طراحی سایت

بهترین ابزار چت سایت | ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای سایت

ابزار پشتیبانی آنلاین برای سایت

 

فرقی نمیکند که وب سایت شما فروشگاهی باشد یا وب سایت شرکتی، به هر حال داشتن تعامل با کاربران سایت به صورت آنلاین، می تواند تاثیر چشمگیری در روند رشد سایت شما داشته باشد. اما چطور می توان به صورت آنلاین با کاربران در ارتباط بود؟ شما به عنوان صاحب یک وب سایت می توانید با کمک ابزار چت آنلاین برای سایت، به راحتی با کاربران تان در ارتباط باشید و به سوالات آنها پاسخ دهید.

بهترین ابزارهای چت آنلاین برای سایت

ابزارهای آماده زیادی برای سرویس چت روی سایت وجود دارد که برخی ایرانی و برخی خارجی هستند. در زیر به معرفی بهترین سایت های چت آنلاین ایرانی و خارجی می پردازیم.

1. سیستم پشتیبانی آنلاین رایگان رایچت

نرم افزار رایچت

یکی از ابزارهای چت آنلاین برای سایت، رایچت است. سرویس رایچت امکان نصب در تمامی سیستم ها از جمله کامپیوتر، گوشی و لپتاپ را دارد. شما می توانید با کمک این سیستم  به راحتی با مشتریانتان در ارتباط باشید. رایچت سرویس چت آنلاین خود را به مدت 14 روز و به صورت کاملا رایگان، در اختیار کاربرانش قرار می دهد؛ اما پس از پایان این مدت، شما می توانید به صورت ماهیانه اشتراک رایچت را خریداری کرده و در سایت استفاده کنید.

اما امکانات رایچت چیست؟

  • امکان ارسال پیام به صورت هوشمند
  • قابلیت نصب در هر سیستم مدیریت محتوایی از جمله وردپرس، جوملا و …
  • قابلیت شخصی سازی رنگ، متن و آیکون ابزار رایچت
  • امکان اتصال به تلگرام
  • امکان ذخیره کردن اطلاعات کاربر
  • قابلیت ذخیره کردن پیام ها و دسترسی دوباره به آنها
  • امکان تعریف زمان کاری برای استفاده بهینه از ابزار چت

 

2. افزونه چت آنلاین گفتینو

نرم افزار چت آنلاین گفتینو

وب سایت گفتینو فعالیت رسمی خود را از سال 1398 آغاز کرد. این سیستم نیز مانند رایچت، امکان تست رایگان را برای کاربرانش فراهم کرده است. شما می توانید به مدت 15 روز از نرم افزار گفتینو به صورت رایگان استفاده کنید و پس از آن با خرید اشتراک های مختلف، به صورت دائمی نرم افزار را در سایت داشته باشید.

ویژگی های گفتینو:

  • امکان استفاده رایگان از بسته پایه گفتینو
  • دارای بسته استارتاپ با هزینه ماهیانه 30 هزار تومان و سه اپراتور
  • دارای بسته حرفه ای با قیمت ماهیانه 60 هزار تومان و 10 اپراتور
  • ارائه بسته مناسب کسب و کارهای بزرگ با قابلیت ده هزار مکالمه و 100 اپراتور با قیمت ماهیانه 120 هزار تومان
  • امکان شخصی سازی گفتینو متناسب با سلیقه و ظاهر سایت
  • قابلیت ایجاد پاسخ های از پیش تعیین شده
  • اطلاع از فعالیت مخاطبان در سایت
  • نمایش تعداد افرادی که در سایت آنلاین هستند
  • عدم اختلال در سرعت بارگذاری سایت به دلیل حجم کم

 

3. نرم افزار چت آنلاین ریتین

نرم افزار ریتین

این نرم افزار هم عملکردی مشابه سایر نرم افزار ها دارد که شما می توانید به راحتی از آن در سایت خود استفاده کنید. ریتین نیز مانند رایچت امکان تست نرم افزار را به مدت 14 روز و کاملا رایگان به کاربرانش میدهد.

ویژگی های ریتین:

  • به دلیل حجم بسیار کمی که دارد، در سرعت سایت تاثیری نمیگذارد
  • طراحی ساده اما کاربردی دارد
  • امکان ذخیره اطلاعات مختلف مشتری از جمله موقعیت جغرافیایی، فعالیت ها و … برای شما فراهم است
  • امکان دسته بندی پیام ها را دارید
  • می توانید به راحتی آمار مکالمات و عملکرد اپراتورها را بدست آورید.

 

بهترین سرویس پشتیبانی آنلاین سایت خارجی

ابزار های چت آنلاین خارجی نیز وجود دارد که امکانات بی نظیری را در اختیار کاربرانشان قرار میدهند؛ اما متاسفانه بسیاری از این ابزارها به صورت کامل فارسی نیستند و سرور آنها در خارج از ایران قرار دارد. همین مسئله می تواند سرعت سایت را به شدت کند کند.

1. سیستم پشتیبانی آنلاین رایگان Crisp

سیستم پشتیبانی آنلاین کریسپ

این سیستم پشتیبانی آنلاین سایت به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می کند و به راحتی نیز نصب خواهد شد. اما از معایب این سرویس برای ایران می توان به کند شدن سرعت سایت اشاره کرد. در ادامه برخی از امکانات و ویژگی های کریسپ را خواهیم گفت:

ویژگی های کریسپ :

  • امکان برقراری تماس صوتی و تصویری
  • امکان ترجمه پیام ها به صورت همزمان به زبان دلخواه
  • امکان شخصی سازی پشتیبانی آنلاین سایت
  • قابلیت مشاهده پیام های ارسال شده به سایر شبکه های اجتماعی در کریسپ
  • قابلیت ارسال انواع فایل برای مشتری
  • امکان فعالسازی چت سایت خودکار

 

2. پشتیبانی آنلاین سایت Liveperson

پشتیبانی آنلاین سایت

Liveperson بر خلاف ابزارهای دیگر رایگان نیست؛ اما این امکان را به شما می دهد که حتی در زمان ثبت سفارش مشتری، با او در ارتباط باشید. این نرم افزار چت سایت به خوبی با فیسبوک سازگار می باشد. برخی از ویژگی ها و امکانات این ابزار را در ادامه خواهیم گفت:

ویژگی های Liveperson :

  • دارای پشتیبانی عالی
  • امکان گزارش گیری لحظه ای
  • امکان تجزیه و تحلیل عالی
  • قابلیت نمایش در تلفن همراه
  • امکان استفاده از اطلاعات مشتری برای بازاریابی

 

3. سرویس چت آنلاین Livechat

سیستم پشتیبانی آنلاین رایگان

ابزار لایو چت برای کسب و کارهای بزرگ که مشتریان زیادی دارند کاملا مناسب است. برخی از ویژگی ها و امکانات این پشتیبانی آنلاین سایت را می توان موارد زیر دانست:

ویزگی های Livechat :

  • قابلیت اراسل پیام های از پیش تعیین شده برای مشتری
  • نصب بسیار ساده
  • امکان نمایش برند شرکت روی ابزار
  • قابلیت گرفتن رونوشت از پیام ها

 

دیگر ابزارهای چت آنلاین خارجی: 

  1. ivechat

  2. Tawk.to

  3. Touch Commerce

  4. Zopim Live Chat

  5. Respond.io

 

کدام یک از نرم افزار های چت آنلاین را استفاده کنیم؟

از آنجایی که گفتینو قابلیت ارسال پیام صوتی را نیز دارد، گزینه بهتری نسبت به سایر نرم افزارها است. اما به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از خرید اشتراک هر یک از این نرم افزارها، تست رایگان آن ها را استفاده کنید. به این صورت می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

 

اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید، پیشنهاد میکنیم پادکست صوتی “بهترین ابزار چت سایت” را گوش بدهید:


 

 

آموزش نصب و فعال سازی سرویس چت ایرانی

هر کدام از این ابزارهای چت آنلاین  ویژگی ها، مزایا و معایب خود را دارند؛ اما در حال حاضر رضایت و استقبال کاربران از رایچت بیشتر است. اما برای فعال سازی آن روی سایت خود چه کاری باید انجام دهید؟

اگر شما یک وب سایت دارید و میخواهید یکی از سرویس های چت معرفی شده را در سایت خود داشته باشید، باید ابتدا در یکی از این سایت ها مثلا سایت رایچت، ثبت نام کنید. سپس افزونه وردپرسی آن را از سایت رایچت دانلود نموده و از طریق پنل مدیریت سایت وردپرسی خود ( از بخش افزونه ها > افزودن )  نصب و فعال کنید.

سپس در افزونه نصب شده، نام کاربری و کلمه عبوری که در سایت رایچت ایجاد کرده بودید را وارد نمایید. به همین سادگی سرویس چت روی سایت شما فعال شد. از این پس پنل چت آنلاین شما در سایت سرویس دهنده (رایچت) است. 

همچنین سایت رایچت یک اپلیکیشن در اختیار شما قرار می دهد که میتوانید آن را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و حتی وقتی دسترسی به لپ تاپ و کامپیوتر ندارید و یا بیرون از محل کار خود هستید، به راحتی با کاربران آنلاین سایت خود گفتگو کنید.

 

ابزار پشتیبانی آنلاین زوپیم

حال میخواهیم به شما مراحل دریافت و فعالسازی Zopim  را آموزش دهیم:

در میان سرویس های موجود برای پشتیبانی آنلاین وردپرس، سرویس چت آنلاین ” Zopim ” بدون شک بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس می باشد. این سرویس این امکان را به کاربران سایت شما می دهد تا باهم گفتگویی آنلاین داشته باشند. این سرویس یک کد اسکریپت پشتیبانی آنلاین پس از طی مراحل فعالسازی به شما تحویل می دهد تا در هر کجای سایت خواستید نمایش دهید.

 

ویژگی های برجسته افزونه چت آنلاین فروشگاه اینترنتی Zopim:

  • پشتیبانی قدرتمند آنلاین برای سایت
  • نصب و استفاده آسان
  • رایگان و بدون نیاز به مجوز و لایسنس خاصی
  • امکان دریافت از مخاطبان در صورت آفلاین بودن پشتیبانی
  • نشان دادن آی پی کاربران و بازدیدکنندگان سایت
  • نمایش آمار دقیق
  • نمایش نوع مرورگر مورد استفاده، موقعیت و سیستم عامل کاربران و بازدیدکنندگان
  • و ….

zopim

حال نوبت آن است که مراحل دریافت و فعالسازی کامل افزونه Zopim Live Chat را آموزش دهیم.

گام اول

افزونه ی “Zopim live chat” را نصب و فعال می نماییم. سپس همانگونه که مشاهده می کنید در پیشخوان وردپرسی سایت شما با عنوان “Zopim Chat” ظاهر خواهد شد. با کلیک بر روی آن با صفحه  زیر رو به رو می شویم:

فعال کردن چت آنلاین زوپیم

 

با مشاهده ی این صفحه، درمی یابیم که باید در وبسایت Zopim حساب کاربری داشته باشیم تا با وارد کردن نام کاربری و پسورد خود در آن به سایت وردپرس خود، بتوانیم متصل شویم.پس به وبسایت Zopim رفته و بر روی گزینه ی Sign up جهت ساخت حساب کاربری کلیک می کنیم.

توجه داشته باشید که برای ثبت نام در این سایت، آی پی ایران مسدود است و از شما در هنگام ثبت اطلاعات دچار مشکل خواهید شد. پس برای ثبت نام از نرم افزارها و پروکسی هایی که آی پی شما را تغییر میدهند، استفاده نمایید.

گام دوم

در ادامه صفحه ای باز می شود که اطلاعاتی از قبیل نام و ایمیل را از شما درخواست می کند.

پس از ثبت نام ایمیلی جهت تایید برای شما ارسال می شود، آن را تایید کنید. پس از تایید ایمیل، صفحه ای در Zopim برای شما جهت تکمیل اطلاعات باز می شود که باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های فروشگاهی وردپرس

 

گام سوم

 قسمت های ضروری که در این فرم باید ثبت کنید، عبارت است از: انتخاب پسورد، تایید پسورد، نام شرکت (نام سایت)، تعداد کارمندان.

همچنین به یاد داشته باشید که قسمت مربوط به شماره تلفن اهمیتی ندارد و می توانید آن را خالی بگذارید.

 

گام چهارم

 پس از آن وارد محیط پیشخوان  Zopim می شوید و با پنجره ی پاپ آپی رو به رو می شوید که باید اطلاعات کاربری خود را تکمیل کرده و بر روی گزینه next کلیک کنید. سپس به شما کد اسکریپت پشتیبانی آنلاین می دهد که می توانید آن را در قالب وردپرس سایت خود، برای نمایش جایگذاری نمایید.

 

چت آنلاین

 

گام پنجم

اکنون به بخش تنظیمات افزونه چت آنلاین وردپرس  Zopim در پیشخوان وردپرس سایت خود بروید. ایمیل و پسورد ثبت شده در سایت Zopim را در آن وارد کرده تا کد فانکشن (Function) افزونه نمایش داده شود. حال در این محیط بین دو پرانتز، کد اسکریپت پشتیبانی آنلاینی که در سایت Zopim به شما داده شده بود را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

حال اگر وب سایت خود را در مرورگر Refresh کنید، مشاهده خواهید کرد که پنجره ای با عنوان پشتیبانی آنلاین سایت در پایین صفحه سایت در سمت راست ایجاد خواهد شد.

 

گام ششم

گزینه ‘Widget’ را انتخاب و به سربرگ ‘Widget Preferences’ بروید. در مقابل ‘Language’ فارسی Persian را انتخاب کنید. در مقابل ‘Bubble Title’ عنوان درون حباب افزونه Zopim را تایپ کنید. در مقابل ‘Bubble Text’ نوشته رنگ مشکی درون حباب را درج کنید.

به سر برگ ‘Greetings’ بروید. در مقابل ‘Short Greeting’ متن مستطیل مشکی زیر حباب را تایپ کنید. در مقابل ‘Long Greeting’ متنی را که برای مدت زمان طولانی نیستید را درج کنید.

جعبه متن ها قسمت ’When Away’ را با توجه به مدت زمان کمی که غیبت دارید، بنویسید و در قسمت ‘When Offline’ جعبه متن ها را با توجه به اینکه آفلاین هستید، پر کنید.

 

تاثیر چت آنلاین در فروش یک فروشگاه اینترنتی

هر چه مکالمه پیش فرض چت آنلاین صمیمانه تر باشد، مشتری احساس راحتی بیشتری با شما می کند. البته این به مشتریان هدف شما هم بستگی دارد. اگر شما ساعات مناسبی را برای پاسخگویی به چت ها انتخاب کنید، تنها نیاز دارید چت سایت فروشگاهی خود را چند ساعت در هفته مدیریت کنید. با این کار هم با مخاطبان خود ارتباط نزدیک تری برقرار می کنید و هم زمان زیادی از شما گرفته نمی شود.

تحقیقات نشان میدهد بیش از 65% کاربران فروشگاه های اینترنتی تمایل دارند قبل از پرداخت آنلاین یک تماس با مدیر فروشگاه برقرار کنند. حتی اگر جواب سوال خود را می دانند، اما برای دلگرمی خود به خرید این کار را انجام میدهند.

ارتباط با مخاطب از طریق چت آنلاین بسیار سریعتر از شبکه های اجتماعی و ایمیل است. همچنین می توان نتایج بدست آمده از چت را با سایر اعضای تیم فروشگاه اینترنتی درمیان گذاشت.

 

مزایای استفاده از چت آنلاین برای سایت چیست؟

استفاده از ابزار چت آنلاین وب سایت، یک سری مزایا برای سایت و کسب و کارتان دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

  • افزایش نرخ تبدیل در کسب و کار

منظور از نرخ تبدیل یک سایت، تعداد افرادی است که پس از ورود به سایت به مشتری تبدیل می شوند. اغلب مشتریان ترجیح می دهند به صورت مستقیم با فروشنده در ارتباط باشند و به این طریق اعتماد بیشتری به فروشگاه می کنند. همین عامل سبب افزایش نرخ تبدیل سایت می شود؛ حال هرچه میزان نرخ تبدیل یک سایت افزایش پیدا کند، میزان فروش شما نیز بیشتر می شود. نزدیک به 77 درصد از مشتریان به کمک سیستم های چت آنلاین می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کرده و مشاوره بگیرند.

 

  • کاهش هزینه های پشتیبانی

به کمک چت آنلاین می توانید به طور همزمان به چندین مشتری پاسخ داده و آنها را راهنمایی کنید؛ در نتیجه نیازی به استخدام افراد زیادی برای پاسخگویی تلفنی یا از طریق دایرکت نداشته و هزینه های شما کاهش پیدا می کند. شما می توانید پس از آنکه به یک درآمد معقولی رسیدید، برای استخدام پشتیبان و ارائه روش های دیگر پشتیبانی اقدام کنید.

 

  • افزایش فروش محصولات و خدمات سایت

طبق آخرین آمار، استفاده از چت آنلاین، میزان فروش محصولات و خدمات را تا 20 درصد افزایش می دهد. زمانی که به صورت آنلاین و در هر لحظه به سوالات مشتری پاسخ بدهید و مشکلات او را برطرف کنید، اعتماد مشتری جلب شده و برای خرید ترغیب خواهد شد. در نتیجه میزان فروش شما افزایش می یابد.

 

  • افزایش اعتماد کاربران

زمانی که کاربران سوالی داشته یا برایشان مشکلی پیش بیاید و شما برای حل آنها اقدام کنید، به مشتری نشان خواهید داد که جلب رضایت او از همه چیز برایتان مهم تر بوده و همواره در تلاش هستید تا مشکلات او را برطرف کنید. طبق آمار 90 درصد مشتریان، با دیدن امکان چت آنلاین در سایت، اعتمادشان به سایت بیشتر می شود.

 

  • پاسخ آنی و حل مشکل مشتری در لحظه

استفاده از روش های دیگر برای برقراری ارتباط با مشتری، ممکن است نتیجه خوبی برای شما نداشته باشد؛ به عنوان مثال اگر تنها راه ارتباطی شما با مشتری از طریق ایمیل باشد، اصولا پاسخگویی سریع به آن دشوار خواهد بود. همین مسئله سبب می شود تا مشتری در لحظه به پاسخ سوالش نرسیده و به همین دلیل سایت را ترک کند. این در حالی است با استفاده از چت آنلاین، شما می توانید در لحظه به مشتری پاسخ بدهید.

 

  •  امکان پاسخگویی به مشتری در زمان های آفلاین

گاهی اوقات مشتری در خارج از زمان کاری شما، مثلا روزهای تعطیل یا ساعاتی که شما سر کار نیستید، سوالاتی دارد. ابزار چت آنلاین این امکان را فراهم می کند که از طریق ربات، سوالات متداول کاربران که پرتکرار هستند را پاسخ دهد. نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که ابزار چت پاسخ های نامربوط ندهد.

 

  • آسان کردن مراحل پرسیدن سوال برای مشتری

بارها گفتیم که همه چیز را برای مشتری ساده کنید، تا جذب شما شود و خرید کند. وقتی مشتری سوالاتی دارد، تمایل دارد به ساده ترین شکل ممکن سوالات خود را بپرسد، نه اینکه کلی تلاش کند تا بتواند به شما وصل شود و سوالاتش را بپرسد. سیستم چت آنلاین این امکان را به مشتری می دهد که بدون دردسر و به سادگی سوالاتش را بپرسد. اگر همه چیز برای مشتری ساده نباشد، به راحتی سایت شما را ترک می کند و به سراغ سایت دیگری در گوگل می رود.

 

معایب استفاده از چت آنلاین

  • ممکن است پاسخ دادن به سوالات پیچیده دشوار شود.
  • در صورتی که مشتری بیش از حد منتظر بماند، سایت را ترک خواهد کرد.

 

کاربران چه زمانی از چت آنلاین استفاده می کنند؟

کاربران سایت فروشگاهی شما معمولا زمانی از چت آنلاین استفاده می کنند که بخواهند محصولات شما را بررسی کنند و یا تصمیم به خرید آنها بگیرند. کاربران هنگام استفاده از چت آنلاین دو نوع هستند:

  1. تصمیم به خرید یک محصول را گرفتند و می خواهند سفارش بدهند، پس در حال انجام بررسی های نهایی هستند.

  2. در میان چند محصول تردید دارند و می خواهند مشورت کنند یا از کیفیت و… اطمینان حاصل کنند.

اکثر سوالاتی که در چت آنلاین باید پاسخ بدهید در زمینه مزایای محصولات، ویژگی‌های محصولات، تجربیات سایر کاربران، قیمت و… است.

ابزار چت آنلاین برای فروشگاه اینترنتی

 

راه های استفاده بهینه از چت آنلاین فروشگاه اینترنتی

پس از انتخاب بهترین ابزار چت آنلاین و راه اندازی آن بر روی وب سایت تان، نوبت به راه های استفاده بهینه از چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی می رسد.

۱. استخراج زمان های پر بازدید سایت

اصولا فروشگاه های اینترنتی در ساعاتی از شبانه روز، بیشترین بازدید و ثبت سفارش را دارند. شما به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی می توانید ساعات ترافیک سایت را از طریق گوگل آنالیتیکس استخراج کنید.

سپس با توجه به این گزارش، زمان آنلاین بودن و پاسخ دهی به مشتری را از طریق چت آنلاین، تنظیم کنید.

به این ترتیب شما می توانید به صورت بهینه از ابزار چت آنلاین استفاده کنید؛ چرا که در ساعات ترافیک سایت، بیشترین سوالات از طریق چت آنلاین از شما پرسیده خواهد شد.

 

۲. توجه به کیفیت پاسخگویی چت ها

برای حفظ کیفیت مکالمات خود با مخاطب ها، بهتر است تعداد پیام های دریافتی را محدود کنید. برای اینکار می توانید نرم افزار چت آنلاین را به گونه ای تنظیم کنید تا پس از دریافت تعداد مشخصی پیام، دیگر روی سایت نمایش داده نشود.

به این ترتیب شما می توانید با حوصله و زمان بیشتری به سوالات کاربران سایت پاسخ دهید و رضایت آنها را جلب کنید.

همچنین می توانید برای چت آنلاین خود فیلترهایی مانند دریافت نام، نام خانوادگی، ایمیل و… تعبیه کنید تا مخاطبانی که برای چت جدی نیستند، فیلتر شوند. با دریافت این اطلاعات می توانید با مخاطب خود بهتر ارتباط برقرار کنید.

 

۳. استفاده از نتیجه چت ها برای بهبود روند فروشگاه اینترنتی

شما هنگام چت با مخاطبان سایت خود می توانید از سلیقه و طرز تفکر آنها نسبت به سایت فروشگاهی تان با خبر شوید. همچنین از سوالات آنها متوجه می شوید با چه مواردی در سایت شما مشکل دارند و چه اطلاعاتی آنها را ترغیب به خرید یا صحبت با شما می کند.

هنگامی که از نظرات مخاطبان خود در چت ها استفاده می کنید، به تدریج مشکلات آنها را با سایت حل کنید و همچنین با کمک این نظرات می توانید روند کاری فروشگاه اینترنتی خود را بهبود ببخشید. با انجام این کار پس از مدتی افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود را مشاهده می کنید.

از این موارد می توانید برای بهبود روند فروشگاه اینترنتی خود بهره ببرید:

  • انتخاب درست دسته بندی ها و عناوین آنها

هنگام چت با مخاطبان سایت خود می توانید به ذهنیت آنها درباره نام فروشگاه و نام دسته بندی هایی که در منو به کار بردید، پی ببرید.

باید نام دسته بندی ها و نام فروشگاه اینترنتی خود را به گونه ای انتخاب کنید که مخاطبان با آن راحت باشند. حتی میتوانید از کاربران سایت خود مستقیما در این مورد نظرسنجی کنید.

 

  • بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری

اگر هنگام چت با مخاطبان خود متوجه شدید آنها در کار با بخش های مختلف سایت دچار مشکل هستند، بهتر است در طراحی سایت خود تغییراتی ایجاد کنید تا مخاطب با سایت شما راحت تر ارتباط برقرار کند.

 

  • پاسخ به سوالات پر تکرار کاربران

اگر مخاطبان زیادی یک سوال مشخص را با شما مطرح می کنند، بهتر است پاسخ آن را در بخش مناسبی قرار دهید. با شفاف سازی بیشتر درباره فروشگاه و محصولاتتان میزان فروش افزایش می یابد. همچنین میتوانید سوالات تکراری کاربران سایت را قبلا پاسخ بدهید و در زمان پرسش مخاطب در چت سریعتر از متن های آماده خود پاسخ بدهید.

 

  • توجه به درخواست ها و پیشنهاد ها

بهتر است درخواست ها و پیشنهادات مخاطبان و مشتری های سایت خود را دسته بندی کنید تا در زمان مناسب آنها را بررسی کنید. این کار هم فروش شما را افزایش خواهد داد و هم مشتری به پیگیری شما اعتماد میکند.

 

۴. تبدیل مخاطب به مشتری

با اضافه کردن چت آنلاین به فروشگاه اینترنتی خود می توانید مخاطبان زیادی را به مشتری تبدیل کنید، تنها نیاز است برای مدیریت چت آنلاین سایت فروشگاهی خود برنامه ریزی کنید تا هم فروش سایت شما افزایش یابد و هم مشتری های بیشتری داشته باشید.

شما می توانید به راحتی با جستجو در گوگل ابزارهای مختلف چت آنلاین را بیابید و با مقایسه امکانات و ویژگی های آنها ابزاری را که برای سایت شما مناسب تر است انتخاب کنید.

 

❔︎ سوالات متداول

ابزار چت سایت چیست؟

ابزار چت سایت سرویسی است که روی سایت قرار می گیرد تا مشتریان بتوانند در صورت داشتن سوال، در هر زمانی به پشتیبانی سایت پیام بدهند و با او چت کنند. سرویس چت آنلاین به صورت یک پنجره روی سایت ظاهر می شود.

 

بهترین ابزارهای چت آنلاین سایت کدامند؟

سرویس چت آنلاین رایچت، گفتینو و ریتن بهترین سرویس های چت آنلاین ایرانی هستند و ابزار پشتیبانی آنلاین Crisp ،Liveperson و Livechat از بهترین ابزار چت آنلاین خارجی هستند.

 

در پایان

در این مطلب سعی کردیم بهترین ابزارهای پشتیبانی آنلاین سایت را به شما معرفی کنیم. هر کدام از این ابزارها امکانات و ویژگی های خاص خود را دارند که شما با توجه به نیاز کسب و کارتان باید یکی را انتخاب کنید. پاسخگویی به موقع و رفع مشکلات مشتریان در حین خرید، راهی برای موفقیت بیشتر و جذب مشتریان است.

تماس با سیتی سایت


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 10:24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *