صاحبان کسب و کارها امروزه به اهمیت حضور در صفحه اول گوگل پی برده اند.دلیل آن هم این است که بیشتر مردم از گوگل برای جست و جوی کالا و خدمات مورد نیاز خود استفاده می کنند و درصد بالایی از ان ها در همان صفحه اول به خواسته خود می رسند. یعنی یک وبسایت زمانی دیده می شود که در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. بنابراین می خواهید وب سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید، اما مطمئن نیستید که چگونه؟ شما به جای درست آمده اید! ما ده ها وب سایت را به صفحه اول گوگل رسانده ایم و قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید همین کار را انجام دهید.
رسیدن به این مهم نیازمند رعایت یک سری از اصول می باشد که فرآیند آن سئو سایت نامیده می شود.در این مقاله که از مجموع مقالات آموزشی سئو وب وان است، به شما نشان خواهیم داد که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.
چرا صفحه اول گوگل مهم است؟
شما تنها در صفحه اول گوگل دیده می شوید! 75 درصد از جستجوگران فقط روی نتایج صفحه اول کلیک می کنند. آنها به صفحه دوم نمی روند! چیزی که قدرت صفحه اول را بیشتر نشان می دهد این است که رتبه 1 گوگل تقریباً 32٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. فوق العاده است! اگر در صفحه دوم نتایج جستجو هستید، فقط می توانید انتظار داشته باشید که CTR حدود 0.78٪ باشد.
از میلیاردها صفحه وب که گوگل ایندکس کرده است، تقریباً 91 درصد آنها در واقع هیچ ترافیکی از گوگل دریافت نمی کنند. آمار و ارقام گویای همه چیز است. هر چه در رتبه های پایین تر نتایج موتور جستجو ظاهر شوید، چه صفحه دو باشد و چه صفحه دهم، شانس شما برای دریافت ترافیک و فروش تقریبا صفر است!
بیشت بخوانید: چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟
حال بیایید با یک مرور سریع در مورد نحوه کار گوگل و سایر موتورهای جستجو شروع کنیم.
موتور جست و جوی گوگل چگونه کار می کند؟
اولین چیزی که باید در مورد گوگل متوجه شوید این است که گوگل اینترنت نیست. فقط به این دلیل که وب سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود، به این معنی نیست که در اینترنت نیست. وب سایت شما را می توان به صورت زنده در اینترنت منتشر کرد، بدون اینکه در نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی خاصی نمایش داده شود.
روشی که گوگل و سایر موتورهای جستجو وبسایتها را رتبه بندی مب کنند به این صورت است که Google ربات هایی دارد که شبانهروز کار میکنند و بهطور تصادفی از وبسایتها در سراسر اینترنت بازدید میکنند. هنگام بازدید اطلاعات یک صفحه را درریافت و آنها را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره میکنند.
هنگام بازدید از صفحات، سیستم Google هر کلمه و سایر مطالب موجود در یک صفحه وب (مانند عکس ها، فیلم ها، فایل های صوتی و غیره) را به منظور تعیین موضوع خاص صفحه می خواند. گوگل از این دادههای جمعآوریشده برای تعیین اینکه ترتیب نمایش صفحات به ازای یک جست و جوی خاص، استفاده میکند.
به عبارت دیگر، الگوریتم گوگل به صورت پویا تعیین می کنند که کدام صفحه وب در اینترنت برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص مرتبط ترین است و ابتدا آن را نمایش می دهد. سپس دومین صفحه مرتبط و … را نمایش می دهد. لیست حاصل از صفحات وب به عنوان صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شناخته می شود.
SERP می تواند از چندین بخش تشکیل شود:
- بخش بالایی معمولاً شامل 3 یا 4 آگهی متنی پولی است که به کلمه کلیدی مورد استفاده برای انجام جستجو مربوط می شود.
- اگر گوگل فکر می کند که کاربر به دنبال کسب و کار محلی در این نزدیکی است، بخشی به زیر تبلیغات پولی به نام بسته نقشه محلی اضافه می کند.
- بخش اصلی در وسط شامل فهرست “ارگانیک” (غیر پولی) صفحات وب مرتبط با کلمه کلیدی مورد استفاده برای انجام جستجو است.
سایت من در صفحه 8 گوگل است. چگونه به صفحه اول گوگل بیام؟
یک صنعت کامل به نام سئو برای پاسخ به این سوال ساخته شده است و سالانه میلیاردها تومان برای انجام این کار هزینه می شود. خبر خوب این است که دو راه اصلی برای نمایش وب سایت شما در صفحه اول گوگل وجود دارد:
- شما می توانید برای حضور در صفحه اول گوگل مستقیما هزینه کنید و بلافاصله به صفحه اول بیاید.
- شما می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه مستقیم، وب سایت خود را در نتایج ارگاینک بالا بیارید.
در ادامه هر دو را توضیح خواهیم داد:
تبلیغات گوگل
سریع ترین و ساده ترین راه برای ورود به صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص، پرداخت هزینه برای تبلیغ است. شما در گوگل ادورز ثبت نام می کنید، کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید انتخاب می کنید و سپس پیشنهاد خود در مورد اینکه هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود، چقدر می خواهید بپردازید را انتخاب کنید. این “پرداخت به ازای کلیک” نامیده می شود. هر چه قیمت پیشنهادی شما به ازای هر کلیک بالاتر باشد، تبلیغ شما در بالای صفحه نمایش داده می شود.
بیشتر بخوانید: آموزش گوگل ادوردز: نحوه ایجاد تبلیغات کلیکی گوگل
همچنین می توانید یک سقف بودجه روزانه تنظیم کنید تا وقتی بودجه شما تمام شد، گوگل دیگر آن روز تبلیغ شما را نشان ندهد تا روی آن کلیک نشود و هزینه ای از شما کسر نشود. برای اکثر صنایع، این یک راه ارزان و آسان برای نمایش در صفحه اول گوگل است. مراقب تبلیغات گوگل باشید! اگر نمی دانید که چه کاری باید انجام دهید، می توانید پول زیادی را با تبلیغات گوگل هدر دهید.
نتایج ارگانیک صفحه اول گوگل
راه دیگر برای ورود به صفحه 1 گوگل و سایر موتورهای جستجو، روش ارگانیک یا طبیعی است. اینها نتایج اصلی هستند که در زیر قسمت تبلیغات یا نقشه محلی در صفحات نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. این نتایج را نمی توان با پرداخت پول به Google به دست آورد. آنها با بهینه سازی دقیق و طولانی مدت بسیاری از عواملی که گوگل هنگام رتبه بندی استفاده می کند، به دست می آیند.
چگونه از طریق سئو به صفحه اول گوگل برسیم؟
عمل بهینه سازی حضور وب سایت شما به گونه ای که به صورت ارگانیک در گوگل نمایش داده شود، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو نامیده می شود. یادگیری نحوه رساندن وب سایت خود به صفحه اول گوگل یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. گوگل می تواند منبع خوبی برای جذب ترافیک و درآمد به کسب و کار شما باشد.
بسیاری از شرکت های طراحی سایت و سئو قول می دهند که می توانند وب سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهند، اما آیا واقعاً به شما می گویند که چگونه این کار را انجام می دهند؟
به احتمال زیاد نه! از آنجایی که گوگل تا آوریل 2021 حدود 92 درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده است، قرارگرفتن در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل واقعاً می تواند مشتریان زیادی را به همراه داشته باشد. حتی اگر توانستید در صفحه دوم نتایج جستجو قرار بگیرید، باز هم عملاً نامرئی هستید! اگر می خواهید بدانید که چگونه وب سایت خود را به صفحه اول گوگل بدون اتلاف وقت برسانید، به خواندن ادامه دهید.
فوراً به گوگل اطلاع دهید که وب سایت شما وجود دارد
ربات های گوگل همیشه بدون توقف وب را در جستجوی وب سایت های مختلف می خزند و همیشه کار خود را به خوبی انجام می دهند. با این حال، ممکن است مدتی طول بکشد تا ربات های گوگل وب سایت شما را کشف کنند. می توانید روزها یا حتی هفته ها بنشینید و منتظر بمانید تا گوگل وب سایت شما را بخزد؛ اما بهتر است فوراً اقدام کنید و گوگل را از وب سایت خود مطلع کنید. اگر نقشه سایت XML برای وب سایت خود دارید، می توانید نقشه سایت خود را به گوگل سرچ کنسول ارسال کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما در گوگل نمایان می شود.
نکته شگفت انگیز در مورد کنسول جستجوی گوگل این است که نیازی نیست هر روز وارد سیستم شوید تا بررسی کنید که آیا وب سایت شما دارای مشکلاتی است یا خیر. اگر گوگل مشکلاتی را در وب سایت شما پیدا کند، برای شما ایمیلی ارسال می کند تا در مورد آن به شما هشدار دهد. با این حال، توصیه می شود همچنان ماهی یک بار یا هر بار که در محتوای سایت خود تغییراتی ایجاد می کنید وارد حساب خود شوید تا مطمئن شوید که داده های پایداری دارید.
بیشتر بخوانید: راهنمای گوگل سرچ کنسول
انتخاب کلماتی که قرار است در صفحه اول گوگل قرار بگیرد
اولین کاری که می بایست انجام دهید انتخاب کلمات کلیدی است. شما باید در ابتدا تعیین کنید که برای کدام کلمه قصد دارید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. اگر می خواهی بدانید که چگونه می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید، راهنمای تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه نمایید.
به طور معمول، کلمات کلیدی عباراتی هستند که شامل 3 تا 5 کلمه هستند که اغلب جستجوگران هنگام جستجوی پاسخ یا خرید محصول در نوار جستجو تایپ می کنند. اگر دقیقاً عباراتی که به عنوان کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کرده اید و آنهایی که افراد در کادر جستجو تایپ کرده اند، مطابقت داشته باشند، صفحه شما احتمالاً در نتایج جستجو نشان داده می شود.
اما این تنها آغاز تلاش برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل است!
به عنوان مثال، شما یک وب سایت فروشگاهی دارید که کفش های ورزشی را می فروشد. مطمئناً می خواهید افرادی که به دنبال کفش های ورزشی هستند روی سایت شما کلیک کنند. شما باید کلمه کلیدی “کفش ورزشی” را در سراسر وبلاگ و صفحات وب خود بگنجانید تا شانس دیده شدن خود را در گوگل افزایش دهید. شما می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs یا SEMrush برای پیدا کردن کلمات کلیدی و موضوعات مناسب استفاده کنید.
شما باید جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید تا عبارات رایج جستجو شده مرتبط با تجارت شما را مشخص کنید. قدم بعدی که باید انجام دهید این است که محتواهایی حول آن کلمه تولید کنید که هم پاسخ نیاز کاربران باشد و هم برای موتورهای جست و جو بهینه شده باشد. این نه تنها شانس افزایش رتبه وب سایت شما را افزایش می دهد، بلکه به وب سایت شما کمک می کند تا از رقبای خود به عنوان یک مرجع اطلاعاتی متمایز شوید.
بررسی میزان رقابت
میزان رقابت را بررسی کنید. اینکه چه زمانی و با صرف چه مقدار بودجه و انرژی وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار می گیرد، بستگی به سطح رقابت کلمه کلیدی انتخاب شده دارد. برای تعیین سطح رقابت، کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کنید و صفحه اول نتایج را نگاه کنید، شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل می بایست آن ها را کنار بزنید.
اگر همه آن ها از وب سایت های قدیمی، برند و معتبر باشند و سایت شما در این حوزه تازه کار باشد، رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار دشوار خواهد بود و در کوتاه مدت امکان این مهم وجود ندارد. به عنوان مثال کلمه بلیط هواپیما را سرچ کنید و نتایج را نگاه کنید. همانطور که می بینید برند های بزرگ و معروفی مانند علی بابا، سفرمی، قاصدک 24، فلایتو، مستربلیط و … در صفحه اول گوگل قرار دارند و رقابت با این وب سایت ها برای وب سایت های تازه کار بسیار دشوار و شاید غیرممکن باشد.
برای بررسی قدرت وب سایت های رقیب می توانید از ابزار ahref بخش keyword explorer قدرت رقبای خود را بررسی کنید. در این بخش ستونی به نام DR وجود دارد که وب سایت ها را بر اساس معیار ahref و بین عدد 0 تا 100 بررسی می کند.
کلمات کلیدی بلند را هدف قرار دهید
راز رتبه بندی در صفحه اول گوگل حذف کلمات کلیدی محبوب است! بله، چیزی که شنیدید درست است. اکثر بازاریابان بزرگ و کارشناسان سئو کلمات کلیدی کوتاه و بسیار رقابتی را هدف قرار می دهند. با این حال، اگر جستوجوها را به صورت سؤال یا جملات هدف قرار دهید، میتوانید در صفحه اول گوگل رتبه بگیرید.
اینها به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می شوند. به طور کلی آنها:
- رقابت کمتری دارند
- هدفمندتر
حاوی کلمات کلیدی کوتاه هستند. بنابراین، شما با یک تیر دو نشان می زنید.
فرض کنید شما یک تولید کننده دوربین مدار بسته هستید و می خواهید در کلمه دوربین مدار بسته به صفحه اول برسید؛ یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی.
میتوانید کلیدواژههای دم بلند مرتبط با دوربین مدار بسته را هدف قرار دهید، مانند:
- نحوه نصب دوربین مدار بسته
- بهترین دوربین های مدار بسته
- راهنمای خرید دوربین مدار بسته
وقتی در این کلمات در صفحه اول قرار گرفتید، بعداً برای رنک شدن در دوربین مدار بسته کار ساده تری خواهید داشت.
بیشتر بخوانید: ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
ایجاد صفحه هدف برای کلمات کلیدی
صفحه را انتخاب یا ایجاد کنید.
نکته مهمی که اینجا وجود دارد این است که گوگل صفحات را رتبه بندی می کند، نه وب سایت ها را!
این خیلی مهم است که شما برای هر کلمه کلیدی، یک صفحه مخصوص به خود را داشته باشید. چراکه تمام تلاش گوگل ارائه بهترین و مرتبط ترین نتیجه به کاربر است. ایجاد صفحه تخصصی به ازای هر کلمه کلیدی نیز به همین منظور انجام می شود.
با تفکیک صفحات به ازای هر کلمه کلیدی، شانس خود را برای قرارگیری در صفحه اول گوگل افزایش می دهید. محتوای صفحه می بایست با هدف کاربر از سرچ کلمه مطابقت داشته باشد تا بتواند رتبه بگیرد.
نوع محتوا
محتوای یک صفحه با توجه با قصد کاربر از سرچ یک کلمه می تواند انواع مختلفی داشته باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از :
- پست وبلاگ
- صفحه محصول
- صفحه دسته بندی
- لندینگ پیج(صفحه ورود)
کلمه را در گوگل سرچ کنید و نتیج صفحه را نگاه کنید.نوع صفحاتی که در صفحه اول گوگل نمایش داده شده است، نشان دهنده این ست که اکثر کاربران از سرچ کلمه مورد نظر چه نتظاری دارند.به عنوان مثال وقتی کلمه درمان ریزش مو را سرچ می کنید، ملاحظه می کنید که تمامی نتیجی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود صفحاتی از نوع بلاگ پست می باشد و این یعنی اینکه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می بایست محتوای مقاله ای برای این کلمه تولید شود. بنابراین نوع محتوایی که می بایست تولید شود به کلمه کلیدی و قصد کاربر از سرچ آن بستگی دارد.
اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه وب که می خواهید رنک شود، حاوی اطلاعاتی باشد که کاربران به دنبال آن هستند. اگر صفحه وب خود را با نوع محتوا، قالب و زاویه محتوای جستجو مطابقت داشته باشد، شانس بیشتری برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل خواهید داشت.
بیشتر بخوانید: بهبود رتبه سایت در گوگل
پوشش همه جوانب موضوع
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به طور کامل موضوع را پوشش می دهد. انطباق محتوا با هدف جستجو برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کافی نیست. گوگل محتوایی را در صفحه اول قرار می دهد که برای کاربرانش مفید باشد.
یک محتوای مفید چگونه محتوایی است؟
محتوایی است که بتواند همه اطلاعاتی که کاربر انتظار دارد دریافت کند را ارائه دهد و به عبارتی دیگر تمام جوانب یک موضوع را پوشش دهد. کلمه کلیدی را در گوگل سرچ کنید و نتایج برتر را نگاه کنیدو سعی کنید محتوایی که تولید می کنید از آن ها جامع تر و مفید تر باشد.
بهنیه سازی محتوا (سئو داخلی)
عناصر سئوی داخلی به الگوریتم های گوگل کمک می کند تا محتوایی را که در یک صفحه وجود دارد را بهتر درک کنند و اگر سئوی داخلی شما بهینه نباشد، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل واقعا سخت است.
در اینجا چند نکته برای سئو محتوا وجود دارد:
- تایتل: کلمات کلیدی را بدون تغییر در عنوان خود وارد کنید.
- توضیحات متا: مطمئن شوید که بیش از 160 کاراکتر نباشد.
- سرفصل ها: محتوای خود را با تگ های هدر ساختار دهید.
- Alt-Text: کلمات کلیدی را در متن جایگزین تصاویر خود قرار دهید.
- ساختار URL: کلمات کلیدی را در URL های خود قرار دهید.
- تراکم کلمات کلیدی: از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده کنید.
- امنیت: اطمینان حاصل کنید که امنیت HTTPS (گواهی SSL) دارید.
- افزایش سرعت سایت: حجم صفحه خود را کاهش دهید تا در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شود.
تخمین تعداد بک لینک مورد نیاز برای قرار گیری در صفحه اول گوگل
بک لینک یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی است. برای قرار گیری در صفحه اول گوگل حتما باید تعدادی بک لینک با کیفیت داشته باشید.هرچه تعداد بک لینک های با کیفیت بیشتر باشد،شانس قرارگیری شما در نتایج برتر گوگل بیشتر می شود.
اما سوال اینجاست که شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به چه تعداد بک لینک نیاز دارید ؟
در جواب باید گفت که تقریبا راه قطعی برای پی بردن به این موضوع وجود ندارد به دلیل اینکه ارزش همه لینک ها یکسان نیست. اما با استفاده از ابزار ahref می توان تخمینی از آن به دست آورد.
برای تجزیه تلیل دقیقتر صفحه را اسکرول کرده و تعداد دامنه هایی که به سایت رقیب شما لینک داده اند را مشاهده و بررسی کنید(referring domain). طبیعتا هرچه این دامنه ها قوی تر باشد، کار شما سخت تر خواهد بود. توجه داشته باشید که در بحث ساخت لینک کیفیت خیلی مهم تر از کمیت است! در این مرحله به رپورتاژ آگهی رقبا توجه ویژه ای داشته باشید.
بک لینک های بیشتر و ایجاد لینک های داخلی
هرچه تعداد بک لینک های یک صفحه بیشتر و قدرتمند تر باشد، آتوریتی صفحه نیز بیشتر می شود و صفحه ای با آتوریتی بالاتر شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دارد. برای تقویت آتوریتی صفحات یک وب سایت، لینک سازی داخلی یک گزینه ایده آل است. زیرا با لینک سازی داخلی اعتبار و آتوریتی منتقل می شود و بدین ترتیب صفحات قوی تر می تواند صفحات ضعیف تر را تقویت کند.
برای یافتن موقعیت های لینک سازی داخلی دستور زیر را در گوگل تایپ کنید :
Site : your domain.”keyword”
صفحات را باز کنید، کلمه را پیدا کنید و آن را به صفحه مربوطه لینک کنید. توجه داشته باشید که برای قرارگیری در صفحه اول گوگل در لینک سازی داخلی حتما خود کلمه کلیدی را به عنوان انکر تکست قرار دهید.
Featured Snippets
شاید قبلاً متوجه تکههای کوتاه متنی شده باشید که در بالای نتایج جستجوی Google یافت میشود که حتی بهتر از رتبهبندی در صفحه اول گوگل است. متون کوتاه معمولاً پاسخ های سریعی به سؤالات جستجوگر ارائه می دهند. این قطعههای کوتاه، قطعههای برجستهای هستند که میتوانند به شما کمک کنند تا صفحه وب خود را رتبهبندی کنید و فرصتی برای قرار گرفتن در صفحه اول فهرست جستجو داشته باشید.
شما نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام متن نمایش داده شود، زیرا این تصمیم با گوگل است. متأسفانه، هیچ فرمول یا کد خاصی وجود ندارد که تضمین کند متن محتوای شما توسط Google انتخاب می شود. این حال، می توانید محتوا را کمی تغییر دهید تا شانس خود را برای برجسته شدن افزایش دهید.
در اینجا چند نکته وجود دارد که برای به دست آوردن یک نقطه برجسته انجام می دهید:
- اگر در حال بحث در مورد یک فرآیند خاص هستید، بهتر است از قالب بولت و جملات مختصر و مختصر استفاده کنید. می توانید این را در بالای صفحه قرار دهید تا بیشتر دیده شود.
- هنگام ایجاد یک لیست با استفاده از بولت، سعی کنید آن را در بالای صفحه قرار دهید.
- توجه داشته باشید که قطعات برجسته معمولاً به سؤالاتی پاسخ می دهند که با چگونه، چرا، کجا، چه زمانی، چه چیزی و چه کسی شروع می شود. شما باید محتوایی تهیه کنید که پاسخ فوری به چنین سوالاتی بدهد.
بهینه سازی نسخه موبایل
بعد از رونمایی از الگوریتم mobile-first indexing، گوگل برای خزیدن، فهرستبندی و رتبهبندی سایتها از نسخه موبایلی سایت ها استفاده می کند. ابتدا عملکرد، زمان بارگذاری، تجربه کاربری و طراحی نسخه موبایل وب سایت شما را بررسی می کند؛ سپس نسخه دسکتاپ را اسکن می کند. پس از انجام این کار، از نسخه موبایل سایت برای رتبه بندی صفحات در SERP ها استفاده می کند.
نسخه موبایلی یک سایت، نسخه ترجیحی گوگل است. علاوه بر این، با ارائه تجربه کاربری بهتر، نرخ پرش شما را کاهش می دهد. بنابراین، باید مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است. برای شروع موارد زیر را بررسی کنید:
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا دوستی تلفن همراه را هدف قرار دهید:
- با استفاده از https://search.google.com/test/mobile-friendly چک کنید که آیا سازگار با موبایل است یا خیر.
- از طراحی سایت واکنش گرا استفاده کنید
- از فونت ها و اندازه های استاندارد استفاده کنید
- ارائه منوهای کوتاه و ساده
- از فلش و انیمیشن خودداری کنید
- به دنبال پاپ آپ و تبلیغات مسدودکننده صفحه نباشید
- فضای کافی برای پیمایش داشته باشید
- مطمئن شوید که سریع بارگیری می شود
- تا جایی که ممکن است از نمادها و دکمه ها استفاده کنید
- یک گزینه جستجو در وب سایت خود بدهید
صبر تا رسیدن به صفحه اول گوگل
صبور باشد. برای قرارگیری در صفحه اول گوگل زمان لازم است. این زمان به قدرت وب سایت شما و سطح رقابت برای کلمه کلیدی بستگی دارد.
هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چه قدر است؟
حال یک سوال مهمی که در این زمینه مطرح می شود این است که تعرفه و قیمت سئو سایت چگونه تعیین می شود؟ به عبارتی هزینه بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل چه قدر است؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت که تعرفه سئو سایت مقدار مشخصی ندارد ونمی توان برای بررسی هزینه انجام سئو، لیست قیمت سئو سایت در اختیار داشت و آن را مقایسه کرد. چراکه قیمت سئو و بهینه سازی برای یک سایت نسبت به سایت دیگر متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.
مهم ترین موارد تاثیر گذار در قیمت سئو سایت عبارتند از:
- کلمات کلیدی انتخابی و تعداد آن ها
- عمر دامنه وب سایت
- جایگاه وب سایت در کلمات کلیدی انتخابی
- شرکت یا شخص ارائه دهنده خدمات سئو
- سلامت فنی وب سایت
- تولید محتوا
سخن پایانی
دانش سئو و بهینه سازی سایت دقیق نیست. هیچ کس نمی داند که الگوریتم های گوگل دقیقا چگونه کار می کند. بنابراین هیچ فرمول قطعی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل وجود ندارد.
متخصصان سئو با مطالعه نتایج گوگل به برخی از فاکتور های رتبه بندی پی برده اند که برخی از آن ها در این مقاله بیان شد که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.
دسته بندی:استراتژی سئو
مجموعه وب وان با داشتن چندین نمونه کار موفق در زمینه سئو سایت فروشگاهی و شرکتی آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد. جهت مشاوره و استعلام تعرفه سئو سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.