طراحی سایت

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد؛ ۱۰ استراتژی برای افزایش نرخ تبدیل

ریمارکتینگ (Remarketing) یا بازاریابی مجدد در زمانی استفاده می‌شود که کاربران در سایت شما محصول مورد نظر خود را پیدا کرده اند اما هنوز اقدام به خرید نکرده اند، بنابراین شما با استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتال مشتری را به سمت هدف خود هدایت می‌کنید. در این مقاله شما را با ۱۰ استراتژی بازاریابی مجدد برای افزایش نرخ تبدیل آشنا خواهیم کرد.

بازاریابی مجدد چیست؟

ریمارکتینگ - بازاریابی مجدد

بیشتر افراد درمورد اینکه بازاریابی مجدد چیست سوالاتی در ذهن دارند. بازاریابی مجدد شامل هدف‌گذاری روی مشتریانی است که هم اکنون چیزی را در فروشگاه شما دیده‌اند و یا به محصولات شما علاقه نشان داده‌اند. بازاریابی مجدد وسیله‌ای برای دوباره متعامل کردن مشتریانی در اختیارتان قرار می‌دهد که ممکن است صفحات سایت شما را دیده باشند، اما دیگر آن را پیگیری نکرده‌اند.

یک برنامه بازاریابی مجدد به شما امکان ردیابی صفحاتی مشخص را در وب‌سایتتان می‌دهد. این کار به شما کمک می‌کند مشتریانی را که در این صفحات وقت می‌گذارند بدون اینکه تبدیل به مشتری شوند را شناسایی کنید. برای مثال، بیشتر برندها پیگیر صفحات خرید کارتی خود هستند، لذا شما می‌توانید کسانیکه صفحه خرید کارتی را رها می‌کنند هدف‌گیری کنید.

زمانیکه شما هدف‌های خود را شناسایی کردید می‌توانید تبلیغات خاصی را که همان محصولی که هم اکنون از آن دیدن کرده‌اند را تبلیغ می‌کند نمایش دهید. این تبلیغ‌ها باید کاملا شخصی‌سازی شده باشند و کالاهایی را تبلیغ کنند که  افراد به آن‌ها تمایل نشان داده‌اند و این ارتباطشان را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد سیتی سایت: ۱۵ استراتژی بازاریابی درونگرا که برای رشد کسب‌وکارتان به آن نیاز دارید

چرا باید از بازاریابی مجدد استفاده کنیم؟

شما می‌توانید با نشان دادن تبلیغات آنلاین به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی‌تان به بازدیدکنندگان اخیر سایت به مزایای مهمی در زمینه کسب‌وکار دست پیدا کنید:

۱.به مخاطبینی دست پیدا کنید که مورد هدف شما بوده‌اند.

با بازاریابی مجدد شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی شخصی و با هدفی بسته به اینکه کاربر از کدام بخش‌های سایتتان دیدن کرده، و حتی چه اقدامی انجام داده، ایجاد کنید. تبلیغ شما به کاربران مربوطه همانطور که آن‌ها دیگر وب‌سایت‌ها را در شبکه تبلیغاتی شما براساس پیشنهادتان و اولویت‌هایش جستجو می‌کند نشان داده می‌شود. ممکن است تبلیغ‌ها زمانیکه کاربران به دنبال عباراتی مربوط به محصولات و خدمات شما هستند، در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو نمایش داده شود.

۲.افزایش نرخ تبدیل

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد - نرخ تبدیل

بیشتر بازدیدکنندگان سریع بعد از اولین بازدیدشان از وب‌سایت شما تبدیل به فروش نمی‌شوند. این برای خریدهای پیچیده‌تر نیز صادق است، همانند سازمانی، نرم‌افزاری و یا خدمات مشاوره‌های حرفه‌ای. زمانیکه شما برای بازدیدکنندگان وب‌سایتی در مخاطبین هدفتان بازاریابی مجدد انجام می‌دهید می‌توانید مشتریان آن را با برند خود سرگرم نگاه دارید و آن‌ها را در قیف بازاریابی خود شامل کنید.

۳.کاهش تبلیغات آنلاین و هزینه به ازای عمل

تبلیغات هدف‌گیری مجدد راهی بسیار مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریانی واجد شرایط است. مشابه به تبلیغات PPC ، تبلیغات هدف‌گیری مجدد تنها در صورتیکه کاربر روی تبلیغ کلیک کند هزینه دارد، هر تبلیغ حدود 1 دلار می‌باشد.

استراتژی بازاریابی مجدد

۱.مخاطبین خود را دسته‌بندی کنید

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد - دسته بندی مخاطبین

اولین چیزیکه باید درمورد بازاریابی پیشرفته بدانید این است که چگونه باید مخاطبین خود را طبقه‌بندی کنید. به جای اینکه هر بازدیدکننده را با همان تبلیغ هدف‌گیری کنید، براساس اقداماتی که در سایتتان انجام می‌دهند و براساس تمایلاتی که دارند، یک کمپین هدفمند ایجاد کنید.

برای مثال، در اینجا بازدیدکننده‌هایی که گیرتان می‌آید آورده شده است:

  • مراجعان U شکل: افرادی که سایتتان را در عرض چند ثانیه ترک می‌کنند (بدون اینکه صفحه دوم را ببینند)
  • اسکرولرها: بازدیدکنندگانی وقت می‌گذارند و پیش از ترک صفحه از صفحه فرود دیدن می‌کنند.
  • بروزرها: کاربرانی که از چند صفحه دیدن می‌کنند و چند دقیقه را در سایت شما می‌گذارنند.
  • کلیکرها: افرادی که روی یکی از CTAهای شما کلیک می‌کنند، اما در نهایت تبدیل نمی‌شوند.
  • ترک‌کنندگان: کاربرانی که فرآیند تبدیل را شروع می‌کنند (مثلا فرمی را پر می‌کنند) اما پیش از تبدیل ترک می‌کنند.

۲.پیگیری خود را برای صفحاتی بیش از صفحه فرود انجام دهید

هنگامی که شما تعدادی مخاطب بازاریابی مجدد را براساس کارهایی که صفحه فرودتان انجام می‌دهند ایجاد می‌کنید، برای میزان کاری که می‌کنید، محدودیت وجود دارد. برای اینکه از تلاش‌هایتان در این زمینه بیشترین بهره را ببرید، باید کاربران را فرای صفحه فرود ردیابی کنید تا ببینید از چه صفحاتی بازدید می‌کنند. برای مثال، صفحه فرود> صفحه محصولات> صفحه دسته‌بندی محصولات> صفحه دیگر محصولات> صفحه واریز پول> ترک سایت.

این به شما می‌گوید که تمایلات مشتری در چه زمینه‌ای است، طبقه‌بندی محصولی که به آن علاقه دارد، محصولاتی خاص که به آن‌ها علاقه دارند و کالایی که اکثر اوقات می‌خرند. زمانیکه کسی کاملا علاقه‌های خودش به یک محصول را به شما نشان می‌دهد لازم نیست شما با تبلیغاتی که لوگوی برندتان در آن هست او را هدف‌گیری کنید، بلکه آن‌ها را با تبلیغی مورد هدف قرار دهید که نشان دهنده محصولی باشد که به آن علاقه دارد و مقاومت نسبت به آن را غیرممکن کنید.

۳.کمپین سبد خرید رهاشده

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد - کمپین خرید کارتی

اگر به صورت آنلاین محصولاتی را می‌فروشید، سبد خرید رهاشده یکی از موانعی است که تلاش بازاریابی شما را زیرسوال می‌برد. خبر خوب این است که شما می‌توانید از بازاریابی مجدد به منظور کاهش نرخ سبد خرید رهاشده استفاده کنید، و می‌توانید از همین روش مشابه برای افزایش نرخ تبدیل خود استفاده کنید، حتی اگر یک برند تجارت الکترونیکی نباشید.

این روش بازدیدهای صفحات ردیابی شده و همانطور که در روش اخیر گفتیم رویدادهای ردیابی شده در گوگل آنالتیکز را ترکیب می‌کند. با ردیابی بازدیدهای سایت شما می‌توانید کاربرانی را که به صفحه خرید می‌روند اما هیچگاه به صفحه تایید پرداخت نمی‌روند را شناسایی کنید.

شما می‌توانید از ردیابی رویدادها در گوگل آنالتیکز نیز به منظور ردیابی اینکه مردم کدام محصولات را به کارتشان اضافه می‌کنند استفاه کنید. بدین معنی که شما اکنون می‌توانید کمپین‌های بازاریابی مجددی را برای افرادی با محصولات خاصی که مد نظرشان است ایجاد کنید. شما می‌توانید به سادگی به آن‌ها یادآوری کنید که محصولات آن‌ها منتظرشان است و یا پیشنهادی به آن‌ها دهید تا معامله را شیرین کنید.

اگر شما یک برند تجارت الکترونیکی هستید، می‌توانید از این روش استفاده کنید تا به افرادی دست پیدا کنید که در نصفه راه ثبت‌نام وبینار شما را رها می‌کنند، و یک فیلد را پر می‌کنند و می‌روند.

۴.ایجاد کمپین برای مشتریان موجود

ریمارکتینگ- کمپین مشتریان

با تاکید زیاد روی ایجاد سرنخ‌های جدید و تبدیل آن‌ها به مشتری، ساده است که مهم‌ترین افراد برند خودتان را به باد فراموشی بسپارید: مشتریان فعلی‌تان.

طبق تحقیقForrester ، پنج دقیقه بیشتر زمان لازم است تا یک مشتری جدید بدست بیاورید تا اینکه بخواهید مشتری فعلی خود را حفظ کنید، و شما هم اکنون به تمام داده‌هایی که برای تبدیل آن‌ها به خریداران تکراری لازم است دسترسی دارید، پس چرا وقتتان را تلف کنید؟

مهم نیست کسب‌وکارتان در چه حوزه‌ای است؛ فرصت‌هایی در اختیار شماست که خریداران اولیه را تبدیل به مشتریانی وفادار کنید:

  • فروش متقاطع: محصولات مربوطه مرتبط به اولین خرید مشتری
  • بیش فروشی: تبدیل نسخه رایگان پلتفرم نرم‌افزاری‌تان به نسخه‌ای پولی
  • تجدید: محصولات/ خدمات قراردادی یا اشتراکی زمانی که دوره قرارداد اولیه فرا رسیده
  • خرید مجدد: خرید همان محصول یا خدمات دوباره در انتهای دوره اتمامش- همانند یک تلفن جدید یا طراحی مجدد وب‌سایت.
  • دعوت مجدد: دستیابی به مشتریان قبلی که خرید از شما را متوقف کرده‌اند
  • کمپین‌های وفادار: دستیابی به مشتریان با پاداش به منظور ایجاد روابط محکم‌تر

بازاریابی ایمیل واضح‌ترین استراتژی برای دستیابی به مشتریان فعلی شما می‌باشد، اما بازاریابی مجدد نوعی تقویت‌کننده ایده‌آل است. زمانیکه افراد باید ایمیل‌های شما را باز کرده و بخوانند، تبلیغات بازاریابی مجدد شما را در حین گشتن در وب مشاهده می‌کنند، و این باعث می‌شود که این استراتژی برای تکمیل حفظ مشتریان ایمیلی شما عالی باشد.

۵.لیست‌های بازاریابی مجدد برای جستجوی تبلیغات

لیست‌های بازاریابی مجدد برای جستجوی تبلیغات (RLSA) به شما امکان هدف‌گیری بازدیدکنندگان اخیر را با تبلیغات منظم در زمانی می‌دهد که به گوگل رفته‌اند و به سرچشان ادامه می‌دهند. برخلاف بازاریابی مجدد در شبکه نمایش با تبلیغات تصویری، تبلیغات RLSA تبلیغات جستجو منظمی هستند که تنها به افرادی نشان داده می‌شود که در لیست بازاریابی مجدد قرار گرفته‌اند و از سرچ گوگل استفاده می‌کنند.

استراتژی‌های پایه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بدین منظور استفاده کنید:

  • شما می‌توانید پیشنهاد خودتان را درباره همان تبلیغات و کلمات کلیدی افزایش دهید تا شانس دیده شدن تبلیغتان را افزایش دهید.
  • می‌توانید کلمات کلیدی جدید را انتخاب کنید و تبلیغات جدید را ایجاد کنید تا آن کاربران را در حین ادامه جستجویشان هدف‌گیری کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد تا اطمینان حاصل کنید تبلیغات شما توسط افرادی دیده شده است که به گوگل برگشته‌اند و کلمات کلیدی شما را تایپ کرده‌اند و شما می‌توانید در همان حال از RLSAها استفاده کنید تا بدانید کاربران جستجوکننده در مرحله بعد چه چیزی تایپ می‌کنند و آن‌ها را با تبلیغات متفاوتی مورد هدف قرار دهید.

به همین ترتیب می‌توانید بفهمید که مشتریان فعلی‌ قرار است بعد از خرید از شما چه چیزی را جستجو کنند و آن‌ها را با تبلیغاتی مورد هدف قرار دهید که به محصولاتتان مرتبط است، که ما نکته‌اش را در بخش قبل بیان کرده‌ایم.

۶.کاری کنید که ترافیک بازاریابی مجددتان برای ایمیل ثبت‌نام انجام دهند

شما می‌‌توانید از بازاریابی مجدد برای افزایش بازدید سایت و بازاریابی محتوایی استفاده کنید و ایمیل‌های ثبت‌نام دریافت کنید. تبلیغ محتوای بلاگتان در رسانه اجتماعی یک جایگاه ایده‌آل است تا بتوانید این استراتژی را شروع کنید، اگرچه شما می‌توانید همین کار را در صورتیکه کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کنید در تبلیغات در گوگل ادوردز هم انجام دهید.

شما همچنین در حال هدف‌گیری نیازهای مصرف‌کننده با محتوای بلاگ، جلسات وبینار، دانلودهای رایگان و چیزهایی هستید که استراتژی بازاریابی محتوای شما در آن دخیل است. سپس باید لیست بازاریابی مجددی را برای این افراد ایجاد کنید تا محتوای مربوطه‌ای را تبلیغ کرده که نیازهای آن را با جزییات بیشتری برآورده می‌کند، به سوالات بعدیشان پاسخ دهید، ارزش بیشتری برایشان ایجاد کنید.

اکنون که تبلیغات شما به سادگی از جانب کاربرانی که یک بلاگ را می‌خوانند و هیچگاه به شما توجه نمی‌کنند ترافیک دریافت نمی‌کند، شما تمایل اولیه خود را بدست می‌آورید که از بازاریابی مجدد برای رفع نیازهای آنان استفاده کنید و برندتان را به عنوان منبعی به کار ببرید که مردم دوست داشته باشند با آن ارتباط داشته باشند.

۷.هدف‌گیری مخاطبین مشابه

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد - مخاطبین مشابه

گوگل و فیسبوک هر دو دارای ویژگی‌های تاثیرگذار بازاریابی مجدد هستند تا به شما کمک کنند به مخاطبین جدیدی دست پیدا کنید. به جای این که بازدیدکنندگان و مشتریان اخیرتان را مورد هدف قرار دهید می‌توانید از مخاطبین مشابه گوگل مخاطبین مشابه فیسبوک استفاده کنید تا به کاربران جدیدی دست پیدا کرده که همان رفتار آنلاینی را نشان می‌دهند که افراد در لیست بازاریابی مجدد شما نشان دادند. برای مثال، مخاطبین مشابه گوگل رفتار جستجوی افراد در لیست بازاریابی مجدد شما را تحلیل  می‌کند تا ببیند افراد پیش از اینکه در لیست شما قرار بگیرند چه چیزی را سرچ کردند. اکنون فرض کنید که یک نفر از شما کفش ورزشی خریده است، گوگل تبلیغاتی را به افراد نشان می‌دهد که همان هدف خرید را به نمایش گذاشته است، برای مثال، گشتن به دنبال “بهترین ورزش برای کاهش وزن”> تردمیل و دویدن بیرون خانه> کفش‌های سبک وزن برای دویدن

۸.از بازاریابی مجدد دینامیک استفاده کنید

بازاریابی مجدد دینامیک امکان هدف‌گیری کاربرانی که به محصول یا خدمات خاصی از وب‌سایت شما نگاه کرده‌اند را ساده‌تر می‌سازد. عوض اینکه تبلیغاتی تصویری برای تمام صفحات خدمات و محصول خودتان درست کنید می‌توانید یک فید به گوگل ارسال کنید و اجازه دهید که اول جستجو تبلیغاتی ریسپانسیو را برای شما ایجاد کرده و آن‌ها را بدست مخاطبینی برساند که اخیراً به همان خدمات یا محصولات علاقه نشان دادند. گوگل همچنین از یادگیری ماشینی و چیزی به نام جستجوی دینامیک استفاده می‌کند تا به کاربرانی با این تبلیغات دست پیدا کند، یک ابزار قدرتمند دیگر برای توسعه بازدیدتان از طریق بازاریابی مجدد.

۹.کاربران را در حین فرآیند خرید راهنمایی کنید

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد - فرآیند خرید

اکثریت خریدها شامل یک سیر پیچیده از تعاملات با برندها می‌باشند و بهترین مبلغان کمپین‌هایی را به وجود می‌آورند که کاربران را در این سیر راهنمایی می‌کند و در عین حال برندشان را در موقعیتی نگه می‌دارند تا فروش را به مرحله اجرا برسانند. ما راه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهیم که شما می‌توانید با استفاده از آن رفتار کاربر را ردیابی کرده و آن‌ها را با تبلیغات متفاوتی براساس موقعیتشان همراه با فرایند خرید هدف‌گیری کنید و بدانید که نیازهای آن‌ها چه تغییری می‌کند. اکنون زمان آن است که این تکنیک‌ها را در یک استراتژی بازاریابی مجدد ادغام کرده که کاربران را در طول فرآیند خرید و در هر مرحله از آن راهنمایی می‌کند.

۱۰.برای مخاطبین مصمم‌تر پیشنهاد بیشتری بدهید

آخرین چیزی که باید به هنگام اجرای سیستم استراتژی‌های بازاریابی مجدد پیشرفته به یاد داشته باشید این است که پیشنهادات خود را تغییر دهید. شما باید اطمینان حاصل کنید که اکثریت بودجه شما روی کاربرانی ثبت می‌شود که تبدیل خواهند شد و این در کل بدین معنی است افرادی را انتخاب کنید که خرید انجام دهند، برای مثال کاربرانی که صفحه خرید کارتی را ترک می‌کنند با این حال شما به دنبال این هستید که مخاطبین گسترده‌ای از مشتریان بالقوه‌ای داشته باشید که با برند شما متعامل شدند. در ذهن داشته باشید که شما هم اکنون برای این ترافیک پول پرداخت کرده‌اید و تعداد کاربرانی که در نهایت می‌خواهید تبدیل شوند را به حداکثر برسانید. این چیزی شبیه ایجاد تعادل است و شما به دنبال ارزیابی استراتژی‌های متفاوت پیشنهاد گذاری در طول زمان باشید. اما این کار را با افزایش پیشنهادتان درمورد مخاطبین مصمم‌تر به انجام برسانید و از آنجا که کار اصلاحتان را شروع کنید.

 با بازاریابی مجدد تبدیل‌های خود را به حداکثر برسانید

در حالیکه ساخت پایه‌های بازاریابی مجدد نیازمند زمان و تلاش است، یکی از سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی است که شما می‌توانید در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک به آن دست پیدا کنید به حساب می‌آید. به محض اینکه شما برای ترافیک پول پرداخت کنید هر کاربری که تبدیل نشود پول شما را هدر داده و عملکرد تبلیغاتی شما را دچار اختلال می‌کند. بازاریابی مجدد به شما کمک می‌کند که نرخ تبدیل خود را افزایش داده و میزان بازگشت سرمایه‌تان را به بالاترین حد ممکن رسانده و یک استراتژی تبلیغاتی ایجاد کنید که کاربران را از همان مراحل اولیه سیر مصرف‌کننده تا انتهای آن راهنمایی می‌کند.

برچسب ها :

منبع :
ventureharbour.com
lyfemarketing.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *