طراحی سایت

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ در ۱۱ گام

در حوزه تبلیغات آنلاین، طراحی کمپین بازاریابی دیجیتال یکی از موثرترین راه‌های افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل می‌باشد. برای ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق شما نیاز به داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب و همچنین استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارید. در این مقاله شما را با راه‌اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ در ۱۱ گام آشنا خواهیم کرد.

۱.اهدافتان را تعریف کنید

کمپین دیجیتال مارکتینگ - اهداف

 

آیا می‌خواهید تبدیل‌ها، فالورها، لایک‌ها و پاسخ‌های ایمیل خود در جستجوی گوگل رتبه یک را کسب کنند؟ بدین منظور گزینه‌هایی که در بازاریابی دیجیتال قرار دارند بی‌نهایت می‌باشند، اما بهتر است تصمیم بگیرید که قرار است در کمپین دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی‌ شما چه باشد؟ اگر می‌خواهید هم ایمیل ارسال کنید و هم در گوگل و دیگر پلت‌فرم‌های رسانه اجتماعی تبلیغات کنید، یک نماینده برای ایجاد کمپین بازاریابی دیجیتال استخدام کنید تا به شما کمک کند، چراکه این کار برای یک دارنده کسب‌وکار کوچک کار بسیار بزرگی است.

اهداف انواع متفاوتی دارند که شما می‌توانید روی آن‌ها متمرکز شوید. بعضی از مهم‌ترین این اهداف که باید از آن‌ها آگاه باشید آگاهی برند، افزایش فالور، تبدیل و ایجاد سرنخ می‌باشند.

آگاهی برند باید در لیست شما در سطح بالا باشد. تا به حال چند بار به کسی برای سرچ در اینترنت گفته‌اید آن را گوگل کن، به‌جای اینکه بگویید به‌دنبالش بگرد؟ به این موضوع آگاهی برند در سطح بالا می‌گویند. زمانی‌که کاربران برای ارجاع از نام برند شما استفاده می‌کنند در واقع شما در کارتان موفق شده‌اید. اما رسیدن به آن نقطه یک فرآیند طولانی است.

بدست آوردن فالور به آن آسانی که فکرش را می‌کنید نیست. قطعا شما می‌توانید به تمام دوستان و خانواده خود بگویید که کسب‌وکار شما را در فیسبوک لایک کنند و یا شما را در اینستاگرام فالو کنند. اما شما هنوز به یک کمپین دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید. در اینجا شما می‌توانید تبلیغاتی که مخاطبین خاصی را هدف گرفته‌اند برای  افزایش فالور در فیسبوک اجرا کنید و بعد از آن‌ها بخواهید که صفحه شما را لایک کنند. به مشتریان اخیر خود ایمیلی ارسال کنید و از آن‌ها درخواست لایک و فالو کنید. این که در عوض چیزی همانند یک کوپن یا هدیه رایگان برای مبادله داشته باشید ایده بسیار خوبی است.

اینکه از مردم بخواهید با استفاده از محصولات شما، تبدیلتان را بالا ببرند نیازمند تلاش و کوشش است. اگر می‌خواهید کمپین بازاریابی دیجیتال شما روی تبدیل‌هایی تمرکز داشته باشد باید به‌دنبال کسی باشید که مخصوصا تبلیغات شما را ببیند و یا ایمیل شما را باز کرده و از شما خرید کند.

پیشنهاد سیتی سایت: ۹ سرویس ایمیل مارکتینگ برای بهبود کمپین بازاریابی دیجیتال

۲.بازار هدف خود را تعریف کنید

کمپین دیجیتال مارکتینگ - بازار هدف

چه افرادی مورد هدف شما هستند؟ اگر هم اکنون دارای وب‌سایت هستید و یا در حال اجرای تحلیل هستید می‌توانید گزارش‌هایی را ارائه دهید تا ببینید چه افرادی محصولات شما را خریداری کرده‌اند. اگر تازه شروع به کار کرده‌اید باید کمی تحقیق کنید. شما می‌توانید رقابت خود را با بقیه بررسی کنید تا ببینید چه کسانی مورد هدف آن‌ها هستند، اما فقط مخاطبین آن‌ها را مورد هدف خود قرار ندهید. شما باید یک بازار جاویژه‌ای برای هدف خودتان بیابید که از چشم آن‌ها پنهان مانده است.

شما ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا دیگر کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان مورد هدف شما هستند یا خیر؟ شما نمی‌توانید هر کسی را مورد هدف خودتان قرار دهید. بازار جاویژه خودتان را بیابید. یک کمپین دیجیتال مارکتینگ دارای مخاطبین تعریف شده‌ای است که توسط شما شکل داده می‌شوند،  بله توسط یک دارنده کسب‌وکار!

شما می‌توانید از مشتریان اخیر خود نظرسنجی کنید و یا یک طراح کمپین بازاریابی دیجیتال استخدام کنید تا تحقیقاتش را برای شما انجام دهد.

۳.توسعه شخصیت‌ها

کمپین دیجیتال مارکتینگ - توسعه شخصیت ها

شخصیت خریداری را برای برند خود ایجاد کنید. این شخص را با جزییات توصیف کنید، اینکه برای زندگی چه می‌کند، درآمد سالانه‌اش چقدر است، وضعیت خانوادگی‌اش چگونه است، چقدر سن دارد، از چه چیزی خوشش می‌آید و چه چیزی را دوست ندارد. فرض کنید شما در جامعه محلی‌ خود یک شرکت قهوه باز کرده‌اید. قیمت متوسط یک فنجان قهوه چیزی حدود 5 دلار است. مشتری ایده‌آل شما به‌نسبت دارای حقوق بالاتری است و درآمدی منطقی دارد. اکنون بیایید برای کسب‌وکار آتی قهوه خود شخصی ایجاد کنید.

۴.بودجه خود را تعیین کنید

کمپین دیجیتال مارکتینگ - بودجه

برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال شما باید بودجه در دست داشته باشید. در ذهن داشته باشید که تبلیغات دیجیتال ارزان‌ترین قالب تبلیغات است. اگر باور ندارید می‌توانیم بازاریابی دیجیتال را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم.

اگر شما یک شرکت بازاریابی دیجیتال را استخدام کرده‌اید به یاد داشته باشید  که باید برای پرداخت هزینه‌های خدماتی و اجرای تبلیغات گوگل و فیسبوک برای کمپین بازاریابی دیجیتال خود بودجه داشته باشید. شما می‌توانید از خودتان بپرسید که چقدر درآمد نیاز دارید. اینجا باید یک هدف خاص تعیین کنید. اگر در حال اداره یک کمپین تبلیغاتی فیسبوک هستید و می‌خواهید هر ماه 10.000 دلار درآمد داشته باشید و حاشیه محصول شما 100 دلار است، باید 100 تا فروش از این کمپین تبلیغاتی بدست بیاورید. با داشتن این موضوع در ذهنتان می‌توانید بودجه خود را براساس حاشیه سودی که باید به آن دست پیدا کنید تعیین کنید. ایجاد بودجه بخش بزرگی از کمپین بازاریابی دیجیتال شماست. اگر از اینکه بودجه شما باید چقدر باشد اطلاعی ندارید زمانی را برای صحبت درباره آن با یک کارشناس رسانه اجتماعی اختصاص دهید.

۵.مجراهای مورد استفاده خود را انتخاب کنید

کمپین دیجیتال مارکتینگ - کانال ارتباطی

شاید شما بخواهید در کمپین بازاریابی دیجیتال خود تا جای ممکن از مجراها استفاده کنید. اگر یک شرکت بازاریابی B2B هستید نباید از همان مجراهایی استفاده کنید که یک شرکت B2C استفاده می‌کند.

شما می‌توانید در سایت‌هایی همانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و حتی پینترست تبلیغات کنید. گوگل ادز نیز شناخته شده است و می‌تواند به سرعت وب‌سایت شرکت شما را به نتایج برتر جستجو برساند. بازاریابی ایمیل را از کمپین بازاریابی دیجیتال خود حذف نکنید. ارسال ایمیل اغلب توسط شرکت‌ها نادیده گرفته می‌شود، اما این بهترین روش برای رشد کسب‌وکار شماست.

ترکیبی از بازاریابی در مجراهای رسانه اجتماعی، ارسال ایمیل، بهینه‌سازی وب‌سایت و استفاده از گوگل برای تبلیغات می‌تواند در صورتی که درست انجام شود یک استراتژی قوی را به‌وجود بیاورد. با به کار بردن تمام این استراتژی با هم باعث می‌شود کاربر دارای خطای زیادی شود. البته شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه خودتان یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق بسازید، اما آیا راحت‌تر نیست که یک فرد حرفه‌ای تمام این کارها را برایتان انجام دهد و باری از روی دوشتان بردارد؟

۶.جستجوی کلمه کلیدی را برای سئو و PPC انجام دهید

اگر به‌دنبال این هستید که در تبلیغات گوگل ادوردز (PPC) کار کنید و یا سئو سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید ، باید کلمات کلیدی خود را پیدا کنید. کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند تا یک محصول یا خدمات یا پاسخ به یک سوال را بیابند.

اگر نمی‌خواهید تبلیغی انجام دهید قطعا می‌خواهید اطمینان پیدا کنید سایتتان بهینه است. سئو محتوا برخلاف PPC رایگان است و بدین منظور استفاده می‌شود که به صورت طبیعی صفحه شما را در رنکینگ جستجوی گوگل بالا ببرد.

۷.تبلیغاتی را در پلت‌فرم‌های رسانه اجتماعی تنظیم کنید

اکنون که تمام تحقیقات و جستجوی شما کامل شده است و اهدافتان نیز معین شده‌اند می‌توانید سراغ بحث تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی بروید. هرجا که تصمیم گرفتید تبلیغ کنید (فیسبوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، توییتر) نیاز دارید که تبلیغات سرگرم کننده‌ای ایجاد کنید که با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند. از آنجا که تبلیغات فیسبوک یک قالب شناخته شده در تبلیغات مجازی در کمپین بازاریابی دیجیتال است به شما مثالی را نشان خواهیم داد.

شما این تبلیغات را در مدیریت تبلیغات فیسبوک برای حساب کسب‌وکاری فیسبوک خود ایجاد خواهید کرد. آن‌ها ابتدا از شما می‌خواهند هدف خود را بیان کنید. هدف خود را آگاهی برند اعلان کنید.

حقه‌ای برای یافتن کلمات کلیدی برای کسب‌وکارتان این است که خودتان را جای مشتری بگذارید. لیستی از کلمات کلیدی‌ای که فکر می‌کنید مشتریان شما سرچ می‌کنند تهیه کنید و سپس آن را تست کنید. می‌توانید کلماتی را در گوگل تایپ کنید و اجازه دهید نوار جستجو خودش آن را برای شما تکمیل کند. این به شما کمک می‌کند ایده بگیرید که مشتریان به‌دنبال چه هستند.

سپس نامی برای کمپین خود انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید بودجه خود را بهینه‌سازی کنید یا خیر. سپس وادار خواهید شد که برای تبلیغ‌های خود مخاطب پیدا کنید.

۸.پروفایل‌های رسانه اجتماعی خود را مدیریت کنید

نه تنها تبلیغات رسانه اجتماعی یک مولفه بسیار مهم برای کمپین بازاریابی دیجیتال شماست، بلکه مدیریت و نظارت بر حساب‌هایتان نیز نباید نادیده گرفته شود. افزایش فالور و مدیریت شهرت دو روش مدیریتی هستند که اثبات شده می‌باشند. شما همیشه باید روی افزایش طرفداران خود تمرکز داشته باشید چراکه می‌خواهید مخاطبانتان افزایش پیدا کنند. تنها به مشتریان فعلی خود اکتفا نکنید.

به‌منظور موفقیت کمپین دیجیتال مارکتینگ خود شما باید اطمینان حاصل کنید که دارای شهرت آنلاین خوبی هستید. بدین معنی که شما باید با مشتریان خود در حساب‌های رسانه اجتماعی تعامل خوبی برقرار کنید و به مشتریان ناراضی خود که بازخورد خوبی نداشته‌اند پاسخ دهید. دستیابی به افرادی که تجربه بدی داشته‌اند ( شاید اول کمی ترسناک به‌نظر برسد)؛ باعث به‌وجود آمدن اعتماد و ارتباط با مشتریانتان می‌شود.

۹.استراتژی بازاریابی ایمیل خود را فرموله کنید

بازاریابی ایمیل نباید از کمپین بازاریابی دیجیتال شما جدا بماند و باید با بخش مجازی کمپین شما تعامل داشته باشد. شما می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای جمع‌آوری ایمیل‌هایی استفاده کنید که بعدها بتوانید  آن‌ها را برای ساخت یک مخاطب برای کمپین خود به کار ببرید. شما اکنون لیستی از افرادی که قبول کرده‌اند تا اخبار و پیشنهادات ویژه شما را دریافت کنند در دست دارید. شما همچنین می‌توانید از ایمیل به‌منظور تشویق در افزایش فالور در پلت‌فرم‌های فضای مجازی خود بهره ببرید. اگر حس می‌کنید برای ارسال ایمیل وقت ندارید حداقل کمی کارتان را اتومات کنید ( یا یک فرد خبره برای ایمیل مارکتینگ استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهد). اتوماسیون می‌تواند به‌منظور خوشامدگویی به کاربر استفاده شود و یا به آن‌ها یادآوری کند در سبد خریدشان چیزی دارند، یا بگوید خریدهایشان را به روز کنند. زمانی‌که شما ایمیلی که می‌خواهید در اتوماسیونتان ظاهر شود را ایجاد کردید باید یک تریگر تنظیم کرده و شروع را فشار دهید. ما به تنظیم یک اتوماسیون در MailChimp اشاره کرده‌ایم.

۱۰.شروع Remarketing

Remarketing ابزاری است که شما باید در کمپین دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید. بازاریابی مجدد به شما امکان فروش چیزهایی را می‌دهد که در غیر اینصورت نمی‌توانستید بفروشید. اگر کسی محصول شما را سرچ کند و اما خرید نکند می‌توانید آن‌ها را با تبلیغات فضای مجازی، گوگل ادز و ایمیل‌ها به سمت خود جلب کنید. در اینجا تبلیغاتی از  Rareform آورده شده است که یک شرکت فروش کیف پول، کیف، و کیف‌های دستی ساخته شده از بیلبوردهای بازیافتی می‌باشد. از آنجا که آن‌ها محصولات متفاوتی دارند تبلیغات چرخ و فلکی انجام می‌دهند تا مشتریان بتوانند به‌سادگی محصولات آن‌ها را سرچ کنند و یا محصولاتی را مشاهده کنند که اخیرا در وب‌سایت آن‌ها دیده‌اند. آن‌ها حتی برای جلب مشتریان کوپن نیز عرضه می‌کنند.

کمپین دیجیتال- remarketing - بازاریابی مجدد

۱۱.یک استراتژی بلاگینگ به کار ببرید

Blogging یک بخش مهم از کمپین دیجیتال مارکتینگ شماست که شاید زیاد جالب به نظر نرسد اما می‌تواند نتیجه بازی را به‌نفع کسب‌وکار شما عوض کند. بلاگینگ به شما در سئو کمک می‌کند تعامل مشتری شما را افزایش می‌دهد و به پاسخ‌دهی سوالاتی که مشتریان شما دارند کمک می‌کند. یک نکته جالب توجه برای نوشتن بلاگ این است که اطمینان حاصل کنید در حال تولید محتوایی مرتبط هستید. بلاگ‌های شما نباید 3000 کلمه داشته باشند، اما در ذهن داشته باشید که هرچه بلاگ شما بیشتر کلمه داشته باشد شانس رنکینگ آن بالاتر است. اگر کسی روی یکی از 300 کلمه بلاگ شما کلیک کند، به سرعت کار خواندنش تمام می‌شود و این یعنی زمانی‌که آن‌ها در سایت شما صرف کرده‌اند خیلی کوتاه است. کاربران زمان زیادی را برای خواندن بلاگ‌های طولانی‌تری که سرگرم کننده باشد و تصاویر جالبی داشته باشد صرف می‌کنند. اگر کاربران زمان زیادی را در سایت شما صرف کردند گوگل فکر می‌کند محتوای شما مهم است و در نهایت باعث می‌شود که در نتایج جستجو در رنکینگ بالاتری نشان داده شوید.

برچسب ها :

منبع :
lyfemarketing.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *