اگر بخواهید رتبه بهتری از موتورهای جستجو را بدست بیاورید و در ۱۰ جایگاه نخست قرار بگیرید، نیاز به بهینه سازی سایت و لینک سازی و ایجاد بک لینکهای بیشتری دارید. در حقیقت میتوان گفت، در فرآیند بهینه سازی سایتها، لینک سازی یک فاکتور بسیار مهم محسوب میشود. در این مقاله شما را با انواع کمپین های لینک سازی در سال 2018 آشنا خواهیم کرد.
محتوای که در موتورهای جستجو رتبههای بالای دارند؛ تعداد زیادی لینک به آن صفحه وجود دارد. لینکها به صفحاتی که در موتورهای جستجو وجود دارد قدرت خواهد داد. هیچ رازی برای موفقیت در لینک سازی وجود ندارد زمانی که بخواهید رتبه به طور طبیعی از موتورهای جستجو دریافت کنید.
گوگل به صفحاتی که ۱۰۰۰۰۰ بک لینک دارد را معتبر میداند تا به صفحاتی که ۱۰۰۰ تا بک لینک دارد. اما مشکل اینجاست که هرسایتی نیاز به لینک دارد و هر روز سایتهای معتبر برای آن کمپین راه اندازی میکنند .
زمانی برای شما ایمیلهای زیاد برای درخواست لینک سازی میآید؛ چگونه می خواهید لینک سازی خود را انجام دهید؟
این حس وجود دارد که کمپینهایی برای لینک سازی غیر ممکن است. در حقیقت، بسیاری از بازاریابان کمپینهای لینک سازی خود را متوقف کردن، زیرا آنها متعقد بودن کمپینهای لینک سازی بسیار “سخت” و ” زیان آور” است. اما اگر به افزایش ترافیک ارگانیک نیاز دارید، به این لینکسازی هم نیاز خواهید داشت. بنابراین شما نیاز به اولیتبندی در لینکسازی خواهید داشت. خوشبختانه، چند راه برای کمپینهای لینکسازی که نتایج شما را تضمین میکند، وجود دارد. به همین دلیل است که شما به روشهای برای کمپینهای لینک سازی که در سال ۲۰۱۸ هم جوابگو هست، نیاز دارید.
پیشنهاد سیتی سایت: ۴۶ استراتژی لینک سازی در سال ۲۰۱۹
چرا لینک سازی بسیار ضروری است؟
اغلب میشنویم که لینکسازی باید سنگ بنای تلاش های سئو سایت باشد و این کاملا درست است. اما اکثر بازاریابان نمیدانند چرا؟
چرا به لینک سازی نیاز دارید؟ در مورد لینکهای که رتبه سایت شما را بهتر میکنند چه میدانید؟
خوب، در سال ۲۰۱۶، سایت backlinko بیش از یک میلیون صفحه نتایج موتورهای جستجو را در گوگل تحلیل کرد. این ایده قبل از بررسی این بود است که چه عواملی در رتبه بندی صفحات بسیار تاثیر گذار بوده است. و حدس زدن اینکه چه لینک های برای بک لینک سازی لازم است؟ آنها متوجه شده اند که لینک سازی برای جایگاه صفحات بسیار با اهمیت است.
همیشه محتوای با رتبهی بالاتر از محتوای با رتبه پایینتر در نتایج موتورهای جستجو بهتر دیده خواهد شد.
اما این همه چیز نیست!
نگران نباشید که ۱۰۰۰۰ لینک در اختیار شما قرار نگرفته است.
لینک های که در یک فروم یا دایرکتوری یا بخش نظرات یک بلاگ همیشه عالی نیستند میتواند این لینک ها برای شما اسپم ایجاد کند.
زیرا ارجاع دادن تعداد زیاد دامنه در این صفحات بسیار زیاد است.
این به معنی است که لینک سازی از سایت های متفاوت برای بالا بردن رتبه بسیار با اهمیت است.
شما نمی توانید از یک سایت فقط لینک سازی کنید. بدین طریق شما را نمیتواند در رتبه های بالاتر قرار دهد و به عنوان منبع قدرتمند تبدیل کند.
پس دقیقا لینک سازی به چه معنای است؟
به این معنی که تمرکز خود را بر روی لینکهای با کیفیت بالا از سایت های با کیفیت بالا بگذاریم. گزارشی در سال ۲۰۱۶ نشان داده است که مهمترین فاکتور در رتبه بندی گوگل لینکسازی هستند.
به عنوان مثال، اگر جستجوی گوگل را به صورت تصادفی برای یک کلمه کلیدی انجام دهید؛ دقیقا متوجه خواهید شد.
کلیک بر روی بالاترین نتایج از اولین صفحه آدرس اولین لینک را کپی کنید و در OPEN OFFICE باز کنید و ببینید چه تعداد لینک صفحات شخصی است.
به بخش “Establish Links” مراجعه کنید.
متوجه شدید که تعداد لینکها چقدر است؟ نزدیک به ۳۰۰۰ نفر است. به معنی این است که ۳۰۰۰ لینک به این پست اختصاصی مرتبط هستند و به آنها قدرت بیشتری میدهند. اجازه بدهید به صفحه دوم گوگل برای همان نتایج جستجو برویم و بر روی اولین نتیجه کلیک کنید(در صفحه دوم)
و لینک از صفحه دوم را بدهید به سایت Open Site Explorer تا تعداد لینکها را بررسی کند.
شما بلافاصله متوجه میشوید چرا برخی از محتویات بالاتر از دیگر سایتها است. قسمت محتوا بسیار عالی است و چندین بار قابل خواندن است و مالکیت سایت قابل توجه است. اما بدون لینک شما نمیتوانید انتظار رقابت داشته باشید. لینک ها یک متریک مهم برای گوگل است که برای اندازه گیری روابط بین لینک ها، قدرت و محبوبیت محتواها میباشد. لینک سازی در هنگام ساختن استراتژی سئو و همچنین برای دریافت ترافیک ارگانیک بسیار مفید است.
4 کمپین ایجاد لینک پر کاربرد در سال ۲۰۱۸
۱- پستهای مهمان
وبلاگ نویسی مهمان یا پستمهمان یکی از روشهای است که شما می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش بدهید. این مربوط به صنعت خاصی نمیشود و به شما فرصت میدهد که تا خود را به یک صنعت خاص و به عنوان یک رهبر فکری صنعت خودتون معرفی کنید. وبلاگ شما در سایت شما بسیار عالی است. اما ارسال پست مهمان که میلیونها نفر طرفدار دارند، یک راه آسان برای جلب ترافیک بیشتر سایت شما است.
این کار را باید بصورت مداوم در سایتهای مرتبط با صنعت خودتان انجام بدهید. به عنوان مثال، پست مهمان شرکت نیل پتل اغلب در سایتهای مانند کارآفرینی و هافینگتون پست قرار می دهد:
اگر به عکس دقت کنید میبینید دور بعضی کلمات خط کشیده شده است، به دلیل اینکه آنها به سایت ما لینک دادهاند. در حقیقت، هر پست یک متن دلخواه توسط نویسنده که به سایت ما لینک میدهد، دریافت میکنیم.
بسیاری وبلاگ نویسان مهمان فکر میکنند که این یک پرموشن رایگان است. یک مقاله عالی برای نشریهها بنویسید. در عوض از این مقاله بک لینکهای ارزشمند دریافت خواهید کرد. بنابراین کلید موفقیت در پست مهمان تنها در سایتهای با کیفیت بالا است. وقت خود را برای سایت های که اعتبار کمی دارند نگذارید. بهتر است که این پست را بلاگ خود قرار دهید.
با این وجود اگر بتوانید سایتهای با کیفیت بالا مانند Huffing Post یا وبلاگهای تبلیغاتی مانند Hubspot تمرکز کنید. برای وبلاگ نویسی مهمان تنها موردی که جواب میدهد تلاش زیادی است. شما تمام تلاش و زمان خود را برای نوشتن یک مقاله عالی میگذارید و در انتها شما لینک و ترافیک عالی را دریافت خواهید کرد.
بنابراین این کار را چطوری انجام بدهیم؟ چطوری وبلاگ نویسی مهمان را بر روی سایتها میخواهید شروع کنید زمانی که هیچگونه ارتباطی با بقیه ندارید؟
این واقعا آسان است..
برای شروع وبلاگهای که اجازه پست مهمان را میدهند را بررسی کنید؟
این خیلی آسان است، آیا شما به بازاریابی آنلاین علاقه مند هستید؟ به طور مثال، وبلاگ مورد علاقه شما SEMRUSH باشد.
شروع خود را با استفاده از موتورهای جستجو انجام دهید، سپس یک جستجوی سفارشی مانند عکس زیر انجام دهید:
همچنین شما می توانید از جستجوی مانند زیر استفاده کنید:
- [[سایت موردنظر]] + guest post
- [[سایت مورد نظر]] + guest blog
- [[سایت مورد نظر]] + blogging guidelines
از همان ابتدا میتوانید متوجه شوید:
بر روی لینک کلیککنید تا اولین پست مهمان خودتان را شروع کنید:
زیبایی این تکنیک این است که سریع و ساده است.
شما نیاز به ابزار ایمیل یا چندین ساعت جستجو در ایمیل ندارید. همچنین شما مجبور نیستید مردم را به ایمیل های سرد بکشانید و چندین هفته منتظر بمانید.
شما به سادگی یک فرم را پر کنید و ارسال کنید و منتظر تایید باشید. از مزایای وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید. این یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت لینک با کیفیت بالا از وبلاگ های برتر است. هیچ راه سادهتر از استفاده تکنیک وبلاگ نویسی مهمان برای دریافت بک لینک نیست.
۲- به افراد تاثیر گذار در پست خود اشاره کنید
آیا تا به حال یک پست وبلاگ مانند “کارشناسان صنعت در مورد x چه میگوید” شنیدهاید؟
بله شنیده ام، مطمئن هستم…
در حقیقت همیشه آنرا میبینم..
یا شاید پستهای متفاوتی مانند این:
کسانی که مقاله را مینویسند هرکدام دلایل خاص برای خودشان دارند. این دلایل بسیار جالب هستند و لینک های با کیفیت مانند اینها را بدست نمیآورند.
زمانی که شما به یک فرد تاثیر گذار اشاره میکنید، لینک های بیشتری را دریافت خواهید کرد.
چرا؟ زیرا افراد تاثیرگذاری که اشاره کردهاید، بسیار شبیه اشتراکگذاری است(اگر خوب باشد) واین باعث لینک های بیشتری خواهد شد.
به عنوان مثال؛ این پست را در موسسه های بازاریابی محتوا بررسی کنید:
تحقیق انجام شده به عنوان:” ۵۰ ابزار شبکه های اجتماعی از ۵۰ فروشندگان تاثیرگذار”
اگر این یک پست تبلیغاتی نیست پس چه چیزی می تواند باشد.
اگر اسکرول به سمت پایین کنید به سرعت اشاره به کارشناسان برتر صنعت شان می کنند.
با ارسال پاسخ در این پست یک لینک به آسانی دریافت کنیم.
بنابراین اکثر افراد از این روش استفاده میکنند. برای اطلاع از این مقالهی تخصصی که نوشته شده یک لینک ارائه می دهیم. سپس یک پیوند دیگر به این پست اضافه میکنیم تا ترافیک بیشتری دریافت کنیم.
این یک چرخه از لینک سازی است که در هرزمانی کار میکند. زمانی که شما به یک فرد تاثیر گذار در مقاله خود اشاره می کنید، به آنها اجازه میدهید افراد با نفوذ و یا متفکر در مقاله شما باشند.
و این قدرتمند است. این باعث می شود که لینک به یک پست خاص بفرستد به این دلیل که اشاره به آن فرد تاثیر گذار شده است و همچنین محتوای مناسب و مفید را در مقاله خود نوشته است. پس چگونه باید شروع کنیم؟ چگونه به افراد تاثیرگذار واقعی در مقاله خود اشاره کنیم؟
با جستجو در موتورهای جشتجو شروع کنید مانند زیر عمل کنید.
به عنوان مثال می توانید چیزی شبیه این را در موتورهای جستجو توضیح دهید:
این نوع جستجو باعث میشود کلیدی ترین پستها در بالاترین نتایج نمایش داده شود.
روی هرکدام از این مقاله ها کلیک کنید و با نفوذترین ها را پیدا کنید و در مقاله بعدی خود به آن فرد اشاره کنید.
اما این نکته را درنظر بگیرید که مقاله باید با کیفیت بالا تولید شده باشد. زمانی که شما به یک فرد با نفوذ اشاره میکنید،مطمئنا شوید که کیفیت مقاله شما بسار بالا است. بک لینک سازی یک فرآیند سریع نیست.
۳-چشم اندازی از لینک های شکسته
بررسی لینک های شکسته یک تکنیک قدیمی است که هنوز هم کار می کند. این روش سالیان متمادی انجام می شد و این می تواند دلیل خوبی باشد که در سال 2018 هم کار کند.
ایده بسیار عالی هم هست. مرورگر شما برروی یک وبلاگ صنعت مشهور یا وبلاگ نویس تاثیر میگذارد و می توانید صفحه را برای هرگونه لینک های شکسته اسکن کنید. اگر شما در میان یکی از این موارد هستید، شما می توانید یک ایمیل برای وبلاگ نویسان ارسال کنید تا به آنها اطلاع دهید که پستهای آنها دارای لینکهای شکسته است. این جایی است که اشتباه شما در پست های بلاگ می تواند فاجعه بار باشد.
می توانید چیزی شبیه این مطلب بنویسید و ارسال کنید: متوجه شدم که لینک x خراب شده است من یک مقاله درباره این موضوع دارم که بسیار باکیفیت است میتوانید جایگزین کنید. بدیهی است، شما میخواهید تهاجمی تر از دور کارکنید، این می تواند یک فرض اساسی است.
چطور اینکار را انجام دهید؟
استفاده از ابزارهای مانند check my link
این منبع واقعا مفید برای اسکن سریع یک صفحه وب برای پیدا کردن لینک های شکسته است. به سادگی افزونه را به مرورگر اضافه کنید و وبلاگ صنعت مورد علاقه خود بروید. به عنوان مثال، ما میتوانیم این تست را در بلاگ خود انجام دهیم.
با استفاده از این ابزارمتوجه شدم در سایتمان یکسری موارد وجود دارد:
زمانی که یک لینک شکسته پیدا میکنید نگران نشوید، سپس از آن برای نوشتن پست بلاگ خود استفاده کنید.
با استفاده از یک ایمیل ساده سعی کنید، موفقیت خود را تضمین کنید:
سلام
پست شما را در سایت x خوانده ام و متوجه شدم که لینک x شما کار نمیکند.
پست شما بسیار عالی بود و فقط می خواستم به شما اطلاع بدهم که چنین لینک شکستهای هم وجود دارد و آنرا رفع کنید. من در واقع مقالهی در این موضوع نوشته ام (لینک را وارد کنید). اگر می خواهید، می توانید این لینک را جایگزین لینک شکسته کنید.
با تشکر
نیل
تمام سعی خود را کنید که صادقانه و ساده مکاتبات خود را انجام دهید. سعی نکنید که با جملات بازی کنید به طور ساده لینک خود را به عنوان راه حل برای مشکلات آنان ارائه بدهید.
۴- استفاده از اینفوگرافیک برای لینک بیت یا لینک های طعمه
اینفوگرافیک یکی از انواع تولید محتوا است که در اینترنت بسیار اشتراک گذاشته می شود.
در حقیقت، سایتهای وجود دارد که تمام محتوای آن به انتشار اینفوگرافیک میپردازد.
چرا مردم اینفوگرافیک را دوست دارند و آنرا به اشتراک می گذارند؟
به دلیل اینکه محتوای بصری بهتر در ذهن مخاطبان ثبت میگردد. مخاطبان دوست دارند به جای خواندن مطالب 6000 کلمه ای یک اینفوگرافیک را برای پیدا کردن اطلاعات بخوانند. بدین طریق مخاطبان میخواهند اطلاعات متن شما را اسکن کنند و این اطلاعات را در کمتر از چند ثانیه یا دقیقه می توانند دریافت کنند. برای ساخت اینفوگرافیک می توان از یکسری ابزارها مانند فتوشاپ یا ایلستریتور ، .. استفاده کرد. همچنین یک ابزار بسیار سریع به نام quicksprout استفاده میکنیم.
از این ابزار زیاد استفاده میشود چون آنها به خوبی کار میکنند. اینفوگرافیک ها به اشتراک گذاشته می شود و بک لینک دریافت می شود.
مخاطبان دوست دارند برای کلیپ تصاویرشان از اینفوگرافیک شما در وبلاگشان استفاده میکنند، به معنای این است که شما به تعداد زیادی لینک خواهید داشت.
با توجه به Hubspot، اینفوگرافیک از محتوای دیگر در هرزمانی بیشتر به اشتراک گذاشته میگردد و مورد علاقه افراد بیشتر است.
این یک واقعیت است که انسان محتوای بصری از متنی را بهتر درک میکنند. به عنوان مثال، اگر شما یک مقاله متنی نگاه کنید تا نخوانید نمیتوانید آن را درک کنید.
اما اگر به اینفوگرافیک نگاه کنید، شما به سادگی متوجه آن تصویر خواهید شد و نیاز به تحلیل و آنالیز نخواهید داشت. خوشبختانه چندین روش سریع و آسان برای ایجاد اینفوگرافیک وجود دارد.به این نیاز ندارید که متخصص طراحی باشید.
افرادی که می خواهنداینفوگرافیک های ارزان بسازند میتوانند از سایت Fiverr استفاده کنند. با پرداخت 5 دلار، شما میتوانید یک متن با کیفیت بالا دریافت کنید.
اگر نمیخواهید یک یا دوساعت صرف یک هزینه کنید، فقط چند دلار پرداخت کنید.
اگر ترجیح میدهید همه چیز را براساس نیازتان سفارشی کنید، می توانید از ابزار Venngage استفاده کنید.
بین چندین دسته، موضوع اطلاعاتی خود را انتخاب میکنید. زمانی که شما یکی را انتخاب میکنید، می توانید پیش نمایش یک قالب را مشاهده کنید یا روی”create”کلیک کنید و ویرایش خود را انجام دهید.
شما میتوانید تصاویر و متن را به طور مستقیم در صفحه اینفوگرافیک یا حتی عناصر بیشتر به اضافه کنید.
Venngage یک ابزار عالی برای ایجاد سریع اطلاعات به صورت اینفوگرافیک است.
زمانی که شما آنرا ایجاد میکنید، آنرا به سادگی انتشار دهید و شروع به انتشار اخبار کنید.
افراد به طور طبیعی اینفوگرافیک را دوست دارند، بنابراین شما تقریبا تضمین میکنید که برخی از لینک ها را دریافت خواهید کرد
این را در نظر بگیرید که برای پست های موجود اینفوگرافیک درست کنید. بطور مثال آیا شما یک پست وبلاگ دارید که در حال حاضر ترافیک وب سایت شما را هدایت میکنند؟
برخی ازاین اطلاعات را بیابید و محتوای آنها را به اینفوگرافیک تبدیل کنید.
این تاکتیک به شما شانس بیشتری برای گرفتن بک لینک خواهد داد، چرا که مردم اطلاعات آن را به راحتی به اشتراک می گذارد.
زمانی که شک دارید، یک اینفوگرافیک کمک میکند محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود و لینک های زیادی دریافت کنید.
نتیجه گیری
اگر میخواهید رنک بهتری برای کلماتی که جستجوی ارگانیک میشوند؛ داشته باشید، باید برروی ایجاد لینک تمرکز کنید.
این یک راز نیست که لینک های بیشتر به رنک سایت شما قدرت بیشتری میدهد، بلکه هر کسی که می خواهد رتبه سایتش افزایش پیدا کنه، باید این را بداند.
بازاریابی محتوایی شما تاثیر بسیاری برای بدست آوردن لینک های شما می گذارد.
اشاره به افراد تاثیرگذار و بک لینک ها می تواند ترافیک های مرتبط را به سایت شما هدایت کنند.
تمرکز بر زمان و تلاشی که بر روی ساخت لینک ها میگذارید بسیارمهم است.
اما چه اتفاقی میافتد وقتی یک بازاریاب یک تلاش برای انجام یک کار مشابه میکند؟ چگونه شما بدون افراد مزاحم یا ایجاد یک نام بد برای خود ایستادگی کنید؟
لینک ها برای رتبه بندی بسیار ضروری هستند اما خیلی از افراد روش های اشتباه را دنبال میکنند.
آنها در عوض چیزی به مدیران سایت درخواست لینک میکنند.این می تواند بسیار زیان بار باشد.
با یک وبلاگ نویسی مهمان شروع کنید ؛ احتمالا این ساده ترین راه برای لینک سازی است.
در قدم دوم بهترین افراد تاثیر گذار را لینک بدهید. اگر به شخصی اشاره کنید احتمال اینرا دارد که پست شما به اشتراک گذاشته شود.
و همچنین سعی کنید لینک های شکسته و پیدا کنید و محتوای باکیفیت خود را جایگزین کنید.
لینک بیلدینگ باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.
اگر فکر می کنید این موارد درسال 2018 جواب نمی دهد لطفا با ما در میان بگذارید.
نویسنده و مترجم: مهسا خورشیدی
منبع :
neilpatel.com