طراحی سایت

این 4 شیوه طراحی در سال 2015 باپرجا مانده اند

شیوه های طراحی پابرجا در سال 2015

تمایلات در طراحی وب سایت به سرعت تغییر می کند. در برخی موارد دشوار است که با این سرعت همگام بمانیم. همچنین مشکل می توان متوجه شد که کدام یک از روندهای طراحی دوامی کوتاه مدت دارند و کدام یک برای مدت های زیاد باقی هستند.

زمانی بود که استفاده از فلش در طراحی حرف اول را می زد، پس از آن دکمه های شیشه ای و شفاف روی کار امد. اما این روزها استفاده از هر دو این روش ها بسیار قدیمی شده و حضور ان در وب سایت می تواند مایع شرمندگی باشد. ولی به این معنی نمی باشد که هر شیوه طراحی تنها برای مدت کوتاهی باقی می ماند. برخی روندها وجود دارند تاثیرات آن ها برای مدت زمانی بسیار طولانی باقی می ماند و یا دیگر نمی توان بدون استفاده از آن ها به روند طراحی ادامه داد. چنین روندهایی در حقیقت در رابطه با تجربه کاربری می باشند و بنا به دلیلی مورد استفاده قرار می گیرند، که اغلب موجب سهولت کاربری می شود.

این موضوع در سال 2015 نیز مشاهده می شود. همانطور که پیش تر پیش بینی شده است که چه روندهای طراحی در سال 2015 به چشم می خورد، حال می بینیم که برخی روندها 100% با بر جا می مانند. که قصد داریم به آن ها اشاره کنیم.

  1. تعداد صفحه های کمتر: این روزها بسیاری از وب سایت ها از شیوه طراحی تک صفحه استفاده می کنند، اگر هم وب سایت تک صفحه نباشد، چند صفحه ساده سازی شده خواهد بود. دو دلیل برای جذب تمایلات طراحان وب سایت به این شمت وجود دارد: اول آنکه این طراحی ساده می باشد و مخاطبین سادگی را دوست دارند؛ مخاطب شما تمایل دارد به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را در وب سایت شما پیدا کند. دوم آنکه: این روزها بیشتر افراد از موبایل و تبلت خود برای مشاهده وب سایت ها استفاده می کنند. وب سایت های تک صفحه می تواند تطابق بیشتری با موبایل داشته باشند و کار با آن ها ساده است.
  2. طراحی واکنش گرا: این شیوه طراحی که در آن اندازه صفحه مطابق با نوع صفحه نمایش بیننده تغییر می کند، مساله ای بسیار بزرگ و قوی است. این تمایل در طراحی برای مدت زیادی با پرجا خواهد ماند، چرا که موجب سهولت برقراری ارتباط و مشاهده وب سایت از سوی کاربر می شود. این امر همچنین مطابق با اصول SEO می باشد. موتورهای جستجو تمایل دارند وب سایت هایی را مشاهده کنند که تنها یک URL دارند و برای موبایل URL جداگانه ای نداشته باشند.
  3. شخصی سازی تجربه کاربری: این شیوه بسیار جالب توجه است. تصور کنید که شما دارای یک وب سایت فروشگاه آنلاین در زمینه ابزار الکترونیک می باشید. به احتمال قوی فردی که به وب سایت شما مراجعه می کند، در اولین بازدید از سایت شما خرید نخواهد کرد. اما اگر شما از شخصی سازی تجربه کاربری بهره ببرید، در بازدید بعدی این فرد مشاهده می کند که دفعه قبل چه محصولاتی را مشاهده کرده است. یکی از نمونه های خوب شرکت Amazon.com می باشد. شما هربار که به این وب سایت مراجعه نمایید، محصولاتی که را دفعه قبل مشاهده کرده اید به شما نشان می دهد. محصولات مربتط با آنچه پیش تر در جستجوی آن بوده اید به شما معرفی می کند و همچنین پیشنهادهای خود Amazon را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد. بنابراین شما در مراجعه خود خواهید دانست اینبار باید از کجا شروع به جستجوی کالای مورد نظر خود باشید. این روند طراحی در سال 2015 بیشتر از همیشه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  4. استفاده از تصاویر بزرگ: امر داستان سازی در روند طراحی بسیار اهمیت دارد. استفاده از محتوای مفید و تصاویری که موجب می شود مخاطب از نقطه A به نقطه B کشیده شود نشان داده شده که بسیار قابل اهمیت هستند. همچنین استفاده از تصاویر زیبا و گیرا در کنار محتوایی که مخاطب را جذب می کند، بسیار جالب توجه می باشد و فرد را درگیر می کند. برقراری ارتباط بصری با مخاطب مجازی یکی از مهم ترین بخش هایی است که درطراحی وب سایت باید به آن پرداخته شود. بنابراین در سال 2015 نیز این روند با قدرت هرچه بیشتر به پیش خواهد رفت.

 


اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *