بنیاد محتواها (کورنراستون کانتنتها) مهمترین مقالهها و پستهایی هستند که میخواهید بالاترین رتبه را روی وبسایت شما داشته باشند. این مقالهها نمایانگر کسبوکار شما هستند، ماموریت مورد نظر شما را منتقل میکنند و باید به خوبی نوشته شوند. مقالههای بنیاد محتوا معمولا طولانی هستند و بینشی از مجموعه پستهای وبسایت یا وبلاگ شما را ارائه میدهند.
در این مقاله برآنیم تا هرآنچه را که باید درمورد بنیادمحتوا یا همان محتوای همیشه سبز بدانید را ارائه دهیم. در ادامه خواهیم آموخت که بنیاد محتوا (کورنراستون کانتنت) چیست؟ چرا برای سئو وبسایت اهمیت دارد و چگونه باید یک مقاله بنیادمحتوا نوشت و از سایر پستها به این مقالهها لینک زد؟
چه مقالههایی کورنر استون هستند؟
کورنر استون (بنیاد محتوا) بایستی با دقت انتخاب شود. به 4 یا 5 صفحه محتوایی فکر کنید که دوست دارید کسی که برای اولین بار از وبسایت شما بازدید میکند بخواند. چه مقالههایی برای شما بیشترین اهمیت را دارد؟ کدامیک از همه کاملتر و معتبرتر است؟ مقاله کورنر استون شما باید درباره کلمات کلیدیی باشد که میخواهید وبسایت شما با استفاده از آنها رتبه بگیرد.
نکته قابل توجه اینجاست که افزونه یوست سئو (Yoast SEO) شما بایستی داری گزینههای برای مشخص کردن یک مقاله به عنوان کورنراستون باشد. زمانی که شما یک مقاله را به عنوان کورنراستون انتخاب میکنید، یوست سئو به شما کمک میکند تا یک ساختار لینک سازی داخلی قدرتمند بسازید.
پيشنهاد سیتی سایت: تولید محتوا چیست؟
شما میتوانید لیستی از مقالات را به عنوان کورنر استون انتخاب کنید و روی بهبود آنها کار کنید. همچنین در نسخه پرمیوم یوست سئو، میتوانید مقالات کورنراستون را اولویتبندی کنید. بنابراین هنگامی که شما مقالههای در رابطه با یکی از مهمترین مقالات خود مینویسید، لینکدهی به آن را فراموش نخواهید کرد.
واضح است که هر چه وبسایت شما وسیعتر باشد مقالات کورنراستون بیشتری را نسبت به وبسایتهای کوچک خواهد داشت. اگر مطالب وبسایت شما موضوعات مختلفی را شامل میشود، به این نکته توجه کنید که از هر موضوع یک مقاله کورنراستون داشته باشید.
چرا مقالات کورنراستون برای سئو مهم هستند؟
مقالات و محتواهای کورنراستون نقش مهمی را در استراتژیهای سئو ایفا میکنند. گرفتن رتبه روی عبارتهای معروف بسیار کار دشواری است ولی به کمک دیدگاه کورنراستون میتوان از عهده عبارتهای رقابتی برآمد. اگر مقالات متعددی را در یک موضوع مینویسید باید به گوگل بگویید که کدامیک از اهمیت بیشتری برخوردار است، در غیر این صورت باید با همان محتواهای خود برای بدست آوردن جایگاهی در صفحه جستجوی گوگل رقابت کنید و با استفاده از ساختار لینکدهی داخلی مهمترین مقاله را برای گوگل مشخص کنید.
ساختار لینکدهی برای کورنراستونها:
مقالات کورنراستون بایستی در بالای هرم وبسایت شما قرار گیرند. در حالت ایدهآل، باید بتوان براحتی از صفحه اصلی یک وبسایت به مقالات کورنراستون دستیافت. همچنین سایر مقالاتی که موضوع مشابه با مقالات کورنراستون دارند باید به مقاله کورنراستون مرتبطش لینک دادهشوند. زمانی که وبسایت شما گسترش مییابد پستهای زیادی را در آن ارسال خواهید کرد. شما باید به موضوعات این پستها از زوایای مختلف نگاه کنید و هریک از آنها را به کورنراستون مناسب و مرتبطی لینک دهید. این ساختار لینکدهی داخلی شانس بالا رفتن رتبه مقاله کورنراستون شما را در جستجوی گوگل بالا میبرد.
بهینه سازی کورنراستون با استفاده از یوست سئو:
یوست سئو ابزار فوقالعادهای را برای بهینه سازی محتوای کورنراستون از جمله شمارنده لینکهای متنی، آنالیز محتوای کورنراستون و _درنسخه پرمیوم_ پیشنهاداتی برای لینکدهی داخلی ارائه میدهد و از این طریق مقالات کورنراستون را نسبت به سایر پستها در اولویت قرار میدهد.
شمارنده لینکهای متنی:
با استفاده از یوست سئو شما قادر هستید در قسمت post overview مقالات کورنراستون، تعدا لینکهایی که به این مقاله و تعداد لینکهایی که این مقاله به آنها اشاره میکند را ببینید. این شمارنده لینکهای متنی بسیار مفید است چرا که شما در یک نگاه میتوانید مقاله کورنراستون خود را از نظر مناسب بودن تعداد لینکهایی ورودی مورد بررسی قرار دهید.
آنالیز کورنراستون:
برای بهتر کردن مقاله کورنراستون، شما به آنالیز محتوای ویژهای نیاز دارید. اگر میخواهید محتواهایی که به عنوان کورنراستون شناخته میشوند، مقالات طولانیتری باشند، محتویات خوبی داشته باشند و توجه خواننده را به خود جلب کنند و در نتیجه رتبه بالایی را کسب کنند بایستی آنها را از نظر سئو و آنالیز محتوا خیلی دقیقتر و سختگیرانه تر مورد قضاوت قرار دهید.
پیشنهادات لینکدهی داخلی:
نسخه پرمیوم یوست سئو دارای گزینه لینکدهی داخلی است. این گزینه پس از بررسی سئو با استفاده از کلمات اصلی که در متن تان آوردهاید تعیین میکند که هریک از مقالات به کدام مقاله کورنراستون شما مرتبط است و باید به آن لینک شود. مقالات کورنراستون به منظور پیشنهاد برای لینک سازی داخلی بصورت متفاوتی بررسی میشوند، چرا که این مقالات مهمترند و ارزش بالاتری دارند. برای بالا بردن اهمیت مقالات کورنر استون، باید آنها در بالای لیست پیشنهادات لینکدهی داخلی قرار داد. این امر کار شما را برای لینکدهی به مقاله اصلی آسان میکند.
محتویات روی صفحه کورنراستون یا بنیاد محتوا:
بنیاد محتوا و یا همان کورنراستون کانتنت میتواند یک پست و یا یک صفحه بلاگ باشد. به هرحال بایستی بصورت روتین و هرازچند گاهی آپدیت شود. مقالات کورنراستون باید مبین و آگاهی بخش باشند و با هدف بالا بردن رتبه به ازای کلمات کلیدی رقابتی نوشته شوند.
مقالات کورنراستون معمولا طولانی هستند و هر آنچه را که در مورد یک موضوع اهمیت دارد را پوشش میدهند. بنابراین به مهارتهای نوشتن زیادی نیاز دارد. خواندن مقالات طولانی معمولا دشوار است. بنابراین بهتر است از تیترهای بیشتری در این مقالات استفاده کنید. همچنین آوردن فهرست مطالب در ابتدای مقاله میتواند ایده خوبی باشد.
۵ مرحله برای دیدگاه بنیاد محتوا بسیار عالی
در حالت ایدهآل شما باید جستجوی گستردهای روی کلمات کلیدی انجام دهید تا بتوانید یک مقاله کورنراستون جذاب، طولانی و آگاهیبخش با ساختار نوشتاری زیبا تولید کنید. اما در صورت ضیق وقت و یا در حالتی که از قبل تعداد زیادی مقاله نوشتهاید چه باید کرد؟
در این حالت شما میتوانید مراحل زیر را برای تولید یک محتوای کورنراستون کشنده دنبال کنید:
مرحله ۱: به کلمات کلیدی خود فکر کنید.
شما باید به یک تصمیم نهایی برای انتخاب کلمات کلیدیای که میخواهید روی آنها رتبه بگیرید برسید. مقاله کورنراستون شما باید برای کلمات کلیدی رقابتی کوتاه و یا “head” بهینه سازی شود. بنابراین جستجو برای کلمات کلیدی امری ضروریست.
مرحله ۲: بهترین پست را انتخاب کنید.
پستی را که برای مهمترین کلمات کلیدی شما بهینه سازی شده است را انتخاب کنید. فکر میکنید کدام پست بهترین است؟ آن پست میتواند به عنوان مقاله کورنراستون شما قرار گیرد.
مرحله ۳: مقاله را بازنویسی کنید.
مقالهای را که به عنوان کورنراستون خود انتخاب کردهاید، بازنویسی کنید. آن را جذاب و سئو پسند کنید. آنرا گسترش دهید و از به روز بودن اطلاعات آن مطمئن شوید. فراموش نکنید که بازنویسی و گسترش مقاله باید بصورت منظم و در فواصل زمانی تکرار شود.
مرحله ۴: سایر پستهای خود را از منظر کلمات کلیدی طولانی یا long tail بهینه سازی کنید.
سایر پستهایی که با موضوع مرتبط با مقاله کورنراستون نوشته شدهاند نیز باید با توجه به “کلمات کلیدی طولانی“ای که در ادامه جستجوی “کلمات کلیدی کوتاه” و یا “head” بدست آمدهاند و در مقاله کورنراستون خود آنها را به کار بردهاید بهینه سازی شوند.
مرحله ۵: مقالات مرتبط را به مقاله اصلی لینکدهی کنید.
شما باید به گوگل بگویید که مقاله کورنراستون جدید شما مهمترین مقاله شما روی وبسایتتان است. لینکدهی مقالههای مرتبط به مقاله اصلی را فراموش نکنید.
نویسنده: مهسا خورشیدی