این روز ها طراحی فروشگاه اینترنتی، یکی از شیوه های کسب درآمد است. اما پس از آنکه فروشگاه خود را ساختید، نبایدآن را به حال خود رها کنید. شما باید برای افزایش فروش اینترنتی خود تلاش کنید، اما چگونه؟ راه های افزایش فروش اینترنتی کدام است؟ در این محتوا نکات مهمی را در زمینه روش های افزایش فروش اینترنتی و افزایش فروش سایت به شما خواهیم گفت.
راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی
افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی، همیشه از دغدغه های صاحبان سایت های فروشگاهی بوده است. به همین علت ما در ادامه به بیان راه های افزایش فروش فروشگاه پرداخته ایم.
1. افزایش سئو سایت فروشگاهی
یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی، بهبود سئو سایت فروشگاهی است. روزانه میلیونها سرچ توسط کاربران در موتور جستجو گوگل انجام میشود. قرار گرفتن وب سایت شما در صدر نتایج گوگل میتواند تاثیر خیلی زیادی در افزایش نرخ بازدید کاربران از سایت و در نتیجه جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان داشته باشد.
طراحی سایت فروشگاهی شما باید به صورتی باشد که از نظر موتورهای جستجو مثل گوگل مناسب و بهینه باشد. طراحی سایت به صورت درست و بهینه میتواند سئو سایت شما را پایه ریزی کند و پس از آن شما با تولید محتوا سایت فروشگاهی می توانید، جایگاه خود را در گوگل بهبود ببخشید.
گوگل الگوریتمی با عنوان الگوریتم گورخر دارد که بر سایت های فروشگاهی نظارت می کند و سایت های فروشگاهی بی کیفیت را از نتایج جستجو حذف می کند. این الگوریتم بر سئو سایت فروشگاهی تاثیر بسزایی دارد.
2. دیزاین سایت
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به نحوی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به کاربر القا نموده و او را به مشتری دائمی تبدیل کند. نحوهی برخورد با مشتریان به خصوص در اولین مراجعه، تاثیر بسیار زیادی در جذب آنها خواهد داشت. این امر در فروشگاه آنلاین هم صدق میکند و یک راهکار افزایش بازگشت مشتریان فروشگاه های اینترنتی است. طراحی وبسایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روانشناسی خرید، استراتژی فروش مناسب انجام شود. چنین طراحی سایت حرفهای میتواند تاثیر مثبتی در جهت جذب مشتریان فروشگاه آنلاین شما داشته باشد. انتخاب عکس برای فروشگاه اینترنتی باید بر اساس معیار های خاصی انجام شود.
صفحه اول یک سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیفها، جشنوارههای فروش و… باید در چهار چوب جذاب و استاندارد به بازدیدکنندگان معرفی شوند. بدین ترتیب کاربران با منوی جذابی از محصولات مواجه میشوند و آنان که پیشنهادات را مناسب خود میدانند، خرید لذت بخشی را تجربه میکنند.
3.اعتماد کاربرانتان را جلب کنید
یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی، جلب اعتماد مشتریان است. حتی شما هم از مکان هایی اقدام به خرید نیاز های خود میکنید که با عوامل مختلفی توانسته اند اعتماد شما را جلب کنند. از مهمترین و کلیدی ترین راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی، جلب نظر کاربران فروشگاه با عوامل مختلفی است که میتوان مهمترین آنها را داشتن اطلاعات تماس و آدرس فیزیکی نامید. وجود راه ارتباطی قابل اعتماد که مشتریان بتوانند در صورت داشتن هرگونه مشکل اعم از سوال راجع به محصولات، پیگیری سفارشات، مشاوره برای خرید و… با شما در ارتباط باشند، یکی از کلیدی ترین راهکارهای افزایش فروش آنلاین است.
یکی از مهمترین فاکتور های یک فروشگاه اینترنتی، اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه می باشد. فضای مجازی در ذهن مخاطبان برای خرید از سایت شما، تردید ایجاد می کند. بنابراین باید تا حد ممکن با روش هایی که وجود دارد این تردید را برطرف سازید تا مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنید و نرخ فروش خود را بالا ببرید.
پس پیشنهاد می کنیم در سایت اینماد و همچنین در سایت ساماندهی، وب سایت فروشگاهی خود را ثبت نمایید و مجوزهای آن را در سایت قرار دهید. در محتوا ” مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی ” بصورت کامل مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آنها را گفته ایم.
از دیگر عواملی که میتواند به اعتماد کاربران کمک کند، ارائه نمونه کار و یا ارائه نظرات مشتریان راضی از خدمات و کالا های شما است. کاربران در فضای اینترنت دوست دارند به مشتریان قبلی شما دسترسی داشته باشند تا بتوانند با آنها تماس بگیرند و در صورت رضایت سایر مشتریان، با اطمینان خرید کنند.
4. فروش کالا با تخفیف های شگفت انگیز
یکی از راه های افزایش فروش فروشگاه، استفاده از تکنیک های جدید بازاریابی و تکنیک فروش اینترنتی است. از نمونه های موفق این تکنیک میتوان سایت فروشگاهی دیجی کالا را نام برد. این سایت با قرار دادن کالاهای پرفروش در صفحه اول و با ارائه تخفیف مدت دار روی آن، فروش آن کالاها را چند برابر کرده است. همه ما انسان ها نگران از دست دادن فرصت های خوب هستیم، زمانی که کالایی با قیمت تخفیف خورده و در مدت زمان کوتاهی عرضه می شوند، علاقمندان آن کالا را وسوسه می کنند تا فرصت باقی هست، آن کالا را خریداری نمایند.
5. در نظر گرفتن راحتی کاربران
از دیگر راه های افزایش فروش فروشگاه، داشتن رابط کاربری ساده، عضویت بدون دردسر در سایت فروشگاهی و آسان بودن تمامی فرآیند های منتهی به خرید برای مشتریان است؛ بدین صورت که محصولات موجود در سایت فروشگاهی شما باید حاوی مشخصات واضح و دقیق، توضیحات کامل راجع به محصولات، نقد و بررسی محصولات، امکان مقایسه محصولات مشابه با یکدیگر و اتصال سریع به درگاه بانکی باشد تا با آسان سازی فرآیند خرید، مشتریان بازار هدف خود را جذب کنید. تمامی این راهکارها و ابزارها، با مشاوره و همکاری با یک فروشگاه ساز حرفه ای امکان پذیر است.
برای افزایش فروش سایت فروشگاهی در گام اول لازم است که زیرساخت های لازم برای استفاده آسان کاربران از سایت فراهم شود. برای مثال اگر کالاهایی برای فروش دارید که قابل مقایسه با یکدیگر هستند (مانند گوشی موبایل، تبلت و لوازم برقی که نسخه های مختلفی از آن موجود می باشد) امکانی را در فروشگاه اینترنتی خود تعبیه کنید که کاربر بتواند با مقایسه کالاها با یکدیگر، کالای مورد نظرش را انتخاب نماید.
قابلیت های دیگری همچون بخش پرسش و پاسخ، مشاهده نمودار تغییر قیمت کالاها، پیشنهاد کالاهای مرتبط با علاقه مندی مشتری، امکان اضافه کردن کالا به علاقه مندی ها، قابلیت اشتراک گذاری کالا در شبکه های اجتماعی و… که به راحتی کاربران کمک می کند، نهایتاً منجر به افزایش فروش فروشگاه شما می شود.
6. به کاربرانتان مشاوره واقعی بدهید
زمانی که کاربری به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه می کند، به احتمال زیاد فروشگاه های اینترنتی دیگری را هم همزمان در دست بررسی دارد؛ اما در این بین کدام فروشنده موفق می شود؟ کاربران دوست دارند شما به صورت تخصصی در مورد هر کالایی به آنها مشاوره واقعی بدهید.
در مورد خصوصیات محصول ارائه شده در کمال صداقت اطلاعاتی که به کاربران تان کمک می کند، بدهید. نقاط قوت و ضعف محصول خود را بنویسید و مانند یک خریداری که به فروشگاه فیزیکی شما سر زده در کمال آرامش کاربرتان را برای خرید راهنمایی کنید. اگر نمی دانید چگونه باید بنویسید، کافی است خودتان را جای کاربر قرار دهید و تصور کنید اگر شما این کالا را می خواستید بخرید دوست داشتید چه مواردی را در مورد آن بدانید.
7. قابلیت جستجو و فیلتر کردن محصولات
هر محصول مشخصات زیادی مانند دستهبندی، رنگ، ابعاد، وزن و… دارد که ممکن است با چند محصول دیگر یکسان و یا با تعدادی متفاوت باشد. اینکه کاربر بتواند از میان هزاران کالا، محصول مورد نظرش را به راحتی پیدا کند، به کارایی قابلیت جستجو و فیلتر گذاری محصولات باز میگردد. فروشگاه ساز وب پویا در طراحی سایت فروشگاهی یک باکس جستجوی قوی را تعبیه کرده تا خریداران بتوانند به شکلی سریع و آسان محصول یا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.
8. جزئیات محصولات
قسمت جزئیات محصول در واقع خواندنی ترین بخش سایت فروشگاهی است. این که مشخصات کالا به چه صورت مطرح شود نقش مهمی در جایگاه سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. شما میتوانید در این قسمت علاوه بر اطلاعات فنی محصول، مطالبی مانند دستورالعمل استفاده از آن، طرز ساخت کالا، نحوه تعمیر در صورت خرابی و… را منتشر کنید تا بدین ترتیب بازاریابی محتوایی موثری برای سایت فروشگاهی خود انجام داده باشید.
9. شفافیت در فروش آنلاین
پس از آسان بودن استفاده از فروشگاه اینترنتی، مهم ترین نکته برای مشتریان و کاربران فروشگاه های اینترنتی، شفافیت در قیمت محصولات و سایر هزینه ها است که این هزینه ها را میتوان به هزینه حمل و نقل، هزینه های تهیه کالا و هزینه های اداری تقسیم کرد که عدم شفافیت در اعلام این هزینه ها باعث خروج کاربران از سایت های فروشگاهی میشود.
یکی از راهکارهای افزایش فروش آنلاین، شفاف سازی تمامی قیمت ها و هزینه ها است که از بدو خرید و قبل از هدایت مشتریان به صفحه درگاه بانکی، باید تمامی هزینه ها به طور واضح و با توضیحات کامل در اختیار مشتریان قرار گیرد تا موجب سلب اعتماد آنها و خروجشان از سایت فروشگاهی شما نشود. البته لازم به ذکر است که با حذف هزینه های اضافی و قرار دادن توضیحات مختصر میتوانید سبب افزایش فروش سایت فروشگاهی خود شوید.
10. بهره گیری از فروشگاه ساز حرفه ای
یکی از راهکارهای افزایش فروش اینترنتی این است که فروشگاه اینترنتی شما تمام ابزار و امکانات لازم برای حرفه ای بودن و جلب اعتماد کاربران و مشتریان ( که در ادامه به آن میپردازیم ) را داشته باشد. چنانچه طراحی سایت فروشگاهی شما امکانات لازم را نداشته باشد یا از هر نظر نمیتواند نظر مشتریان و کاربران را جلب کند، میتوانید با بهره گیری از یک فروشگاه ساز حرفه ای تمامی ابزارهای لازم برای حرفه ای شدن و جذب مشتری و افزایش فروش آنلاین خود را داشته باشید.
11. درگاه های پرداخت فروشگاه را بهینه کنید
زمانی که مشتری برای پرداخت هزینه اقدام می کند به این مساله فکر می کند که آیا امنیت کافی برقرار هست یا نه. حال اگر در حین پرداخت سایت شما کند باشد و یا مشکلاتی را داشته باشد نیز کاربر را از خرید منصرف می کند. در نتیجه از درگاه های پرداخت امن استفاده کنید. اگر سایت شما به درگاه پرداخت بانک های اصلی مانند ملی، ملت و … متصل نیست در اولین فرصت آنها را استفاده کنید، چراکه برخی کاربران پرداخت از طریق این نوع درگاه ها را انتخاب می کنند. برای اتصال سایت خود به درگاه پرداخت پیشنهاد می کنم مطلب ” چطور درگاه پرداخت بگیرم؟ ” را مطالعه کنید.
12. امکان بازگشت کالا
یکی دیگر از امکاناتی که در جذب کاربران تاثیر دارد، ارائه روش صحیح بازگشت کالا است. سایت دیجی کالا به خوبی این خدمات را ارائه داده است، به همین دلیل کاربران بیشتری به آن اعتماد می کنند. حتما شرایط بازگشت کالا را به درستی تعریف کنید تا به مشکلی برنخورید.
13. چت آنلاین
چت آنلاین این امکان را به مشتریان می دهد که به راحتی مشکلات خود را حل کرده و پاسخ سوال های خود را پیدا کنند. ابزارهای مختلفی برای چت آنلاین وجود دارد که در محتوای ” بهترین ابزار چت سایت ” آن ها را معرفی کرده ایم.
14. گواهی SSL بگیرید
SSL در واقع همان قفل سبز رنگی است که در کنار آدرس برخی از سایت ها می بینید. SSL یک پروتکل امنیتی است که آدرس سایت شما را از http به https تبدیل می کند. اما این کار چه فایده ای دارد؟ با فعال کردن این گواهی در واقع شما شرایطی را فراهم کردید که ارتباط میان کاربران سایت و سایت، امنیت بالایی داشته باشد.
از آنجاییکه کاربران سایت فروشگاهی، به صورت آنلاین هزینه را پرداخت می کنند، باید اطمینان کافی از این موضوع داشته باشند که اطلاعات حسابشان هک نخواهد شد. این گواهی به خوبی می تواند این نوع امنیت را تضمین کند. از طرفی این گواهی به افزایش سئو سایت شما نیز کمک می کند.
مطلب ” چگونه ssl را در وردپرس فعال کنیم؟ ” به شما یاد می دهد که چطور ssl را فعال کنید.
15. قیمت مناسبتری برای محصولات ارائه دهید
می توان گفت بیش از نیمی از مشتریان، قبل از اینکه از سایت شما خرید کنند، سایت های مشابه دیگر را نیز بررسی کرده اند تا بهترین سایت از نظر قیمت را پیدا کنند. با توجه به این نکته، باید قیمت محصولات سایت خود را به نحوی تعیین کنید که یا با قیمت سایر سایت ها یکسان باشد یا اینکه از آنها کمتر باشد.
شاید بگویید اگر قیمت کمتری ارائه دهیم، سودی نخواهیم داشت! بله حرف شما درست است؛ اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رقابت در بازار آنلاین زیاد است و برای ماندن در این بازار باید کمی متفاوت تر عمل کنید. برای جلوگیری از ضرر مالی خود، می توانید محصولات را از عمده فروشی هایی که قیمت مناسبتری دارند، تهیه کنید.
همچنین این را در نظر داشته باشید که همواره فروش بیشتر، بهتر از سود بیشتر است. زمانی که مشتریان شما افزایش پیدا کنند، خود به خود سود فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.
16. فرایند خرید را برای کاربران سایت ساده کنید
اگر خودتان بخواهید از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنید، ترجیح میدهید حتی بدون نیاز به ثبت نام خرید خود را کامل کنید. انتظار دارید بلافاصله پس از پرداخت پیامک تایید آن روی گوشی شما ظاهر شود. دوست دارید در سریع ترین زمان ممکن و ساده ترین روش خرید کنید.
پس چرا همین موضوع را برای مشتریان خود اجرا نمی کنید؟ یکی از دلایل فرار کاربر از سایت شما، طولانی و پیچیده شدن فرآیند خرید است. پس خودتان به عنوان مشتری از سایت خود خرید کنید و ببینید چقدر باعث جلب رضایت خودتان میشود. پیشنهاد میکنیم از چند نفر دیگر هم بخواهید این کار را انجام بدهند و مشکلاتی که به آن برخورد خواهند کرد را به شما اطلاع بدهند.
17. کاهش سبدهای خرید رها شده
هر بار که مشتری شما سبد خرید خود را رها کند و فرایند خرید را تکمیل نکند، برای کسب و کار شما ضرری به شمار خواهد آمد. این پدیده به علت اهمیت زیادی که دارد، بهدقت مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. اتفاقی که در این زمان میافتد این است که کاربر تعدادی از محصولات را به سبد خرید خود اضافه میکند، اما در مراحل پایانی، از خرید پشیمان شده و به کلی آن را رها میکند.
بنا به آمار منتشرشده در این باره ۶۹٫۲۳% سبدهای خرید به این شکل رها میشوند. این درصد میزان قابل توجهی است و باید دنبال کاهش آن بود. شاید یک یادآوری یا چیزی شبیه به آن بتواند در این زمینه مشکل گشا باشد: برای نمونه اگر در مراحل پایانی خرید، کاربر شما تخفیفی دریافت کند، امکان رها کردن سبد خریدش به مراتب کمتر میشود.
18. ریسپانسیو کردن سایت
بنا به آمار منتشر شده انتظار می رود در سال ۲۰۲۱ بالغ بر نیمی از فعالیتهای مرتبط با خرید محصولات، با موبایل انجام شود. ریسپانسیو کردن سایت، سایت را روی موبایل هم قابل استفاده می کند. به عبارت دیگر، از آغاز تا پایان طراحی وب سایت کسب و کارتان، باید بازدید کنندگانی را که از موبایل استفاده میکنند مد نظر داشته باشید.
19. حفظ کردن مشتریان قدیمی و ثابت
تمرکز بر روی نگه داشتن مشتریان ثابت کسب و کار یکی از راهکارهای مقرون به صرفه برای افزایش میزان فروش است. بنا به آمار منتشر شده ۲۲% از درآمد کلی کسب و کارها را مشتریان ثابت آنها تأمین میکنند، حال آنکه برای مشتریان جدید این میزان تا ۱۱% کاهش پیدا میکند. همچنین مشتریان ثابت سرانه خریدشان در طول سال ۱۵% بیشتر از مشتریان جدید است. با مطالعه مطلب ” حفظ مشتریان قدیمی ” مشتریان قدیمی کسب و کار خود را حفظ کنید.
20. نمایش محصولات پرفروش به مشتریان
نمایش محصولات پر فروش یکی از شگرد های فروش بیشتر است. زمانی که محصولات پرفروش را به مشتریان نمایش می دهید، در واقع آنها را به خرید این محصولات ترغیب می کنید. اصولا توجه مشتریان به محصولاتی که بیشتر خریداری شده است جلب می شود. پس نمایش محصولات پرفروش امکان خرید مجدد آنها را فراهم می کند.
21. برگزاری قرعه کشی و ارائه کد تخفیف
تخفیف و قرعه کشی یکی دیگر از راهکارهای فروش بیشتر است. با برگزاری قرعه کشی و ارائه کد تخفیف مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب کنید. برای مثال می توانید برای فعال شدن کد تخفیف، سقف خرید تا ۱۰۰ هزار تومان قرار دهید.
22. فراهم کردن امکان ارسال رایگان محصول
یکی از بخش های مهم سایت فروشگاهی، حمل و نقل محصولات است. شما باید برای ارسال کالا برای مشتری، از آنها هزینه ای دریافت کنید؛ در عین حال با ارسال رایگان محصولات، می توانید آنها را به خرید بیشتر محصولات ترغیب کنید.
بهتر است هزینه ای را به عنوان مقدار ثابت برای ارسال کالا تعریف کنید، سپس هنگامی که هزینه سبد خرید به مقدار مشخصی رسید، ارسال محصولات را رایگان کنید.
23. افزایش سرعت سایت فروشگاهی
یکی از مواردی که تاثیر مستقیم بر افزایش فروش سایت فروشگاهی شما دارد، سرعت لود شدن آن است. در صورتی که فروشگاه شما سرعت پایینی داشته باشد، مشتریان خود را از دست می دهید. از عوامل تاثیر گذار بر سرعت سایت می توان به حجم تصاویر، قالب و کدنویسی آن اشاره کرد. ابزارهای مختلفی در خصوص حل این مشکل وجود دارد.
GTmetrix یک ابزار برای افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی است. برای آشنایی با آن محتوای ” آموزش افزایش سرعت وردپرس با GTmetrix ” را از دست ندهید.
24. از دید مشتریان به فروشگاه خود نگاه کنید
سایتتان را از دید مشتری نگاه کنید نه صرفا از دید یک طراح و فروشنده به این طریق خیلی راحت تر نیازها و سلیقه های مشتریان را می فهمید و درک میکنید. در نتیجه سایتی مشتری پسند دارید این دقیقا همان کاریست که طراحی سایت دیجی کالا انجام داده و همین طور برای طراحی اپلیکیشن نیز این دید را داشته اند که اکنون به عنوان یک فروشگاه اینترنتی موفق و محبوب شناخته شده اند.
نسبت به نیاز مشتریان خود اطلاع کسب کنید و سایتتان را مطابق با نیازهای آنها طراحی کنید. نظر اطرافیانتان را در مورد سایت خود جویا شوید. بهترین ایده ها و توصیه ها را مشتریان شما که مدتی است با سایت شما کار کرده اند بدهند، پس از نظریات و ایده های آنها غافل نشوید.
احتمال این را بدهید که کاربران شما ممکن است حرفه ای نباشند و روش استفاده و کار با سایت شما را ندانند بنابراین برای راحتی کار آنها آموزش هایی در نظر بگیرید که ممکن است ویدئویی یا تصویری باشد.
توجه: لینک فایل آموزشی را در مکانی قرار دهید که کاربران مبتدی راحت بتوانند ان را پیدا کنند.
یک لیست از تمامی فیدبک هایی که دریافت کرده اید تهیه کنید و در افزونه ها به دنبال آن بگردید. از جمله مواردی که میتوانند کار کردن با سایت را برای شما راحت تر کنند افزونه ها هستند. افزونه ها خیلی راحت می توانند نیازها و در خواستهای مشتریان را برطرف کنند و سایت شما را حرفه ای تر کنند.
25. تبلیغات هدفمند
برای تبلیغات سایت فروشگاهی باید هدفمند عمل کنید. اگر تبلیغ تصادفی و غیر هدفمند داشته باشید، فقط زمان و پول خود را از دست داده اید چون؛ بازخورد خوبی این نوع تبلیغات برای شما خواهد داشت. شما باید اشخاصی را پیدا کنید که نیاز به محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید داشته باشند و در اصطلاح بازار هدف خود را باید پیدا کنید سپس راههای تماس با آنها را باید پیدا کنید.
چرا در تالار گفتمان ها شرکت نمی کنید و در ضمن پاسخ به سوالات کاربران هدف، محصولاتتان را هم معرفی نمیکنید؟ این کار برای شما هیچ هزینه ای ندارد و باعث برند شدن سایت شما و بهبود رتبه در گوگل هم میشود.
یا اینکه با دانلود بانک ایمیل هدفمند کاربران خود را پیدا کنید و تبلیغات خود را به کاربرانی که بیشتر تمایل به خرید محصولات شما دارند، ایمیل گروهی ارسال کنید. برای ارسال ایمیل گروهی نیز الزاما نیازی به پرداخت هزینه ندارید، میتوانید چند جیمیل بسازید و با هر جیمیل، روزانه در حدود 450 ایمیل قانونی ارسال کنید. با استمرار در این روش در ماه میزان قابل توجهی ایمیل رایگان به کاربران هدف خود ارسال کرده اید و به این روش باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود می شوید.
26. فعالیت در شبکه های اجتماعی
در چند شبکه اجتماعی صفحه یا کانال ایجاد کنید و محصولات خود را به دوستان و آشنایان و مخاطبینی که به کانال یا صفحه خودت دعوت کرده اید توضیح دهید.
به این نکته توجه داشته باشید که جوامع مجازی که دارای برنامه های موبایلی هستند تاثیر بهتری دارند. در این مورد همیش روند بازار را پیش بینی کنید تا در برابر تکنولوژی های جدید عقب نمانید و غافلگیر نشوید. اگر روند رشد تلگرام و ایجاد کانال الان راه مناسبی است حتما انجام دهید و اگر می بینید برنامه جدیدی نظر کاربران اینترنتی را جلب کرده سریعا برای ایجاد اکانت در آن پیش قدم شوید و متناسب با نظر و علاقه ی کاربران و بروز پیش بروید. مطالعه محتوای تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را حتما پیشنهاد می کنیم.
27. کاربرانتان را در جریان امور قرار دهید
برای این کار میتوانید یک بخش به سایت خود اختصاص دهید به نام اخبار سایت و اگر خدمات یا محصول جدیدی ارائه می دهید یا سایتتان را توسعه دادید یا تخفیف ویژه برای مناسبتی قرار داده اید و….کاربران خیلی سریع و راحت تر مطلع شوند و متوجه فعالیت مداوم شما شوند.این امر در ایجاد حس اطمینان و اعتماد کاربران به سایت و فروشگاه اینترنتی شما نیز نقش زیادی دارد همانطور که شما این حس را نسبت به سایت های فروشگاهی بزرگی همچون دیجی کالا دارید. این اطلاع رسانی از طریق جوامع مجازی که دارید یا در آن عضو هستید صورت گیرد.
28. ارائه پیشنهاد های جذاب
پیشنهاد ویژه الزاما تخفیف دادن نیست. بر خلاف آنچه در عموم جا افتاده پیشنهاد های شگفت انگیز در واقع می توانید نوعی ارزش افزوده روی محصول شما باشد که کاربر را در حالت مقایسه قرار دهید و در بین رقیبان شما را برای خرید محصول مورد نظرش انتخاب کند.
به عنوان مثال عطر فروش های مترو تهران، شما را با ترفندی به داخل مغازه می کشند! قطعا در این مرحله شما قصد خرید ندارید و فروشنده عطر کاملا از این موضوع آگاه است پس سعی میکند با پیشنهادی ویژه شما را قانع به خرید کند.پس شروع به تست کردن عطر ها می کند و این کار را انقدر انجام میدهد که شما مردد شوید و همین لحظه است که او با پیشنهاد دادن اشانتیون در ازاء خرید یک عطر شما را قانع به خرید میکند. این پیشنهاد در آن لحظه کلیدی پیشنهاد ویژه است. در وهله اول شما احساس می کنید برنده ی معامله شدید! ولی در واقع برنده واقعی اوست به خاطر اینکه توانست با پیشنهاد ویژه خود دو محصول خود را به شما بفروشد، و قطعا شما هم از خرید خود راضی هستید.
برای اینکه بتوانید پیشنهادی ویژه بدهید باید خلاق باشید, ایده های خلاقانه پیدا کنید آنها را یادداشت کنید و بعد از اطمینان از موفقیت ایده خود آن را پیاده سازی کنید
همچنین بهترین کار این است که به سایت رقیبان موفق خود همیشه سر بزنی و از آنها نیز ایده بگیرید معمولا آنها هم از افرادی حرفه ای ایده گرفته اند و این تجربه را شما میتوانید به رایگان در اختیار داشته باشید.
اولین گام برای شروع یک کسب و کار اینترنتی را با سیتی سایت بردارید. سیتی سایت با ارائه خدماتی نظیر تولید محتوای سایت فروشگاهی ,ساخت فروشگاه ساز شما را برای رسیدن به موفقیت در دنیای کسب و کار اینترنتی یاری میکند.
افتخار ما ارائه خدمات بی نظیر با قیمتی مناسب به شماست.
مشاوره تلفنی سیتی سایت
اگر نیاز به مشاوره دارید، تیم سیتی سایت به شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را برای پیشرفت کسب و کارتان بگیرید.