لینک اقدام کنید.

با نوشتن مقالات حرفه ای و تخصصی در مورد محصولات خود، میتوانید از وب سایت های دیگر و یا بازنشر در شبکه های اجتماعی، بک لینک واقعی نیز دریافت کنید که بسیار با ارزش تر از بک لینک هایی است که خریداری میکنید.

 

19. در شبکه های اجتماعی به طور جدی فعالیت کنید

یکی از روش هایی که می توانید به راحتی برای سایت خود بک لینک بگیرید، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. در واقع گوگل اهمیت خیلی زیادی به واکنش کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به سایت شما میدهد. همچنین شبکه های اجتماعی باعث میشود کاربران، برند فروشگاه شما را بشناسند و آن را مستقیما سرچ کنند. در مقاله  ” تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت ”  نکات کاربردی و طلایی در این مورد بیان شده است.

 

20. محصولات ناموجود را پنهان کنید

یکی از عواملی که باعث افزایش نرخ پرش سایت می شود، ناموجود بودن بخش زیادی از محصولات سایت است. وب سایت های مختلفی وجود دارند که بدون توجه به این موضوع منتظر گرفتن رتبه در گوگل هستند. اگر کاربر محصولی را جستجو کرده و در سایت شما آن را پیدا کند اما موجود نباشد، به سرعت سایت را ترک کرده و به سراغ فروشگاه دیگری می رود.

برای حل این موضوع باید به چند مورد توجه کنید؛

1. اگر محصولات شما به نحوی هستند که فقط یکی از آنها وجود دارد، پس از اتمام موجودی صفحه را از دید مشتری پنهان کنید. همچنین برای جلوگیری از افزایش تعداد صفحات بی ارزش، آن صفحه را به صفحه مرتبط دیگری ریدایرکت 301 کنید. البته مطمئن باشید که این محصول را مجدد شارژ نمی کنید.

2. اما اگر محصولات شما پس از تایم کوتاهی مجدد شارژ می شود، برای جذب مخاطب و جلوگیری از افزایش بانس ریت، محصولات مشابه را به کاربر نشان دهید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی وردپرسی این قابلیت را دارند که محصولات مشابه را به کاربر نشان دهند. در این صورت احتمال اینکه کاربر دست خالی از سایت شما خارج شود بسیار کم است.

اگر اطلاعات درستی از نرخ پرش ندارید، حتما مطلب ” نرخ پرش چیست؟ ” را مطالعه کنید.

 

21. سئو محلی داشته باشید

یکی دیگر از راهکارهای سئو فروشگاه اینترنتی، سئو محلی سایت است. با سئو محلی می توانید مشتریان زیادی را از محدوده جغرافیایی خود جذب کنید. همچنین می توانید در قسمت لوکال پک گوگل به کاربران نشان داده شوید. پیشنهاد می کنیم که مطلب ” سئو محلی چیست؟ ” را حتما مطالعه کنید.

 

هزینه سئو فروشگاه اینترنتی

همانطور که گفتیم سایت های وردپرسی با توجه به نیازشان سئو می شوند. به همین دلیل لازم است که پس از بررسی های لازم روی وب سایت و شناخت آنچه سایت برای بهبود رتبه نیاز دارد، اصول سئو روی سایت پیاده شوند. شما می توانید برای مشاهده انواع پکیج های سئو سایت در سیتی سایت و همچنین اطلاع از قیمت هر کدام، به صفحه ” سئو سایت ” مراجعه کنید.

تعرفه خدمات سئو سایت

 

  پایه پیشرفته حرفه ای
       
قیمت ماهانه پروژه 4/5 میلیون تومان 7/5 میلیون تومان 14 میلیون تومان
تولید محتوا 10000 کلمه 20000 کلمه 30000 کلمه
تحقیق کلمات کلیدی 20 کلمه 40 کلمه 60 کلمه
افزایش رتبه کلمات کلیدی 3 کلمه 5 کلمه 8 کلمه
آنالیز url ها
آنالیز بک لینک ها
آنالیز محتواهای تکراری
آنالیز رقبا
بهینه سازی عنوان صفحات
بهینه سازی دیسکریپشن
بهینه سازی لینک های داخلی
بهینه سازی تصاویر
لینک سازی خارجی 5 10 15
استراتژی رپورتاژ آگهی
ساخت شبکه های اجتماعی 1 2 4
ثبت سایت در سرچ کنسول
ثبت نقشه سایت
بهبود سرعت وب سایت
مشاوره رایگان سئو تا 1 ساعت تا 2 ساعت تا 3 ساعت

 

خدمات سئو وردپرس در سیتی سایت

تیم سئو سایت وردپرسی سیتی سایت در زمینه های مختلف به شما خدمات ارائه می دهد. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هر سایتی با توجه به نیازش بررسی شده و اصول سئو روی آن اجرا می شود. از خدمات این تیم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. افزایش سرعت سایت وردپرسی
  2. خدمات تولید محتوا بر اساس اصول سئو
  3. سئو سایت وردپرسی با کمک افزونه های سئو
  4. بررسی متا تگ های محتوا و لینک های داخلی و خارجی آنها
  5. بک لینک دائمی

 

بهترین افزونه های سئو فروشگاه اینترنتی کدام است؟

در زیر بهترین افزونه سئو برای وردپرس و مخصوصا فروشگاه ووکامرس را به شما معرفی کنیم :

 

بهترین افزونه سئو وردپرس

1. افزونه یواست سئو Yoast SEO

یکی از قدیمی ترین و بهترین افزونه سئو برای وردپرس، Yoast SEO است. این افزونه برای اغلب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی ساخته شده با وردپرس مناسب است.

افزونه یواست امکانات زیر را برای کاربران خود فراهم می کند :

  • بردکرامب را به صورت خودکار اضافه و تنظیم می کند.
  • به شما کمک می کند تا عناوین سئو (نامک) و توضیحات متا را برای محصولات و صفحات مختلف محصولات تنظیم کنید.
  • نقشه سایت شما را به صورت خودکار آماده می کند.

 

2.افزونه Rank Math

این افزونه نسبت به افزونه یواست جدید تر بوده و به دلیل امکاناتی که دارد، توانسته به سرعت در میان مردم محبوب شود. افزونه رنک مث طبق آخرین الگوریتم های گوگل در زمینه سئو طراحی شده است و برخی آن را کارآمد تر از یواست می دانند.

  • به صورت خودکار برای صفحات شما اسکیما قرار می دهد
  • امکان ایجاد بردکرامب های قابل برنامه ریزی را فراهم می کند

این افزونه تمام امکاناتی که افزونه یواست ارائه میدهد را نیز دارد. از همه مهم تر که افزونه رنک مث کاملا رایگان می باشد.

 

3. افزونه All in one seo pack

بعد از افزونه یواست، بهترین افزونه سئو برای وردپرس، افزونه All in one seo pack است. نسخه رایگان این افزونه امکاناتی را نظیر انتخاب درست عنوان ها و نوشتن توضیحات متا را برای شما فراهم می کند.

اگر می خواهید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید، بهتر است نسخه پریمیوم آن را استفاده کنید.

در مطلب ” بهترین افزونه های سئو در وردپرس ” افزونه های بیشتری را به شما معرفی کرده ایم و امکان دانلود آنها را نیز برایتان فراهم کرده ایم.

 

سوالات متداول سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی

برندسازی چه تاثیری در سئو فروشگاه اینترنتی دارد؟

برندسازی به شما کمک می کند تا مشتریان بلقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید؛ در واقع با برندسازی این امکان را فراهم می کنید که مشتریان مجددا به سایت شما مراجعه کنند. برندسازی سبب می شود تا نام برند شما دهان به دهان بین کاربران گشته و در نتیجه آنها با سرچ مستقیم آدرس سایت یا نام برند، برای خرید از شما اقدام کنند.

 

در سئو فروشگاه اینترنتی، از دسته بندی استفاده کنیم یا برچسب؟

به طور کلی استفاده از هردو آنها می تواند مفید باشد اما نه برای هر سایت و برای هر فردی! دسته بندی محصولات که بخش اصلی یک سایت فروشگاهی است که باید به صورت اصولی انجام شود. اما برچسب ها مانند هشتگ های اینستاگرام نیستند که استفاده از آنها برایتان دردسری نداشته باشد. 

برچسب هایی که در سایت میزنید، صفحاتی را ایجاد می کنند که اگر به آنها رسیدگی نکنید و محتوایی در آنها قرار ندهید، تعداد صفحات زامبی سایتتان را افزایش خواهید داد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا زمانیکه در سئو مهارت و دانش لازم ندارید، از برچسب استفاده نکنید.

 


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 11:17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *