با توسعه سرویسهای اینترنتی، بروزرسانی ظاهری و ساختاری وبسایتها، یکی از مواردی است که مدیران سایت ها همواره باید مد نظر داشته باشند.
ما نیز در سیتی سایت در پی ایجاد سهولت کاربران در استفاده از پرتال کاربری و تسهیل در امر خرید هاست و دامین و همچنین پوشش انتقادها و پیشنهادهای مطرح شده، در صدد بروزرسانی پرتال کاربران برآمدیم. مجموعاً نسخه جدید پرتال کاربری برتریهای بسیاری نسبت به پرتال قبلی دارد که در این نوشته قصد داریم به شرح برخی از مهمترین آنها بپردازیم.
بهبود رابط کاربری پرتال
با همهگیر شدن استفاده موبایلی از اینترنت به جهت سهولت و سرعت دسترسی، در حال حاضر یکی از مهمترین مواردی که مدیران سایت ها باید مد نظر داشته باشند نمایش صحیح وبسایتشان در ابعاد مختلف و ابزارهای متداول مثل موبایل و تبلت است. تکنولوژی طراحی ریسپانسیو این امکان را به وجود میآورد که با تغییر در چینش عناصر صفحه و کوچک یا بزرگ کردن آنها به نسبت ابزاری که وبسایت با آن مشاهده میشود کاربر هرچه بهتر بتواند ظاهر و محتوای سایت را مشاهده کند.
در پرتال جدید وب رمز با بهرهگیری از متد طراحی سایت ریسپانسیو کاربران به بهترین شکل ممکن میتوانند پرتال را در ابزارهای مختلفشان از کامپیوتر شخصی گرفته تا موبایلها و تبلتها مشاهده کنند.
در کل با توجه به بازخورد دریافتی از کاربران ظاهر جدید پرتال بسیار کاربرپسندتر بوده و چینش عناصر آن سهولت بیشتری برای کاربران جهت دسترسی به سرویسها و بخشهای مختلف فراهم آورده است.
پيشنهاد سیتی سایت: طراحی پورتال سازمانی Organizational Portal Design
یکپارچهسازی پرتال کاربری و بخش پشتیبانی
در نسخههای قبلی سایت سیتی سایت بخش پشتیبانی مستقل از پرتال کاربری بود و لازم بود کاربران برای پیگیری موارد پشتیبانی یا فروش با مراجعه به بخش پشتیبانی با ساختن یک حساب کاربری جدید در این بخش نسبت به ارسال تیکت و پیگیری موارد خود اقدام نمایند. با توجه به پیشنهادهای مطرح شده از سمت کاربران در صدد آن برآمدیم که در نسخه جدید پرتال سیتی سایت بخش پشتیبانی و پرتال کاربری بصورت یکپارچه در یک سیستم و یک آدرس قابل دسترسی باشند. به همین دلیل بخش تیکت پرتال کاربران فعال شده و کاربران میتوانند با ورود به پرتال علاوه بر بررسی سرویسهای خود و انجام عملیات لازم در این خصوص نسبت به ارسال تیکت/درخواست، مشاهده لیست تیکتهای ارسال شده بصورت آرشیو و پیگیری موارد اقدام نمایند.
چت آنلاین نیز از بخشهای اضافه شده به بخش پشتیبانی میباشد. با استفاده از این چت میتوانید حتی با مراجعه به صفحه دیگر بدون اینکه اتصال و یا آرشیو گفتگو حذف شود نسبت به برقراری گفتگوی آنلاین با کارشناسان اقدام نمایید.
مورد دیگری که در پرتال جدید به بخش پشتیبانی اضافه شده است امکان مشاهده وضعیت سرویسها میباشد. در این قسمت امکان مشاهده وضعیت سرویسهای HTTP، FTP و POP3 هاست سی پنل وجود دارد و اگر احیاناً موردی بر روی سرویس ایجاد شد میتوانید از این قسمت مطلع شوید که اشکال از سمت سرور بوده و یا از سیستم شما میباشد.
تغییرات بخش دامنهها
امکان دریافت کد انتقال دامنه (EPP Code) از بخش کاربری از ویژگیهای جالب توجه پرتال کاربری جدید است.
با فعال کردن امکان تمدید خودکار دامنه میتوانید از سیستم بخواهید تا در صورت نزدیک شدن به زمان انقضای دامنه به صورت خودکار برای شما صورتحساب صادر شود. با این کار علاوه بر اطلاعرسانیهای ایمیلی که در هر صورت انجام خواهد شد، از طریق ارسال پیامک نیز میتوانید قبل از انقضای دومین از نزدیک شدن به زمان انقضا مطلع شده و دامنهتان را تمدید نمایید.
مدیریت DNS از بخشهای بسیار کارآمد اضافه شده در پرتال جدید میباشد. در حال حاضر از طریق این بخش میتوانید نسبت به تعریف رکوردهای DNS برای دامنههای بینالمللی اقدام نمایید. ضمن اینکه به زودی امکان استفاده از این قابلیت برای دامنههای ir نیز اضافه خواهد شد. با این قابلیت بدون نیاز به داشتن سرویس میزبانی (هاست) میتوانید برای دامنهتان رکورد DNS تعریف کنید.
تغییرات بخش سرویسها
امکان مشاهده میزان مصرف منابع دیسک و پهنای باند از امکانات جدید این بخش میباشد.
مهمترین تغییر ایجاد شده در بخش سرویسها اضافه شدن قابلیتهای بسیاری برای سرویسهای هاست cPanel میباشد. دکمه میانبر بسیاری از بخشهای پنل میزبانی، به پرتال کاربران اضافه شده است و با یک کلیک بر روی آن میتوان به راحتی به بخش مورد نظر در پنل میزبانی دسترسی پیدا کرد.
برخی از مواردی که میانبر آنها ایجاد شده است:
Email Accounts
Forwarders
Autoresponders
File Manager
Backup
Subdomains
Addon Domains
Cron Jobs
MySQL Databases
phpMyAdmin
Awstats
همچنین قابلیت ساخت اکانت ایمیل از طریق پرتال کاربران، بدون نیاز به لاگین به پنل میزبانی، در هاست لینوکسی cPanel قرار داده شده است و به محض خرید هاست وبرمز میتوانید ازین قابلیت ها در پرتال استفاده کنید.
از قابلیتهای دیگر اضافه شده به پرتال نیز میتوان به قابلیت انتخاب زبان پرتال اشاره کرد. در حال حاضر علاوه بر زبان فارسی امکان انتخاب چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و … وجود دارد.
امیدواریم که تمامی این تغییرات منجر به سهولت استفاده شما کاربران گرامی از پرتال کاربری سیتی سایت شده و بتوانیم تا حد امکان رضایت خاطرتان را جلب نماییم.