از کلمات کلیدی lsi برای گنجاندن بهتر مفاهیم به کاربران و موتورهای جستجو در طول مقاله استفاده می کنیم. اما کلمات کلیدی lsi چیست؟ چطور کلمات کلیدی lsi را پیدا کنیم؟ در ادامه به آموزش این موضوع مهم پرداخته ایم و راهکارهایی را برای پیدا کردن این کلمات گفته ایم.
کلمات کلیدی lsi چیست؟
به دایره ای از لغات که از لحاظ معنایی با موضوع شما در ارتباط هستند، LSI می گوییم. LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing می باشد و به برنامه ای اشاره می کند که گوگل برای فهم موضوعات مختلف بکار می برد. گوگل در گذشته کاربران را ترغیب می کرد تا چگالی کلمات کلیدی یک محتوا را افزایش دهند. به این ترتیب محتوایی که شامل بیشترین کلمات کلیدی بود در اولین رتبه گوگل قرار می گرفت. اما به مرور زمان گوگل به دلایل زیر از این فاکتور سئو صرف نظر کرد. چند سالی است که کلمات lsi توسط گوگل مورد توجه زیادی قرار گرفته است.
1. سوء استفاده وبمستران
وبمستران تنها با استفاده زیاد از کلمات کلیدی، محتوای خود را در اولین صفحه گوگل به کاربران نشان می دادند. در صورتی که محتوای آنها در راستای رفع نیاز کاربران ایجاد نشده بود. در واقع آنها با بکار بردن یکی از تکنیک کلاه سیاه سئو، به نام کیورد استافینگ رتبه محتوای خود را افزایش می دادند. اگر در رابطه با کیورد استافینگ اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد میکنم محتوای ” کیورد استافینگ چیست ” را از دست ندهید.
2. نارضایتی کاربر از محتوا
همچنین استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در محتوا باعث خسته شدن کاربران می شود. به همین دلیل آنها از خواندن ادامه مقاله صرف نظر می کنند.
پیشنهاد گوگل برای جلوگیری از افزایش چگالی کلمات کلیدی، استفاده از کلمات مرتبط با موضوع محتوا بود. به این ترتیب الگوریتم های گوگل برای بررسی یک محتوا، تنها به کلمات کلیدی آن اکتفا نمی کنند و به تمام کلمات موجود در محتوا توجه خواهند کرد.
بنابراین محتوایی با کیفیت است که از کلمات مرتبط و مختلفی تشکیل شده باشد.
منظور از کلمه کلیدی LSI در محتوا چیست؟
همانطور که گفتیم با بکار بردن کلمات مرتبط با موضوع اصلی در طول محتوا به راحتی می توانید، بهترین رتبه گوگل را کسب کنید. برای مثال فرض کنید کلمه کلیدی محتوای شما گل آپارتمانی است. کلمات lsi زیر برای محتوای شما مناسب است.
- گیاه آپارتمانی
- گل آپارتمانی بزرگ
- گل آپارتمانی مقاوم
- خاک گل آپارتمانی
- رسیدگی به گل آپارتمانی
- نگهداری از گل اپارتمانی
- تقویت گلهای آپارتمانی
- تکثیر گلهای آپارتمانی
- و …
بکاربردن کلمات مرتبط در طول محتوا به افزایش اعتماد گوگل نیز کمک می کند.
آیا کلمات کلیدی lsi همان کلمات کلیدی مترادف هستند؟
استفاده از کلمات lsi در طول محتوا زمان زیادی نیست که جز فاکتورهای سئو بشمار می آید. بنابراین باورهای غلطی نیز در این زمینه وجود دارد. برخی متخصصین سئو تصور می کنند، منظور از کلمات کلیدی Lsi همان کلمات مترادف است. در صورتی که lsi بحث گسترده تری نسبت به کلمات مترادف دارد. کلمات lsi شامل تمامی موارد مرتبط با یک موضوع است و محدود نیستند.
چطور کلمات کلیدی lsi را پیدا کنیم؟
اکنون که با منظور کلمات lsi آشنا شدید، برایتان سوال می شود که چگونه این کلمات را پیدا کنیم و در طول محتوا بکار ببریم؟
هنگامی که اطلاعات کافی در مورد یک زمینه داشته باشید، کلمات مرتبط با آن نیز به طور خودکار به ذهنتان می رسد. اما بقیه کلمات را چطور پیدا و استفاده کنیم؟ در ادامه شما را با چند راهکار در رابطه با یافتن کلمات lsi آشنا می کنیم.
1. یافتن کلمات Lsi توسط ابزارها
برخی ابزارها وجود دارند که به شما کمک می کنند تا کلمات مرتبط با موضوع مورد نظرتان را پیدا کنید. یکی از آنها ابزار lsigraph است. نحوه استفاده از این ابزار به این صورت است که موضوع خود را وارد کرده، سپس با پیشنهاد های مرتبط با آن روبرو می شوید.
2. یافتن کلمات Lsi توسط گوگل
گوگل نیز میتواند به شما در یافتن کلمات مرتبط کمک کند. موضوع مورد نظرتان در گوگل سرچ کنید، سپس هنگام سرچ با کلمات مرتبط آشنا می شوید. درست مثل تصویر زیر:
علاوه بر این کلمات که در حین جستجو کلمه کلیدی به شما نشان داده می شود، در انتهای صفحه نیز می توانید کلماتی را مشاهده کنید که گوگل آنها را به شما پیشنهاد داده است.
3. تحقیق کلمات کلیدی
در تحقیق کلمات کلیدی به جستجوی کلماتی می پردازیم که با موضوع ما مرتبط است و کاربران آنها را سرچ کرده اند. از این طریق می توانید کلمات مرتبط بسیاری پیدا کرده و از آنها در طول محتوا استفاده کنید. در صورتی که با نحوه تحقیق کلمات کلیدی آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنم محتوای چگونه بهترین کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ را مطالعه کنید.
استفاده از کلمات کلیدی lsi چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
همانطور که گفتیم هدف اصلی استفاده از کلمات lsi این است که به گوگل بفهمانیم موضوع محتوای ما چیست. به عنوان مثال در زبان فارسی ” شیر” در معناهای مختلف به کار می رود. حال فرض کنید محتوایی نوشته اید که کلمه ” شیر ” در آن استفاده شده است. برای اینکه به گوگل بفهمانید هدفمان از این کلمه چیست، باید کلمات کلیدی مرتبط یا lsi را در آن بکار ببریم.
مثلا اگر منظورمان شیر خوراکی است، باید از کلماتی مثل کلسیم، جلوگیری از پوکی استخوان و … استفاده کنیم. همچنین اگر منظورمان حیوان است، باید عباراتی مثل سلطان جنگل، حیوان درنده و … در طول محتوا به کار ببریم.
بنابراین می توان اینطور گفت که با کمک کلمات کلیدی lsi که کاملا با موضوع محتوا مرتبط باشند، می توانیم رتبه بهتری را در گوگل کسب کنیم. به این ترتیب ربات های گوگل نیز به راحتی تشخیص می دهند که محتوای ما را در آن زمینه به کار نشان دهند.
آیا از تمام کلمات کلیدی lsi در محتوا استفاده کنیم؟
ممکن است درباره یک موضوع کلمات مرتبط بسیاری پیدا کنید. اما استفاده از تمامی این کلمات اجباری نیست و بایستی به صورت طبیعی از آنها استفاده کنید. از میان تعداد انبوه کلمات مرتبط، فقط آنهایی که ارتباط معنایی بیشتری دارند را در محتوا بکار ببرید.
برای مثال در رابطه با موضوع سئو کلمات زیر مناسب است.
- کسب رتبه در صفحه اول گوگل
- تولید محتوای سئو شده
- استفاده از کلمات کلیدی
- و …
اما کلماتی همچون: سئو سایت تهران، بهینه سازی سایت مشهد و … از لحاظ ارتباط با موضوع رتبه کمتری دارند.
اشتباهات رایج در زمان استفاده از کلمات کلیدی lsi در محتوا
هنگام استفاده از کلمات کلیدی lsi ممکن است با چالش و اشتباهاتی روبرو شوید. به همین منظور در ادامه یک سری نکات را مورد بررسی قرار داده ایم.
- از کلمات مرتبط یا lsi در میان متن به گونه ای استفاده کنید که باعث خستگی مخاطبان نشود.
- صرفا از کلمات مرتبط و منتخب در طول محتوا استفاده کنید.
- تمامی پیشنهادهای گوگل مرتبط با موضوع شما نیستند. بنابراین هنگام استفاده از کلمات lsi در پیشنهادات گوگل، به ارتباط آنها با موضوع خود نیز توجه داشته باشید.
استفاده از کلمات کلیدی LSI چه مزایایی دارد؟
همانطور که گفتیم روزانه هزاران جستجو در گوگل انجام می شود که هرگز قبل از آن انجام نشده بودند. بنابراین نمی توان گفت که جستجوهای کاربران قطعا به کمک کلمات کلیدی هستند. به همین دلیل گوگل الگوریتم های قبلی خود را بهبود بخشید تا بتواند با توجه به منظور کاربر و مفهوم محتوا، بهترین نتایج را به آنها نشان دهد. اما مزایای استفاده از کلمات کلیدی LSI چیست؟
- افزایش رتبه سایت در موتورهای جست و جو.
- به محتوای شما معنا داده و از تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی جلوگیری می کند.
- تعداد افرادی که محتوای شما را پیدا می کند، افزایش می یابد.
آیا یوتیوب هم از کلمات کلیدی lsi استفاده می کند؟
یوتیوب یکی از پلتفرم های موفق است که به واسطه انتشار ویدیو به یکی از برنامه های پر طرفدار برای گذراندن وقت و همچنین کسب درآمد تبدیل شده است. صاحب اصلی Youtube، گوگل است اما آنها روی دو موتور جستجو با الگوریتم های مختلف کار می کنند. حال این سوال مطرح است که آیا یوتیوب هم از این کلمات استفاده می کند؟
در Youtube کیفیت محتوا و میزان بازدید هر کدام، معیاری برای رتبه بندی صفحات است؛ در واقع می توان گفت در یوتیوب کلمات کلیدی lsi کاربرد چندانی نداشته و حتی امکان سرچ آنها نیز فراهم نیست. هر چند استفاده از کلمات کلیدی lsi درگوگل اهمیت زیادی دارد، اما در این موتور جستجو کاربرد چندانی ندارد.
تفاوت کلمات کلیدی lsi با کلمات کلیدی دم دراز چیست؟
کلمات کلیدی دم دراز همانطور که از نامشان مشخص است، کلماتی هستند که از 3 یا 4 کلمه تشکیل شده اند. به عنوان مثال ” فروش مانتو ” یک کلمه کلیدی کوتاه است؛ حال اگر این کلمه با کلمات دیگر تبدیل شود، به کلمه کلیدی طولانی تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال ” فروش مانتو در اصفهان ” یک عبارت کلیدی دم دراز شناخته می شود.
اما کلمات کلیدی lsi، بیشتر بیانگر مفهوم و معنا یک واژه خواهند بود. به عنوان مثال ” خرید شلوار ” یا ” فروش شال ” جزو این کلمات محسوب می شود که با ” فروش مانتو ” ارتباط معنایی دارند.
درپایان
در این مطلب مفهوم کلمات Lsi و تاثیر بکار بردن آنها در محتوا را به طور کامل بررسی کردیم. با توجه به آنچه گفته شد، بجای افزایش چگالی کلمات کلیدی در محتوا از کلمات مرتبط استفاده کنید. اینگونه جذابیت محتوا برای مخاطبان افزایش یافته و حین خواندن آن دچار خستگی نخواهند شد. همچنین از طرف الگوریتم های گوگل نیز دچار پنالتی نخواهید شد.