سئو و بهینه سازی سایت یکی از اقدامات مهمی است که به افزایش فروش و بهبود رتبه سایت کمک زیادی می کند. اما انجام این اقدامات کار هر کسی نبوده و نیاز به تخصص و تجربه دارد. از این رو اغلب وبمستران ترجیح می دهند برای برنامه ریزی بلند مدت سئو سایت خود از مشاور حرفه ای سئو کمک بگیرند. اما در جلسات مشاوره سئو چه مواردی باید مطرح شود؟ خدمات مشاوره سئو شامل چه مواردی میشود؟ در ادامه به صورت کامل درباره خدمات مشاوره سئو سایت صحبت کرده ایم.
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
قبل از آن که توضیح دهیم سئو چیست، بهتر است بدانیم که seo مخفف چه عبارتی است؛ سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو یا search engine optimization است.
در واقع سئو مجموعه اقداماتی است که برای بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید آن انجام می شود. با کمک اصول سئو و بهینه سازی سایت، می توانیم سرعت سایت را افزایش بدهیم، کاربران بیشتری را جذب کنیم و جایگاهمان را در گوگل ارتقا داده و تثبیت کنیم.
مشاور سئو چیست؟
این روزها همه به دنبال راهی برای بالا بردن رتبه سایت خود در موتورهای جستجو به ویژه در گوگل هستند. یک مشاور سئو که در اصطلاح سئو کار نامیده میشود، این مسیر را برای شما آسان میکند.
مشاور سئو چیست؟ مشاور سئو، سایت شما را از جنبه های مختلف فنی، داخلی و خارجی بررسی و آنالیز می کند؛ سپس با در نظر گرفتن حوزه فعالیت شما و شدت رقابتی بودن آن، مشاوره تخصصی سئو ارائه می دهد. یک مشاوره سئو خوب پاسخ سوالات زیر را بررسی می کند و بنا به پاسخی که دریافت می کند، تکنیک های مخصوص سئو را برای ارتقا وب سایت شما در نظر می گیرد:
- آیا در صفحه اول گوگل برای کسب و کار شما جای خالی وجود دارد یا خیر؟
- رقیب های هم تخصص سایت شما کدام وب سایت ها هستند؟
- رقیب های شما چگونه روی سایت شان کار میکنند؟
- از چه تکنیک هایی استفاده میکنند؟
- بیشتر ترافیک رقبا از چه طریق و به چه صفحه هایی است؟
- کاربران این سایت چه رنج سنی دارند؟
- جنسیت کاربران چیست؟
- و …
کاربرد مشاوره seo
در صورتی که سئوی سایت را تقویت کنیم می توانیم، در قسمت زیادی از هزینه های بازاریابی و تبلیغات سایت صرفه جویی کرده و مشتری را به صورت طبیعی و رایگان به وب سایت خود هدایت کنیم. با راهکارهای ارائه شده در مقاله ها و فیلم های آموزشی می توانید، سئو را بهتر شناخته و ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید. البته برای سئوی تخصصی وب سایت خود که مشخصا روی محصولات و برند شما کار می شود، بهتر است از مشاوره حرفه ای سئو بهره مند شوید.
وظایف یک سئو کار چیست؟
یک مشاور حرفه ای سئو دانش و اطلاعات بالایی در بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو دارد. او به خوبی می داند که چه اقداماتی می تواند، رتبه سایت شما را در گوگل ارتقا بدهد. برخی از اقدامات یک سئوکار عبارت است از:
- دقت در انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت
- استراتژی محتوا حرفه ای و اجرای با کیفیت آن
- نظارت بر بروزرسانی محتوای ها و تحلیل آنها
- ایجاد لینک بین وب سایت و شبکه های اجتماعی
- در نظر گرفتن و تشخیص نیاز کاربران
- بررسی سایت های رقیب و شناخت نقاط ضعف و قوت سایت ما و سایت رقبا
- دانستن الگوریتم های گوگل و پیاده سازی به موقع آن بر روی سایت
- همراه بودن با تغییرات استراتژیک جدید گوگل
- تعیین ساختار آدرس دهی صفحات و بکارگیری کلمات کلیدی در آدرس صفحه
- ارائه گزارش های مستمر و مستند از میزان بازدید و جایگاه کلمات کلیدی
- اصلاح عناوین و تگ های مهم صفحات فرود به منظور جلب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک
- و…
امروز کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید
فروشگاه ساز
مشاور حرفه ای سئو در سیتی سایت
یک مشاور سئو کسب و کار خوب کسی است که، پروژه سایت شما را از ابتدا دلسوزانه شروع کند. یعنی ابتدا کسب و کار شما را بررسی کرده و نوع آن را مشخص کند. سپس هدف اصلی را تعیین کند و در صورت داشتن انتظار معقولانه برای رسیدن به رتبه های بالا در جستجوی گوگل، از تکنیک های سئو استفاده کند. هدف از برگزاری جلسات مشاوره سئو، شناخت نقاط ضعف یک سایت و مشخص کردن اقدامات عملی و کاربردی برای افزایش فروش و بهبود رتبه سایت است.
برخی از شرکت های سئو، بخشی از خدمات مشاوره ای خود را به صورت رایگان ارائه می کنند. تیم سئو و بهینه سازی سایت سیتی سایت، با ارائه مشاوره رایگان سئو سایت به شما کمک می کند تا مشکلات و نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کنید. سپس در صورت تمایل، این همکاری می تواند با بستن قراردادی ادامه داشته و تکنیک های سئو روی سایت پیاده شود.
شما می توانید تعرفه های سئو و بهینه سازی سایت در سیتی سایت را در صفحه ” سئو و بهینه سازی سایت” مشاهده کنید.
هزینه خدمات مشاوره سئو سایت چقدر است؟
هزینه خدمات مشاوره سئو سایت به عوامل متعددی بستگی دارد و تعرفه مشخصی ندارد. این هزینه بر اساس استراتژی تولید و انتشار محتوا، مشاوره تحلیل آنالیزهای انجام شده و افزایش بازدید سایت، پر رقابت بودن کلمات کلیدی، لینک بیلدینگ و تکنیکهای سئو تعیین می شود. به طور مثال اگر نیاز شما فقط تولید محتوای متنی باشد، هزینه کمتری نسبت به محتواهای ویدیویی، تصویری و پادکست پرداخت می کنید.
30 دقیقه مشاوره سئو
- بررسی سرچ کنسول و تحلیل داده ها
- بررسی روند تولید محتوا و رفع اشکال
- بررسی قدرت دامنه و اعتبار بک لینک
- بررسی مشکلات کلی سئو سایت
- بررسی و انتخاب کلمات کلیدی سایت
- بررسی سرچ کنسول و تحلیل داده ها
- بررسی روند تولید محتوا و رفع اشکال
- بررسی قدرت دامنه و اعتبار بک لینک
- بررسی مشکلات کلی سئو سایت
- بررسی و انتخاب کلمات کلیدی سایت
- ارائه نقشه راه سئو متناسب با کار شما
آیا تضمینی برای درستی خدمات مشاور حرفه ای سئو وجود دارد؟
مهم ترین مدرک برای اعتماد به یک مشاور سئو کسب و کار، مشاهده نمونه کارهای موفق و سوابق اجرایی مشاوره seo است. اما به طور کلی سئو یک سایت به صورت کامل تضمین شده نخواهد بود. اما برای اطمینان از تجربه و تخصص خدمات مشاور حرفه ای سئو، حتما نمونه کارهای او را بررسی کنید.
وظایف مشاوره seo در جلسات مشاوره چیست؟
لازم است که پیش از گرفتن مشاوره سئو، اطلاعاتی را در مورد وظیفه مشاوره seo بدانید تا بتوانید، کیفیت کار مشاور سئو را بسنجید. در ادامه وظایف مشاوره seo در جلسه مشاوره را بیان کرده ایم:
1. بررسی سایت و مشکلات آن
ابتدایی ترین کاری که یک سئو کار در جلسه مشاوره باید انجام دهد، تحلیل و بررسی سایت است. او باید ابتدا مشکلات و نیازهای سایت را به دقت بررسی کرده و سپس لیستی از اقدامات لازم را آماده کند.
2. توضیح مشکلات و نقاط ضعف برای کارفرما
دومین اقدام یک سئو کار در جلسه خدمات مشاوره سئو، توضیح کامل مشکلات و نقاط ضعف سایت برای کارفرما است. اغلب مردم اطلاعات دقیقی از سئو سایت ندارند، اما آنها می خواهند مشکلات و نقاط ضعف سایت خود را بدانند. به همین دلیل شما به عنوان یک مشاور سئو، موظف هستید که به صورت کامل برای کارفرما نقاط ضعف سایت و عواقب حل نشدن این مشکلات در آینده را توضیح دهید.
3. تحلیل نیاز کاربران سایت
یکی از بزرگترین اشتباهات سئو کاران، عدم بررسی نیاز مخاطب و هدف او از سرچ یک کلمه کلیدی است. برخی از سئوکاران بی تجربه تصور می کنند که هر چه تعداد کلمات یک محتوا بیشتر باشد، امکان رتبه گرفتن آن نیز بیشتر خواهد شد. اما این موضوع زمانی صدق خواهد کرد که محتوای نوشته شده، نیاز کاربر را پاسخ بدهد.
در این باره مطالعه محتوا ” محتوای محصول یا مقاله باید چند کلمه باشد؟ ” را به شما پیشنهاد می کنیم. بنابراین در جلسه مشاوره به این موضوع دقت کنید که سئوکار مورد نظر، هدف و نیاز مخاطبان سایت شما را به دقت بررسی کند.
در جلسه مشاوره صفحات مختلف سایت باید به درستی بررسی شده و هدف کاربران برای مراجعه به آن صفحه نیز مشخص شود. سپس با توجه به نتایج به دست آمده، استراتژی برای تولید محتوا و بهینه کردن صفحات تعیین شود.
4. بررسی سئو سایت رقبا
یکی دیگر از اقدامات مهم در جلسه مشاوره سئو، آنالیز رقبا در سئو است. اما چرا باید سئو سایت رقبا را بررسی کنیم؟ با تحلیل و بررسی سایت رقیب می توانید به نقاط ضعف و قوت آنها پی ببرید؛ سپس با توجه به این اطلاعات، اقدامات لازم را در سایت خود پیاده کنید.
با تحلیل سایت رقیب می توانید به اهداف زیر برسید:
- در چه مواردی ضعف داشته و از رقبای خود عقب هستید
- نقاط قوت سایت رقیب چیست و چه اقداماتی برای برند سازی خود انجام داده است
5. برنامه ریزی و ارائه استراتژی قدرتمند
یکی از مهم ترین وظایف سئو کار در جلسه مشاوره سئو، ارائه استراتژی برای بهبود رتبه و سئو سایت است. در واقع مشاوره سئو باید با توجه به نقاط ضعف و قدرت سایت و همچنین وضعیت رقبا، برنامه ای بلند مدت و کوتاه مدت برای سئو سایت شما پیشنهاد دهد.
- استراتژی تولید محتوا
مشاور سئو با ارائه یک تقویم محتوایی، تعداد محتواها و موضوعاتی که باید برایشان محتوا نوشته شود را مشخص می کند. اگر اطلاعی در مورد تقویم محتوایی و اهمیت آن ندارید، مطلب ” تقویم محتوایی چیست؟ ” را مطالعه کنید.
- استراتژی بک لینک
یکی دیگر از اقدامات مهم در سئو سایت، گرفتن بک لینک است. استراتژی گرفتن بک لینک با توجه به شرایط فعلی سایت خود و رقبا مشخص می شود. گرفتن بک لینک به نحوی باید انجام شود که طبیعی جلوه کرده و گوگل متوجه این کار نشود. برخی از اقدامات سئو کار برای گرفتن بک لینک عبارت است از:
- گرفتن رپورتاژ با توجه به نیاز سایت
- مشخص کردن تعداد بک لینک های هر ماه
6. ارائه پیشنهاد برای افزایش نرخ تبدیل
افزایش نرخ تبدیل یعنی انجام اقداماتی که به واسطه آنها، کاربران عادی سایت به مشتری تبدیل شوند. در واقع این اقدامات سبب افزایش فروش سایت خواهد شد. البته ارائه پیشنهادات در این زمینه وظیفه سئو کار نیست، اما اصولا یک سئو کار حرفه ای برای جلب رضایت کارفرما در این زمینه نیز مشاوره ارائه می دهد.
برای افزایش نرخ تبدیل یا CRO اصولا اقدامات زیر پیشنهاد می شود:
- سئو دسته بندی محصولات و صفحات محصول
- مشخص کردن جای دکمه های CTA
7. ارائه پیشنهادات سریع برای بهبود سئو سایت
ارائه پیشنهادات سریع برای بهبود رتبه سایت از عهده هر سئو کاری بر نمی آید؛ چرا که یک سئو کار باید آنقدر تخصص و تجربه داشته باشد که بتواند، در کمترین زمان یک پیشنهاد فوری و کاربردی برای سئو سایت ارائه دهد.
برخی از پیشنهاداتی که یک سئو کار در جلسه مشاوره حرفه ای سئو به شما می دهد، می تواند موارد زیر باشد:
- برای صفحات مختلف سایت اسکیما قرار دهید
- عنوان صفحات را اصلاح کنید
- حجم تصاویر را کاهش دهید
- رنگبندی و ظاهر سایت را اصلاح کنید
- و…
8. آموزش
به طور کلی آموزش سئو در جلسات مشاوره ای سئو رایج نبوده و وظیفه سئو کار نیست؛ سعی کنید جلسات سئو را برای بررسی و تحلیل سئو سایت خود صرف کنید و برای یادگیری بیشتر از دوره های آموزشی کمک بگیرید. اما اگر یادگیری نکاتی برایتان اهمیت خاصی دارد، بهتر است پیش از شروع جلسه مشاوره، آن را با سئو کار مطرح کنید.
9. پشتیبانی
پشتیبانی از سایت شما به عهده مشاور سئو نیست؛ هدف از برگزاری جلسه مشاوره سئو، بررسی و تحلیل نقاط ضعف و قوت سایت است. اگر می خواهید فرد سئوکار پس از پایان جلسه همچنان سایت شما را پشتیبانی کند، باید پکیج های سئو سایت را انتخاب کرده و به همین منظور قراردادی را تعیین کنید. اما ممکن است برخی از سئوکاران علاوه بر مشاوره، خدمات پشتیبانی نیز از طریق تلفن و یا واتس اپ داشته باشند.
چه زمانی به مشاوره حرفه ای سئو نیاز داریم؟
هر کسب و کاری برای وارد شدن به فضای اینترنت نیاز به مشاور سئو و بهینه سازی سایت دارد. وظایف یک مشاوره حرفه ای سئو با توجه به زمان و موقعیت وب سایت می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی گرفتن مشاوره از یک سئو کار با تجربه از همان ابتدای کار به رشد و موفقیت کسب و کار شما سرعت می بخشد.
یک مشاور سئو در زمان انتخاب نام دامنه مناسب با کسب و کارتان، انتخاب نوع طراحی سایت، انتخاب هاست با کیفیت، استراتژی تولید محتوا و … می تواند به شما کمک کند.
بنابراین زمان مراجعه به مشاور سئو حرفه ای به خودتان و شرایط وب سایتتان بستگی دارد؛ عده ای نیز در صورت بروز مشکل و رتبه نگرفتن در گوگل به مشاور سئو مراجعه می کنند. البته این کار ممکن است هزینه و زمان بیشتری را از شما بگیرد.
مشاوره حرفه ای سئو به صورت آنلاین
ممکن است کسب و کار شما در شهر شیراز بوده و بخواهید با شرکتی در اصفهان همکاری کنید. خوشبختانه کسب و کارهای اینترنتی این امکان را دارند که بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی، نیازشان را بر طرف کنند. تیم مشاوره سئو سیتی سایت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به صورت آنلاین نیز از خدمات ما استفاده کنید.
کافیست با ما تماس گرفته و یا در واتس اپ پیغامی برای رزرو مشاوره سئو به ما بدهید؛ در سریعترین زمان ممکن، جلسه ای را با شما هماهنگ می کنیم.
در پایان
در طول این محتوا برایتان گفتیم، مشاور سئو چیست، همچنین سعی کردیم نکات مهم در جلسات مشاوره حرفه ای سئو را بیان کنیم. در جلسات مشاوره سئو به فن بیان و تسلط سئوکار توجه کنید؛ سعی کنید از او سوالات مختلفی بپرسید تا به میزان دانش و تخصص او پی ببرید. علاوه بر این در جلسات مشاوره سئو توقع برطرف کردن مشکلات سایت و انجام اقدامات سئو را نداشته باشید. هدف از مشاوره سئو تنها تحلیل و بررسی سایت و ارائه راهکار به شما است نه پیاده سازی آنها.