هایپرلینک ها یکی از ابزار مهم مسیریابی در وب سایت و طراحی آن می باشد. بدون وجود هایپرلینک ها جستجو در وب کاری بسیار دشوار خواهد بود. از دیدگاه کاربری، عدم دسترسی به مسیر یک لینک می تواند مشکل ساز شود. بنابراین این امر بسیار اهمیت دارد که لینک هایی ارائه شوند که قابل دسترس باشند.
کلماتی که برای یک هایپرلیینک استفاده می شوند بسیاز حائز اهمیت هستند. شما باید از کلمات صحیح استفاده کنید تا کاربر دچار ابهام نشود. به این مثال توجه کنید
برای گوگل اینجا را کلیک کنید
برای یاهو اینجا را کلیک کنید
این مثال نمونه ای اشتباه از هایپرلینک می باشد. کاربر با کلیک بر روی این لینک هیچ ایده ای ندارد که آدرس مقصد دارای چه اطلاعات خواهد بود. روش صحیح برای کلمات هایپرلینک بکارگیری کلمات کلیدی می باشد. برای انتخاب کلمات همیشه این سوال را از خود بپرسید. اگر کاربر شما تنها کلمات لینک شده در وب سایت شما را می شنید و ان ها را نمی دید آیا متوجه محتوای آن می شد؟ این سوال ساده موجب می شود تا شما دقیقاً بدانید که کدام کلمات شما باید عوض شوند.
همچنین شما باید لینک های خود را در یک سطر از یکدیگر تفکیک نمایید. این موضوع به شدت اهمیت دارد تا مخاطب دقیقاً متوجه شود شما چند لینک ارائه کرده اید. برای تفکیک هایپرلینک های خود در وب سایت شما می توانید از فاصله و نشان هایی مانند ( . ) و یا خط عمودی ( | ) استفاده کنید.
همچنین نکته اصلی دیگر که به شدت در طراحی وب سایت اهمیت دارد آن است که لینک های شما دارای آدرس صحیح باشند. هر از گاهی، لینک های یک وب سایت باید مورد بازبینی قرار گیرند تا در صورت وجود خرابی، این موارد اصلاح شوند.