یکی از مهم ترین مسائل در طراحی سایت به احتمال قوی ایجاد و شکل دهی مسیریاب های سایت می باشد. محتوای شما هر اندازه هم خوب و عالی باشد، در صورتی که مخاطب نتواند آن را پیدا کند، اهمیتی نخواهد داشت.
سیستم های دیگری برای مسیریابی سایت وجود دارد، اما به طور کلی همه آن ها به عنوان یک ابزار خوب رد شده اند. سایت شما باید 5 سیستم مسیریاب زیر را فراهم نماید:
. هایپرلینک ها: دنیای گسترده وب یک انبار بسیار وسیع می باشد که اطلاعات محتوایی در آن به کمک تعداد زیادی هایپرلینک به یکدیگر متصل می شوند. یک هایپرلینک، متن، تصویر یا اطلاعاتی است که به موردی دیگر مرتبط شده است. این شیوه از اولین روش های گشتن در دنیای انترنت می باشد. به شما توصیه می کنیم که همان رنگ آبی معروف هایپرلینک را برای آدرس هایی که بازدید نشده اند مورد استفاده قرار دهید.
. جستجوی پایه سایت: موتور جستجوی سایت یکی از معروف ترین عملکردهای سایت می باشد. در سایت شما باید یک موتور جستحوی دورن سایتی وجود داشته باشد تا مخاطبین به سادگی بتوانند مطالب مورد نیاز خود را به کمک آن پیدا نمایند. این گزینه باید همیشه در بالای هر صفحه وجود داشته باشد.
. جستجوی پیشرفته سایت: جستجوی پیشرفته این امکان را فراهم می سازد تا مخاطبین یک جستجو را تصحیح نمایند. این شیوه به ویژه برای سایت هایی کاربرد دارد که دارای هزاران صفحه و مطالب بسیار زیاد می باشند و بیننده قصد دارد تا جستجوی خود را محدود نماید. رایج ترین مکان برای قرار دادن گزینه جستجوی پیشرفته در پایین و سمت راست گزینه جستجوی پایه و ساده می باشد.
. نقشه سایت: نقشه سایت مدلی تصویری از محتوای سایت می باشد که به کاربر امکان می دهد تا مسیر خود را در سایت پیدا نماید. نقشه سایت به صورت سلسله مراتبی سازماندهی می شوندو بخش های اصلی به موضوعات کوچک تر تقسیم می شوند. مدل های بصری و تصویری زیادی برای این کار وجود دارد. پیشنهاد ما به شما این است تا نقشه برخی از سایت ها را برای الهام گرفتن مورد بررسی قرار دهید.
. ایندکس های الفبایی: شاخص ها یا ایندکس های الفبایی شبیه به نقشه سایت می باشند، با این تفاوت که به صورت عددی یا الفبایی سازماندهی شده اند. این شاخص ها شامل لیستی از کلمات کلیدی می باشند که به صفحه ای که مرتبط ترین محتوا را دارد لینک هستند.
نوارهای مسیریاب
احتمالا شما نواردهای مسیریاب زیادی را به هنگم جستجو در سایت ها مشاهده کرده اید. برخی از مشهورترین سایت ها مانند آمازون و مانند آن از نوارهای مسیریاب استفاده می کنند.
به منظور آن که یک نوار مسیریاب به صورت صحیح ایجاد شود:
از علائم گرافیکی استفاده می کنند تا مسیری که در حال حاضر نشان داده می شود جلوتر از دیگر مسیرها به چشم آید و نشان داده شود که فرد در کدام صفحه قرار دارد.
سربرگ هر صفحه فعال به رنگی متفاوت در می آید تا تفاوت آن از دیگر سربرگ ها مشخص شود.
سیستم های دیگری برای مسیریابی سایت وجود دارد، اما به طور کلی همه آن ها به عنوان یک ابزار خوب رد شده اند. سایت شما باید 5 سیستم مسیریاب زیر را فراهم نماید:
. هایپرلینک ها: دنیای گسترده وب یک انبار بسیار وسیع می باشد که اطلاعات محتوایی در آن به کمک تعداد زیادی هایپرلینک به یکدیگر متصل می شوند. یک هایپرلینک، متن، تصویر یا اطلاعاتی است که به موردی دیگر مرتبط شده است. این شیوه از اولین روش های گشتن در دنیای انترنت می باشد. به شما توصیه می کنیم که همان رنگ آبی معروف هایپرلینک را برای آدرس هایی که بازدید نشده اند مورد استفاده قرار دهید.
. جستجوی پایه سایت: موتور جستجوی سایت یکی از معروف ترین عملکردهای سایت می باشد. در سایت شما باید یک موتور جستحوی دورن سایتی وجود داشته باشد تا مخاطبین به سادگی بتوانند مطالب مورد نیاز خود را به کمک آن پیدا نمایند. این گزینه باید همیشه در بالای هر صفحه وجود داشته باشد.
. جستجوی پیشرفته سایت: جستجوی پیشرفته این امکان را فراهم می سازد تا مخاطبین یک جستجو را تصحیح نمایند. این شیوه به ویژه برای سایت هایی کاربرد دارد که دارای هزاران صفحه و مطالب بسیار زیاد می باشند و بیننده قصد دارد تا جستجوی خود را محدود نماید. رایج ترین مکان برای قرار دادن گزینه جستجوی پیشرفته در پایین و سمت راست گزینه جستجوی پایه و ساده می باشد.
. نقشه سایت: نقشه سایت مدلی تصویری از محتوای سایت می باشد که به کاربر امکان می دهد تا مسیر خود را در سایت پیدا نماید. نقشه سایت به صورت سلسله مراتبی سازماندهی می شوندو بخش های اصلی به موضوعات کوچک تر تقسیم می شوند. مدل های بصری و تصویری زیادی برای این کار وجود دارد. پیشنهاد ما به شما این است تا نقشه برخی از سایت ها را برای الهام گرفتن مورد بررسی قرار دهید.
. ایندکس های الفبایی: شاخص ها یا ایندکس های الفبایی شبیه به نقشه سایت می باشند، با این تفاوت که به صورت عددی یا الفبایی سازماندهی شده اند. این شاخص ها شامل لیستی از کلمات کلیدی می باشند که به صفحه ای که مرتبط ترین محتوا را دارد لینک هستند.
نوارهای مسیریاب
احتمالا شما نواردهای مسیریاب زیادی را به هنگم جستجو در سایت ها مشاهده کرده اید. برخی از مشهورترین سایت ها مانند آمازون و مانند آن از نوارهای مسیریاب استفاده می کنند.
به منظور آن که یک نوار مسیریاب به صورت صحیح ایجاد شود:
از علائم گرافیکی استفاده می کنند تا مسیری که در حال حاضر نشان داده می شود جلوتر از دیگر مسیرها به چشم آید و نشان داده شود که فرد در کدام صفحه قرار دارد.
سربرگ هر صفحه فعال به رنگی متفاوت در می آید تا تفاوت آن از دیگر سربرگ ها مشخص شود.