طراحی سایت

الگوریتم های گوگل چیست؟معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل چیست؟

 

الگوریتم های گوگل مجموعه ای از معادلات پیچیده هستند که به موتور جستجوی گوگل در یافتن بهترین نتیجه کمک میکنند. تاکنون الگوریتم های زیادی ارائه شده که با شناخت صحیح آنها میتوان رتبه هر وب سایتی را بهبود داد. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که الگوریتم گوگل چیست؟ و الگوریتم های جدید گوگل، ویژگی و کاربرد هر کدام را نیز بیان خواهیم کرد.

الگوریتم های گوگل چیست؟

برای اینکه به سوال الگوریتم های گوگل چیست؟ بتوانیم به درستی پاسخ دهیم و بدانیم از الگوریتم موتور جستجوی گوگل به چه هدفی استفاده می شود، لازم است پیشینه ای از گوگل را برای شما توضیح دهیم. در گذشته شرایط موتور جستجوی گوگل به شکلی بود که کاربران را کمتر به هدف اصلی و اطلاعات مورد نظرشان می رساند. 

در واقع نتایج غیر مرتبط زیادی را به آنها نمایش می داد؛ زیرا امکانات لازم برای تشخیص سایت هایی که با روش های نادرست، کاربر جذب می کردند، را نداشت. اینجا بود که گوگل به فکر راه حل هایی برای برطرف کردن این چالش بزرگ افتاد و از الگوریتم های هدفمند برای بالا بردن رضایت کاربران استفاده کرد. الگوریتم هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار، پاندا، پنگوئن و…. .

دانستن این نکته بسیار مهم است که هدف اصلی همه این الگوریتم ها، خوب دیده شدن سایت هایی است که در جهت رفع نیازهای کاربران و ارائه اطلاعات مفید، تلاش می کنند. بعلاوه این الگوریتم ها دست سایت هایی را که به دنبال رتبه گرفتن غیر عادلانه از گوگل هستند و اطلاعات اسپم شده ارائه می دهند، می بندند. اینگونه سایت ها خوب می دانند که نمی توانند، با این روش پیشرفت کنند و گوگل به شدت آنها را پنالتی می کند. 

در ادامه به یکی از الگوریتم هایی که این هدف مهم را دنبال می کند، اشاره شده است.

 

لیست الگوریتم های گوگل

اگر شما برای افزایش بازدید سایت خود در google search engine تلاش می کنید، لازم است این نکته را بدانید که آشنایی با عملکرد و ساختار الگوریتم های گوگل، می تواند در بهینه سازی محتوا سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین دلیل در ادامه این مقاله به آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر نتایج جستجو و لیست الگوریتم های گوگل می پردازیم:

 

الگوریتم پاندا (Panda)

یکی از معیارهای مهم گوگل در تشخیص سایت های پرکاربرد، حجم محتوا و سطح رضایت مخاطبان از آنهاست. این سنجش را الگوریتم پاندا انجام می‌دهد. همچنین اجازه بالا آمدن محتواهای کپی را نمی دهد و آنها را جریمه می کند. براساس این سنجش ها گوگل به سطح کیفیت محتوا پی می برد.

الگوریتم پاندا

 

الگوریتم Google Dance (رقص)

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل برای سئو، الگوریتم دنس یا رقص گوگل است. وقتی شما در محتوای منتشر شده، یکسری کلمات کلیدی را در جای درست استفاده کنید، می توانید جایگاه خود را به یکباره در گوگل بهبود ببخشید. این ارزیابی و ارتقاء، توسط الگوریتم رقص انجام می شود. همانطور که گفتیم استفاده درست از کلمات کلیدی به این الگوریتم اجازه می دهد که به محتوای شما رتبه بهتری بدهد. شما می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب موضوعتان و همچنین استفاده درست از آنها، محتوای ” چگونه بهترین کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ ” را مطالعه کنید.

 

الگوریتم Google Sandbox (سندباکس)

ادامه دار بودن فعالیت سایت شما یکی از معیارهای مهم برای رتبه بندی در گوگل است. این موتور جستجو به کمک الگوریتم سندباکس گوگل، ماندگاری شما را رصد می کند تا متوجه شود که شما چقدر در ادامه کار خود مصمم هستید و کیفیت محتوای شما را زیر نظر می گیرد. سپس بر این اساس به شما رتبه می دهد. در واقع این الگوریتم، حساب سایت هایی که اعتبار دامنه بالا دارند را از سایت های تازه وارد جدا می کنند.

 

الگوریتم Hummingbird Algorithm (مرغ مگس خوار)

وقتی گوگل نتایجی که از لحاظ مفهوم با عبارت مورد جستجوی شما مرتبط است را نمایش می دهد، شما را هیجان زده می کند. اینجاست که به هوش بالای گوگل آفرین می گویید و آن را مورد ستایش قرار می دهید؛ چون شما حس بسیار خوبی را تجربه می کنید، انگار که با یک فرد دلسوز، صحبت و مشکل خود را مطرح کرده اید.

الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم های جدید گوگل است و این قابلیت را برای گوگل ایجاد می کند. به کمک این الگوریتم کلیه سایت هایی که قصد فریب کاربران و گرفتن رتبه بالا از گوگل را داشتند، حذف می شوند.

راه های جلب اعتماد الگوریتم مرغ مگس خوار 

به انکرتکست ها دقت کنید

الگوریتم مرغ مگس خوار به ارتباط و هماهنگی میان لینک ها اهمیت زیادی می دهد. از این جهت در زمان لینک سازی داخلی و خارجی، به انکرتکست هایی که استفاده می کنید، دقت کنید. انکرتسکت باید با محتوای شما مرتبط بوده و به عبارتی کلمه کلیدی مرتبط با همان محتوا باشد. در مطلب ” انکرتکست چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم.

مانند ربات رفتار نکنید

اگر تاکنون مانند ربات ها عمل میکردید، الان وقت آن رسیده است که شیوه کار خود را تغییر دهید. بهتر است به جای استفاده از یک کلمه کلیدی برای لینک سازی، از کلمات هم معنی آن نیز استفاده کنید. اصولا لینک سازی های طبیعی که به دست افراد عادی ایجاد میشود، با عبارات مختلف ساخته خواهد شد. بنابراین اگر میخواهید طبیعی تر جلوه کنید، از کلمات و شیوه های مختلف استفاده کنید.

از اسکیما غافل نشوید

برای محتوای خود اسکیما قراردهید تا بتوانید نرخ کلیک سایت را افزایش دهید. علاوه بر این با قراردادن محتواهای صوتی، تصویری و ویدیویی ماندگاری کاربر در سایت را افزایش و نرخ پرش را کاهش دهید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

 

الگوریتم BERT

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل در سئو، الگوریتم (BERT(Bidirectional Encoder Representations from Transformers جزو باهوش ترین الگوریتم موتور جستجوی گوگل در 5 سال گذشته است. عملکرد این الگوریتم به شکلی است که وقتی کاربر به زبان محاوره سرچ می کند، می تواند مفهوم جمله را تشخیص دهد و نتایج مرتبط را به او نشان دهد.

 

الگوریتم Mobile First Index

Mobile First Index چیست؟ از دیگر الگوریتم های گوگل برای سئو، الگوریتم موبایل فرندلی بودن است. امروزه تغییر مهمی در رفتار کاربران ایجاد شده است. اکثر کاربران تمایل به باز کردن سایت ها با گوشی موبایل خود به جای کامپیوتر یا لپ تاپ دارند. بنابراین اگر مشکلی در نمایش محتوای سایت در صفحه نمایشگر موبایل وجود داشته باشد، به سرعت سایت را ترک می کنند. به همین دلیل، الگوریتم جدید گوگل یعنی Mobile First Index را برای ایجاد این تطابق فراهم کرده است.

با این امکان کاربردی، کاربران موبایل اولویت بالاتری در وب گردی دارند و می توانند با سرچ در گوگل، به دنبال مطالب مورد علاقه خود باشند و نیاز خود را برآورده کنند. همچنین این موضوع که به واکنش گرایی معروف است، تاثیر مثبتی در سئو و بهینه سازی سایت می گذارد.

 

الگوریتم Pigeon (کبوتر)

حتما خیلی وقتها برایتان پیش آمده که هنگام سرچ، به دنبال نتایجی هستید که نزدیک محل زندگی شماست. مثلا نزدیک ترین داروخانه یا با کیفیت ترین کافی شاپ نزدیک به محل کارتان. تا قبل از الگوریتم کبوتر، گوگل نمی توانست به درستی این نتایج را به شما نشان دهد؛ اما بعد از کشف این نیاز کاربر، الگوریتم کبوتر را ابداع کرد تا در سرچ هایی که موقعیت مکانی کاربر اهمیت پیدا می کند، بهترین انتخاب ها را به او نشان دهد.

الگوریتم کبوتر

 

الگوریتم Freshness 

یکی از معیارهای بسیار مهم کاربران هنگام کلیک کردن روی نتایج سرچ گوگل، تاریخ انتشار و بروز رسانی آن محتواست. گوگل به کمک الگوریتم freshness این اولویت بندی را روی سایت های مورد نمایش اعمال می کند. الگوریتم فرشنس گوگل بر تازگی محتواها حساس است و محتواهای جدید را به کاربران نمایش می دهد.

با یک مثال این جمله را برایتان بیشتر توضیح می دهم. مثلا فرض کنید که شما برای خرید سکه، نیاز به چک کردن قیمت آن روز دارید. وقتی در نتایج سرچ نگاه می کنید، اولین محتوایی که نظرتان را جلب می کند، لینکی است که تاریخ آن به روز است و جدید ترین تحلیل ها را در مورد قیمت سکه ارائه می دهد. پس همان گزینه، انتخاب شماست نه لینکی که تاریخ انتشار یا به روز رسانی آن به قبل از تاریخ آن روز بر می گردد.

 

الگوریتم RankBrain

قبلا، یکی از معیارهای مهم گوگل برای رتبه دادن به سایت ها، ارتباط عبارات مورد سرچ توسط کاربر با کلمات کلیدی بکار رفته در محتوا بود. به همین دلیل یکسری از سایت ها برای گرفتن رتبه بالا، از کلمات کلیدی به دفعات استفاده می کردند و این مسئله باعث پایین آمدن کیفیت و کارایی محتوا می شد.

الگوریتم RankBrain، یکی از جدیدترین و هوشمند ترین الگوریتم های گوگل است. در الگوریتم رنک برین امکان برداشت مفهومی از عبارات مورد سرچ کاربران وجود دارد. در واقع بجای توجه به کلمات کلیدی در محتوا، مفهوم آنها استخراج می شود و براساس آنها، هر سایت و محتوا در نتایج اولیه گوگل نشان داده می شود. در محتوای الگوریتم رنک برین RankBrain چیست؟ به طور مفصل در مورد این الگوریتم صحبت کرده ایم.

چطور سایتمان را برای الگوریتم رنک برین بهینه کنیم؟

تولید محتوای سئو شده 

نوشتن یک محتوای طولانی و بی ارزش نه تنها کاربر را جذب نمی کند، بلکه نرخ پرش سایت را نیز افزایش میدهد. بنابراین سعی کنید محتوای سایتتان را طولانی اما جذاب بنویسید. با رعایت پاراگراف بندی ها، استفاده از تصاویر مرتبط، رنگ بندی تیترها و … محتوا را جذاب کنید.

توضیحات متا را جذاب بنویسید

یکی از شیوه های افزایش نرخ کلیک سایت، جذاب نوشتن توضیحات متا یا متادیسکریپشن سایت است. توضیحات متا باید جذاب، کوتاه و بیانگر منظور محتوا باشد. 

برند سازی کنید

برای افزایش برندینگ سایت خود اقدام کنید؛ یکی از راه های افزایش برندینگ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و خریدن رپورتاژ آگهی است.

از ویدیو استفاده کنید

در محتوای خود از ویدیو هایی استفاده کنید که غیر قابل دانلود کردن باشد؛ با این کار کاربر زمان زیادی را برای مشاهده ویدیو در سایت شما صرف می کند. در نتیجه ماندگاری کاربر در سایت افزایش می یابد.

الگوریتم Rankbrain

 

الگوریتم کافئین Google Caffeine 

تا قبل از جون 2010 نتایج سرچ گوگل به شکلی بود که فقط سایت های قوی که رتبه بالایی داشتند را به کاربران نشان می داد. در این شرایط، سایت های ضعیف تر و تازه وارد حقی در این نتایج نداشتند. از آنجایی که گوگل به صورت مداوم در تلاش برای بهبود شرایط، هم برای کاربران و هم مدیران سایت ها بود، به فکر طراحی الگوریتم کافئین (Google Caffeine) افتاد. به کمک این راه حل، سایت های با رتبه های پایین تر هم حق داشتند در صفحات دوم به بعد سرچ گوگل نمایش داده شوند و انگیزه پیدا کنند تا به تدریج، جایگاه بهتری برای نمایش به دست آورند.

تا پیش از رونمایی از الگوریتم کافئین، نحوه نمایش گوگل به صورت لایه ای بود؛ یعنی وب سایت هایی که دارای رتبه بهتری بودند اصولا در نتایج نشان داده می شدند و وب سایت های تازه تاسیس در نتایج آورده نمی شد. 

به همین دلیل گوگل با رونمایی از این الگوریتم، تصمیم گرفت که از وب سایت های ضعیف تر و تازه تاسیس نیز حمایت کند. طبق این الگوریتم، کاربران می توانند به تمامی سایت ها دسترسی داشته باشند.

 الگوریتم های گوگل در سئو

 

الگوریتم Google Personalized جستجو

الگوریتم Google Personalized جستجو، اجازه دسترسی به هیستوری سایت ها را برای مدیران آنها فراهم کرده است. به کمک این قابلیت، مدیران سایت ها می توانند از سرچ ها و کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران مطلع شوند. این امکان، کمک بزرگی به بالا بردن کیفیت محتوای سایت کرده است؛ زیرا مدیران وب سایت ها راحت تر از نیاز کاربران مطلع می شوند و مطابق با آنها، محصولات و محتواهای جدید ایجاد می کنند.

 

الگوریتم Possum (موش کور)

بعد از طراحی الگوریتم کبوتر، گوگل تلاش کرد که با ایجاد تغییراتی در آن، جستجوی کاربران را بهبود ببخشد. به این صورت که در سرچ های کاربران، مکان های داخل و خارج از شهر از همدیگر تفکیک شوند و آنها بتوانند فاصله خود از این مکانها را تشخیص دهند. مثلا اگر داروخانه را سرچ کنید، به شما نزدیک ترین داروخانه ها و فاصله آنها از موقعیت شما را  نشان می دهد. این قابلیت ها را الگوریتم Possum در اختیار شما قرار می دهد.
معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم Google Boston

الگوریتم Google Boston در سال 2003 با هدف آپدیت و بروزرسانی، طراحی شد. در ابتدا در این الگوریتم، مطالب سایت ها به صورت ماهانه بررسی می شد و بعد از مدتی ها با انجام تغییراتی، این بررسی ها به صورت روزانه شد. این الگوریتم باعث شد که کاربران به این فکر بیفتند که به صورت روزانه مطالب خود را منتشر کنند و به این وسیله محتوای بروزشده، در اختیار کاربران قرار دهند.

 

الگوریتم Google Suggest

اگر در سرچ گوگل دقت کرده باشید، هنگام تایپ بخشی از کلمات، به شما کلمه های کلیدی مرتبط که بیشتر مورد سرچ کاربران دیگر بوده اند را هم نشان می دهند. در واقع الگوریتم پیشنهادی Google Suggest، بعد از چهار سال استفاده به صورت آزمایشی، چنین امکانی را برای کاربران فراهم کرده است. با این الگوریتم آنها می توانند کلمات کلیدی (Query) محبوب تر را ببینند و در سرچ خود به کار ببرند تا به نتایج بهتری برسند.

 

الگوریتم Google Florida

الگوریتم Google Florida در سال 2003 طراحی شد و یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود؛ زیرا تکنیک مهم جذب مخاطب را به مدیران سایت ها نشان می دهد. به کمک این الگوریتم، وبمسترها متوجه شدند که برای بهتر دیده شدن در فضای مجازی، استفاده از بک لینکها و کلمات کلیدی مربوطه، می تواند عامل بسیار مهمی در جلب نظر کاربرها باشد. البته به این نکته مهم باید توجه کنید که هر نوع بک لینکی هم نمی تواند نظر این الگوریتم را جلب کند. گاهی ممکن است با اقدام اشتباه در زمینه بک لینک، توسط همین الگوریتم جریمه شوید. شما می توانید با مطالعه محتوای ” بک لینک چیست و چگونه لینک بسازیم؟ ” این کار را اصولی تر انجام دهید.

 

الگوریتم پنگوئن در سئو (Google Penguin)

گوگل همیشه اولویت اول خود را دفاع از حقوق کاربران قرار داده است و با کسانی که این اولویت را زیر پا میگذارند، به سختی برخورد و آنها را پنالتی می کند. این موتور جستجوی قوی در آپریل 2012، در راستای این هدف مهم، الگوریتم Google Penguin را رونمایی کرد. الگوریتم پنگوئن گوگل، وبمستر هایی را که به فکر دور زدن قوانین گوگل و ظاهرسازی هستند، پنالتی می کند. 

در واقع سایت هایی که در بلک لیست این الگوریتم قرار می گیرند، از تئوری سئو کلاه سیاه (ساخت بک لینک های غیر ارگانیک، استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی، خرید کلیک و سایر روش های ناپسند از طرف گوگل) استفاده می کنند.

گوگل با استفاده از این الگوریتم بسیار کاربردی، مدیران وبسایت ها را مجبور میکند که از راه های درست، رتبه خود را در گوگل افزایش دهند و تنها دغدغه آنها پاسخگویی به نیاز کاربران باشد، زیرا به این روش، خود به خود در راستای پیشرفت سایتشان هم قدم بر میدارند. با مطالعه محتوا ” تکنیک ساده سئو ” شما می توانید از انجام ناخواسته سئو کلاه سیاه جلوگیری کنید.

آیا الگوریتم پنگوئن شما را از جریمه شدن مطلع خواهد کرد؟

خیر؛ این الگوریتم به هیچ عنوان به شما اعلام نمی کند که جریمه شده اید. بلکه از طریق اقداماتی نظیر کم شدن ترافیک سایت در یک کلمه کلیدی، خارج شدن سایتتان از ایندکس، دریافت پیغام ” لینک سازی غیر معتبر ” و … به شما نشان می دهد که جریمه شده اید.

آیا الگوریتم پنگوئن پس از جریمه شدن دوباره به سایت ما اعتماد خواهد کرد؟

بله، اما این کار نیازمند انجام اقداماتی است؛ در ابتدا باید لینک سازی های اشتباه و جعلی خود را از بین برده و سپس آنها را Disavow the links کنید. سپس سعی کنید با تولید محتوای مداوم، اصولی و مرتبط توجه گوگل را دوباره به خود جلب کنید. شما باید از طریق لینک سازی اصولی، بین محتواهای مختلف خود هماهنگی ایجاد کرده و آنها را به یکدیگر زنجیر کنید.

الگوریتم پنگوئن

 

الگوریتم Google Knowledge Graph 

در ماه می سال 2012 گوگل الگوریتمی در جهت رفع نیاز افراد علمی و دانشمندان طراحی کرد. رفتار این الگوریتم به این شکل است که هنگام نمایش نتایج، نموداری را هم در سمت راست صفحه نمایش می دهد. این نمودار به کاربر کمک می کند که درک بهتری از موضوع مورد جستجو داشته باشد و روابط آنها را بهتر درک کند.

در ابتدای کار، این الگوریتم قادر به نمایش کامل اطلاعات 500 میلیون مورد مختلف و ارائه سه ونیم میلیارد ارتباط بین اطلاعات مختلف، به کاربر بود. 

 

الگوریتم دزد دریایی (Pirate Algorithm)

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل در سئو، الگوریتم دزد دریایی است. این الگوریتم که در سال 2012 بروزرسانی شد برای مقابله با دزدی ادبی رونمایی شده است. در واقع برای وب سایت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که در زمینه ارائه کتاب، موزیک یا فیلم فعالیت می کنند.

در صورتی که آنها در وب سایت خود حق کپی رایت را رعایت نکرده باشند، توسط این الگوریتم جریمه خواهند شد. البته لازم به ذکر است که الگوریتم دزد دریایی هنوز توانایی تشخیص تمامی وب سایت های تازه راه اندازی شده در این حوزه را ندارد. اما به طورکلی اگر توسط این الگوریتم سایتتان مورد بررسی قرار بگیرد و قوانین را رعایت نکرده باشید، پنالتی خواهید شد.

 

الگوریتم EMD (Exact Match Domain) 

در سال 2012 برای اولین بار در مورد الگوریتم Exact Match Domain صحبت شد؛ این الگوریتم که طی این سال ها بارها بروزرسانی شده است، به هدف از بین بردن سایت های اسپم با فعالیت ضعیف رونمایی شده است. 

در واقع این الگوریتم سایت هایی که محتوای بی کیفیت داشته و یا به نیاز مخاطب به درستی پاسخ نمی دهند را جریمه می کند.

 

الگوریتم پیج لایوت

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل برای سئو سایت، الگوریتم پیج لایوت است. به طور کلی هر کاربری حق دارد تا بهترین تجربه کاربری در زمان بازدید از سایت ها داشته باشد. حال در این بین وب سایت هایی وجود دارند که با تبلیغات گسترده و لینک هایی با رنگ های جیغ، کاربر را به شدت اذیت می کنند.

وظیفه اصلی الگوریتم پیج لایوت، مبارزه با این مدل وب سایت ها و فراهم کردن یک فضای راحت و جذاب برای کاربر است. بنابراین اگر در وب سایت خود از تبلیغات استفاده می کنید، به این موضوع حواستان باشد که عدم رضایت کاربر می تواند به ضرر از بین رفتن سایتتان تمام شود.

 

الگوریتم گورخر Zebra Algorithmالگوریتم گورخر گوگل

این الگوریتم در پی مشاهده مورد عجیبی که توسط یکی از نمایندگان گوگل اتفاق افتاده بود، راه اندازی شد. نماینده گوگل مشاهده کرده بود یک عینک فروشی که هیچ شباهتی به یک فروشگاه ندارد در رتبه ی اول گوگل قرار دارد. در نتیجه این الگوریتم برای آپدیت هسته مرکزی گوگل معرفی شد . سایت های فروشگاهی که خدمات بی کیفیت ارائه می دادند را شناسایی کرد و به رتبه های پایین فرستاد. الگوریتم گورخر هشداری برای سایت های فروشگاهی است که محتوای بی کیفیت ارائه می دهند.

 

الگوریتم موبایل گدون Mobilegeddon Algorithm

این الگوریتم در سال 2015 راه اندازی شد و هدف آن حذف سایت هایی است که قابلیت نمایش صحیح بر روی گوشی های موبایل را ندارند. زمانی که این الگوریتم معرفی شد 50 درصد جستجو های گوگل با تلفن همراه انجام می شد، به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت برای سایت هایی که با اندازه موبایل سازگار هستند امتیاز ویژه ای در نظر بگیرد. در سال 2018 در یک بروزرسانی دیگر، گوگل سرعت لود صفحه را در فاکتورهای رتبه بندی قرار داد. 

پیشنهاد گوگل برای سایت ها این است که سایت خود را ریسپانسیو طراحی کنند تا کاربران موبایل بتوانند به راحتی از سایت استفاده کنند.

 

الگوریتم برت BERT Algorithm

الگوریتم برت مشابه الگوریتم رنک برین عمل می کند و به درک عبارات جستجو شده کمک می کند. برت با توجه به کلمات قبل و بعد یک عبارت به معنا و مفهوم کلمات پی می برد.

 

الگوریتم فرد FRED

در سال 2017 به ناگهان برخی سایت ها با افت رتبه شدید مواجه شدند و دلیل آن الگوریتم فرد بود، الگوریتم فرد برای مبارزه با سایت های بی کیفیت راه اندازی شده بود. این الگوریتم سایت هایی را که از تبلیغات زیاد استفاده می کنند، محتواهای کوتاه و بی کیفیت دارند، کیفیت لینک های کمی دارند، مخاطبان با آن ها تعامل برقرار نمی کنند و سایت هایی که از افیلیت مارکتینگ به شکل زیادی استفاده می کنند را به رتبه های پایین می فرستد. 

 

الگوریتم های جدید گوگل کدام اند؟

یکی از سوالات پر تکرار کاربران این است که الگوریتم جدید گوگل کدام است؟ به طور کلی تمام الگوریتم های گوگل برای بهبود وضعیت سایت شما طراحی شده اند و این الگوریتم ها به صورت مداوم در حال بروزرسانی و هوشمند تر شدن هستند. از این رو نمی توان اینطور گفت که الگوریتم های قدیمی از بین رفته و الگوریتم هایی جایگزین آنها می شوند. 

 

در آخر

الگوریتم های گوگل در سئو در صورت دور زدن قوانین، می توانند باعث جریمه شدن یا افت رتبه سایت ها شوند. در حالیکه در اکثر مواقع همین الگوریتم ها می توانند به بهبود عملکرد سایت ها و نیاز کاربران کمک کنند. در واقع این الگوریتم‌های موتورهای جستجو بوده‌اند که باعث بهبود ارائه نتایج جستجو شده‌اند، رقابت را بین سایت‌ها ایجاد کرده و باعث بالا رفتن کیفیت مطالب ایجاد شده در وب سایت‌ها شده‌اند.

اگر شما هم صاحب وب‌سایتی هستید و قصد دارید کاربران بیشتری را با وب‌سایتتان آشنا کنید، باید آن را طبق الگوریتم‌های گوگل سئو کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی در امان بمانید.

 


بروزرسانی در دوشنبه, 09 مرداد 1402 08:03

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *