سه لینک ابتدایی صفحه نتایج جستجوی گوگل همیشه بیشترین بازدید را دارند بنابراین طبیعی است شما در بازه زمانی خاص بخواهید در سه لینک اول نتایج جایگاه داشته باشید تا بازدید و فروش خود را افزایش دهید. انواع تبلیغات گوگل ادوردز این امکان را برای شما فراهم میکند. در این مقاله مزایای استفاده از گوگل ادز و نحوه کارکرد آن را توضیح خواهیم داد.
امروزه افراد تمام نیازهای خود را در گوشیهای همراهشان جستجو میکنند، مکانهای مورد نظرشان را در گوگل مپ پیدا میکنند و ویدئوهای مورد نظرشان را در یوتیوب میبینند. امروزه تبلیغات در گوگل با عنوان گوگل ادز که پیش از این با نام گوگل ادوردز شناخته میشد در تلاش است تا به کمک همه کسبوکارها با ابعاد مختلف بیاید و آنها را از طریق کانالهای مختلف و سایتهای شرکای خود به مشتریان هدفشان مرتبط سازد.
تمام کسب وکارهای کوچک میتوانند از کمپینهای هوشمند گوگل استفاده کنند. کمپینهای هوشمند از ترکیب “خلاقیت” و “تکنولوژیهای موجود” در گوگل ادز برای تمام صاحبان کسب وکار ساخته شده است. شما میتوانید تنها در چند دقیقه تبلیغات خود را راه اندازی کنید و نتایج مورد نظر خود اعم از ایجاد تماسهای تلفنی مشتریان با شما، افزایش تعداد بازدیدکنندهگان از وبسایت و یا افزایش مراجعه به فروشگاه تان را بدست آورید.
هدف بیش از ۹۰ درصد کسبوکارها جذب مشتری، دعوت آنها به بازدید از فروشگاه شان و خرید از آنهاست.
تنها کافیست حداکثر ۱۵ خط عنوان و ۴ خط توضیح را برای تبلیغ خود تعریف کنید و بقیه کار را به گوگل بسپارید. گوگل با آزمایش ترکیبات مختلفی، به آسانی میفهمد که کدام تبلیغ بهترین نتیجه را برای جستجوی هر پرسش خواهد داشت. بنابراین با جستجوی عبارتهای یکسان توسط افراد مختلف، ممکن است نتایج مختلفی مبنی بر پیشینه هر فرد نمایش داده شود. بطور میانگین کسانی که از امکانات ماشین لرنینگ گوگل استفاده میکنند ۱۵ درصد کلیک بیشتر دریافت میکنند.
کمپینهای هوشمند برای کسبوکارهای کوچک و محلیای که به صورت جداگانه نیروی بازاریابی و یا حتی وبسایتی ندارند بسیار مناسب است.
پیشنهاد سیتی سایت: تبلیغات گوگل ادوردز چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
مزایای استفاده از گوگل ادز:
۱.دسترسی به مشتریان هدف:
با استفاده از فرمتها و ویژگیهای مختلف گوگل ادز میتوانید تبلیغات خود را بر اساس اهداف کسبوکار خود خصوصی سازی کنید. برخی از اهدافی که با استفاده از خدمات گوگل ادز میتوانید به آنها دست یابید عبارتاند از:
- افزایش بازدید از وبسایت
- افزایش بازدید از فروشگاه یا محل کسبوکار شما
- افزایش تماس با شما
- نصب اپلیکیشن و یا دانلود خدمات اللکترونیکی شما
۲.هدفمندسازی تبلیغات با استفاده از کلمات کلیدی:
وقتی شما تبلیغات خود را در شبکه جستجوی گوگل اجرا میکنید میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی افرادی را که عبارتهای مرتبط را جستجو میکنند و یا به دنبال وبسایتهایی با مطالب مشترک میگردند را مورد هدف قرار دهید. همچنین میتوانید تبلیغات خود را در زمانهای مشخصی از شبانهروز و برای زبان مشخصی نمایش دهید.
۳.انتخاب دقیقتر مخاطبان هدف:
همچنین زمانی که از گوگل ادز برای نمایش تبلیغات خود استفاده میکنید میتوانید مشخصات دقیقتری از مخاطبان هدف خود مثل سن افراد، نوع سایتهایی که قبلا به آنها سرزدهاند و همچنین زمینه علایق آنها را تعیین کنید.
۴.پرداخت هزینه تنها به ازای دریافت نتیجه:
شما تعیین میکنید که چقدر میخواهید برای تبلیغات خود هزینه کنید و تنها زمانی باید هزینه پرداخت کنید که افراد روی تبلیغات شما کلیک میکنند.
۵.ارزیابی عملکرد تبلیغات:
به سادگی و به سرعت میتوانید میزان اثربخشی تبلیغات خود را در هر زمان ارزیابی کنید و در حین کار تغییرات لازم را برای بهبود آن ایجاد کنید.
۶.تبلیغ از طریق پلتفرمهای مختلف:
فرقی نمیکند که مخاطبان هدف شما از چه پلتفرمی (لپتاپ، گوشی، تبلت و یا حتی اپلیکیشتن خاصی)استفاده میکنند، شما میتوانید بدون توجه به پلتفرمی که مخاطبان هدفتان از آن استفاده میکنند با آنها ارتباط برقرار کنید و تبلیغات خود را در معرض دید آنها قرار دهید.
گوگل ادز چگونه تصمیم میگیرد که چه تبلیغاتی باید در صدر جستجوی گوگل به نمایش دربیایند؟
این کار بر اساس فاکتوهای زیر و میزان رقابت کسانی که در مزایده شرکت میکنند انجام میشود:
-
پیشنهاد مزایده (bid) :
وقتی شما مقدار پرداخت پیشنهادی خود را برای تبلیغاتتان تعیین میکنید در واقع به گوگل میگویید تا چه مقدار قصد دارید برای کلیک تبلیغاتتان هرینه کنید. معمولا افراد در ابتدا با مقادیر کم شروع میکنند و در هر زمان که بخواهند میتوانند آن را تغییر دهند و بهبود بخشند.
-
کیفیت تبلیغ:
گوگل ادز همچنین میزان مرتبط بودن تبلیغات شما را با وبسایتی که به آن لینک شده است و همچنین میزان مفید بودن آن برای افرادی که آنها را جستجو میکنند را مورد ارزیابی قرار میدهد و آن را تحت عنوان “امتیاز کیفیت” به شما نمایش میدهد و شما میتوانید بر اساس آن تبلیغات خود را مانیتور کنید و آن را بهبود بخشید.
-
میزان تاثیرگذاری مورد انتظار از اکستنشنها و سایر فرمتهای تبلیغات:
وقتی کمپین تبلیغات گوگل خود را ایجاد میکنید، امکانی وجود دارد که از طریق آن میتوانید گزینه های دیگری را از جمله شماره تلفن، اطلاعات تکمیلی و یا لینکهای صفحات مشخصی از وبسایتتان را به تبلیغ خود اضافه کنید. به همه این اطلاعات و لینکهای اضافی اکستنشن میگویند. گوگل ادز میزان اثرگذاری این اکستنشنها را بروی عملکرد تبلیغ شما ارزیابی میکند. بنابراین حتی زمانی که رقبای شما bid بالاتری را برای شرکت در مزایده گوگل ادز تعیین کنند، شما میتوانید با هزینه کمتری و با اکستنشنها و کلمات کلیدی مرتبطتر و بهتری موقعیت بالاتری را برای خود مهیا کنید.