طراحی سایت

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ : امروزه که اینترنت تمامی جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و اکثر کسب و کارها بصورت آنلاین فعال هستند، ثبت موقعیت در گوگل یک ضرورت مهم و اساسی است. اگر شما از آن دسته کسب و کارهایی هستید که می خواهید با ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ مشتریان بیشتری را جذب کنید، این مقاله را از دست ندهید.

    • گوگل مپ به عنوان یکی از پرکاربردترین و رایگان ترین ابزار گوگل این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که با ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ و همچنین مسیریابی و جستجوی مکان های مختلف، به راحتی اطلاعات کسب و کار خود را با مشتریان به اشتراک بگذارند.

در مورد نحوه ثبت موقعیت مکانی در Google Maps، ما با سوالات اساسی کاربران و مشتریان خود مواجه هستیم که برخی از آنها عبارتند از:
چگونه دفتر مرکزی شرکت را در نقشه گوگل ثبت کنیم؟
چگونه مکان ثبت شده در نقشه گوگل را تغییر دهیم؟
آدرس شرکت بر سئوی سایت تاثیر می گذارد؟
دفتر شرکت در نقشه گوگل دائمی است یا موقت؟
حذف مکان ثبت شده در نقشه گوگل وجود دارد؟
برای پاسخگویی به تمامی سوالات در این زمینه و همچنین آموزش ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ همراه ما باشید.
گوگل برای توسعه و رونق کسب و کارهای مختلف در جهان، نرم افزارها و خدمات رایگان مختلفی مانند گوگل مپ، موتور جستجو، تجزیه و تحلیل و تحلیل بازدیدکنندگان سایت (گوگل آنالیتیکس)، کسب و کار من (گوگل من بیزینس) و… را ارائه می کند. با شناخت و استفاده از خدمات گوگل، می توانید روند اجرای استراتژی بازاریابی کسب و کار خود را بهبود ببخشید.
لازم به ذکر است که به دلیل تحریم های تجاری آمریکا، کاربران ایرانی برای استفاده از بسیاری از این سرویس ها از جمله Google My Business با محدودیت هایی مواجه هستند.
با توجه به مسدود بودن سرویس Google My Business در صورت استفاده از ابزار تغییر IP حتی گزینه ای به نام ایران در لیست کشورها برای ثبت نام در گوگل وجود ندارد. اکنون روشی کاملاً ابتکاری را به شما پیشنهاد می کنیم که با آن می توانید مکان کسب و کار خود را به صورت رایگان و بدون سرویس Google My Business بر روی نقشه گوگل ثبت کنید.
موتور جستجوی گوگل به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، نزدیک به ۲ سال است که نتایج جستجو را بر اساس موقعیت مکانی کاربر نمایش می دهد. یعنی اگر با فرض «گل فروشی» کسب و کاری را در شهر شیراز جستجو کنید، گوگل گل فروشی های شیراز را تا حد زیادی نمایش می دهد و همچنین پیشنهادات اعتباری کسب و کار را در گوگل مپ معرفی می کند. مفهومی به نام سئوی محلی.
یعنی حتی بدون داشتن سایت می توانید در قسمت گوگل مپ و نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید که لازم است موقعیت مکانی خود را در گوگل مپ ثبت کنید.
این امر اعتبار و ارزش کسب و کار شما را در حوزه اینترنت و آنلاین افزایش می دهد. همچنین اگر سایتی در این زمینه داشته باشید تاثیر مستقیمی در سئو گوگل مپ و اعتبار سایت شما خواهد داشت.
در گذشته سرویسی به نام Google Map Maker برای کاربران ایرانی وجود داشت که امکان ثبت دستی فعالیت های تجاری را فراهم می کرد، اما این سرویس گوگل در 10 اسفند 1396 منقضی شد و بخشی از فعالیت های این سرویس با گوگل تطبیق داده شد. نقشه. تبدیل شده است.
خوشبختانه می توانید به راحتی و در کمتر از یک ساعت از طریق گوگل مپ کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید. البته می توانید در اپلیکیشن موبایل گوگل مپ نیز ثبت نام کنید که مشابه آموزش زیر است.
بیشتر بخوانید: تهیه محتوای با کیفیت بر اساس استانداردهای سئو
قبل از شروع آموزش ثبت کردن مکان در گوگل مپ Google Maps، باید با اطلاعات مورد نیاز برای ثبت موقعیت مکانی در گوگل آشنا شوید.
اطلاعات مورد نیاز برای ثبت مکان در گوگل
مکان دقیق
آدرس دقیق
نام مکان به فارسی و انگلیسی
دسته شغلی
شماره تلفن ثابت یا همراه
روزها و ساعات کاری
آدرس سایت یا صفحه اینستاگرام
عکس محل کار
آموزش دقیق ثبت مکان در گوگل مپ به صورت رایگان
چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

گام نخست

ابتدا وارد سایت Google.com شده و وارد اکانت Gmail خود شوید. اگر اکانتی در جیمیل ندارید، لازم است یک اکانت بسازید.

مرحله دوم


برای ثبت محل کار در گوگل مپ خود به برنامه Google Map وارد شوید.

با توجه به تغییرات ماه های اخیر گوگل، زبان نقشه گوگل شما باید فارسی، انگلیسی باشد، ضبط آدرس در برخی از شهرهای ایران غیرفعال است.

پس از باز کردن نقشه، قسمت جستجو در گوشه سمت چپ صفحه وجود دارد، شهر و خیابان اصلی محل کسب و کار خود را وارد کرده و جستجو کنید. مثلا خیابان ولیعصر تهران را جستجو کردیم.

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

گام سوم

مشابه تصویر پایین بر روی دکمه منو کلیک کنید تا منو باز شود.

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

سپس به انتهای منو رفته و گزینه Add a Missing Place (افزودن یک مکان جا افتاده) را انتخاب کنید.

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

مرحله چهارم

سخت ترین قسمت ثبت موقعیت مکانی در گوگل همین قسمت است، باید زوم کنید تا مکان شرکت شما روی نقشه مشخص شود و با موس روی نشانگر قرمز رنگ کلیک کنید و آن را حرکت دهید.

مکان نما قرمز را به محل دقیق کسب و کار یا کسب و کار خود ببرید تا Google به طور خودکار آدرس را تعیین کند.

توجه: آدرسی را که گوگل نشان می دهد بر اساس مکانی که به آن نقل مکان کرده اید تغییر ندهید، ما این بخش را در تصویر راهنما مشخص کرده ایم.

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

گام پنجم

اطلاعات را مطابق راهنمای تصویر وارد کنید.

نام: نام کسب و کار یا شرکت خود را در این قسمت وارد کنید.

دسته فعالیت: گروهی را جستجو کنید که بسیار شبیه به فعالیت انگلیسی شما باشد و یکی از آنها را انتخاب کنید (به یاد داشته باشید که فقط می توانید یک منطقه را انتخاب کنید).

به عنوان مثال، اگر خط کسب و کار شما یک تعمیرگاه خودرو است، باید در قسمت دسته بندی، Auto Repair را وارد کنید.

شماره تماس: در قسمت شماره تماس فقط یک شماره قابل ثبت است، این شماره می تواند تلفن ثابت یا همراه باشد. هنگام ثبت شماره تلفن در گوگل مپ باید کد کشور یا شهر را نیز در نظر گرفت.

به عنوان مثال 989121234567+ یا 982122222222+

با توجه به محدودیت های گوگل برای کاربران ایرانی، دقت کنید که شماره تماس را به درستی ثبت کنید، زیرا اگر تصمیم به تغییر شماره تماس پس از ثبت نهایی آدرس کسب و کار در نقشه گوگل داشته باشید، اکثر اوقات با مخالفت گوگل مواجه خواهید شد.

آدرس سایت: در این قسمت فقط یک لینک می توانید ثبت کنید، در صورت داشتن آدرس وب سایت لطفا آن را در این قسمت وارد کنید. اگر آدرس اینترنتی ندارید، ثبت آدرس اینستاگرام می تواند موثر باشد.

روزهای و ساعات کاری: روزها و ساعات کاری خود را در این قسمت ثبت کنید.

به عنوان مثال، شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

عکس‌ها: به صورت اختیاری، می‌توانید سه تا چهار عکس از کسب‌وکارتان را وارد کنید تا با عموم به اشتراک بگذارید و در حین جستجو مشاهده کنید.

هنگامی که اطلاعات خود را به درستی وارد کردید، روی دکمه ارسال کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

بررسی وضعیت تایید ثبت مکان در گوگل

گام نخست 

      

پس از آنکه مکان مورد نظر را در گوگ ا ثبت کردید، بروی منوی سمت چپ گوگل مپ Google Map کلیک کنید.

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

گام دوم

سپس در منو گوگل مپ، بروی بخش Your Contributions (مشارکت های شما) کلیک کنید.

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

مرحله نهایی

وقتی مشارکت های خود را وارد کردید، چندین تب وجود دارد، روی گزینه تغییرات کلیک کنید و اکنون می توانید لیست تغییراتی را که به عنوان یک کاربر در گوگل مپ انجام داده اید مشاهده کنید.

در هر قسمت عنوان شرکت یا امتیاز ثبت شده، آدرس آن، نوع تغییر و وضعیت تغییر را مشاهده کنید.
گوگل مپ سه وضعیت در این بخش دارد:

می توانید وضعیت “در انتظار”، وضعیت “تأیید شده” و وضعیت “اعمال نشده” را مشاهده کنید.

نکات مهم

پس از تکمیل اطلاعات، معمولاً ظرف 24 ساعت، مکان شما در ابتدا در نقشه گوگل ثبت می شود. ثبت نقشه در گوگل مپ شامل دو مرحله است که عبارتند از:

در حال بررسی: در این مرحله، مکان وارد “بازبینی در انتظار یا تایید در انتظار” می شود و مکان باید توسط گوگل بررسی شود. (Google از طریق ایمیل شما را از این مراحل مطلع خواهد کرد.)
مرحله انتشار: اگر موقعیت مکانی شما وارد این مرحله شود، موقعیت مکانی را با موفقیت در گوگل ثبت کرده اید و مکان کسب و کار شما در نقشه گوگل منتشر شده است.
معمولاً 30 تا 60 روز طول می کشد تا تأییدیه موقعیت مکانی شما در Google Maps منتشر شود، اما اگر حساب جیمیل شما امتیاز لازم را از Google کسب کرده باشد، این مدت کوتاهتر خواهد بود.

اگر اکانت شما امتیاز لازم برای ثبت نشانی در گوگل مپ را ندارد، ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ را به بلود مارکتینگ بسپارید.

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

ویرایش یک نقطه ثبت شده در نقشه گوگل

گوگل از یک سیستم امتیازدهی برای مشارکت کاربران در تصحیح اطلاعات گوگل مپ بهره می برد و عموما کاربران با امتیاز بالا می توانند به ویرایش بپردازند، از این رو پیشنهاد می شود با ارسال دیدگاه، ویرایش های صحیح و کوچک امتیاز جمع آوری کنید. همچنین فقط در صورتیکه کاملا مطمئن هستید نسبت به ویرایش اقدام کنید، تا در لیست سیاه گوگل قرار نگیرید.

گام اول

وارد گوگل مپ شده، در باکس سمت چپ نام نقطه ای را که ثبت شده و میخواهید ویرایش و حذف مکان در گوگل مپ کنید، جستجو نمایید. سپس مطابق تصویر بروی گزینه Suggest an Edit (پیشنهاد ویرایش) کلیک کنید.

گام دوم

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

حالا یک صفحه کوچک باز می شود که در آن می توانید عناصر زیر را تغییر دهید:

موقعیت برای همیشه بسته است یا هرگز وجود نداشته است: در مواردی که نقطه ثبت شده برای همیشه بسته است یا وجود ندارد و یا منتقل شده است می توانید از این گزینه استفاده کنید. با تغییر گزینه NO به بله، گوگل می تواند گزینه ای را به دلیل شما پیشنهاد دهد.
برای همیشه بسته شد (برای همیشه بسته شد)
هرگز وجود نداشت (هرگز وجود نداشت)
این اسپم است (هرزنامه)
خصوصی است (خصوصی)
به موقعیت منتقل شد. (به جای دیگری منتقل شد) (می توانید آدرس جدید را روی نقشه مشخص کنید.)
تکراری است (تکراری)
با انتخاب یکی از گزینه های ذکر شده بر روی SEND کلیک کنید (نقطه تغییر می دهد، می دهد، می دهد، می دهد، می دهد، می دهد، می دهد.
لازم به ذکر است که این تغییر بسیار مهم است و ممکن است برای کاربرانی که امتیاز بالایی ندارند قابل مشاهده نباشد. اگر مکان شما نیاز به تغییر دارد، اما شما یکی از کاربران لیست شده در بالا هستید، لطفا با B Loudmarketing تماس بگیرید تا بتوانید مکان خود را سریع و با بهترین کیفیت تغییر دهید.
نام: با کلیک بر روی عنوان با رنگ آبی، نام صحیح را بنویسید.
آدرس: با کلیک بر روی آدرس آبی رنگ، آدرس محل مورد نظر را با تغییر موقعیت اشاره گر تغییر دهید.
دسته‌ها: در دسته‌های تصویر، می‌توانید به سرعت بین دسته‌های از پیش تعریف‌شده جابجا شوید.
موقعیت نشانگر روی نقشه نادرست است: در صورت تأیید، می توانید موقعیت نشانگر (نشانگر مکان روی نقشه) را تغییر دهید.
شماره تماس: با کلیک بر روی تلفن آبی می توانید شماره تلفن صحیح را وارد کنید.
روزها و ساعات کاری: می توانید روزها و ساعات کاری را تغییر دهید.
پس از اتمام، تغییرات را با کلیک بر روی Submit ثبت کنید و همچنین وضعیت تغییرات موقعیت ثبت شده در نقشه گوگل را از طریق بخش “مشارکت های شما” بررسی کنید.
قبل از ثبت مکان در Google Maps به این نکات توجه کنید:
اگر در مدت زمان کوتاهی چندین بار (بیش از سه بار) درخواست ثبت موقعیت مکانی را به گوگل ارسال کرده اید و در مرحله “تأیید در انتظار” هستید، درخواست ثبت موقعیت مکانی را مجددا ارسال نکنید، زیرا در این صورت امکان ضبط وجود دارد. درخواست های قبلی شما کمتر است
اگر در مدت زمان کوتاهی، پس از چندین بار (بیش از سه بار) درخواست ثبت مکان کسب و کار شما در Google با پاسخ “اعمال نشد” همراه شد، درخواست ثبت نام را مجددا ارسال نکنید تا مکان شما انجام نشود. توسط گوگل اسپم دریافت کنید.
برای تمامی مکان های متحرک مانند کالا، لوله بازکنی، خودروهای نجات، ماشین آلات تخریب و … که نقطه خاصی ندارند و برای ثبت لوکیشن در گوگل ، نقاط پراکنده شهر را در نظر بگیرید، موقعیت را در نقشه گوگل ثبت کنید. امکان پذیر نیست و توسط گوگل پذیرفته نمی شود.
ضبط مکان در Google Map دائمی است، اما طبق به‌روزرسانی‌های جدید گوگل، همه مکان‌ها به حالت عمومی تغییر کرده‌اند و افراد می‌توانند مکان‌های مربوطه خود را ویرایش و حذف کنند.
به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم های ایران، پس از ثبت نام نهایی و ارسال سریع، مکان روی نقشه و برای همه کاربران قابل نمایش نیست و معمولاً در مدت 15 روز به طور کامل روی نقشه نمایش داده می شود.

سوالات متداول :

با توجه به پرسشهای بسیار زیاد کاربران در بخش ثبت محل کسب وکار در گوگل، مهمترین موارد را با شما در میان میگذاریم:

آیا با توجه به تحریم ها میتوان مکان های ایرانی را در نقشه گوگل ثبت کرد یا خیر؟

بله مکان های ایرانی قابل ثبت هستند اما کسب وکارهای سیار که آدرس مشخصی ندارند قابل ثبت نیستند.

بعد از ثبت محل کسب وکار در گوگل مکان ، چقدر طول میکشد آدرس در نقشه اسنپ، تپسی، بلد، و نشان نمایش داده شود؟

بعد از ثبت نهایی مکان کسب وکار در گوگل مپ، مکان شما به صورت خودکار وارد نقشه ویز میشود، باتوجه به پیگیری های انجام شده با شرکت های اسنپ و تپسی، این دو شرکت هر یک ماه و نیم یک بار نقشه خود را آپدیت می کنند بنابراین یک ماه و نیم بعد از ثبت مکان شما در نقشه گوگل، و به روزرسانی نقشه مکان یاب اسنپ و تپسی، آدرس محل کسب وکار شما در این دو نقشه نیز نمایش داده میشود.

نمایش مکان در نقشه نشان و بلد باتوجه به اینکه هر دو این اپلیکیشن ها بومی هستند امکان پذیر نیست و برای ثبت محل کسب وکارتان میتوانید با ما در تماس باشید.

آیا مکان دائمی ثبت میشود یا موقت؟

ثبت مکان در گوگل مپ به صورت دائمی است. باتوجه به آپدیت های اخیر گوگل مپ کاربران میتوانند مکان رقبای خود را به آسانی ویرایش یا حذف کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *