طراحی سایت

راز موفقیت دیجی کالا | دلایل موفقیت دیجی کالا

دلایل موفقیت دیجی کالا

 

همه ما می دانیم که دیجی کالا در حال حاضر یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است. این فروشگاه توانسته محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کرده و اعتماد آنها را نیز جلب کند. افراد زیادی به دنبال راز موفقیت دیجی کالا هستند؛ آنها می خواهند بدانند دلایل رشد دیجی کالا چیست؟ استراتژی دیجی کالا برای موفق شدن چه بوده است؟ در ادامه می خواهیم از اصلی ترین دلایل موفقیت دیجی کالا برای شما بگوییم.

راز های موفقیت دیجی کالا + دلایل موفقیت آن

دیجی کالا دو خصوصیت بسیار مهم دارد که سبب موفقیت آن شده است؛ این دو ویژگی پر اهمیت یعنی امکان نظر دهی برای کاربران و مقایسه محصولات است. دیجی کالا با استفاده از این دو خصوصیت توانسته تمام رقبای خود را در این زمینه از میدان به در کند.

از دید کلی راز موفقیت دیجی کالا به دو دسته تقسیم می شود؛ یکی مربوط به ظاهر سایت (بخش کاربری سایت) است و دیگری مربوط به باطن و استراتژی داخلی دیجی کالا است که اگر این موارد را در هر فروشگاه اینترنتی واقعا اجرا کنید، حتما موفق می شود.

  

1. جمع آوری مشخصات کاربران و ارسال پیوسته ایمیل

طبق تحقیقات انجام شده روی رفتار کاربران اینترنت، حدود 95 درصد از کاربران پس از خارج شدن از یک سایت، آن سایت را گم می کنند و دیگر نمی توانند به آن مراجعه کنند. یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا، استفاده از صفحه فرود است. دیجی کالا از مشتریان خود ایمیل، شماره موبایل و نام آنها را می خواهد؛ سپس در بازه های زمانی خاص و برنامه ریزی شده، اقدام به ایمیل مارکتینگ می کند.

برای مثال در روز مادر، صفحه فرودی با انواع محصولاتی که مردم در طبقه های مختلف خریداری می کنند، آماده می کند. سپس با ارسال ایمیل به مشتری های قبلی، آنها را به این صفحه دعوت می کند. با این کار علاوه بر اینکه دائما وب سایت خود را به مشتری ها یادآوری می کند، محصولات مناسب هر زمان را نیز به صورت هدفمند به مشتریان خود نشان می فروشد.

 

2. عوامل ظاهری در سایت

  1. بخش نظرات قوی و پاسخ دهی به نظرات کاربران

  2. نمودار پیشرفته تغییر و نوسانات قیمت محصولات

  3. امکان مقایسه حرفه ای محصولات

  4. اطلاعات کامل و جامع در مورد هر محصول

  5. قالب با رنگ های روشن و رعایت روانشناسی رنگ در خرید

  6. بروز بودن موجودی کالا ها و موجود بودن بیشتر محصولات اصلی

  7. پشتیبانی فعال و همیشگی

  8. گارانتی تعویض محصول

  9. تخفیف های ویژه و خلاقانه

  10. جست و جوی پیشرفته بر اساس فیلتر ها و ویژگی های محصول همچون جستجو بر اساس برند و حداقلی و حداکثری قیمت و مشخصات وسیله مورد نظر

راز موفقیت فروشگاه دیجی کالا

3. تولید محتوای حرفه ای 

یکی از دلایل مهم موفقیت دیجی کالا، تولید محتوای حرفه ای آن است. دیجی کالا بخشی را تحت عنوان دیجی کالا مگ یا مجله دیجی کالا دارد که در آن محتواهای مختلفی را قرار می دهد. شما می توانید در این بخش اطلاعات زیادی را در مورد علم و فناوری، محصولات جدید، سرگرمی و … به دست آورید.

اما بهتر است بدانید که تولید محتوای دیجی کالا تنها به محتوای متنی محدود نمی شود؛ این مجموعه با استراتژی های خاصی که دارد، به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوای تصویری و ویدیویی نیز فعالیت می کند. به همین منظور در سال 1390، رسانه ای را تحت عنوان ” رسانه تصویری دیجی کالا ” یا ” DigiKala TV ” راه اندازی کرد. این رسانه برای اولین بار در ایران اقدام به ارائه محتواهای آموزشی ویدیویی کرد.

استراتژی دیجی کالا برای جذب مشتری آن هم به شیوه تولدی محتوای ویدیویی سبب شد تا بتواند به عنوان یک مرجع مهم و قابل اعتماد برای کسب اطلاعات در زمینه های مختلف برای کاربر تبدیل شود.

 

4. به کارگیری سیستم مارکت پلیس

یکی دیگر از دلایل موفقیت دیجی کالا، استفاده از طراحی سایت چند فروشندگی است. دیجی کالا توانسته است به خوبی سیستمی را راه اندازی و مدیریت کند که تمامی فروشندگان از سراسر کشور، بتوانند در این سایت فروش داشته باشند. همین مسئله توانسته است تنوع کالایی این سایت را افزایش دهد. از طرفی علاوه بر تنوع محصولات، تنوع قیمت و رقابت میان فروشندگان نیز، سبب افزایش کیفیت فروش شده است. همین مسئله به راحتی رضایت کاربران را جلب کرده است.

به کارگیری سیستم مارکت پلیس

5. خدمات و پشتیبانی قوی

از دیگر دلایل موفقیت دیجی کالا می توان به خدمات و پشتیبانی قوی آن اشاره کرد. شما می توانید به راحتی و با ضمانت اصالت کالا، محصولات مورد نظرتان را تهیه کنید. علاوه بر ضمانت اصالت کالا، دیجی کالا استراتژی های دیگری را نیز در پیش گرفته است. سهولت خرید، امکان مقایسه محصولات با یکدیگر، ضمانت بازگشت وجه تا 7 روز، تضمین قیمت، حمل رایگان، تنوع بالای محصولات، ارائه طرح های ویژه فروش و …. از جمله خدماتی است که در دیجی کالا عرضه می شود.

 

6. طرح های وفاداری مشتری

یکی از راهکارهایی که به شما کمک می کند تا در سطح اینترنت حضور دائمی داشته باشید، جذب مشتری های وفادار است. ممکن است مشتریان زیادی برای خرید از سایت شما مراجعه کنند اما زمانی می توانید به سود بیشتری برسید که آنها را به مشتری دائمی و وفادار تبدیل کنید. استراتژی دیجی کالا برای جذب مشتری های وفادار به این گونه است که با ارائه تخفیفات ویژه، سعی کرده است آنها را برای خرید مجدد به فروشگاه جذب کند.

 

7. طراحی حرفه ای صفحه محصول

طراحی صفحه محصول دیجی کالا بسیار حرفه ای بوده است و کاملا برای جلب اعتماد کاربران طراحی شده است. طراحی صفحه محصول جذاب و کاربر پسند یکی از دلایل رشد دیجی کالا و فروشگاه های اینترنتی است. دیجی کالا در طراحی صفحه محصولات به موارد زیر پرداخته است:

طراحی فیلتر و جستجوی پیشرفته ی محصولات

لیست فروشندگان محصول و امتیاز هر فروشنده

درج نمودار قیمت محصولات در بازه زمانی مشخص

تحلیل و بررسی تخصصی محصول

قرار دادن تصاویر گرفته شده کاربران از محصولات خریداری شده

انتشار دیدگاه های مثبت و منفی کاربران در مورد محصول

 

هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط سیتی سایت تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:

شروع قیمت از :

3.900.000 تومان

خرید فروشگاه ساز

برخی دیگر از دلایل موفقیت دیجی کالا

علاوه بر مواردی که در بالا گفتیم، موارد دیگری نیز در موفقیت دیجی کالا تاثیر گذار بوده است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

1. شروع زودتر

یکی دیگر از عوامل اصلی موفقیت دیجی کالا شروع زودتر نسبت به رقبای خود بود. در واقع می توان چنین گفت که دیجی کالا زمانی ایده خود را پیاده سازی کرده که هنوز کسی در ایران از چنین فروشگاه هایی با خبر نبود.

 

2. تبلیغات اصولی و گسترده

یکی دیگر از دلایل رشد دیجی کالا تبلیغات در سطح وسیع بوده است. تبلیغات دیجی کالا آنقدر گسترده و اصولی بود که برخی مردم تصور می کردند تنها فروشگاه اینترنتی در ایران، دیجی کالا است. البته این مسئله ضعف رقبا در تبلیغات را نیز نشان میدهد.

 

3. سایت و اپلیکیشن قوی

سایت و اپلیکیشن در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی دارد. دیجی کالا نیز این نکته را به کار گرفت و علاوه بر یک سایت خوب با امکانات کامل، اپلیکیشن مناسبی را در اختیار مردم قرار داد.

 سایت و اپلیکیشن قوی دیجی کالا

 

4. مدیریت اصولی و سابقه بیشتر

مدیریت سایت بر خلاف تصور عموم کار ساده ای نیست. برای مدیریت خوب و اصولی باید بر اصول بازاریابی و تبلیغات تسلط داشت. مدیران دیجی کالا نیز به واسطه سابقه بیشتری که در زمینه مدیریت فروشگاه اینترنتی داشتند، توانستند استراتژی بهتری را برای مدیریت این مجموعه پیاده کنند.

 

5. تنوع محصولات

دیجی کالا که در ابتدا فقط محصولات دیجیتال را در سایت موجود داشت، رفته رفته به تنوع محصولات خود اضافه کرد. همین مسئله سبب جذب کاربران بیشتر به خود شد. تنوع محصولات چه از نظر کیفیت و برند و همچنین تخفیفاتی که ارائه میشود، رضایت کابران زیادی را به دنبال داشت.

 

6. بررسی رفتار مشتری

یکی از راه های جذب مشتری و پیاده سازی ایده های نو و سودمند، بررسی نیاز و رفتار مشتری است. دیجی کالا با بررسی رفتار مشتری و شناخت علایق، سلایق و نوع نیاز مشتریان توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند.

 

7. پشتیبانی پس از خرید

یکی از رازهای موفقیت دیجی کالا پشتیبانی صحیح است. دیجی کالا یک بخش جداگانه برای رسیدگی به امور مشتریان اختصاص داده است. مشتریان با تماس با پشتیبانی می توانند از وضعیت سفارش خود مطلع شوند یا در صورتی که بخواهند سفارشات خود را در بازه زمانی 7 روز مرجوع کنند.

پشتیبانی پس از خرید

 

8. تجربه ی کاربری ساده و روان

دیجی کالا با وجود تمام شلوغی هایش طراحی ساده و تمیز خود را حفظ کرده است. دیجی کالا همیشه سعی کرده است، تا جای ممکن مسیر انتخاب کالا و خرید را برای مشتریان خود ساده کند. با این که دیجی کالا محصولات بسیار زیادی را به کاربران خود ارائه می دهد، اما این محصولات و دسه بندی ان ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی قابل دستیابی باشند. تیم دیجی کالا همواره در حال بررسی و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران سایت و اپلیکیشن موبایل است تا نیاز های کاربران را شناسایی کند و آن ها را رفع کند و تجربه ی کاربری خوبی را رقم بزند.

 

استراتژی جدید دیجی کالا برای ماندن در اوج

  1. ایجاد بخش وبلاگ و تقویت بخش مقالات، اینفوگرافی و پادکست ها
  2. ایجاد بخش ویدیو محصولات نقد و بررسی به دلیل بالا رفتن سرعت اینترنت
  3. شروع تبلیغات هدفمند در تلویزیون ، بیل بردها و تبلیغات در گوگل

 

تولید محتوا را جدی بگیرید! 

همانطور که در استراتژی جدید دیجی کالا خواندید حتما متوجه شده اید که دیجی کالا قصد ندارد از تولید محتوای حرفه ای دست بردارد. پس اگر صاحب یک کسب و کار هستید و میخواهید با الگو از دیجی کالا در حرفه خود بهترین باشید، تولید محتوا را دست کم نگیرید و با تدوین یک استراتژی محتوا، به صورت برنامه ریزی شده و جدی برای کاربران تان محتوای با ارزش بسازید.

دلایل بسیاری وجود دارد که دیجی کالا را به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل کرده است. ولی این دو ویژگی مهم ترین آنهاست. مدیران دیجی کالا با استفاده درست از این مزایا، قدمت این فروشگاه اینترنتی و بکار بردن صحیح این روش توانسته اند موفقیت های زیادی کسب نمایند. دیجی کالا سایت فروشگاهی می باشد که نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی قدمت و اعتبار بیشتری دارد، به همین دلیل هرگاه کاربران قصد خرید کالاهای دیجیتال را داشته باشند مخصوصا کالا هایی از قبیل گوشی همراه، ابتدا به سایت فروشگاهی دیجی کالا مراجعه می نمایند.

 

رازهای موفقیت دیجی کالا

 

این سایت فروشگاهی در مدت زمان کوتاه توانست به سرمایه ای کلان دست پیدا کند و در این زمینه کاملا شناخته شد. بعد از مدتی اقدام به مدرن و جذاب تر کردن ظاهر سایت نمود و در شغل خود بسیار حرفه ای گشت. در نهایت به اجناس خود تنوع بخشید و کالاهای بیشتر و متنوع تری را از طریق فروش آنلاین برای کاربران که قصد خرید کالاهای دیجیتال را داشتند ارائه کرد. بصورتی که کاربران می توانند کالاهایی مانند سشوار و یا اتوی مو را از این فروشگاه اینترنتی خریداری نمایند.

برای فهمیدن روش کار دیجی کالا باید استارتاپی ها را(کسانی که شروع به راه اندازی سایتی می کنند) زیر نظر گرفت. سایت فروشگاهی دیجی کالا از سال 1385 شروع بکار کرده. دیجی کالا به راحتی به این موفقیت نرسیده است، زمانی که دیجی کالا شروع به کار کرد فناوری اطلاعات کشور زیر ساخت های مناسبی نداشت و قوانین کامل و روشنی برای این کار (کسب و کار در اینترنت، تجارت الکترونیکی) وجود نداشت. در این گونه کسب و کارها باید صبر و پشتکار داشت زیرا موفقیت به راحتی بدست نمی آید. این مشکلات برای همه کسانی که در این زمینه فعالیت دارند نیز وجود دارد.

برای پایداری و موفقیت کسب و کار در این زمینه باید تلاش مداوم نمود و هرگز عقب نشینی نکرد، زیرا ممکن است خیلی از عوامل وبمستر ها را ناامید کند و یا فکر کنند بعد از گذر زمان هیچ پیشرفتی نکرده اند؛ ولی این ها دلیلی برای عدم موفقیت نیست. بدانید شما هر چقدر تلاش کنید و راه درست و مناسبی را برای موفقیت در پیش بگیرید، بی نتیجه نمی ماند بلکه زمانی که موفقیت حاصل شد به گونه ای جلوه می دهد که انگار این ها موفقیت حاصل در یک شب است.

 

9. فروشگاه اینترنتی و اعتماد کاربران

دلیل دیگری نیز وجود دارد که دیجی کالا را بزرگترین سایت فروشگاهی تبدیل کرده است. مثلا زمانی که فردی به بازارهای موبایل می رود خیلی از فروشنده ها و خرده فروش ها به علت نداشتن اطلاعات کافی و یا بعضی از کلاهبرداران برای گمراه کردن افراد اطلاعات صحیح از کارایی و … آن در اختیار افراد قرار نمی دهند.

به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می دهند در خانه بنشینند و در هر زمان از شبانه روز به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بروند و اطلاعات کاملا صحیح دریافت کنند. انواع و اقسام موبایل ها را بررسی و مقایسه کنند و از تخفیف های خیلی خوب این فروشگاه اینترنتی بهره مند گردند و بدون دردسر محصولی را که سفارش داده اند درب منزل تحویل بگیرند.

این روزها تنوع محصولات بسیار زیاد است. برای مثال به دلیل رقابت زیادی که میان تولید کننده های موبایل وجود دارد، هر روزه مدل های بسیار زیادی تولید و به بازار عرضه می گردد و تاثیر بسیاری بر قیمت تلفن های همراه، برنامه ها و آپشن های آن دارد؛ به همین دلیل وقتی افراد می خواهند موبایل بخرند انتخاب برایشان بسیار سخت می شود و ممکن است بین چندین و چند مدل گیج شوند.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا از هر مدل گوشی اطلاعات کامل و دقیق به همراه فیلم و عکس و.. در صفحات وب فروشگاه خود قرار می دهد و نظر کاربران زیر هر محصول قرار دارد تا کاربران بتوانند به بهترین نحو محصول مورد نظرشان را با قیمت مدنظرشان خریداری نمایند. اگر در فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید حتما مطلب عکس برای سایت فروشگاهی را مطالعه کنید.

جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی

رقیب های خارجی و آغاز رقابتی سخت

آمار فروش فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بسیار بالا است و دارای درآمد کلان می باشد؛ حال فکر کنید آمار فروش سایت های فروشگاهی مانند آمازون که نه تنها در ایران بلکه در کشور های بسیاری محصولات دیجیتالی را بفروش می رساند و نسبت به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا غول است چقدر می باشد؟

در سال 2012 سایت آمازون در هر ثانیه بالای 300 محصول به فروش می رساند. این آمار فوق العاده است بصورتی که در سال 2013 درآمد سایت آمازون در یک سال نزدیک به 75 میلیارد دلار ثبت شد و این آمار رو به روز افزایش می یافت به صورتی که در سال 2014 درآمد یک سال 100 میلیارد دلار بود.

برای طراحی سایت دیجی کالا از نمونه کارهای فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا ، گروه طراحی سایت سیتی سایت دیدن فرمایید و یک سایت مثل دیجی کالا با هزینه فوق العاده مناسب داشته باشید.

 

نمونه طراحی سایت فروشگاهی 

 

تماس با ما


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 10:20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *