یکی از بسترهای دیجیتال مارکتینگ، شبکههای اجتماعی میباشند. در میان شبکههای اجتماعی یکی از پرمخاطبترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی حال حاضر در کشورمان اینستاگرام میباشد. علت این محبوببیت این است که علاوه بر این که در ایران فیلتر نیست، استفاده آسان و راحت و دید بصری خوبی را در اختیار مشترکان خود قرار می دهد. در این مقاله شما را با نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا خواهیم کرد.
اینستاگرام یکی از مناسبترین بسترهای دیجیتال مارکتینگ برای کاربران ایرانی است
با توجه به فعال بودن و امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی قدرتمند و پر طرفدار در ایران شاهد حضور کاربران ایرانی بسیار زیاد و همچنین شرکتها و سازمانهای ایرانی در این شبکه اجتماعی هستیم، تا جایی که مشاهده میشود سازمانهای دولتی، بانکها و مراکز درمانی و عمومی دولتی و خصوصی و همچنین افراد مشهور ایرانی بسیاری در اینستاگرام حضور دارند.
امکان اشتراک گذاری آسان عکس ها و تصاویر مزیت بسیار بزرگی برای کسب و کارها است (شرکتها، اشخاص، محصولات، معرفی خدمات و … ) این امکان، ثبت رویدادها, کنفرانسهای صنعتی و گروههای کاربری ، محصولات تولیدی، خدمات قابل ارائه و غیره را فراهم کرده و میدان دید آنها را افزایش می دهد. مشتریان دائم و احتمالی، محتواهای نمایشی را دوست دارند بنابراین دقت کنید که در محتواهای بازاریابی خود دائما از عکس و تصویر استفاده کنید.
باید به پروفایلهای تان در شبکه های اجتماعی مانند ویترینی برای کسب و کارتان نگاه کنید. چیزی که اینستاگرام را به عنوان یک ابزار بازاریابی از دیگر شبکه های اجتماعی بهتر کرده است، امکان ایجاد تزئینات و زیباییهای بیشتر است. می توانید با قراردادن تصاویر زیبا از محصولاتتان کاربران را جذب کنید و در این تصاویر، از نورپردازی، رنگها و افکت هایی استفاده کنید که هرچه بیشتر به زیبایی محصول یا پیام تصویریتان بیافزاید. هرچه عکس ها، با کیفیت تر و زیباتر باشند، بهتر است.
پیشنهاد سیتی سایت: نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ – بخش دوم
چرا اینستاگرام بستر مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ است؟
همانطور که مستحضر هستید اساس کار اینستاگرام اشتراک تصاویر است، اما استفاده از عکس چه تأثیری دارد؟
– جلب احساسات
یک محتوای نمایشی به گونهای احساسات بازدیدکننده را تحت تاثیر قرار میدهد که یک محتوای متنی قادر به اینکار نیست. بهواسطه اپلیکشنهایی که اشتراکگذاری عکسها و تصاویر آسان کرده، استفاده از متن در رده دوم اهمیت قرار می گیرد.
– ایجاد صمیمیت
عکسها جنبه خصوصی شرکت شما را نمایان میکنند. اکنون مشتریان دائم و احتمالی می توانند از طریق عکسها و بدون رد و بدل ایمیل با پیغامهای مربوطه با برند شما ارتباط برقرار کنند.
– سرگرمی ها
در دنیای کسب و کار استفاده از اپلیکشنهای اشتراک گذاری تصویر و عکس یک فرصت عالی برای شماست تا مشتریان خود را از طریق مسابقات و سایر کمپین های تصویری به روشی لذت بخش سرگرم کنید.
جالب است بدانید که اینستاگرام :
بیش ار ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد!
بیش ار ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد!
حال شما به عنوان یک فروشنده و کسی که می خواهد در تجارت خود موفق باشد چگونه کار تبلیغات را انجام می دهید؟ ترجیح می دهید از بازاریابی سنتی استفاده نمایید یا بازاریابی اینترنتی و یا در این زمینه چه شبکه اجتماعی را مد نظر دارید و چه رسانهای را انتخاب می نمایید؟ قطعا به دنبال رسانههایی خواهید رفت که طرفداران بیش تری دارند و بیش تر مورد توجه کاربران قرار گرفته و پر رفت و آمد تر هستند.
چطور از اینستاگرام استفاده کنیم؟
برای استفاده از اینستاگرام به یک تلفن همراه نیاز دارید و یا میتوانید از کامپیوتر خود از اینستاگرام استفاده نمایید. اما با توجه به روند رسانههای اجتماعی که حرکت به سوی استفاده از موبایل، استفاده از اپلیکیشنهای موبایلی به جای صفحات وب، تنبلی در استفاده و کوتاه شدن فرایند دسترسی حتی یک مرحله کاهش است، استفاده از موبایل برای این منظور مرسومتر است.
بهتر است قبل از اینکه بخواهید از اینستاگرام برای تجارت استفاده کنید، یاد بگیرید چطور می توانید از آن استفاده شخصی داشته باشید. بهتر است در استفاده از این برنامه تجربه پیدا کرده و خصوصیات متفاوت آن را در استفاده های شخصی تجربه کند.
اپلیکیشن اینستاگرام را میتوانید از مارکتهای نرمافزاری گوشیهای هوشمند تهیه کرده و بر روی این ابزارها نصب کنید.
این برنامه در مارکت های مختلف به صورت رایگان عرضه می شود. شما میتوانید از طریق مارکت گوگل پلی و یا اپ استور، اینستاگرام را بر روی گوشی اندرویدی یا آیفون خودتان نصب کنید.
همچنین شما می توانید هم از نسخه وب هم از اپلیکیشن اینستاگرام در کامپیوتر استفاده نمایید. برای استفاده از نسخه وب به این لینک مراجعه کنید.
برای استفاده از اینستاگرام نیاز به یک حساب کاربری دارید که اعتبارسنجی آن از طریق ایمیل یا شماره همراه شما انجام میشود. در درج ایمیل یا شماره همراه دقت داشته باشید تا اگر احیانا پسوردتان را فراموش کردید یا مشکلاتی اینچنینی ایجاد شد بتوانید با استفاده از این دو اعتبارسنج پسوردتان را بازیابی کنید.
نام کاربری که برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب میکنید بهتر است دقیقا عنوان برندتان باشد، اگر این عنوان ثبت شده بود با درج com (یا پسوندی که دامنه سایتتان دارد) به انتهای عنوان برند میتوانید آدرس سایتتان را به عنوان نام کاربری حساب اینستاگرام خود قرار دهید
در این مقاله سعی بر آن شد تا حد امکان توضیحاتی در خصوص اینستاگرام و چرایی استفاده از آن برای شناسایی برند و دیجیتال مارکتینگ عنوان شود. در مطلب بعدی (نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ – بخش دوم) سعی میکنیم کمی در خصوص مسائل فنی و تجربی اینستاگرام و چگونگی جذب مخاطب مناسب صحبت کنیم.
در آخر از شما دعوت میکنیم تا با دنبال کردن صفحهی وبرمز در اینستاگرام، از آخرین بهروزرسانیها، رویدادها و تخفیفهای خدمات و سرویسها مطلع شوید.