با گذشت زمان و تغییر سبک زندگی مردم، حتی خرید روزمره مردم نیز به صورت اینترنتی صورت می گیرد. طراحی سایت پوشاک که توسط شرکت سیتی سایت آماده شده است، با بهترین امکانات به شما کمک می کند تا همگام با تکنولوژی پیش رفته و از رقیبان خود جا نمانید. در این مطلب جزییات طراحی سایت پوشاک و مراحل طراحی سایت لباس را بیان کرده ایم.
چرا طراحی سایت لباس
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مسائل تغییر کرد. اینترنت به سرعت فراگیر شد، در نتیجه اکثر کارها شیوه قدیمی و سنتی شان را از دست داده اند. حتی اکثر افراد سالخورده که به شیوه های قدیمی عادت کرده بودند نیز، این مسئله را قبول کرده اند. یکی از کارهایی که کمتر به سبک گذشته انجام می شود، خرید و فروش لباس، کیف و کفش است که به راحتی از طریق اینترنت انجام می شود.
در اینترنت بستری فراهم شده است که صاحبین مشاغل می توانند درآمد خود را چند برابر کنند. همچنین این امکان برای مردم فراهم شده است تا از طریق وب سایت یا همان فروشگاه اینترنتی، خرید های خود را انجام دهند.
1. امکان فروش محصولات بدون محدودیت زمانی و مکانی
با طراحی سایت لباس، شما بدون نیاز به مغازه و بدون محدودیت زمانی و مکانی، میتوانید فروش خود را آغاز کنید. با طراحی سایت پوشاک دیگر محدود به شهر یا محله خود نبوده، بلکه از سایر نقاط کشور نیز سفارش خواهید داشت. در نظر داشته باشید که به سبب کاهش هزینه های جانبی، این امکان برای شما وجود دارد که اجناس خود را با قیمت مناسب تر عرضه کنید.
2. امکان تبلیغات گسترده با صرف کمترین هزینه
اگر بخواهید فروشگاه فیزیکی شما فروش خوبی داشته باشد، باید آن را در یک محل شلوغ و پر رفت و آمد راه اندازی کنید. همچنین برای معرفی آن به مردم، نیازمند صرف هزینه برای تبلیغات هستید. اما با طراحی سایت پوشاک، این امکان برای شما فراهم است که تنها در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی، به معرفی فروشگاه خود مشغول شوید. از مزایای این نوع تبلیغات می توان به جذب مخاطبان هدف و صرف هزینه و زمان کم، اشاره کرد. با این کار در مدت زمان سریعتری، به درآمد خواهید رسید.
مراحل طراحی سایت پوشاک
1. خرید نام دامنه و هاست برای فروشگاه
اولین قدم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس، خرید نام دامنه است. شما باید بتوانید نامی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید که در ذهن مخاطب بماند و به مرور زمان به برند شما تبدیل شود. در محتوا ” راهنمای انتخاب اسم برای سایت ” به شما آموزش های لازم جهت انتخاب نام دامنه را داده ایم. پس از مشخص کردن نام فروشگاه خود، باید یک هاست فروشگاهی مناسب بخرید. هاست فروشگاه در واقع فضایی است که تمام اطلاعات فروشگاه شما از جمله محصولات، اطلاعات کاربران سایت و … در آن قرار می گیرد. هاستی را انتخاب کنید که سرعت بالایی داشته باشد و شرکت هاستینگ آن، پشتیبانی خوبی را به شما ارائه بدهد.
2. ساخت یا خرید یک فروشگاه اینترنتی
پس از فراهم کردن مقدمات ساخت سایت لباس، باید برای خرید فروشگاه اینترتی اقدام کنید. برای این کار می توانید از فروشگاه ساز و یا فروشگاه اختصاصی کمک بگیرید. هر کدام از این دو روش مزایا و معایبی دارد که در محتوای طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی؟ بصورت کامل در این باره بحث کرده ایم.
اما بصورت کلی با استفاده از فروشگاه ساز علاوه بر صرفه جویی در هزینه، در زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد. این درحالی است که فروشگاه اینترنتی اختصاصی نیازمند وقت و صرف هزینه بسیار بالا است.
3. وارد کردن محصولات در فروشگاه
اکنون که فروشگاه مناسب خود را تهیه کردید، زمان آن رسیده است که محصولات را برای نمایش در سایت قرار دهید. در این مرحله شما نیاز به تهیه عکس با کیفیت از محصول و ارائه توضیحات مناسب برای هرکدام دارید. این دو مورد آنقدر اهمیت دارد که گاهی عدم درست بودن توضیحات و یا با کیفیت نبودن عکس، مشتری را از خرید منصرف میکند. اما تصاویر یک فروشگاه باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ محتوای انتخاب عکس برای فروشگاه اینترنتی را آماده کرده ایم تا به شما در این زمینه کمک کند.
همچنین برای ارائه توضیحات مناسب که کاربران را جذب کند می توانید محتوای آموزش نوشتن توضیحات محصول را مطالعه کنید.
4. استفاده از لوگو برای برند سازی
اصولا حافظه تصویری انسان ها قوی تر است و اگر نام فروشگاه شما را فراموش کنند، لوگوی آن را فراموش نخواهند کرد. به همین دلیل طراحی لوگو مناسب یکی دیگر از اصول جذب مشتری است. برای طراحی لوگو می توانید از شرکت هایی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید، اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی را برای این کار صرف کنید، مطالعه محتوای بهترین سایت ساخت لوگو رایگان را پیشنهاد می کنیم. همچنین یک لوگوی خوب باید ویژگی هایی را داشته باشد تا بتواند در ذهن ماندگار شده و معرف کسب و کارتان باشد. این ویژگی های مهم را در قالب محتوای ویژگی های لوگو فروشگاه اینترنتی بیان کرده ایم.
5. بازاریابی، سئو و بهینه سازی
حال که فروشگاهتان آماده شده است، زمان آن رسیده است که برای فروش و جذب مشتری اقدام کنید. برای این کار باید از تکنیک های بازاریابی و تبلیغات بصورت حرفه ای استفاده کنید. اگر در این زمینه آشنایی کافی ندارید، محتوای نحوه تبلیغات فروشگاه اینترنتی را حتما مطالعه کنید.
باید صبور باشید، با راه اندازی فروشگاه اینترنتی بلافاصله مشتریان به سمت شما نخواهند آمد. راه های مختلفی برای افزایش فروش و مشتری وجود دارد که در محتوای افزایش فروش سایت فروشگاهی به آنها پرداخته ایم.
در کنار این ها سئو و بهینه سازی سایت خود را فراموش نکنید. سئو در واقع راهی است کم هزینه برای افزایش رتبه و فروش فروشگاه اینترنتی شما.
مشاوره تلفنی سیتی سایت
انواع دسته بندیهای طراحی سایت پوشاک
- سایت هایی که تنها یک فروشنده و تامین کننده محصول دارند.
- سایت هایی که قابلیت چند فروشندگی دارند به این معنا که سایت بستری برای فروش محصولات چندین فروشنده است. این سایت تنها وظیفه تحویل محصول و تضمین کیفیت و رضایت مشتریان و همچنین تحویل مبلغ پرداختی به فروشنده را بر عهده دارد.(طراحی سایت مارکت پلیس(marketplace) چیست؟)
- گاهی اوقات طراحی سایت پوشاک می تواند برای تولیدی ها و تاجرانی باشد که که قصد عمده فروشی محصولاتشان را دارند.
مزایای طراحی سایت لباس، کیف و کفش
- حق تغییر و انتخاب سایز و رنگ
- امکان بررسی محصولات گوناگون و نقد و بررسی های متفاوت و متنوع
- مشاهده تمام خصوصیات محصول مورد نظر از سایز و ابعاد گرفته تا رنگ بندی
- صرفه جویی در وقت و هزینه
- جستجوی راحت فروشگاه های برتر با چند کلمه کلیدی ساده
- کاهش هزینه های خرید و فروش به سبب کاهش هزینه های ناشی از فضای ثابت
ویژگی فروشگاه اینترنتی لباس موفق
1. امکان خرید آسان فراهم باشد
در خرید غیر حضوری از آنجاییکه شما بصورت مستقیم نمی توانید بر نحوه خدمات به مشتری نظارت داشته باشید، لازم است که فرایند خرید را آسان کنید. حال این به چه معناست؟ فرض کنید برای خرید یک دست لباس به سایتی مراجعه کنید، در مرحله اول از شما عضویت در سایت را بخواهد که این عضویت بسیار وقت گیر و سخت باشد. پس از گذراندن این مرحله برای خرید اقدام کنید، اما دسترسی آسانی به انواع دسته بندی ها، سبد خرید و… نداشته باشید. با این اوصاف آیا به خرید خود ادامه میدهید؟ پس بهتر است خودتان یک بار از سایتتان خرید کنید تا مطمئن شوید مراحل ثبت سفارش برای مشتریان آسان است یا نه.
2. سرعت سایت بالا باشد
سرعت سایت تنها با سئو و بهینه سازی افزایش پیدا می کند. زمانیکه کاربران بتوانند در کمتر از چند ثانیه سایت شما را ببینند و به راحتی از آن خرید کنند، مشتری دائمی شما خواهند شد. اگر فروشگاه شما با وردپرس است، مطالعه محتوای آموزش کامل کار با gtmetrix را پیشنهاد می کنیم.
بیشتر بخوانید: صفحات ضروری یک فروشگاه اینترنتی کدام است؟
3. نماد اعتماد داشته باشد
این روزها همه کاربارن می دانند که زمانی میتوان به یک سایت اعتماد کرد که نماد الکترونیکی داشته باشد. اما این نماد چیست و چگونه می توان آن را دریافت کرد؟ پاسخ شما در راهنمای تصویری دریافت اینماد (نماد اعتماد) می باشد.
4. محتوای با کیفیت و ارزشمند داشته باشد
بسیاری از کسب و کارها گمان می کنند تنها قرار دادن محصولات برای فروش در فروشگاه کافی است. تولید محتوا یکی از اصول سئو است که در این فضا با کمک سئو می توانید به جایگاه مناسبی در گوگل برسید. بنابراین آن را جدی بگیرید. اما تولید محتوا به هر قیمتی نه تنها به رشد سایت شما کمک نمی کند، بلکه سبب عصبانیت گوگل نیز میشود! به همین دلیل حتما محتوای تولید محتوا برای سایت فروشگاهی را حتما بخوانید.
راه های جذب مشتری اینترنتی
- قرار دادن تخفیفات گروهی
- برگزاری جشنواره برای مناسبت های مختلف
- قرار دادن عکس های با کیفیت و ذکر جزییات کامل محصول
- ارسال رایگان برای خرید با مبلغ بالا
- توسعه وبلاگ و راهنمایی مشتری در زمینه مد
- تنوع بالای محصولات
امکانات طراحی سایت لباس در سیتی سایت
- امکان سفارش و پرداخت آنلاین
- قابلیت اتصال به انواع درگاه پرداخت اینترنتی
- قابلیت بزرگنمایی تصاویر محصولات برای بررسی کیفیت آنها توسط مشتری
- دسته بندی مناسب محصولات بر اساس نوع و قیمت و جنس و …
- دارای بخش معرفی نمایندگی های فروش
- امکان اعلام تخفیف های دوره ای
- قابلیت ارائه کد تخفیف
- امکان نمایش خصوصیات محصولات و قیمت آنها به همراه تصاویر متعدد
اکنون اگر قصد طراحی و راه اندازی چنین سایت فروشگاهی دارید، می توانید جهت سفارش فروشگاه ساز ابتدا نمونه سایت فروشگاهی طراحی شده توسط ما را مشاهده نمایید و سپس برای سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز سیتی سایت در ارتباط باشید.