طراحی سایت

بهترین شرکت های پستی برای فروشگاه اینترنتی

نحوه قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی

  

یکی از دغدغه های فروشگاه های اینترنتی ارسال کالا برای مشتریان است. راه های مختلفی برای ارسال کالا وجود دارد. اما در این مقاله در مورد روش خرید پستی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی صحبت می کنیم. در این محتوا سعی کرده ایم بصورت کامل نحوه قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی، مزایا، معایب و نکات لازم را برای شما بیان کنیم.

نحوه قرارداد با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی

 در این محتوا نحوه قرارداد پست با فروشگاه اینترنتی را گام به گام بیان کرده ایم :

پیشنهاد میکنم پادکست صوتی “نحوه قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی” را گوش بدهید:


 

گام اول

برای قرارداد پست با فروشگاه اینترنتی، ابتدا به سایت ثبت نام در بازار الکترونیک شرکت ملی پست مراجعه کرده و مشخصاتی که از کسب و کارتان می خواهند را با دقت وارد کنید.

روش خرید پستی در فروشگاه اینترنتی 

گام دوم

پس از آنکه مراحل ثبت نام را گذراندید، واحد پشتیبانی شرکت پست با شما تماس می گیرد تا با مراجعه به آنجا قراردادی را تنظیم کنید.

گام سوم

پس از قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی، هر زمان که مشتری از شما خرید کند وضعیت سفارش آن بصورت “آماده ارسال” در خواهد آمد. در این زمان مامور پست به فروشگاه مورد نظر مراجعه کرده و سفارشات را تحویل می گیرد.

 

در قرارداد سرویس خرید و فروش اینترنتی ذکر شده:

  1. حوزه تحت پوشش قرارداد، سراسر کشور است.
  2. هزینه های پستی براساس تعرفه های مصوب و ابلاغی پست محاسبه می شود.
  3. افزایش نرخ تعرفه های پستی در طول مدت زمان قرار داد که توسط کارفرما اعمال می شود.
  4. تنها 2 بار در هفته پست از حساب خوب به حساب طرف قرارداد واریز می کند. 
  5. مدت قرارداد، یکساله است.

بیشتر بخوانید: مجوز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی 

علاوه بر ارسال کالا از این طریق، شما می توانید شخصا به مراکز پستی مراجعه کنید و برای ارسال کالا اقدام کنید. در این روش باید نزدیکترین شعبه پست به فروشگاه را پیدا کرده و پس از گذراندن وقت زیاد در صف های طولانی سفارشات را پست کنید.

از طرفی نوشتن اطلاعات دقیق هر سفارش علاوه بر زمانبر بودن، گاهی با خطا نیز مواجه خواهد شد. یکی دیگر از معایب این نوع ارسال کالا، ثابت نبودن هزینه های ارسال است، همین امر سبب می شود علاوه بر اتلاف وقت، ضرر مالی نیز داشته باشید.

 

محاسن قرارداد با پست تحویل درب منزل

  • با این روش مشتریان دیگر دغدغه پرداخت هزینه را نداشته و می توانند هزینه سفارششان را درب منزل و به مامور پست پرداخت کنند.
  • بدون هرگونه برخورد با مشتری و همچنین بدون ارتباط مداوم با اداره پست و ارسال محصول با پیک، می توانید محصول را به دست مشتری برسانید.

معایب قرارداد با پست تحویل درب منزل

  • گاهی اوقات ممکن است حتی با بهترین شرکت پرداخت درب منزل به مشکل بربخورید 
  • پرداخت درصدی از فروش کالا به این شرکت ها
  • عدم حضور مشتری یا نبود وجه نقد در منزل، سبب بازگشت کالا شده که در این صورت فروشنده موظف به پرداخت هزینه پست خواهد بود.

بهترین شرکت پستی ایران

روشی که به آن اشاره کردیم تنها یکی از روش های ارسال کالا است. برای اطلاعات بیشتر از روش های مختلف ارسال کالا می توانید محتوا انواع روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید.

 

شرکت واسط پستی چیست؟

شرکت های واسط پستی در زمینه ارسال مرسولات به نقاط مختلف فعالیت دارند. به این شکل که به فروشگاه شما مراجعه کرده و پس از تحویل گرفتن سفارش آن را به مشتری می رسانند. علاوه بر این، شرکت های واسط پستی خدماتی از قبیل پرداخت درب منزل، بازگشت کالای مرجوعی و … را نیز انجام میدهند. این شرکت های پست خصوصی در ایران در حال افزایش هستند و مردم نیز از آنها استقبال خوبی کرده اند، چرا که خدماتی که ارائه میدهند برام مردم کاربردی و مفید است.

 

مهم ترین شرکت های پستی برای فروشگاه اینترنتی

در ادامه به معرفی بهترین شرکت های پستی برای فروشگاه اینترنتی پرداخته ایم.

1 – زاگما

قرارداد با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی

یکی از بهترین شرکت های پستی برای فروشگاه اینترنتی، شرکت واسط زاگما توسط شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد. این شرکت برای ارسال مرسولات درب منزل فعالیت دارد. البته فعالیت های دیگری نیز مانند طراحی فروشگاه اینترنتی با قابلیت هایی همچون انبارداری هوشمند، سیستم مارکت پلیس و … را نیز انجام میدهد. در ادامه خدمات این شرکت را بیان کرده ایم.

خدمات زاگما

  • انبارداری
  • بسته بندی محصولات
  • ارسال هوشمند مرسولات
  • پرداخت هزینه درب منزل
  • گزارش لحظه به لحظه از ارسال
  • پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته

مزایای زاگما

  • امکان ارسال هرنوع کالا
  • امکان ارسال کالا در کوتاهترین زمان
  • امکان بررسی وضعیت کالا در مراحل مختلف
  • جمع آوری محصولات از فروشگاه بصورت خودکار

 

2 – پایگان

قرارداد با اداره پست برای فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از شرکت های پستی برای فروشگاه اینترنتی، شرکت پایگان است. این شرکت بیش از یک دهه است که در این زمینه فعالیت دارد. از اهداف اصلی این شرکت ارائه خدمات قدرتمند به ساکنین تهران و سایر شهرهای تحت پوشش خود است. با کمک نرم افزاری که این شرکت به شما ارائه میدهد می توانید به راحتی خدمات پستی خود را کنترل کنید.

خدمات پایگان

  • انبار داری
  • بسته بندی محصولات
  • ارسال به موقع محصولات
  • امکان پرداخت درب منزل

مزایای استفاده از پایگان

  • بسته بندی هر نوع کالا
  • قیمت مناسب ارسال کالا
  • ارائه انواع سرویس های انبارداری
  • دارای بیمه آتش سوزی و سرقت کالا
  • امکان پرداخت نقدی و غیر نقدی درب محل
  • پرداخت خسارت درصورت هرگونه آسیب دیدگی
  • دارای سرویس اکسپرس (سریع ترین شیوه ارسال کالا)

 

3 – فروتل

شرکت های پستی برای فروشگاه اینترنتی

شرکت فروتل در زمینه های مختلفی همچون خدمات بازاریابی، فروش، لجستیک، حمل و نقل و دریافت وجه فعالیت دارد. از آنجایی که این شرکت در همه شهرهای ایران شعبه دارد به راحتی می توانید به سراسر ایران محصولات خود را ارسال کنید. این شرکت ارائه دهنده گسترده ترین و توسعه یافته ترین سیستم پستی است.

خدمات فروتل

  • انبارداری
  • بسته بندی کالا
  • ارسال کالای متخلف
  • پرداخت درب منزل

مزایای استفاده از فروتل

  • تحویل به موقع کالا
  • امکان ارسال کالا حتی به روستاها
  • مجهز به سیستم پیک و حمل و نقل عمومی
  • مجهز به سیستم پیامکی و تلفنی برای تایید نهایی
  • امکان پرداخت هزینه بصورت نقدی و غیر نقدی

فروشگاه ساز سیتی سایت مجهز به سیستم خرید پستی فروتل و سفیر می باشد.

 

4- شرکت صدر

شرکت صدر یکی از معتبرترین شرکت های ارائه خدمات پستی فروشگاه های اینترنتی است. شرکت صدر به دلیل همکاری مستقیم با شرکت پست ایران ترافیک زیادی دارد به همین دلیل امکان ارائه تخفیف روی هزینه های ارسال را داراست.

در شرکت صدر مامور پست به محل فروشگاه اینترنتی می رود و سفارشات را جمع آوری می کند.

خدمات صدر

  • انبارداری و نگهداری کالا
  • پنل حرفه ای برای دسترسی کاربران به پنل پستی
  • سرویس پرداخت در محل
  • ارسال به موقع کالا

مزایای استفاده از صدر

  • ارائه سرویس خدمات انبار لجستیک
  • امکان بررسی موجودی انبار، کالاهای مرجوعی با استفاده از پنل کاربری
  • امکان ثبت سفارش پیامکی به متقاضیان
  • تسویه حساب سریع با فروشنده
  • تخفیف هزینه های ارسال

 

5- الوپیک

شرکت های پستی برای فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از شرکت های پست خصوصی در ایران الوپیک است. الوپیک هم در راستای جابجایی مرسولات پستی و هم جابجایی مسافر به ارائه خدمات می پردازد.

خدمات الوپیک

  • امکان پرداخت در محل
  • امکان پیگیری مسیر سفارش به صورت زنده
  • امکان درخواست چند مقصده

مزایای الوپیک

  • تحویل مرسولات به مشتری در سریع ترین زمان ممکن
  • صرفه جویی در هزینه های ارسال کالا
  • امکان ارسال کالاهای مختلف در ابعاد متنوع

 

6- اسنپ باکس

شرکت پستی اسنپ باکس

اسنپ باکس که یکی از خدمات زیر مجموعه ی شرکت اسنپ است، خدمات ارسال مرسولات را ارائه می دهد. در اسنپ باکس هزینه ارسال محصولات به نقاط مختلف متفاوت است. افراد در اسنپ باکس با دریافت پنل سازمانی مرسولات خود را به تمام نقاط کشور ارسال می کنند.

خدمات اسنپ باکس

  • امکان پیگیری آنلاین مرسولات
  • امکان ارسال سریع کالا با ماشین
  • امکان ارسال محصولات بزرگ با وانت
  • ارسال سریع مرسولات کوچک با پیک

مزایای اسنپ باکس

  • امکان ارسال انواع کالا در ابعاد مختلف
  • امکان ارسال مرسولات در سریع ترین زمان

 

ویژگی بهترین شرکت پستی چیست؟

هنگام انتخاب یک شرکت پستی برای فروشگاه اینترنتی خود، بایستی یک سری نکات را مدنظر داشته باشید. در ادامه به بررسی ویژگی های بهترین شرکت پستی می پردازیم.

  • سرعت بالا در ارسال بسته ها

یکی از ویژگی های بهترین شرکت پستی ایران، سرعت بالا در ارسال بسته ها است؛ اغلب کابران این سوال را می پرسند که چقدر طول می کشد تا بسته من به دستم برسد؟ همین سوال نشان می دهد زمان ارسال بسته برای مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک شرکت پستی زمانی می تواند موفق باشد که بیشترین سرعت خدمات رسانی را داشته باشد.

البته سرعت ارسال کالا بر اساس عوامل مختلفی سنجیده می شود؛ به عنوان مثال وسیله ای که به کمک آن بسته را ارسال می کنند و فاصله مبدا تا مقصد در تعیین سرعت تاثیر گذار است. اما به طور کلی شرکتی که در هفته تنها یکبار ارسال کالا دارد، قطعا گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

  • تضمین سلامت کالا و بیمه بسته ها

فرض کنید مشتری پس از چندین روز انتظار بسته خود را تحویل بگیرد اما با یک کالای شکسته یا خراب مواجه شود! قطعا این به ضرر شما تمام خواهد شد. حتی اگر شرکت پستی در سریعترین زمان ممکن نیز بسته را به دست مشتری برساند اما بسته آسیب دیده باشد، بازهم نارضایتی زیادی را به همراه خواهد داشت.

در این زمان است که تضمین سلامت کالا و بیمه بسته ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. اصولا بسته ها بیمه کالا دریافت می کنند؛ این بیمه نامه به این صورت است که در صورت وارد شدن هر گونه خسارت احتمالی به بسته یا گم شدن آن، شرکت مربوطه موظف است خسارت را از بیمه دریافت و به مخاطب پرداخت کند. 

نحوه همکاری شرکت پستی با بیمه

بیمه کالا به چندین دسته تقسیم بندی می شود: بیمه حمل و نقل کالای داخلی (عمومی)، بیمه حمل و نقل وارداتی (عمومی)، بیمه حمل نقل کالای ترانزیت (عمومی)، بیمه حمل و نقل کالای صادراتی (عمومی)، بیمه حمل و نقل کالای داخلی (ساده)، بیمه حمل و نقل کالای وارداتی (ساده)، بیمه حمل و نقل کالای ترانزیت (ساده) و بیمه حمل و نقل کالای صادراتی (ساده) 

شرکت های پستی نیز بر اساس نوع بیمه کالا به سه دسته تقسیم می شوند:

  • شرکت هایی که خودشان تضمین کالا می دهند: این شرکت ها با شرکت پست قرارداد نداشته و خودشان بسته ها را بیمه می کنند. در سال 1398 شرکت پست بیمه کالا را اجباری کرده است و به همین دلیل برخی از شرکت ها خودشان بسته ها را بیمه می کنند.
  • شرکت هایی که با شرکت های بیمه قرارداد دارند: برخی از شرکت ها با برون سپاری بیمه کالا، آن را به شرکت های بیمه می سپارند.
  • شرکت هایی که نه خودشان تضمین سلامت دارند و نه با شرکت بیمه ای قرارداد دارند.
  • خدمات مختلف شرکت پستی

یکی دیگر از ویژگی های مهم شرکت پست فروشگاه اینترنتی تنوع خدمات آن است. هر چه یک شرکت پستی خدمات جانبی بیشتری داشته باشد، گزینه مناسبتری برای فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود. برخی از این خدمات را در ادامه خواهیم گفت:

  • بسته‌بندی تخصصی و حرفه‌ای: برخی از شرکت های پستی بسته بندی کالاها را به عهده می گیرند. این شرکت ها عموما با عقد قرارداد با شرکت های بسته بندی این خدمات را ارائه می کنند.
  • امکان رهگیری مرسوله: یکی از خدمات منحصر به فرد شرکت های پستی، امکان رهگیری بسته ها است. با این خدمات می توان از طریق سایت یا اپلیکیشن موقعیت بسته را پیگیری کرد.
  • داشتن اپلیکیشن و درگاه پرداخت: یکی دیگر از خدمات شرکت های پستی، داشتن اپلیکیشن و درگاه پرداخت است. این امکانات می تواند کار مشتری را راحتتر کند.
  • پرداخت درب منزل: از دیگر خدمات شرکت های پستی می توان به امکان پرداخت هزینه درب منزل اشاره کرد.

تماس با سیتی سایت


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 10:15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *