طراحی سایت

ترفندهای دیجیتال مارکتینگ؛ ۹ روش برای افزایش ترافیک سایت

امروزه با ورود گو‌شی‌های هوشمند و دیده‌شدن وب‌سایت‌ها در فضای موبایل، علاوه بر رعایت اصول سئو سایت نیازمند رعایت اصول بهینه‌سازی موبایل نیز هستیم. همچنین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ نیز به‌جهت نمایش وب‌سایت‌ها توسط گوشی‌های هوشمند ابعاد وسیع‌تری پیدا کرده است. در این مقاله شما را با ترفندهای دیجیتال مارکتینگ برای افزایش ترافیک سایت آشنا خواهیم کرد.

اگر به دنبال بالا رفتن میزان بازدید وب‌سایت خود هستید، ترفندهای دیجیتال مارکتینگ راهکار مناسبی برای تبلیغات آنلاین می‌باشد. شما از این طریق می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشتریان بالقوه را به سایت خود وارد کنید. در حقیقت دیجیتال مارکتینگ راهکاری مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک در تمامی زمینه‌ها می‌باشد.

اگر شما صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید می‌توانید با داشتن یک وب‌سایت و استفاده از ترفندهای دیجیتال مارکتینگ به بالا رفتن بازدید سایت خود کمک کرده و در زمانی کوتاه به فروشی بالا دست پیدا کنید.

پیشنهاد سیتی سایت: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

محتوای مفید و با ارزش تولید کنید

ترفندهای دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوای ارزشمند

قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید بهتر است برای موضوعات مختلف اولویت‌بندی داشته باشید تا محتوای تولید شده برای مخاطب مفید و موثر باشد. محتوای تولید شده باید ارزشمند باشد. این محتوا می‌تواند به شکل‌های مختلف تولید شود. استراتژی تولید محتوا مستقیما براساس کار شما تعیین می‌شود. اما آنچه که دارای اهمیت می‌باشد این است که این محتوا برای مخاطب دارای ارزش باشد. محتوای باارزش می‌تواند مشتری بالقوه را به یک مشتری ثابت و بالفعل تبدیل نماید.

محتوای مفید باعث می‌شود که مخاطبین شما به صورت ثابت پیگیر وب‌سایت شما و مطالب سایت شما بوده و محصولات جدید شما را پیگیری، خرید و نسبت به معرفی آن به سایرین نیز پیشگام باشند.  یکی از ترفندهای دیجیتال مارکتینگ تولید محتوای ارزشمندیست که در سایت‌های مختلف نیز منتشر می‌شود و این به‌خودی‌خود می‌تواند باعث بالا رفتن بازدید وب‌سایت شما شود.

لذا با یک استراتژی مناسب شما می‌توانید با بالا بردن بازدید وب‌سایت نسبت به برندسازی کسب‌وکار خود اقدام نمایید. یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا می‌تواند در جهت تولید محتوا  و همچنین پاسخ سوالات مشتریان گام برداشته، به‌نحوی که مشتریان برای یافتن پاسخ سوالات خود وارد وب‌سایت شما شوند. محتوای تولید شده در بلاگ سایت می‌تواند دارای لینک به محصولات متفاوت باشند تا مشتریان در حین مطالعه محتوا بتوانند به‌راحتی به صفحه محصولات موردنظر خود راه پیدا کنند. تولید محتوای جذاب تاثیر به‌سزایی در بالا رفتن بازدید سایت شما دارد.

انتشار محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی يكي از ترفندهای ديجيتال ماركتينگ است كه  به بالا رفتن بازدید سایت خود کمک مي‌كند. فقط توجه داشته باشید که با لینک‌دهی صحیح مشتریان را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. برای تولید محتوا، برنامه‌ریزی زمانبندی شده داشته باشید. می‌توانید براساس موضوع وب‌سایت و کسب‌وکار خود تولید محتوا را به‌صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه انجام دهید. این کار تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما خواهد داشت. زمانی‌که شما در سایت خود فعال هستید و براساس زمانبندی مشخص نسبت به انتشار محتوا اقدام می‌کنید، می‌توانید سوالات کاربران را بررسی و به آن‌ها پاسخ دهید. همچنین براساس نیاز مشتریان خود اقدام به تولید محتوا کنید.

در ادامه ۹ ترفند بازاریابی دیجیتال برای بالا رفتن بازدید وب‌سایت شما نوشته شده است.

۱. معرفی خدمات و محصولات از طریق تلفن همراه

تقریبا بیشتر افراد دسترسی به تلفن همراه و یا وسایل دیجیتال دیگر مانند آیپد و تبلت را دارند. شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات پیامکی محصولات و خدمات خود را به سایرین معرفی نمایید. در این پیام کوتاه شما می‌توانید لینک وب‌سایت خود را نیز قرار دهید تا افراد در صورت دسترسی به اینترنت به‌راحتی با کلیک بر لینک ارسالی به سایت شما هدایت شوند. تبلیغات از طریق پیامک یکی از سریع‌ترین راه‌ها جهت معرفی خدمات و محصولات می‌باشد.

۲. معرفی خدمات و محصولات از طریق شبکه‌های اجتماعی

ترفندهای دیجیتال مارکتینگ - معرفی خدمات

بازاریابی بدون حضور در شبکه‌های اجتماعی با موفقیت چندانی روبه‌رو نخواهد بود. از اين رو راهكارهاي موفقيت در شبكه هاي اجتماعي را به شما معرفي ميكنيم .باید بدانید که تعداد زیادی از مشتریان در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته و شما می‌توانید با یک استراتژی صحیح از این روش برای معرفی برند خود استفاده نمایید.  در بین شبکه‌های اجتماعی می‌توان به فیسبوک و اینستاگرام به‌عنوان دو شبکه اجتماعی موفق در زمینه تبلیغات نام برد که امکان تبلیغات ویژه برای مدیران کسب‌وکار را دارد. تبلیغات فیسبوک یکی از اولین روش‌هایی است که می‌توانید برای تبلیغات از آن استفاده نمایید. به‌راحتی می‌توانید با ایجاد یک اکانت تبلیغاتی کار تبلیغات خود را آغاز نمایید. پیشنهاد ما استفاده از تبلیغات اسپانسری در نوار زمان فیسبوک برای شروع می‌باشد. می‌توانید برای این کار از استراتژی ثبت تبلیغ و پیگیری آن در بازه زمانی مشخص استفاده نمایید. می‌توانید تبلیغات را در بازه‌های زمانی مختلف ثبت کنید و نتیجه آن را بررسی نمایید تا به بهترین زمان برای درج تبلیغ دست پیدا کنید. فیسبوک امکان تنظیم منطقه جغرافیایی را دارد. با این شرایط شما می‌توانید به‌راحتی مخاطبین هدف خود را در یک منطقه جغرافیایی مناسب پیدا کنید. همچنین لوگوی شبکه اجتماعی فیسبوک را در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید تا مخاطبین شما بتوانند در شبکه اجتماعی مورد نظر نیز پیگیر محتوا و خدمات شما باشند.

نقش اينستاگرام در ديجيتال ماركتينگ به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال غیرقابل‌انکار است. اینستاگرام یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار بوده که بعد از فیسبوک دارای مخاطبین زیادی است. امکان استوری در اینستاگرام نیز فضای مناسبی برای درج تبلیغات می‌باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر در اینستاگرام می‌توانید از گزینه هایلایت استوری استفاده کنید. توجه داشته باشید که استوری‌ها بعد از 24 ساعت حذف می‌شوند. اما استوری‌های خود را بعد از ذخیره، هایلات کنید تا به صورت دائمی در بخش بالایی اکانت شما قرار بگیرد و مخاطبین شما در هر زمانی امکان دسترسی به آن‌ها را داشته باشند.

۳. استفاده از ویدئو و پخش زنده

ویدئو‌ها می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بازدید سایت شما داشته باشند. فیسبوک بیش از 100 میلیون ساعت ویدئو دارد که در روز بیش از 500 میلیون بار بازدید می‌شوند. همچنین با استفاده از پخش زنده، مخاطبین شما در جریان فعالیت‌های شما قرار می‌گیرند. برای این منظور می‌توانید از YouTube و Vimeo استفاده نمایید.

۴. بازاریابی از طریق ارسال پست الکترونیک

ترفندهای دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی پست الکترونیک

ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید برای معرفی سایت خود در جهت بالا بردن میزان بازدید سایت از آن استفاده نمایید. ایمیل‌های تبلیغاتی باید شامل ارائه راهنمایی‌های لازم و فرایند تهیه و خرید محصولات باشد. همچنین باید محصولات جدید را به‌صورت مختصر معرفی کرده و لینک مربوط را نیز در انتهای متن ارسال نمایید. از این طریق مشتریانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره  محصول و یا خدمات شما دارند می‌توانند به صفحه مورد نظر هدایت شوند. بازاریابی دیجیتالی به‌صورت مداوم در حال به‌روز رسانی بوده و مهم است که شما بتوانید با این جریان در حرکت باشید.

۵. استفاده از پادکست

پادکست‌ها يا توليد محتواي صوتي راهی طلایی برای تبلیغات هستند. مخاطبین با انتخاب نوع پادکست و موضوع آن می‌توانند از آن استفاده کنند. روزانه تعداد زیادی از افراد به‌جای استفاده از رادیو، از پادکست‌ها استفاده می‌کنند و این می‌تواند فرصت مناسبی برای تبلیغات شما باشد.

افراد می‌توانند در زمانی کوتاه از تعداد زیادی پادکست استفاده کنند و این باعث می‌شود تقاضا برای پادکست‌ها با موضوعات متفاوت زیاد باشد. همچنین با توجه به متمرکز بودن پادکست‌ها بر موضوعات، افراد می‌توانند از پادکست‌های موضوعی متناسب با نیاز خود استفاده کنند. استفاده از پادکست‌ها راحت بوده و افراد می‌توانند با تلفن همراه خود در مسیر رفت و آمد از پادکست مورد نظرشان استفاده کنند و از این روش برای آموزش و بالا بردن آگاهی بهره ببرند.

۶. ترافیک رایگان از طریق ایجاد انجمنترفندهای دیجیتال مارکتینگ - ایجاد انجمن

استفاده از انجمن‌ها -فروم ها – راهکاری مناسب برای وارد کردن افراد در سایت و همچنین تولید محتوا از طریق مکالمه افراد می‌باشد. این امکان ارزشمند می‌تواند در افزایش بازدید سایت شما در طول زمان بسیار موثر باشد. افراد در این انجمن‌ها به ارائه پیشنهادات و همچنین معرفی خدمات به سایرین می‌پردازند. اگر برند شما به‌عنوان یک برند معتبر مطرح شود افراد زیادی برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود به سایت شما مراجعه می‌کنند و این اعتماد از سمت مخاطب می‌تواند باعث بالا رفتن بازدید سایت و همچنین فروش بالای شما بشود. انجمن‌ها روش زود بازدهی برای سایت شما محسوب نمی‌شوند. بلکه شما باید ماه‌ها شکیبایی کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. باید با مطرح کردن موضوعات جذاب و همچنین ارسال ایمیل جهت ورود افراد به سایت و همچنین مشارکت در موضوعات مطرح شده منتظر گرفتن نتیجه در بازه بیشتر از 5 ماه باشید. در حقیقت انجمن‌ها استراتژی‌های بلند مدتی هستند که شما می‌توانید با استفاده از نظرات اعضا و پرسش و پاسخ‌ها به برندسازی خود بپردازید. با استفاده از انجمن‌ها شما می‌توانید به‌صورت رایگان از محتوای ایجاد شده توسط افراد استفاده کنید. اما مهمتر از آن این است که شما با تجزیه و تحلیل پرسش و پاسخ‌ها بتوانید تصمیم‌گیری صحیحی داشته و بتوانید محتوای ارزشمندی تولید کنید. سعی کنید خودتان در بحث‌ها شرکت نکنید و صرفا مدیریت مطالب را انجام دهید.

Reddit یکی از بزرگترین انجمن‌های اینترنت می‌باشد که موضوعات مطرح شده زیادی دارد و می‌توانید از طریق آن به پاسخ خیلی از سوالات خود برسید. می‌توانید با استفاده از این انجمن و ایجاد یک ساب دامنه با این نام کار خود را آغاز کنید. برای آغاز می‌توانید این کد را در گوگل سرچ کنید:

[site:reddit.com -inurl:”comments”]

توجه داشته باشید که داشتن یک انجمن مانند یک دو ماراتن است نه دو سرعت. شما در این روش باید شکیبا بوده و در بازه زمانی طولانی مدت انتظار گرفتن نتیجه را داشته باشید. توجه داشته باشید که نمی‌توان از یک استراتژی ثابت برای همه انجمن‌ها استفاده کرد. شما باید راهکار خود را پیدا کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

۷. صفحات فیسبوک در مقابل سایر تبلیغات

شما باید استراتژی مناسب جهت برندسازی در صفحات فیسبوک و سایر بخش‌ها را پیدا کنید. گاهی این استراتژی‌ها به موازات هم پیش می‌روند. مهم این است که شما با تولید محتوای مناسب در صفحات فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی بتوانید برای مخاطب جذابیت داشته باشید.

صفحات

صفحات راهکاری مناسب برای معرفی سایت شما هستند. شما از این طریق می‌توانید همه مشتریان بالقوه را اعم از کسانی‌که اکانت فیسبوک دارند و یا ندارند را به سایت خود هدایت کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر بازار هدف خود را مشخص کنید. تعیین کنید مشتریان شما در چه رنج سنی هستند و سپس برای آنان تولید محتوا کنید. اگر با این روش به بازدید مناسب دست پیدا نکردید ساعت قرار دادن پست‌ها را تغییر دهید. این احتمال وجود دارد که محتواگذاری و یا تبلیغات خود را در ساعتی نادرست ارسال می‌کنید.

گروه‌ها

فیسبوک امکان استفاده از گروه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. بهتر است گروه‌های متناسب با کسب‌وکار خود را پیدا کنید و سپس شروع به فعالیت در آن گروه‌ها کنید. در ابتدا می‌توانید گروه‌ها را به 5 دسته کلی انتخاب کنید و طبق یک برنامه زمانبندی در هر گروه در ساعات مختلف پست ارسال نمایید. با این روش به سرعت می‌توانید به زمان مناسب جهت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات خود دست پیدا کنید.

۸. بازاریابی از طریق پرسش و پاسخ‌ها

ترفندهای دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی از طریق پرسش و پاسخ‌ها

در وب‌سایت خود احتمالا به سوالات زیادی برخورد می‌کنید. پاسخ مناسب می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازدید سایت شما داشته باشد. اما توجه داشته باشید که به مخالفت با پاسخ‌های مخالف نپردازید. سعی کنید با منطق و در کمال آرامش به متن‌های منفی پاسخ دهید. همچنین شما می‌توانید از پاسخ‌های مثبت استفاده کنید و در پی پیدا کردن ارتباط بین پاسخ‌های مشابه باشید. این راه می‌تواند به شما موضوعات مورد نیاز برای تولید محتوا را نشان دهد. اگر سوالی مطرح شده که پاسخ آن نیاز به تفسیر دارد می‌توانید برای آن تولید محتوا کنید و در پاسخ به آن پرسش لینک مربوطه را ارسال نمایید. سعی کنید پاسخ‌ها را پرشور و با‌انرژی ارسال کنید. اگر موضوعات خشک و بی‌روح هستند شما می‌توانید با ارسال پاسخ‌هایی که درون‌مایه طنز دارند، این پاسخ‌ها را جذاب‌تر نمایید.

۹. منابع رایگان برای ثبت نام

ثبت نام رایگان می‌تواند روشی مناسب در جهت بازاریابی دیجیتالی باشد. شما می‌توانید با قرار دادن ثبت نام در سایت خود از اطلاعات کاربران جهت ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده نمایید. فقط توجه داشته باشید که مردم صرفا به دنبال استفاده از امکانات رایگان یک سایت نیستند و انتظار مشاهده محتوای ارزشمند دارند.

 

برچسب ها :

منبع :
business2community.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *