طراحی سایت

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز

به بیان ساده، محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) محتوایی است
که مضمون‌ خویش را حفظ می‌نماید،
به زمان حساس نیست
و مدت‌ها بعد از نشر، به جذب ترافیک ادامه می‌دهد.

در ادامه، فرمت‌هایی را که به بهترین نحو مکمل این رویکرد تولید محتوا و چگونگی کارکرد آن برای می باشند، لیست کرده‌ایم

 

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز ، محتوای بهینه‌سازی گردیده برای جست‌وجو میباشد
که پیوسته مرتبط و با مفهوم میباشد
و همان‌صورت که از اسم‌آن پیداست،
در بازه زمانی طولانی برای خوا‌نندگان «جدید» باقی می‌ماند.
 ممکن است فکر کنید که کل محتوای آن‌لاین پایدار میباشد.
به هر حال، یک پست وبلاگ بعد از انتشار ناپدید نمی‌گردد.
  البته محتوای همیشه سبز مختلف میباشد.
در طولانی مدت همچنان مرتبط است ،

 با گذشت زمان، ترافیک جست‌وجوی آن افزایش می‌یابد.

فرمت‌های رایج محتوای همیشه سبز

در زیر برخی فرمت‌های رایج همیشه سبز که ممکن میباشد ایجاد آنها را در نظر بگیرید اورده شده است :

فهرست‌واره‌ها
نکات کاربردی
محتوای آموزشی
بررسی محصول
(برخی) فیلم‌ها

تولید این فرمت‌ها به صورت خود کار محتوای شما‌را همیشه سبز نمی‌نماید،

ولی قابلیت «همیشه سبز» شدن این نوع محتوا بیشتر از سایر قالب‌ها میباشد.
ویدیوهای آموزشی که اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهند،
مانند شیوه‌ی تعویض لاستیک، طول عمر بیشتری نسبت به ویدئوهای کم‌تر کاربردی دارا هستند.
در حال حاضر که برخی قالب‌های کلیدی برای ایجاد محتوای همیشه سبز را درک کرده‌اید،
طریق‌ی به کار گیری از آن‌ها‌را در مشاهده می‌کنید:

پنج عامل برای تولید محتوای همیشه سبز:

  • ارتقا میزان فروش
  • ارتقا ترافیک وب سایت
  • بهبود رتبه ی وب سایت در موتورهای جستجو
  • برند شما را به برندی پیشرو در صنعت تبدیل میکند
  • ارتباط با مخاطبان در شبکه های اجتماعی

روشهای ایجاد مقاله یا وبلاگ همیشه سبز

به سوال های متداول کاربران/مخاطبان خویش جواب دهید.
نکات آموزشی، توضیحات یا توصیه‌هایی مرتبط با صنفی که در آن فعالیت دارید دهید.
مفاهیم رایج صنعت که ممکن میباشد برای خواننده‌گان گیج کننده باشد را توضیح دهید.

 

مثال‌هایی از محتوای همیشه سبز

یک سری مثال‌ های خاص از آن‌چه که برای صنایع گوناگون مقاله‌های همیشه سبز در نظر گرفته می‌گردد، در اینجا گفته شده میباشد:

راهنمای ضروری بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی:
بینش عمومی در این زمینه محدود میباشد
و می‌تواند برای افرادی که در توسعه و گسترش و اجرای کمپین‌ها در رسانه‌های اجتماعی جدید‌کار هستند،
بسیار با ارزش باشد.
نحوه مراقبت از یک توله سگ جدید: 
حیوانات و اینترنت ترکیبی بسیار قوی میباشند،
ولی این دست موارد برای صاحبان حیوانات خانگی جدید‌شغل درگیر‌کننده و آموزنده میباشد.
۱۰ روش لذت بردن از هات‌چاکلت: 
با ورود به ماه‌های سرد، بلاگی مانند این می‌تواند ترافیک را افزایش دهد.
نگرشی تازه در آثار کلاسیک قدیمی می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی برای یک نوشته‌علمی همیشه سبز باشد.
ولی برخی یا تمامی این موضوعات مرتبط با بیزنس شما نخواهد بود.
شما باید محتوایی ایجاد کنید
که برای مخاطبان خاص شما ارزش ایجاد نماید.
بخش سخت محتوای همیشه سبز این میباشد
که اکثر اوقات محبوب‌ترین موضوعات صنعت ، شاید حتی صدها بار، پوشش داده گردیده‌است.
در این مورد، شما باید دیدگاه منحصربه‌فرد خویش را راجع‌به موضوع ایجاد کنید
یا لغات کلیدی طولانی را جست‌وجو کنید
که دارای ترافیک مناسبی می‌باشند.
البته رقابت چندانی ندارند.
با این فعالیت محتوای شما ارزش‌مندتر و احتمال افزایش نتایج موتورهای جست‌وجو بیش تر می‌خواهد شد.

                                                           

 

آیا مدام می بایست محتوای سبز ایجاد کنیم؟

سرسبزی همیشگی درختانی مانند کاج برای باغ یک خصوصیت عالی به حساب می‌آید؛ ولی آیا این باغ قشنگ علاوه بر درختان سبز رنگ، به درختان پربارِ میوه نیاز ندارد؟

گاهی مورد نیاز میباشد در کنار تولید محتوای سبز و ماندگار به نگارش نوشته‌علمی های فصلی مانند صحبت در مورد ترندها، آمار و ارقام و خبرهای به روز هم فکر کنیم.

چرا که این نوع مقالات میتوانند به رفع نیاز مخاطبان محتوای وبسایت ما کمک به سزایی نمایند.

به بیان دیگر تولید محتوای جاودان، کلید طلائی جلب رضایت مخاطب میباشد.

البته راز همیشگی آن، ساخت‌و‌ساز نوشته ی علمی های فصلی میباشد.

شاید با توجه به اهمیت محتوای همیشه سبز به‌این فکر کنید که ساخت محتوا برای موضوعاتی که عمر کوتاهی دارند، کاری بیهوده میباشد.

البته چنانچه کمی به بحث رضایت مخاطب فکر کنید این قضیه برایتان حل خواهد شد.

زیرا نیاز کاربران معمولاً در یک موقعیت خلاصه نمی شود و تنوع متعددی دارد.

همیشه سبز بودن محتوا، معیار درستی برای کیفیت آن نیست!

در نظر داشته باشید که همیشه سبز بودن را نمیتوان یکی از معیارهای کیفیت محتوا دانست، چرا؟ اجازه دهید از یک مثال ساده استفاده کنیم.

تیم فوتبال پرسپولیس در یک مسابقه مهم در جام باشگاه های آسیا شرکت میکند، اخبار و تصاویر مرتبط با این مسابقه بسیار ارزشمند است و افراد زیادی به دنبال آن خواهند بود ولی چنین محتوایی را هرگز نمیتوان همیشه سبز نامید. در مقابل تاریخچه تاسیس باشگاه و ایده اولیه شکل گیری آن هم محتوایی ارزشمند است و با توجه به آنکه در طول زمان تغییر نمیکند یک محتوای همیشه سبز است.

محتوای سبز، همیشه نیاز کاربر را رفع نمی کند، در نتیجه سبز بودن محتوا لزوما به معنی ارزشمند بودن آن نیست و البته برعکس!

پس همانطور که در این مثال دیدید، درک هدف جستجوی کاربر مهم تر از محتوای سبز است؛ یعنی شما باید تشخیص دهید مخاطب تان به چه محتوایی نیاز دارد. سپس بر اساس این نیاز، بهترین جواب را به او ارائه دهید.

خوشتون اومد؟!پس مقاله زیر رو هم مطالعه کنید!
طراحی سایت تفریحی| بازی آنلاین

تعیین هدف جستجو یکی از مفاهیمی بود که گوگل به تازگی آن را پیش کشیده، برای اینکه از این ترند جدید سئو خوب سر دربیاورید، توصیه میکنیم حتماً سری مقالات تکنیک های جدید سئو ۲۰۱۹ را مطالعه کنید.

آنچه محتوای همیشه سبز نیست

برای توضیح بیشتر محتوای همیشه سبز، بیایید به آن‌چه که «نیست» بپردازیم.

برای روشن شدن بهتر اینکه چه نوع نوشتاری «همیشه سبز» در نظر گرفته می‌شود،

مثال هایی از محتوا هایی که همیشه سبز نیستند:
  • بهترین هدیه برای ولنتاین
  • روش‌های درمان کرونا
  • ترند زمستان ۲۰۲۰

محتواهایی با این مضامین همیشه سبز نیستند و فقط طی دورۀ مشخصی، مخاطب و خواننده دارند.

طبیعتاً، در بهار ۲۰۲۱، دیگر کسی به فکر فهمیدن ترند زمستان ۲۰۲۰ نخواهد بود. به عبارتی، تاریخ چنین محتواهایی خیلی زود می‌گذرد.

می‌توانیم بررسی کنیم که کدام مورد ها به صورت خاص همیشه سبز نیستند.
  • مقاله‌های خبری
  • داده های عددی یا گزارشاتی که به‌سرعت قدیمی می‌شوند
  • مقاله‌های متمرکز بر فرهنگ و تمدن پاپ یا ترند روز
  • ترند‌های مد و لباس

به یاد داشته باشید، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضای واقعی ندارد
و ارزش خویش را در دراز مدت حفظ می‌نماید،

بنابراین نوشته‌ی علمی‌ای در باب انتخابات ریاست جمهوری یا ترندهای بازاریابی همین سال ممکن میباشد،
فعلا محتوای پرطرفداری باشد.
البته تحت عنوان محتوای همیشه سبز، در نظر گرفته نخواهد شد.

نکاتی برای نگارش مطالب همیشه سبز
در حال حاضر که می‌دانید محتوای همیشه سبز به صورت جدا چه چیزی میباشد

و چه چیزی نیست،
همراه با انواع فرمت‌هایی که بهترین نتیجه را ایجاد می‌نمایند،
در اینجا نکات خاصی برای تولید محتوای همیشه سبز بیان شده است :

 

کلمه های کلیدی مطلوب تعیین کنید:
تا قبل از این به صورت مختصر اشاره کردیم
که ممکن میباشد لغات کلیدی بلند عالی باشند.
در شرایطی که اشخاص در جست‌وجوی آن مسئله نباشند،
حتی ماندگارترین محتوای همیشه سبز ارزش چندانی ندارد،
بنابراین راجع به لغات کلیدی خویش تحقیق کنید.
seo را بهینه‌سازی کنید.
هنگامی که کلمه ها کلیدی خویش را (یکی در هر محتوا) دارید،
فراموش نکنید که از بهترین شیوه‌های سئو برای بهینه‌سازی داخلی استعمال کنید.
 تگ آلت را به تصاویر اضافه کنید
کلمه و واژه‌ی کلیدی را در تیتر، نشانی اینترنتی و متن اصلی قرار دهید
البته لغت های کلیدی را پشت هم انباشت نکنید!
همچنین باید نوشته ی علمی‌های همیشه سبز مرتبط را با هم پیوند دهید
تا درجه‌ی بهینه سازی را بهبود بخشید.
برای مبتدیان بنویسید:
ممکن میباشد نیاز داشته باشید که تخصص خویش را به اشتراک بگذارید،
البته این شغل را به سیرتکامل‌ای اعمال دهید
که برای مبتدیان مطلوب باشد. به احتمال زیاد، متخصصان درباره‌ی موضوعات کلی جست‌وجو نمی نمایند
و شما می‌خواهید محتوای همیشه سبز برای مخاطبان زیاد و مختلف ایجاد کنید.
از زبان بیش از حد فنی اجتناب کنید:
مبتدیان به به عبارتی شیوهی نکته‌ی قبلی، بیش‌خیس عموم لهجه بیش از حد فنی را نمی‌فهمند،
بنابراین سعی کنید در شکل قابلیت و امکان از استفاده از آن اجتناب کنید.
محتوای خویش را مجدد مورد استفاده قرار دهید:
هنگامی که یک محتوای عالی ایجاد می‌کنید،
روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن را تغییر دهید و ایده‌های عالی خویش را در قالب‌های متفاوت مجدد به کار گیری کنید.

راه هایی که مقاله یا وبلاگ شما را همیشه سبز می سازد

  • به سوالات متداول کاربران سایت یا وبلاگ خود پاسخ دهید.
  • ارائه راهنمایی های صنعتی و مشاوره در مورد “چگونگی” انجام کارها
  • مفاهیم صنعتی رایج که ممکن است برای خوانندگان گیج کننده باشند را توضیح دهید.

محتوای همیشه سبز تنها راه موفقیت نمی باشد

محتوای همیشه سبز خوب میباشد، البته فکر نکنید

که هر چیزی که ایجاد می کنید بایستی همیشه سبز باشد.

محتوای وابسته به زمان و به‌روز هم مهم میباشند.

این مورد ها برای کمپین‌های بازاریابی کوتاه مدت، وقتی مطلوب میباشد

که می خواهید در بازه زمان کوتاه ترافیک زیادی تولید نمائید.

بهترین استراتژی بازاریابی محتوا مشتمل بر ترکیبی از پست‌های همیشه سبز طولانی مدت و مقاله‌های موضوعی بیشتر میباشد.

 

محتوای همیشه سبز را در وبلاگ خویش دفن نکنید

زمانی محتوای همیشه سبز خویش را تولید کردید،

آن را به سادگی در وبلاگ خویش ذخیره نکنید.
در‌حالتی که محتوای خویش را منتشر و آن را رها فرمائید،
 به نتیجه های مورد نظر خویش نخواهید رسید.
در عوض، می بایست سعی نمایید تا محتوای همیشه سبز باارزش خویش را پررنگ نمائید
تا فورا به وسیله بازدیدکنندگان وبسایت قابل مشاهده و دسترسی باشد.

چند شیوه برای ایفای این کار وجود دارد:

خوشتون اومد؟!پس مقاله زیر رو هم مطالعه کنید!
طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

صفحه های راهنمای آموزشی در وبسایت خویش ایجاد فرمائید

که برای مبتدیان صنعت طراحی شده
و به مخاطبان یاری می‌نماید
تا به سرعت و به سهولت به نکات آموزشی و اصطلاحات کاربردی دسترسی داشته باشند.
پست‌های وبلاگ همیشه سبز خویش را در نوار کناری وبلاگ یا این که در بنری در صفحه‌ی مهم خویش برجسته نمایید.
پست‌های همیشه سبز برتر را به طور دوره‌ای در وبلاگ (با به‌روزرسانی، در صورت لزوم) مجددا اعمال نمائید
تا در معرض دید بیشترین مخاطبان قرار گیرد.
در وبسایت خویش یک صفحه‌ی ایجاد فرمایید
که به اشخاص در محتوای آموزشی اولیه یاری دهد.
برای محتوای خویش، در تمام کانال‌ها، یک کمپین رسانه‌های اجتماعی، تولید نمایید.شیوه(های) ساخت و ساز محتوای همیشه سبز به اندازه‌ی نحوه‌ی برجسته کردن محتوا و ساخت‌و‌ساز بهترین فرصت را برای موفقیت مهم نیست.

محتوای همیشه سبز را به صورت مرتب آپ دیت نمائید

علاوه بر برجسته‌سازی محتوای خویش، می بایست از آپ تو دیت بودن آن نیز اطمینان حاصل فرمایید.

در حالی که شغل های متعددی برای به‌روزرسانی محتوای همیشه سبز نباید اجرا دهید،
یافته‌های جدیدی وجود خواهد داشت،
مقاله‌های جدیدی که می توانید به آن ها لینک و پیوند دهید
و بقیه پیشرفت‌های جدید.
علاوه بر این، به‌روزرسانی محتوا و تاریخ تکثیر آن میتواند به درجه‌بندی سئو یاری دهد.
این یک استاندارد اثبات شد‌ه‌است
که چه گونه به‌روزرسانی محتوای همیشه سبز میتواند به صورت چشمگیری برای مرتبه‌بندی بهینه سازی موءثر باشد.
  زمانی که محتوای خویش را به‌روز کردید،
آن را تحت عنوان یک محتوای جدید تبلیغ نمائید.
 برای مشاهده‌ی اینکه آیا محتوای شما در طی زمان در رتبه‌بندی جست‌وجو افت نموده است
و مسلما می بایست آپ تو دیت گردد،
از ردیاب حالت Ahrefs استفاده نمائید.
با به کار گیری از این ابزار، می توانید پست الکترونیک خلاصه هفتگی خویش را پژوهش نمائید
تا ببینید چنانچه میخواهید محتوای شما پیدا گردد،
کدام یک از صفحه ها نیاز به سعی بیشتری دارد.
به خاطر داشته باشید، دائماً محتوای جدیدی تولید می‌گردد
و بعضا از آنها برای همان عبارات کلیدی مورد نظر شما رقابت خواهند کرد.

برای نگهداری رتبه‌ی برتر بایستی محتوای خویش را تازه و جامع نگه دارید.

 

هنگام آپ دیت رسانی محتوا، عناصر زیر را در نظر داشته باشید:
اثر گذار بودن (آیا کاربران میتوانند فورا اقدامی انجام دهند؟)
وضوح (آیا اصطلاحات گیج‌کننده‌ای وجود دارد؟ آیا محتوا منطقی جریان مییابد؟)
لحن (آیا نوشتار شما صمیمانه، دست‌یافتنی و پر‌از سفارش‌های تخصصی میباشد؟)
اشتراک‌پذیری (آیا خواننده‌گان میتوانند محتوا را به راحتی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟)

ایده‌های محتوای همیشه سبز

آیا هنوز مغز خویش را برای بعضی فرمت‌های همیشه سبز که برای بیزنس شما اثرگذار میباشد، به فعالیت گرفته‌اید؟

 در اینجا یک لیست جامع وجود دارد
که ممکن میباشد کمک کند.
هنگامی که دچار اختلال شدید به‌این لیست مراجعه‌کنید.
تولید محتوای مدام سبز بایستی یک مقصود مداوم برای شغل و دستیابی شما باشد،

براین اساس به احتمال زیاد شما از برخی پوسته‌ها در برخی مواقع استعمال خواهید کرد. پژوهش ها مخصوص

 

  • نمونه‌پژوهی موفق
  • نمونه‌پژوهی «چه چیزی خطا انجام شد»
  •  راهنما برای مبتدیان
  • راهنما برای کاربران پیشرفته
  •  ارزیابی لیست راهنما
  • شیوه‌ی گزینش بهترین کالا
  • شیوه‌ی اجرای کاری در طول زمان
  • فهرست منابع
  •  لیست شایسته ترین ابزارهای رایگان و پولی
  • شایسته ترین کتاب‌ها برای یک هدف خاص
  • مشکلات رایج در یک بازار جاویژه یا صنعتی خاص
  • تاریخچه یک موضوع یا محصول
  • جمع‌بندی «بزرگترین‌ها»
  • بهترین یا بدترین شیوه چهت نیل به یک مقصود خاص
  • واژه‌نامه‌ی بدون نقص یک موضوع یا بازار جاویژه

 

سخن آخر

جف بیزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون، می گوید: «روی چیزهایی تمرکز فرمائید که تغییر نمیکنند.» محتوای همیشه سبز نیز دقیقاً همین خصوصیت را داراست. محتوای همیشه سبز همواره جدید و خواندنی میباشد و هیچ‌وقت، تاریخ مصرفش نمی‌گذرد.

محتوای سبز ارزشمندترین دارایی است که می توانید برای وب سایت خود داشته باشید مخصوصا زمانی که برنامه‌های بازاریابی شما به خاطر تامین بودجه، محدود است.

درصورتی که می خواهید ترافیک ارگانیک اینترنت‌وب سایت‌تان را ارتقاء دهید، به مخاطب‌تان چیزی بیاموزید و اعتبار برندتان را ارتقا دهید، می بایست تولید محتوای همیشه سبز با کیفیت و مفید را در برنامۀ بازاریابی محتوای‌تان بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *