طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

در ابتدای تاسیس یک سایت، باید به دنبال شرکت معتبر باشید تا بتوانید سفارش طراحی سایت خود را ثبت کنید. سوالی که در ذهن کارفرما‌ها به وجود می‌آید این است که در قدم اول باید چه کاری انجام دهند ما در ادامه تمام مراحل را از ابتدا تا انتهای طراحی و راه‌اندازی یک سایت به شما گفته‌ایم تا پایان مقاله همراه باشید.

نحوه سفارش طراحی سایت


نحوه سفارش طراحی سایت به شرح زیر است.

 

ثبت دامنه

در ابتدای کار باید درباره‌ی تعرفه دامنه انتخابی خود سرچ کنید. ارزان‌ترین دامنه‌ای که می‌توانید تهیه کنید، دامنه ir است. قیمت آن مناسب است؛ اما اگر از شرکت‌های که هاست دارند این دامنه را ثبت کنید امکان دارد قیمت آن کمتر شود.

 

هاستینگ وب سایت

برای تهیه هاست بهتر است آن را به شرکت طراح خود واگذار کنید. آن‌ها می‌توانند بهترین هاست را برای شما انتخاب کنند. بعضی از شرکت‌های طراحی سایت خود نیز هاست مناسب وب سایت شما را دارند و چه بهتر از همان شرکت‌هاست وب سایت خود را انتخاب کنید.

 

قالب سایت

یکی از مهم‌ترین مسائل قالب وب سایت شما است. مکانی که مانند ویترین مغازه است و هرچه این قالب اصولی باشد برای کسب و کار شما بهتر خواهد بود.

در ابتدا باید مشخص کنید چه قالبی می‌خواهید. از متخصصین مشاوره بگیرید که برای نوع کسب و کار شما چه قالبی مناسب خواهد بود. شما نیز می‌توانید قالب مورد نظر خود را به شرکت طراحی ارائه دهید تا آن‌ها بتوانند برای شما آن را پیاده سازی کنند.

تصویر گرافیکی از ساختار طراحی سایت

امکانات مورد نظر برای سفارش طراحی وب سایت

با توجه به آن چیزی که شما می‌خواهید برنامه نویس باید آن را پیاده سازی کند. اگر وب سایت شما فروشگاهی بود، در بیشتر مواقع نیازی به نوشتن برنامه برای قالب سایت ندارید و فقط می‌توانید از فروشگاه ساز برای قالب خود استفاده کنید. شرکت سیتی سایت بهترین قالب‌های آماده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

درج محتوا‌های وب سایت

در قرارداد می‌توانید این نکته را ذکر کنید که چه کسی می‌خواهد محتوا‌های درون وب سایت را بارگذاری کند. اگر شما می‌خواهید این کارا انجام دهید حتما این را به شرکت مورد نظر بیان کنید.

مسئله مهم دیگر این است که از قبل نمونه قرارداد طراحی سایت و اپلیکیشن را از اینترنت بگیرید و به طور کامل آن را مطالعه کنید.

 

برآورد قیمت سفارش طراحی سایت

 هزینه طراحی سایت بسیار متفاوت است؛ زیرا عوامل بسیار زیادی باعث می‌شود یک کار قیمت گذاری شود. کیفیت کار یکی از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری طراحان وب سایت سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و همه ادعای کاری با کیفیت می‌کنند.

برای این که صحت این ادعا‌ها را متوجه شوید، می‌توانید نمونه کارهای آن‌ها را ببیند. آن زمان متوجه خواهید شد که آیا مبلغی که به شما گفته‌اند خوب است یا خیر، سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چه عواملی در قیمت گذاری وب سایت دخیل است؟

شما زمانی باید با شرکت طراحی سایت تماس بگیرید که به این آگاهی رسیده باشید که چه از سایت خود می‌خواهید. در این صورت شرکت طراحی سایت از شما دعوت می‌کند تا جلسه‌ای به صورت حضوری با شما داشته باشد.

در این جلسه حضوری باید شما هر آن چیزی که از این شرکت توقع دارید را بگویید. طراحان این امید را به شما می‌دهند که آیا می‌توانند این خواسته‌های شما را برآورده کنند یا خیر.

در در جلسه از شما پرسیده می‌شود که سایت در آینده قرار است چه سودی برای شما داشته باشد. شما می‌خواهید کدام نیاز کاربر را برآورده کنید. بدین صورت می‌توان تصمیم گرفت سایت در چه دسته بندی قرار خواهد گرفت و با توجه به دسته‌ای قرار می‌گیرد می‌تواند قیمت حدودی در این مرحله داد.

تصویر طریقه سفارش طراحی سایت

آشنایی با قرارداد سفارش طراحی سایت

همان طور که در بالا اشاره کردیم، شما باید از قبل آشنایی با نمونه قرار داده داشته باشید تا با ذهنی باز بتوانید در جلسه حضوری شرکت کنید.

 

رعایت نکات قانونی و حقوقی

قرارداد طراحی وب سایت باید در سربرگ شرکت طراح نوشته شده باشد.

بسیار مناسب است که قرارداد طراحی سایت با مهر و امضاء طراح باشد.

در ابتدای قرارداد به صورت واضح، خریدار و فروشنده به همراه مشخصات کامل تعریف شده باشند.

تعهدهای خریدار و فروشنده (کارفرما و مشتری) به طور شفاف نوشته شده باشد.

بند‌های مربوط به فسخ قرارداد نیز باید واضح و مشخص باشد.

نگارش قرارداد به صورتی رسمی و دارای ماده و تبصره باشد.

 

تعریف و تشریح موضوع قرارداد

قرارداد طراح وب سایت شامل ارائه محصول که همان قالب وب سایت است. این قرارداد دارای یک سری ویژگی خاص است. اگر قرارداد شما شامل دامنه،‌ هاست و طراحی زبان به غیر از فارسی است، در بخش مشخصه باید نوشته شود.

 

مبلغ قرارداد

باید چگونگی پرداخت مبلغ و دریافت قالب سایت را نیز به طور دقیق مشخص کنید و اگر تبصره‌ای وجود دارد نیز نوشته شود.

 

نمونه پروژه طراحی وب سایت

نمونه کار بسیار مهم است. شما بعد از نمونه کار می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با شرکت طراحی وب سایت مورد نظر کار کنید یا باید نمونه کارهای شرکت‌های دیگر را نیز ببینید. دیدن حداقل چند نمونه کار واقعی می‌تواند شما را برای انتخاب آن شرکت مطمئن کند.

 

نکات مهم در سفارش طراحی سایت

برای داشتن یک سایت موفق باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • چند زبانه بودن
  • عضویت کاربران
  • فروشگاه ساده
  • فروشگاه فروش فایل ساده
  • سئو سایت باید همراه طراح سایت باشد یا خیر
  • آیا درج محتوا با طراح سایت است یا خیر
  • بعد از طراحی آیا پشتیبان فنی سایت طراح است؟

تمام این موارد را باید مشخص کنید تا در حین طراحی و یا در پایان برای شما مشکلی به وجود نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *