طراحی سایت

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

چگونه در طراحی فروشگاه اینترنتی موفق شویم؟

 

پاسخ به این سوال که چگونه در راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق شویم؟ در شروع کسب و کارتان ضرورت دارد. چرا که در واقع پاسخ این سوال به شما کمک می کند تا طبق اصول و برنامه خاصی کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید. در ادامه این مطلب به این سوال می پردازیم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟

چگونه یک آنلاین شاپ موفق داشته باشیم؟

یکی از روش های مدرن در تجارت دنیای امروز، فروش محصولات با استفاده از اینترنت و فروشگاه های اینترنتی است. یکی از طراحی های جالب در فضای وب ایران طراحی فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا است که انبار فیزیکی دارند، چرا که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی انبار فیزیکی ندارند و کالاهای غیر فیزیکی مثل کارت شارژ و… را به فروش می رسانند. به تازگی طراحی فروشگاه اینترنتی مورد توجه فروشندگان زیادی قرار گرفته است زیرا امروزه بیشتر مردم ترجیح می دهند به صورت آنلاین خرید کنند.

1. انتخاب کالای خوب برای فروش

اولین پیشنهاد برای پاسخ به سوال چگونه انلاین شاپ موفق داشته باشیم؟ انتخاب کالای خوب برای فروش می باشد. اگر می خواهید در طراحی فروشگاه اینترنتی موفق شوید اولین قدم باید کالایی را برای فروش در اینترنت انتخاب کنید که آن کالا در اینترنت طرفدار زیادی داشته باشد و خرید آن از طریق مجازی آسان باشد. برای مثال فروش یخچال ساید از طریق اینترنت ممکن است به دلیل قیمت بالای آن و حجم و وزن زیاد کالا گزینه ایده عالی برای فروش به صورت مجازی نباشد. شما حتی می توانید بدون در اختیار داشتن محصول و بدون نیاز به انبار آنلاین شاپ راه اندازی کنید. در این باره پیشنهاد می کنم به صفحه راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول مراجعه کنید.

اما کالاهایی مانند لوازم آرایشی، ادکلن، بدلیجات، ساعت، تزیینات منزل و… در اینترنت طرفدار زیادی دارد و به دلیل محدوده قیمتی که دارند کاربر می تواند اعتماد کند و آن را اینترنتی سفارش دهد. دانستن این موضوع که پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران کدام است به موفقیت فروشگاه اینترنتی شما کمک خواهد کرد.

 

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی موفق 

  

بیشتر بخوانید: چگونه یک سایت فروشگاهی بسازیم

 2. خرید فروشگاه ساز بی عیب و نقص

بعد از انتخاب کالای مناسب با قیمت ارزان، باید به فکر خرید یک فروشگاه ساز حرفه ای باشید. با این کار نیاز شما از صرف هزینه زیاد برای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی برطرف می‌شود. شما می توانید به راحتی خودتان محصولات و دسته بندی های خود را در سایت فروشگاهی خود وارد کنید، به صورت روزانه قیمت ها را به روز رسانی کنید و به راحتی به سفارشات دریافتی رسیدگی نمایید.

 

3. آسان کردن فرایند خرید

یکی از اقدامات مهم برای پاسخ سوال چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟ آسان کردن فرایند خرید است. باید فروشگاهی را انتخاب کنید که فرایند خرید آن برای هر کاربری با هر میزان دانشی آسان باشد. در واقع این مهم ترین عاملی است که سبب می شود مشتری برای خرید دوباره به سایت شما مراجعه کند. مراحل ثبت سفارش و نهایی کردن آن باید به سرعت انجام شود. 

به عنوان مثال در زمان ثبت نام در سایت، تنها اطلاعات مهم و کاربردی را از مشتری بخواهید. همچنین عضویت و ثبت نام در سایت را اجباری نکنید؛ چرا که بسیاری از مشتری ها تمایلی به ثبت نام نداشته و با اجباری بودن آن از خرید منصرف خواهند شد.

 

4. ارائه کمترین قیمت برای محصولات

یکی از تفاوت هایی که روش مجازی نسبت به فروش فیزیکی دارد، این است که کاربران به راحتی و با چند کلیک به فروشگاه شما سر میزنند و قیمت‌ها را تنها در چند دقیقه با هم مقایسه می‌کنند. بنابراین کالایی را برای فروش انتخاب کنید که میتوانید آن را به قیمت مناسب از تولید کننده و با کمترین واسطه خریداری نمایید. در این صورت خواهید توانست با حاشیه سود منطقی و با قیمت خوب آن را در فروشگاه ارائه کنید.

 

5. جلب اعتماد مشتری

در گام بعدی برای پاسخ به سوال چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم؟ نوبت به جلب اعتماد مشتری می رسد. با وجود اینکه بسیاری از مردم به صورت اینترنتی خرید خود را انجام می دهند، اما هنوز هم هستند افرادی که به سختی می توانند به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنند. به همین دلیل باید در سریعترین زمان ممکن برای گرفتن اینماد اقدام کنید. اما اینماد چیست و چطور باید آن را دریافت کنیم؟ شما می توانید اطلاعات کامل درباره اینماد را در محتوا ” راهنمای تصویری دریافت اینماد ” مطالعه کنید.

اینماد نوعی مجوز برای فروشگاه های اینترنتی است که کاربران با دیدن آن در سایت شما، با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می دهند.

علاوه بر این قوانین بازگشت وجه و مرجوعی کالا را در سایت خود بیان کنید. به این ترتیب مشتری با مطالعه آن، به این پی می برد که خرید محصول از شما گارانتی داشته و در صورت عدم رضایت می تواند کالا را مرجوع کند. همچنین داشتن چت آنلاین این امکان را به مشتری می دهد تا در حین خرید به راحتی با شما در ارتباط بوده و در صورت بروز مشکل، آن را حل کنید. بنابراین در سایت فروشگاهی خود از سیستم چت آنلاین استفاده کنید. در محتوا ” بهترین ابزار چت سایت ” این ابزارهای کاربردی را به شما معرفی کرده ایم.

 

موفقیت در طراحی فروشگاه اینترنتی

 

6. صفحه اصلی جذاب 

در مرحله بعدی برای این که بدانید چطور فروش اینترنتی داشته باشیم؟ نوبت به طراحی جذاب صفحه اصلی می رسد. صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد. صفحه اول سایت خود را باید به نحوی طراحی کنید که دسترسی به تمامی بخش های دیگر سایت به آسانی امکان پذیر باشد. علاوه بر این در صفحه اصلی سایت باید کال تو اکشن یا CTA جذاب و مناسبی را قرار دهید. کال تو اکشن در واقع لینک یا متنی جذاب است که کاربر را به انجام عملی دعوت می کند.

شما باید در صفحه اصلی سایت به صفحات محصولاتتان لینک داده تا مشتری بتواند به آنجا مراجعه کند. در محتوا ” طراحی صفحه اول سایت ” به شما یاد داده ایم که چطور، صفحه اصلی جذاب و کاربرپسند داشته باشید.

 

7. صفحه محصول جذاب و سئو شده

اصلی ترین بخش یک فروشگاه اینترنتی، صفحه محصولات است. به همین دلیل باید این صفحات جذاب و سئو شده باشند. در صفحات محصول ویژگی ها و توضیحات کاملی را از محصول ارائه دهید؛ این مطالب باید با کلمات کلیدی مرتبط با محصول نوشته شده باشند. علاوه بر این ها استفاده از تصاویر با کیفیت، نظرات کاربران و آموزش استفاده از محصول و … می تواند مشتری را برای خرید ترغیب کند. در محتوا ” راهنمای کامل سئو محصولات ” به صورت کامل سئو کردن صفحه محصولات را آموزش داده ایم.

 

8. تبلیغات و تولید محتوا

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید برای سایت خود بازدید کننده هدفمند جذب کنید. بهترین و ارزانترین راه جذب بازدیدکننده هدفمند، تولید محتوای اختصاصی در مورد محصولی است که آن را برای فروش ارائه کرده‌اید. همچنین می توانید در سایت های که کاربران هدف شما در آن هستند محصولات خود را تبلیغ کنید. در محتوای تبلیغات فروشگاه اینترنتی تکنیک های تبلیغات را بیان کرده ایم که با کمک آن موفقیت فروشگاه اینترنتی شما به حقیقت خواهد پیوست.

 

9. مشتری مداری

تا اینجا شما یک فروشگاه اینترنتی با محصولات پرطرفدار در اینترنت و قیمت مناسب راه اندازی کردید و به کمک تولید محتوا و تبلیغات، بازدید کننده های به لقوه ای را  به سایت خود جذب نموده اید. برای اینکه این مشتریان بالقوه را به مشتری واقعی تبدیل کنید، کافیست از طریق ارزش افزوده هایی مانند پشتیبانی، مشاوره رایگان و آموزش رایگان رضایت مشتریان را را به دست آورید  تخفیفهای دوره‌ای، برگزاری قرعه کشی و دادن جوایز باعث می شود تا کاربران به صورت ادامه دار از سایت و خدمات شما استفاده کنند.

 

10. پشتیبانی قوی

یکی از اولویت های کارتان پاسخ به درخواست مشتریان باشد. از آنجایی که هر بازدیدکننده از سایت شما می تواند تبدیل به یک مشتری واقعی شود، باید تا حد امکان همیشه آنلاین و در دسترس باشید و در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهید. کاربران بسیاری هستند که به دلیل بی توجهی به در خواستشان از خرید منصرف می شوند و سایت را ترک می کنند.

 

11. حضور در شبکه های اجتماعی

حضور فعال در شبکه های اجتماعی باعث تعامل بهتر شما با مشتریانتان خواهد شد. با حضور در شبکه های اجتماعی و انتشار محتواهای بروز می توانید کاربرانتان را از محصولات جدید و تخفیف ها آگاه کنید و ترافیک و بازدید فروشگاه اینترنتی خود را بالا ببرید.

 

12. افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت یکی از معیارهای تاثیرگذار در خرید مشتریان است. مشتریان از سایت هایی که دیر بارگذاری می شوند به سرعت خارج می شوند. بررسی ها نشان داده است از هر 4 کاربری که به سایت سر می زنند یکی از آن ها به دلیل سرعت پایین سایت از آن خارج می شوند. از سوی دیگر پایین بودن سرعت سایت، باعث افزایش نرخ پرش و خروج کاربر از سایت می شود که بر رتبه بندی سئو سایت اثر نامطلوب دارد. در مطلب نرخ پرش چیست؟ در این باره صحبت کرده ایم.

 

13. روش های پرداخت مختلف

همیشه به مشتری خوی حق انتخاب دهید. فرقی نمی کند در ارائه محصولات باشد یا شیوه ی پرداخت. کاربری که بداند در انتخاب شیوه ی پرداخت آزاد است و هر طور که تمایل دارد می تواند هزینه را پرداخت کند، حس بسیاری خوبی دارد. شما می توانید علاوه بر روش های پرداخت از طریق درگاه پرداخت یا فیش واریز، گزینه ی پرداخت در محل را هم برای مشتری قرار دهید.در مطلب چطور درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ درمورد انواع درگاه پرداخت صحبت کرده ایم. روش پرداخت وجه در محل با توجه به اینکه بعد از تحویل محصول به مشتری است حس اعتماد بیشتری را در مشتری ایجاد می کند. استفاده از این روش در فروشگاه های تازه تاسیس که هنوز اعتماد به آن ها شکل نگرفته است، راه حل بسیار مفیدی است.

 

مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی

  • در دسترس بودن محصولات موردنظر با تنوع گسترده
  • به دست آوردن تمامی ویژگی ها و مشخصات محصول اعم از اطلاعات کلی و جزئی
  • کاهش رفت و آمد و هزینه های مرتبط با آن
  • قدرت انتخاب و تصمیم گیری بر اساس تمامی ویژگی های مطرح شده هر محصول
  • تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی کامل و مفید از محصولات
  • به دست آوردن نظرات خریداران محصول و به طبع آن گسترش اطلاعات درباره سلایق طرفداران محصول
  • برقراری ارتباط با مشتریان و در پی آن اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر به آنها
  • ارائه خدمات بهتر و مفیدتر 

 

طراحی فروشگاه اینترنتی موفق

 

بیشتر بخوانید: مجوزهای لازم فروشگاه اینترنتی

 

۳ گام مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

  1. امکانات کامل یک فروشگاه اینترنتی ایده آل

اولین قدم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این خواهد بود که امکاناتی کامل در زمینه فعالیت شما در آن طراحی کرد. تمامی امکاناتی که یک شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی به شما معرفی می کند شاید برای کسب و کار شما مناسب نباشد. باید در طراحی سایت فروشگاه هرآنچه برای مخاطب مورد نیاز است را شناسایی و در فروشگاه  پیاده سازی کرد. مثلا کسی در فکر طراحی سایت فروشگاهی برای ادکلن است، باید بدانید که در این سایت بدون درنظر گرفتن حق انتخاب مشتری در زمینه برند، رایحه و نوع محصول بی نتیجه خواهد بود و مشتری را در انتخاب محصول گنگ و شاید محدود می شود.

 

  1. رعایت اصول استاندارد در طراحی سایت فروشگاهی

رعایت اصول استاندارد طراحی سایت فروشگاهی گام دوم می باشد. جهت هرچه کاربردی تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سایت فروشگاه و در درجه بعد برای استانداردسازی برای موتورهای جستجو گر باید این اصول توسط طراح سایت فروشگاه اینترنتی رعایت گردد. زیرا نیاز به بالاتر بودن در صفحات جستجو نسبت به سایر رقبا را بعد از طراحی سایت فروشگاه پیدا خواهید کرد. اگر حتی طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای شما تمامی امکانات لازم هم داشته باشد ولی نتوانید این امکانات را به مخاطبین معرفی کنید مسلما موفق نخواهید بود.

 

  1. طراحی استراتژی برای معرفی فروشگاه اینترنتی و مزایای آن به کاربر

مهمترین گام در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی استراتژی برای معرفی مزایای فروشگاه اینترنتی و شناساندن آن به کاربران می باشد. شما با استفاده از بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) باید این کار را انجام دهید. شما باید برای بازاریابی اینترنتی حتما برنامه ریزی داشته باشید و از تجربه و دانش نیروهای متخصص در این زمینه بهره مند شوید. در ادامه به شما پیشنهاد می کنم مطلب ” همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ ” را مطالعه کنید تا با بهره مندی از نکات گفته شده بتوانید به درستی برای بازاریابی اینترنتی خود برنامه ریزی کنید.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی موفق 

 

سیتی سایت چگونه در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق کمک می کند؟

شرکت سیتی سایت در تمامی این مراحل شما را همراهی خواهد کرد. در این راستا مشاوران سیتی سایت قبل از هر اقدامی برای طراحی سایت فروشگاهی، ابتدا جلسه ی مشاوره رایگانی را با مشتریان برگزار می کنند تا نیازهای آنها به صورت کامل بررسی شود.

اما کار در این اینجا به پایان نخواهد رسید؛ شرکت سیتی سایت با بهره گیری از متخصص ترین افراد در زمینه سئو، کلیه سایت های خود را مطابق با آخرین استانداردهای گوگل طراحی می نماید تا مشتری بتواند بعد از طراحی سایت از رقبای خود پیشی بگیرد.
یکی از مشکلاتی که مشتریان بعد از طراحی وب سایت فروشگاه با آن مواجه هستند، پشتیبانی ناکارآمد شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی است. به همین دلیل سیتی سایت به مدت یکسال خدمات پشتیبانی را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد تا بتوانند از امکانات موجود در سایت بهترین استفاده را ببرند و در صورت بروز هرگونه ایراد خیلی سریع آن را برطرف نمایند.

و در نهایت شرکت سیتی سایت همه نیازهای مشتریان خود از جمله طراحی اپلیکیشن اندروید برای سایت، سئو سازی سایت و خدمات تولید محتوا  برای سایت را نیز به مشتریان خود ارائه می کند.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق از طریق صفحه تماس با سیتی سایت، با ما در تماس باشید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 10:19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *