محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین محصولات در کشور می باشد. با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا صاحبان این مشاغل با کاهش فروش محصولات خود مواجه شده اند. از این رو کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت. در ادامه مطلب به بررسی مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ارایشی می پردازیم.
3 دلیل برای ساخت فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی
اگر هنوز هم به فروش آنلاین محصولات از طریق ساخت فروشگاه اینترنتی شک دارید، با بررسی موضوع تفاوت های فروشگاه فیزیکی و آنلاین محصولات آرایشی با ما همراه باشید:
1. عدم نیاز به سرمایه زیاد
در فروشگاه فیزیکی شما با هزینه های کرایه و یا خرید مغازه، پرداخت قبوض آب و برق و هزینه نگهداری محصولات خود مواجه هستید، ولی در سایت فروشگاه اینترنتی شما فقط نیاز به خرید هاست، دامین و فروشگاه ساز حرفه ای دارید.
در فروش به صورت حضوری فروشنده مجبور به خرید محصولات آرایشی و پر کردن ویترین خود می باشد و ممکن است تاریخ انقضا محصول تمام شود ولی در کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی نیازی به ویترین و خرید محصول قبل از ثبت سفارش خریدار نیست.
2.عدم محدودیت در زمان و مکان
در فروش به صورت حضوری باید در مغازه یا فروشگاه حضور داشته باشید و در وقت و زمان های محدودی (مثلا 12 ساعت در روز) می توانید درآمد کسب کنید. ولی با طراحی سایت لوازم آرایشی شما محدودیتی برای زمان و مکان خود ندارید و در 24 ساعت شبانه روز به کسب درآمد خواهید پرداخت.
3.عدم محدودیت در تعداد مشتری و میزان فروش محصولات
در فروش به صورت فیزیکی شما با محدودیت تعداد مشتری مواجه هستید. مشتری های شما تنها افرادی هستند که در داخل پاساژ یا محله قرار دارند. ولی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ارایشی شما محدودیت تعداد مشتری و موقعیت جغرافیایی نداشته و در کل کشور و حتی خارج از کشور می توانید به کسب درآمد برسید. در فروش آنلاین شما می توانید به راحتی تکنیک هایی را برای بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی پیاده کنید و با صرف هزینه کمتر نسبت به تبلیغات بی فایده، فروش خودتان را چند برابر کنید.
نکات افزایش فروش فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی
قطعا همه صاحبان مشاغل محصولات آرایشی در فکر برند شدن فروشگاه خود مانند فروشگاه خانومی، فروشگاه روبان و سایر فروشگاه های موفق در این زمینه هستند. اما چه عواملی باعث موفقیت و برند شدن این فروشگاه های اینترنتی شده؟ در زیر به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:
بخش نظرات کاربران
درج نظرات افرادی که قبلا از محصولی را خرید کرده اند و تجربه واقعی استفاده از آن محصول را دارند می تواند بسیار برای مشتریان جدیدی که به دنبال کیفیت محصول مورد نظر خود هستند مفید و کاربردی است. ضمن اینکه حس اعتماد در مشتری فروشگاه مجازی بوجود می آورد.
تنوع محصولات
برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی خوب داشته باشیم، خیلی مهم است که تنوع و قیمت های مختلف از محصولات را در فروشگاه قرار دهیم. توجه به این دو موضوع می تواند سود فروش اینترنتی لوازم آرایشی را بیشتر کند.
با توجه به وضع اقتصادی موجود در جامعه ممکن است همه نتوانند یک برند خاص از لوازم آرایشی را خریداری کنند. پس باید به فکر همه اقشار جامعه بود و برند های ارزان تر را نیز در دسته بندی های فروشگاه اینترنتی خود قرار داد.
تصاویر با کیفیت و واضح
برای مشتریان محصولات آرایشی استفاده از تصاویر واضح و باکیفیت بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مثال وقتی مشتری تصمیم به خرید یک کرم پودر آن هم بصورت مجازی را دارد، برای کیفیت محصول و میزان پوشش آن بر روی پوست، ممکن است به تصاویر محصول استناد کند و یا بر روی آن زوم کند. پس تصویر باکیفیت می تواند شما را مورد اعتماد تر و محصول شما را با کیفیت تر نمایش دهد. با مطالعه محتوای ” عکس برای سایت فروشگاهی ” می توانید تصاویر استاندارد و با کیفیتی را برای سایت خود تهیه کنید.
فروش محصولات مرغوب و با کیفیت
در همه مواقع برای مشتری اطمینان از خرید محصول باکیفیت و مرغوب بسیار حائز اهمیت می باشد، در نتیجه باید به مشتری اطمینان کامل از ارائه محصول با کیفیت را بدهیم. کیفیت بالای محصولات ارتباط مستقیم با افزایش سود فروش اینترنتی لوازم آرایشی خواهد داشت.
ضمانت اصالت کالا و تضمین بازگشت وجه
همیشه باید خود را جای مشتری بگذارید. برای مثال وقتی خریدار قصد خرید یک رژلب را دارد، ما باید به خریدار حس اعتماد کامل از اصل بودن کالا را ارائه دهیم. ممکن است این کار را با نمایش برچسب مجوز از وزارت بهداشت انجام دهید. همچنین برای اثبات کیفیت به کاربران خود ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از کیفیت محصول بدهید.
نام بردن تاریخ انقضا محصولات
در محصولات آرایشی معمولا از زمان تولید یا باز کردن درب محصول تاریخ انقضا آن شروع می شود. باید همه موارد درباره این موضوع در مشخصات محصولات اطلاعات جامعی در اختیار کاربر قرار دهید.
یک وبلاگ همه چیز تمام داشته باشید
این قسمت یکی از مهم ترین و هیجان انگیز ترین قسمت فروشگاه های اینترنتی می باشد. بسیاری از خانم ها به دنبال چگونگی استفاده حرفه ای از هایلایتر و یا روش های نوین رنگ کردن مو می باشند، شاید بخواهند بدانند فیبروز ابرو چیست؟ یا برای پوست چرب چه مارکی از لوازم آرایشی مناسب تر است. شما با استفاده از مقاله، ویدیو، تصاویر و حتی پادکست می توانید کاربران خود را راهنمایی کنید و اشتیاق برای خرید را در آنها بالا ببرید و در نتیجه باعث افزایش فروش محصولات خود می شوید. برای آنکه از اهمیت هرچه بیشتر وبلاگ برای سایت فروشگاهی با خبر شوید، پیشنهاد می کنم مطلب ” ضرورت داشتن وبلاگ فروشگاهی ” را مطالعه کنید.
ارائه توضیحات کامل برای محصولات
مشتریان نمی توانند چشم بسته خریدی را انجام دهند، بنابراین باید اطلاعات درست و کاملی را از رنگ، جنس، کاربرد، موارد به کار رفته در محصول و … به کاربر ارائه بدهید. با این کار مشتریان می توانند محصولات موردنظر خود را بهتر انتخاب کنند. در محتوای ” آموزش نوشتن توضیحات محصول ” به صورت کامل به شما آموزش داده ایم که چطور برای محصولات خود توضیح مناسبی ارائه بدهید.
روش های فروش آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی
1. فروش در اینستاگرام
یکی از روش هایی که در ابتدا می توانید برای فروش آنلاین از آن استفاده کنید راه اندازی پیج اینستاگرام است. یکی از نکات مثبت این نوع فروش عدم نیاز به هزینه اولیه برای راه اندازی پیج است. اما برای تبلیغات به هرحال باید هزینه ای را صرف کنید.
نکاتی زیادی در افزایش فروش شما تاثیر گذار است که در ادامه تنها سه مورد از آنها را بیان می کنیم:
- زمانبندی مناسب برای تبلیغات
- تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی جذاب و مرتبط
- جذب افراد معروف و مشهور
همچنین شما می توانید در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید. اما چطور؟ مطالعه محتوای ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام را برای پاسخ به سوالتان پیشنهاد می کنیم.
2. فروش در مارکت پلیس ها
دومین راه برای فروش محصولات در اینترنت فروش در مارکت پلیس ها است. با این کار شما نیازی به ساخت سایت فروشگاهی ندارید. می توانید در وب سایت های چندفروشندگی ثبت نام کرده و محصولات خود را در پنل شخصی خود وارد کنید. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که به ازای فروش محصولات در این نوع وب سایت ها شما باید کارمزدی را به مدیر سایت پرداخت کنید. این مسئله در ابتدای کار ممکن است ضرری نداشته باشد اما با افزایش فروش محصولات این پرداخت کارمزد سود شما را کاهش میدهد.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره مارکت پلیس محتوای طراحی سایت چند فروشندگی را حتما مطالعه کنید.
3. طراحی سایت لوازم آرایشی
یکی از روش های دیگر فروش در اینترنت، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. شاید یکی از نگرانی های شما نبود مشتری در این فضا باشد اما اگر با دقت بیشتری به آمار کلمات کلیدی جستجو شده در مورد محصولات آرایشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که بیش از 2400 بار کلمه خرید لوازم آرایشی، 260 بار کلمه فروشگاه لوازم آرایشی و… جستجو شده است. این آمار نشان می دهد که چه تعداد از مردم برای خرید اینترنتی این محصولات به وب سایت ها مراجعه می کنند. از طرفی این روزها اگر به پیج های معتبر اینستاگرامی مراجعه کنید، خواهید دید که اصولا تبلیغات خود را در این فضا انجام می دهند و فروش و پشتیبانی را در سایت خود انجام میدهند. همین مسئله نشان می دهد نیاز به وب سایت فروشگاهی در کنار سایر روش های فروش محصولات به صورت آنلاین لازم و ضروری است.
اما چطور یک وب سایت فروشگاهی داشته باشیم؟ شما می توانید برای این کار از فروشگاه ساز کمک بگیرید. اگر اطلاعی از این نوع ساخت فروشگاه ندارید محتوای فروشگاه ساز چیست؟ را مطالعه کنید. با کمک فروشگاه ساز می توانید در کمتر از یک هفته و با کمترین هزینه فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا داشته باشید.
نمونه طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی
هزینه و زمان راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ارایشی
اگر بخواهید یک طراح سایت از ابتدا فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان را برای شما طراحی و آماده کند حدودا 3-6 ماه زمان می برد. علاوه بر مدت زمان بالا برای طراحی هزینه بسیار بالایی نیز باید پرداخت کنید(حدود 5 الی 10 میلیون و حتی بالاتر) ولی با ساخت فروشگاه ساز حرفه ای آماده شما ظرف 3-6 روز فروشگاه اینترنتی خود را تحویل گرفته و هزینه بسیار پایین تری را پرداخت می کنید.
برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، سایت یا اینستاگرام؟
افرادی که در حوزه ی فروش محصولات آرایشی بهداشتی فعالیت دارند، بیشتر در بستر اینستاگرام هستند. اما اینستاگرام به تنهایی کافی است؟ اینستاگرام بهتر است یا سایت؟ در ادامه نکاتی در این باره می گوییم.
1. از آن جاییکه مشتری هم در اینستاگرام و هم در فضای وب وجود دارد، بهتر است شما هم در هر دو بستر فعالیت داشته باشید تا هیچ مشتری را از دست ندهید.
2. پیگیری سفارشات در وب سایت ساده تر است. برای پیگیری سفارشات در حجم زیاد اینستاگرام کمی مشکل است زیرا باید به صورت دستی کار انجام می شود و مجبور به استخدام چند ادمین هستید. در صورتی که سایت خودش به طور 24 ساعته کار چند ادمین را انجام می دهد.
3. راه اندازی پیچ اینستاگرام برای فروش لوازم آرایشی راحت تر است و هزینه ای ندارد. اما پس از مدتی نیاز به هزینه ی تبلیغات است.
4. اگر فقط از طریق اینستاگرام فروش داشته باشید، با بروز عواملی همچون فیلترینگ، از دسترس خارج شدن پیج و… کانال فروش خود را از دست می دهید و نرخ فروشتان بسیار پایین می آید. در صورتیکه اگر وب سایت داشته باشید همیشه می توانید به فعالیت خود ادامه دهید.
مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی برای خریدار
- امکان خرید محصولات آرایشی با تنوع بیشتر
- کاهش مدت زمان خرید محصول
- امکان مقایسه محصولات و قیمت ها
- سهولت در خرید آنلاین محصول
- استفاده از نظرات و تجربیات دیگران.
- امکان مرجوع کردن کالا
- امکان مشاهده محصولات آرایشی پرفروش سایر بانوان
- آشنایی با برند های جدید و پرفروش محصولات آرایشی
- کسب اطلاعات کافی از محصول آرایشی مورد نظر به همراه آموزش
مشاوره تلفنی سیتی سایت
اگر نیاز به مشاوره دارید، تیم سیتی سایت به شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را برای پیشرفت کسب و کارتان بگیرید.
مشاوره تلفنی سیتی سایت
اگر نیاز به مشاوره دارید، تیم سیتی سایت به شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را برای پیشرفت کسب و کارتان بگیرید.
نتیجه گیری:
امروزه یکی از پرمصرف ترین و کاربردی ترین نیاز مردم به خصوص بانوان محصولات آرایشی می باشد. در این مقاله متوجه شدیم که با ساخت فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی میتوان میزان درآمد و فروش محصولات خود را بالا برده و در نتیجه باعث برند شدن فروشگاه خود شوید. شما می توانید نمونه طراحی سایت لوازم آرایشی توسط سیتی سایت را در صفحه زیر مشاهده کنید و پس از دریافت مشاوره رایگان از تیم ما، برای طراحی سایت اقدام کنید.