امروزه برای اجرای بهتر یک کمپین دیجیتال مارکتینگ نیاز به داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال و شناخت مناسب از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ داریم. در این مقاله شما را با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ برای ایجاد یک تبلیغات آنلاین موفق آشنا خواهیم کرد.
۱.Canva (کانوا)
بازاریابی بصری به یک حوزه بسیار مهم از بازاریابی بهخصوص در سال ۲۰۱۸ تبدیل شده است. در این زمینه مصرفکنندگانی هستند که 80 درصد توجه آنها جلب تصاویر و ۲۰ درصد توجهشان جلب مطالب خواندنی میشود. بازاریابی بصری برای کسبوکارها از اهمیت ویژهای برخوردار است تا بتوانند آن را با استراتژی بازاریابی کسبوکارشان ادغام کنند.
Canva به کاربران این امکان را میدهد که از فیلترهای شخصیساز برای عکسهای پروفایلشان استفاده کنند، متون را دستکاری کنند، از ابتدا تصاویری را ایجاد کنند و یا از چند عکس، طرح و تصاویر پیشزمینه با هم استفاده کنند و همچنین ابعاد تصویری متفاوتی را در تصاویر رسانههای اجتماعی ارائه میدهد که بهراحتی با تکنولوژی درگ اند دراپ قابل انجام میباشد.
۲.OptinMonster (آپتین مانستر)
یک ابزار دیجیتال مارکتینگ سودمند دیگر در بازاریابی دیجیتال OptinMonster است که یک لیست از مشترکین ایمیلی میسازد و توسط بسیاری از بلاگرهای وردپرس و دارندگان وبسایت استفاده میشود تا لیستی از مشترکین آنها بسازد. با بسیاری از تمپلیتهای آن ابزار جالب به شما این امکان را میدهد که از یک رابط به سادگی استفاده کنید و قالبهای تبدیلی را برای ایمیل استفاده کنید.
۳.ThriveCart (ترایو کارت)
این ابزار یک ابزار بیش فروش تک کلیکه است که دارای یک قیفساز، و قابلیت عملکردی تست A/B میباشد. ThriveCart یک پلتفرم کارت خرید جالب است که میتواند با اینفیوژن سافت برای جمعآوری پرداختها در سایتتان ادغام شود.
۴.AgoraPulse (اگورا پالس)
با AgoraPulse شما میتوانید تمام حسابهای اصلی رسانههای اجتماعی خود را مدیریت کنید: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین. AgoraPulse به شما این امکان را میدهد که برای پستهای خود برنامهریزی کنید و میزان فعالیت رسانه اجتماعی خود را بسنجید و فالورهایتان را با کوئیزها و مسابقاتش سرگرم کنید.
۵.Traackr (تراکر)
Traackr یک پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار است که به شما این امکان را میدهد تاثیرگذارانی را ساخته و از پروفایلهای رسانهاجتماعی، ارتباطات و تمایلات آنها ارزیابی انجام دهید.
بازاریابی تاثیرگذار، یک استراتژی رو به رشد در بازاریابی است که توسط بسیاری از شرکتها بهمنظور آگاهسازی و جلب توجه برای برند، کالاها و خدماتشان مورد استفاده قرار میگیرد و این سرنخها را تبدیل به نرخ تبدیل میکند.
Traackr یک پلتفرم خوب برای بازاریابی تاثیرگذار میباشد که به شما این امکان را میدهد تمام روابط خود با تاثیرگذاران را مدیریت کرده و از مزیت آنها برای برندتان آگاه شده و معیارها و شاخصهای کلیدی عملکرد را برای یک تاثیرگذار سنجیده و بتوانید نرخ پول بدست آمده نسبت به پول سرمایهگذاری شده خود را (ROI) بدست آورید.
۶.Google Keyword Planner (گوگل کیورد پلنر)
این یک ابزار جستجوی رایگان کلمه کلیدی میباشد که به شما امکان جست و یافتن گستره وسیعی از کلمات کلیدی و ایدههای کلمات کلیدی را میدهد، و اجازه میدهد عملکرد کلمات کلیدی را مشاهده کنید. تمام جستجوهای کلمات کلیدی میتوانند برای بهینهسازی موتور جستجو برای وبسایتها و کمپین تبلیغات در گوگل ادوردز شما مورد استفاده قرار گیرد.
۷.SEMrush (سمروش)
نتایج و گزارشات گوگل آنالتیکز کمی گیج کننده است بهگونهای که افراد در نهایت اطلاعات زیادی را از دست میدهند. SEMrush یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است، که فرصت خوبی را برای تحلیل نتایج جستجوی پولی و طبیعی گوگل در اختیار بازاریابان قرار میدهد تا به شما اجازه دهد سایت خود را ارزیابی کنید و تحلیل رقابتی را اجرا کنید.
۸.Feedly (فیدلی)
Feedly یک ابزار جمعآوری محتواست که به شما امکان جمعآوری و خواندن محتوا از بلاگهای مورد علاقه یا سایتهای خبریتان، عضویت در هر فید RSS و از همه مهمتر جمعآوری محتوا برای اشتراکگذاری در رسانه اجتماعی را میدهد، که شما میتوانید آن را مستقیما از رابط کاربری Feedly به اشتراک بگذارید یا ذخیره کنید.
۹.Hotjar (هاتجار)
Hotjar به شما امکان تحلیل آنالیز و درک رفتار بازدیدکنندگان سایتتان را با معیارهای جالبی میدهد که از ضبط بازدید از وبسایتتان، نقشههای حرارتی، نقشههای اسکرولی، و نقشههای کلیکی بدست میآیند. همچنین این ابزار به شما امکان دسترسی به نظرسنجیها و بازخوردها را میدهد تا بازخوردی که میتواند به شما در درک بهتر بازدیدکنندگان وبسایتتان کمک کند را جمعآوری کنید.
۱۰.Google Analytics (گوگل آنالیتیکس)
Google Analytics یکی از ابزارهای معروف تحلیل در دنیا میباشد که هر بازاریابی دیجیتال باید آن را بشناسد.
پلتفرمهای آنلاین امکان دستیابی به گزارشات متفاوتی را میدهد که شامل اطلاعاتی از کاربر، اصالت آنها، اینکه کدام مجراهای بازاریابی در وبسایتتان از نظر سرنخ، تبدیل، دانلود، و فروش موثرترند.
۱۱.ConvertKit (کانورت کیت)
ConvertKit بهعنوان یک ابزار ساده برای استفاده از اتوماتسازی بازاریابی ایمیلی میتواند به بلاگرها و کسبوکارها کمک کند تا مخاطبین آنلاین خودشان را افزایش دهند و فرمهای ثبتنام و صفحات فرود با الگوهایی بسیار زیبا بهوجود آورند. ConvertKit همچنین به شما امکان دستیابی به سرنخ و ارسال ایمیلهای تبدیل به آنها را میدهد که باعث میشود این سرنخها تبدیل به مشتری شوند.
۱۲.Lumen5 (لومن فایو)
از Lumen5 برای تطابق محتوای مقالاتتان با تصاویر مربوط برای تبدیل پستهای بلاگتان به ویدیو استفاده میکنند.
۱۳.Todoist (تودایست)
Todoist به شما امکان استفاده از رنگهای متفاوت برای هر پروژهای را میدهد که میتوانید برای آنها یک پروژه فرزند نیز تعریف کنید شما همچنین میتوانید پروژههای خود را هرزمانی که خواستید با ویژگی Drag & Drop (کشیدن و انداختن) در عرض چند ثانیه قرار دهید. برنامه to-do list به شما این امکان را میدهد که در پروژهها همکاری کنید و وظیفههایی را به افراد تیمتان یا افرادی که با آنها کار میکنید تخصیص دهید.
۱۴.Buzzsumo (بوزومو)
یک ابزار دیگر است که به شما امکان ردیابی منشنهای برند، رقبا، و هر کلمه کلیدی مهمی را میدهد تا آنها را دنبال کنید.
با اینحال Buzzsumo بیشتر بهخاطر ویژگی هیجانانگیزش شناخته شده است که به شما امکان جستجو و یافتن به اشتراکگذاشته شدهترین محتوای مربوط به کلمه کلیدی مورد انتخابتان را میدهد. بنابراین میتوانید محتوای قابل اشتراکگذاری و پرکاربرد را به سادگی بیابید.
۱۵.LeadPages (لید پیجز)
LeadPages بیشتر برای ایجاد صفحات فرود با تبدیل بالا استفاده میشوند. این ابزار داری الگوهای بهینه نیز میباشد و به شما این امکان را میدهد که افرادی که برای اولین بار از وبسایت شما بازدید میکنند دعوت به دانلود چیت شیت یا کتابهای الکترونیکی کنند، برای چیزی ثبتنام کنند و یا یک کتاب بخرند.
۱۶.Ubersuggest (آبر ساجست)
شما میتوانید کلمات کلیدی جدید و مرتبط به کلمات کلیدی اصلی خودتان را بیابید، از حجم سرچ و درجه دشواری برای نوشتن پست بلاگ با کلمات کلیدی اصلی خود با استفاده از Ubersuggest اطلاع داشته باشید.
Animoto.۱۷ (انیموتو)
با کمک این ابزار بازاریابی بصری میتوانید ویدیوهای اسلایدشوی حرفهای با موزیک، افکتهای متفاوت و متن دلخواه درست کنید.
Brand24 .۱۸ (برند ۲۴)
Brand24 به شما در نظارت و ردیابی کلمات کلیدی مرتبط به کسبوکارتان، منشنهای کسب وکار یا برندتان و یا رقیبانتان در مجراهایی همچون رسانههای اجتماعی، بلاگها و فرمها کمک میکند.
Zapier.۱۹ (زاپیر)
Zapier یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است و به شما امکان اتصال به خدمات آنلاین متفاوتی را میدهد و یک ابزار بسیار قدرتمند برای اتومات کردن وظایف بازاریابی با تریگرها و اکشنهاست.
۲۰.pCloud (پیکلاد)
بهترین روش برای جلوگیری از، از دست رفتن دادهها استفاده از حافظه ابری برای ذخیره فایلها و اسناد مهم بهصورت آنلاین میباشد. pCloud یکی از پلتفرمهای حافظههای ابری میباشد که دارای توابع جالبی است که به شما امکان سازماندهی فایلها وفولدرهایتان، و دسترسی به تمام فایلهایتان از طریق هر دستگاهی را میدهد و همچنین این امکان را دارد که مردم نیز به فایلها و فولدرهایتان دسترسی داشته باشند، تا شما بتوانید به همکاری هم در پروژهها کار کنید، از اطلاعاتتان بکآپ بگیرید و موزیکها و ویدیوها را پخش کنید. خدمات نوشتاری برتر در زمینه استفاده از ابزارهای حافظه ابری همانند pCloud شناخته شدهاند تا پروژهها را ذخیره کنند، و به اعضای تیم این امکان را میدهد تا با هم همکاری کنند. اگرچه درک بازاریابی دیجیتال بسیار آسان است، مهارتهای زیادی هستند که بتوان از آنها برای بهینهسازی بهره برد و از ابزارهای بازاریابی دیجیتال، اقدامات، روشها و روندهایی در این راه استفاده کرد تا به اندازه کافی سرنخها، فروشها و تبدیلهایی را بهوجود آورد که برای شما معادل با یک ROI سودآور باشد.
منبع :
digitalagencynetwork.com