طراحی سایت

اصطلاحات رایج در سئو | با اصطلاحات سئو آشنا شویم

اصطلاحات کاربردی سئو

 

سئو و بهینه سازی سایت یکی از اقدامات مهمی است که باید پس از طراحی سایت به صورت اصولی انجام شود. اما پیش از آن بهتر است که اصطلاحات سئو را به صورت کامل یاد بگیرید. یاد گرفتن اصطلاحات رایج سئو به شما کمک می کند تا بتوانید در این زمینه تخصصی اطلاعات بیشتری کسب کرده و اصولی تر عمل کنید. در ادامه اصطلاحات رایج و کاربردی سئو را در اختیار شما قرار داده ایم.

آموزش اصطلاحات رایج در سئو

آشنایی با اصطلاحات رایج در سئو به پیاده سازی بهتر این تکنیک ها بر روی سایت تان کمک می کند. به همین خاطر در ادامه به آموزش اصطلاحات رایج در سئو می پردازیم.

  1. SEO یا بهینه سازی سایت

سئو مخفف عبارت SEARCH ENGINE OPTIMIZATION به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو و بهینه سازی سایت شامل 200 فاکتور است که همگی آنها در کنار هم می تواند به بهبود رتبه یک سایت کمک کند. در مطلب ” افزایش سئو سایت ” مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور های سئو را به شما یاد داده ایم.

 

  1. صفحات نتایج گوگل یا SERP

وقتی عبارتی را در گوگل سرچ می کنید، 10 نتیجه یا به عبارتی 10 وب سایت در صفحه اول گوگل به شما نمایش داده میشود. همچنین در پایین صفحه اول نیز از 1 تا 10 صفحات بعدی شماره بندی شده است و همچنان ادامه دارد. به این صفحات، صفحات نتایج گوگل را SERP می گویند.

 

  1. نتایج ارگانیک 

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در سئو، نتایج ارگانیک یا organic results می باشد. زمانی که کاربر عبارت یا کلمه کلیدی خاصی را در گوگل جستجو می کند، لیستی از صفحات وب مرتبط با آن عبارت را مشاهده خواهد کرد. این صفحات بر اساس میزان کیفیت، ارتباط موضوعی و رتبه سئو به کاربر نشان داده می شود و عواملی از جمله تبلیغات گوگل در آنها نقشی ندارد. به این قبیل از نتایج، organic results می گویند.

 

  1. دامین آتوریتی

دامین آتوریتی یا Domain Authority یکی از معیارهای رتبه بندی سایت در گوگل است که توسط وب سایت Moz حساب می شود؛ این معیار عددی بین 1 تا 100 می باشد که هرچه این عدد برای یک سایت بیشتر باشد، رتبه و بازدید آن سایت در گوگل نیز بیشتر است. در واقع دامین آتوریتی بیانگر اعتبار و ارزش یک سایت در گوگل است. شما می توانید دامین آتوریتی یک سایت را از طریق وب سایت رایگان زیر بررسی کنید:

https://websiteseochecker.com/bulk-check-page-authority

همچنین با مطالعه مطلب ” روش های افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی ” می توانید رتبه سایتتان را بهبود بخشید.

 

  1.  تگ تایتل یا Title Tag

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در سئو، تگ تایتل است که آن را با نام عنوان هم می شناسند. اما اینجا منظور از تگ عنوان یا تایتل، H1 صفحه نیست. در واقع منظور نامی است که در مرورگر پیش از باز شدن صفحه به کاربر نشان داده می شود. 

 

  1. Meta Description یا تگ توضیحات

یکی دیگر از اصطلاحات سئو، متا دیسکریپشن است؛ منظور از توضیحات یا دیسکریپشن، قسمتی از محتوا است که پیش از کلیک شدن روی آن به کاربر نشان داده می شود. جذابیت این متن می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش نرخ کلیک سایت داشته باشد.

در مطلب ” متا دیسکریپشن چیست؟ ” به صورت کامل در این مورد صحبت کرده ایم.

اصطلاحات سئو

  1. متن جایگزین (ALT)

یکی دیگر از عباراتی که در آموزش اصطلاحات سئو باید آن را یاد بگیرید، تگ آلت تصاویر است. تگ آلت یا متن جایگزین، در واقع متنی است که برای نشان دادن محتوای عکس قرار داده می شود. به این ترتیب زمانی که کاربر موضوعی را جستجو می کند، احتمال اینکه در نتایج تصویری گوگل نشان داده شوید، بیشتر خواهد بود. تمامی سیستم های مدیریت محتوای آماده از جمله وردپرس، این قابلیت را دارند تا برای تصاویر تگ آلت یا متن جایگزین انتخاب کنید. 

در مطلب ” تگ alt تصاویر چیست؟ ” جزئیات لازم در مورد این اصطلاح سئو را به شما آموزش داده ایم.

 

  1. تگ های H

یکی دیگر از اصطلاحات seo که زیاد به گوشتان می خورد، تگ های H هستند. به طور کلی در سئو 6 تگ H داریم که از H1 تا H6 شماره گذاری می شوند. این تگ ها به شما کمک می کند تا میزان اهمیت هر تیتر درون محتوا را مشخص کنید. به عنوان مثال تگ H1 از بیشترین میزان اهمیت برخوردار بوده و عنوان داخل محتوا را مشخص می کند.

از تگ H2 برای تیتر های بعدی و پر اهمیت استفاده می شود و به ترتیب اهمیت از سایر H ها استفاده می کنیم. لازم به ذکر است که در محتوا استفاده از تیترهای H2 و H3 هیچ محدودیتی ندارد.

 

  1. On Page SEO (سئو داخلی)

یکی از اصطلاحات انگلیسی سئو، سئو داخلی یا on page seo است؛ منظور از سئو داخلی اقداماتی است که داخل سایت انجام می شود تا رتبه آن بهبود پیدا کرده و تجربه کاربری نیز بهتر شود. می توان اینطور گفت که 70 درصد از اقدامات لازم در زمینه سئو، مربوط به سئو داخلی سایت است. 

 

  1. Off Page SEO

off page seo یکی از اصطلاحات انگلیسی سئو است که در 3 بخش خلاصه می شود:

  • لینک سازی یا گرفتن بک لینک
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی (سوشیال سیگنال)
  • برندسازی

 

  1. technical SEO (سئو تکنیکال)

یکی دیگر از انواع اقدامات سئو، تکنیکال سئو یا سئو فنی سایت است. همانطور که گفتیم سئو داخلی و خارجی برای بهبود رتبه سایت از داخل و بیرون از سایت انجام می شود. اما این دسته از اقدامات سئو برای بهود وضعیت فنی سایت است. از جمله اقدامات مهمی در که در زمینه سئو تکنیکال انجام می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت سایت
  • اسکیما گذاری
  • فعال سازی AMP
  • راه اندازی سایت مپ
  • و…

شما می توانید با مطالعه مطلب ” سئو تکنیکال چیست؟ ” 0 تا 100 سئو فنی سایت را یاد بگیرید.

آموزش اصطلاحات سئو 

  1. سئو کلاه سفید

از دیگر اصطلاحات رایج در سئو، WHITE HAT SEO یا سئو کلاه سفید است. سئو کلاه سفید یا WHITE HAT SEO به اقداماتی گفته می شود که طبق قوانین گوگل روی سایت پیاده می شود. انجام این اقدامات نیاز به صبر و زمان زیادی داشته اما ریسک بسیار پایینی دارد. 

 

  1. سئو کلاه سیاه

از دیگر موارد مهم در آموزش اصطلاحات سئو، سئو کلاه سیاه است. سئو کلاه سیاه یا BLACK HAT SEO دقیقا برعکس سئو کلاه سفید است؛ به مجموعه تکنیک هایی که بر خلاف قوانین گوگل و برای بهبود وضعیت سایت انجام می شود، سئو کلاه سیاه گفته می شود. در واقع با کمک این تکنیک ها شما گوگل و ربات های آن را دور خواهید زد. البته الگوریتم های گوگل به قدری پیشرفته شده اند که می توانند به راحتی این تکنیک ها را شناسایی کرده و شما را از لیست نتایج حذف کنند!

 

  1. سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری اقداماتی است که میان سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار دارد. در واقع نه به اندازه سئو کلاه سفید زمانبر است و نه به اندازه سئو کلاه سیاه پر خطر. در حال حاضر تقریبا بیش از 90 درصد وب سایت های سطح وب، از این طریق سایتشان را سئو می کنند. شما می توانید با مطالعه ” سئو کلاه خاکستری چیست؟ ” تکنیک های این نوع سئو را به صورت کامل یاد بگیرید.

 

  1. لینک

یکی دیگر از اصطلاحات سئو، لینک است؛ لینک همان متن آبی رنگی است که با کلیک روی آن به صفحه یا سایت دیگری هدایت می شوید. لینک ها با کمک تگ در وب سایت ها نشان داده می شود.

 

  1. بک لینک

بک لینک یکی از اصطلاحات تخصصی سئو است؛ اگر وب سایتی به یکی از صفحات سایت شما لینک بدهد، در واقع برای شما بک لینک ساخته است. بک لینک نقش بسیار مهمی در افزایش برندینگ سایت و همچنین افزایش اعتبار سایت در گوگل دارد. در مطلب ” لینک بیلدینگ چیست؟ ” بهترین تکنیک های ساخت بک لینک را به شما آموزش داده ایم.

 

  1. لینک خروجی

لینک خروجی به لینکی گفته می شود که شما از سایت خودتان به سایت دیگری می دهید. این کار سبب افزایش اعتبار محتوای شما میشود. البته لینک سازی خارجی اصول و قواعدی دارد که عدم رعایت آنها می تواند سایت شما را به خطر بیندازد.

 

  1. لینک فالو و نوفالو

همانطور که گفتیم لینک ها به کمک تگ a در HTML ساخته می شود؛ هر تگ a دارای بخش های مختلفی از جمله آدرس صفحه، متن لینک و … است. یکی از این بخش ها که نوع لینک را مشخص می کند، rel است که به دو دسته فالو و نوفالو دسته بندی می شود. 

اگر rel یک لینک از نوع فالو باشد، به گوگل اعلام کرده اید که این سایت از نظر من مورد تایید است؛ اما اگر از نوفالو استفاده کنید، از گوگل خواسته اید که اعتباری به این سایت منتقل نکرده و به عبارتی آن را دنبال نکند. لازم به ذکر است که با این حال، وجود لینک های فالو و نوفالو هر دو به یک اندازه برای سایت اهمیت دارند و باید به صورت متعادل در سایت استفاده شوند.

شما می توانید مطلب “ لینک فالو و نوفالو چیست؟ ” را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

 

  1. PBN لینک سازی 

از دیگر اصطلاحات انگلیسی سئو، لینک سازی PBN است. این روش یکی از روش های بک لینک سازی در گوگل است که شدت خطرناک می باشد. در این روش یک سایت یا مجموعه از وبلاگ ها از طریق لینک سازی با هم مرتبط شده و در نهایت همگی به سایت شما لینک می دهند. پیشنهاد می کنم برای مطالعه بیشتر در مورد این نوع لینک سازی، حتما مطلب ” بک لینک PBN چیست؟ ” را مطالعه کنید.

آموزش اصطلاحات سئو 

  1. سئو محلی

یکی از انواع سئو سایت، سئو محلی است؛ سئو محلی به شما کمک می کند تا اگر در گوگل طراحی سایت در تهران را جستجو کنید، تنها نتایجی را مشاهده کنید که در تهران فعالیت می کنند. این نوع از سئو به کمک الگوریتم کبوتر قابل انجام است؛ برای بهبود سئو محلی سایت باید تکنیک های خاصی را اجرا کنید که پیشنهاد می کنم برای یادگیری آنها مطلب ” سئو محلی چیست؟ ” را حتما مطالعه کنید.

 

  1. گوگل سند باکس

زمانی که یک وب سایت تازه راه اندازی می شود، گوگل برای سنجیدن اعتبار آن سایت و کیفیت مطالب منتشر شده، آن را در فیلتری به نام گوگل سندباکس قرار می دهد. در واقع سایت از ابتدا تحت نظر این الگوریتم بوده و در نتایج نشان داده نمی شود. به همین دلیل است که زمانی که یک سایت را راه اندازی می کنید، باید از همان ابتدا اصولی عمل کرده و محتواهای با کیفیت در آن قرار دهید. چرا که تنها در این صورت می توانید از سند باکس گوگل خارج شوید.

 

  1. سئو منفی

سئو منفی یکی از زیر شاخه های سئو کلاه سیاه است که برای سایت رقیب انجام می شود. در واقع در این نوع از سئو، شما تلاش می کنید تا سئو سایت رقیب را به خطر انداخته و او را از نتایج حذف کنید. البته سئو منفی از نظر اخلاقی به هیچ عنوان پسندیده نبوده و توصیه نمی شود. 

اما ممکن است به هر حال عده ای این تکنیک ها را روی سایت شما نیز پیاده کنند؛ به همین جهت لازم است تا سایتتان را به خوبی ایمن کرده و از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنید. در مطلب ” سئو منفی چیست؟ ” به صورت کامل آن را یاد داده ایم.

 

  1. Crawler

یکی دیگر از اصطلاحات انگلیسی سئو، کراولر یا خزنده است؛ منظور از خزنده، ربات های گوگل هستند که برای بررسی صفحات، به سایت شما سر میزنند. از طریق این خزنده ها، میزان تغییرات صفحات سایت شما به گوگل گزارش می شود. علاوه بر این، خزنده ها صفحات جدید هر سایت را نیز ایندکس می کنند.

 

  1. Crawl Budget

از دیگر اصطلاحات seo که ممکن است زیاد با آن روبرو شوید، بودجه خزش می باشد. بودجه خزش یا crawl budget به معنای تعداد دفعاتی است که ربات های خزنده در بازه زمانی های مختلف به سایت شما سر می زنند. بودجه خزش هر سایت با سایت دیگر متفاوت است؛ ممکن است یک سایت در ماه بیشتر از 10 بار خزش شود ولی یک سایت دیگر بیشتر از هزاران بار!

اینکه بودجه خزش هر سایت چقدر باشد، به کیفیت محتوا، تعداد محتواهای سایت، قدمت و اعتبار سایت و … بستگی دارد.

 

  1. چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی یا keyword density به معنای تراکم استفاده از یک کلمه کلیدی در محتوا است؛ در واقع از این معیار برای سنجش ارتباط یک محتوا با یک کلمه کلیدی استفاده می کنند. برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی باید تعداد تکرار کلمه کلیدی را بر کل تعداد کلمات متن تقسیم کنیم. اما به طور کلی پیشنهاد می شود 2 تا 3 درصد یک محتوا را کلمه کلیدی تشکیل دهد.

در مطلب ” کیورد استافینگ چیست؟ ” به صورت کامل در مورد چگالی کلمات کلیدی صحبت کرده ایم.

 

  1. ایندکس (INDEX)

زمانی که صفحه جدیدی را در سایت ایجاد می کنید، تا زمانی که ربات های گوگل آن را بررسی نکنند، سایت شما در نتایج گوگل دیده نمی شود. زمانی که صفحات سایت شما در نتایج گوگل دیده شد، اصطلاحا آنها ایندکس شده اند. 

 

  1. NO-INDEX

همانطور که گفتیم صفحات سایت شما زمانی در نتایج گوگل دیده می شود که توسط ربات های گوگل ایندکس شده باشد. اگر یک صفحه توسط ربات ها ایندکس شده باشد، تگ index در کد های آن صفحه دیده می شود. در این بین برخی از صفحات ممکن است توسط ربات های گوگل ایندکس نشده باشد؛ این اتفاق زمانی رخ می دهد که تگ noindex در کد های آن صفحه دیده شود. 

برخی از صفحات سایت به دلیل کم ارزش بودن، لازم است که از دید گوگل پنها شود؛ به همین دلیل از این تگ در آن صفحه استفاده می کنیم. اما گاهی در زمان نصب وردپرس یا افزونه های سئو، ممکن است گزینه ایندکس نشدن صفحات را فعال کنید. در این صورت لازم است که تنظیمات را اصلاح کنید.

 

  1. DE-INDEX

دی ایندکس کردن سایت به معنای حذف یک صفحه از نتایج گوگل است؛ به عنوان مثال اگر ما این محتوا را پس از آنکه در گوگل ایندکس شد، از نتایج حذف کنیم، آن صفحه را دی ایندکس کرده ایم. 

 

  1. مزرعه لینک

یکی از روش های بهبود سئو سایت، بک لینک گرفتن است. در سال های گذشته وبمستران از ترفندی به نام مزرعه لینک استفاده می کردند؛ در این روش وبمستر از سایتی که تعداد زیادی لینک به سایت های دیگر داده اند، به وب سایت خود لینک می دهند. در واقع به این نوع از سایت ها مزرعه لینک گفته می شود. 

این نوع لینک سازی یکی از روش های سئو کلاه سیاه است که در صورت شناسایی، منجر به جریمه شدن وبسایتتان خواهد شد.

 

  1. ریدایرکت

یکی از مهم ترین مواردی که باید در آموزش اصطلاحات سئو، آن را یاد بگیرید، ریدایرکت است. ریدایرکت یک راهکار برای انتقال کاربر و گوگل از صفحه ای به صفحه دیگر است؛ به عنوان مثال فرض کنید این محتوا پس از مدتی به یک محتوای بی ارزش یا کم اهمیت تبدیل شود و ما تصمیم به حذف آن بگیریم.

ما باید پس از حذف این صفحه، آن را به صفحه مرتبط و با ارزش ریدایرکت کنیم؛ در غیر اینصورت زمانی که کاربر این صفحه را باز می کند، با ارور 404 یا not found روبرو می شود. این ارور می تواند در کاهش رضایت کاربر و نظر گوگل تاثیر منفی بگذارد. در ریدایرکت، اعتبار صفحه مبدا به صفحه مقصد منقل خواهد شد.

آموزش اصطلاحات سئو 

  1. ابزار Disavow

یکی از مشکلات بزرگ صاحبان وب سایت ها، از بین بردن بک لینک های بی کیفیتی است که به دلایل مختلفی برای سایت ایجاد شده است؛ این بک لینک ها می تواند به مرور زمان به سئو سایت آسیب زده و گاها موجب جریمه شدن سایت توسط گوگل شود.

یکی از ابزارهای رایگان گوگل که برای حذف بک لینک های بی کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد، ابزار دیساوو است. ابزار Disavow به شما کمک می کند تا لیستی از بک لینک های بی کیفیت و بی ارزش سایت را به گوگل معرفی کرده تا آن را نادیده بگیرد. شما می توانید در مطلب ” حذف بک لینک های اسپم با ابزار Disavow ” آموزش استفاده از این ابزار را مطالعه کنید.

 

  1. سرچ کنسول

یکی از ابزارهای رایگان و در عین حال بسیار مهم گوگل، سرچ کنسول است. این ابزار اطلاعات دقیقی از تعداد ورودی های سایت در بازه زمانی های مختلف، لینک های ورودی و خروجی، خطاهای سایت و … در اختیار شما قرار میدهد. برای استفاده از این ابزار لازم است که سایت خود را در آن ثبت کنید. برای این کار می توانید از مطلب ” ثبت سایت در سرچ کنسول ” کمک بگیرید.

 

  1. گوگل آنالیتیکس

یکی دیگر از ابزارهای تحلیل و بررسی سایت که به صورت نیمه رایگان در اختیار شما قرار داده شده است، گوگل آنالیتیکس است. این ابزار نسبت به سرچ کنسول اطلاعات بیشتر و دقیق تری را ارائه می کند. اطلاعاتی نظیر اینکه هر کاربر با چه سیستمی به سایت شما وارد شده، به کدام صفحات رفته و در هر صفحه چقدر مانده است.

 

  1. تبلیغات گوگل یا گوگل ADS

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز یکی از روش های تبلیغاتی در سطح وب است؛ در این روش شما به ازای پرداخت هزینه به گوگل، از او می خواهید تا سایتتان را برای یک سری از کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل نشان دهد. البته لازم به ذکر است که در این روش، کنار سایت شما علاوم ” آگهی ” یا ” AD ” قرار داده می شود.

در مطلب ” تاثیر تبلیغات گوگل در سئو سایت ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم.

 

  1. تگ HTML

زبان برنامه نویسی HTML پایه و اساس صفحات وب است؛ کار کردن با این زبان برنامه نویسی به قدری آسان است که می توان به راحتی آن را به کودکان نیز یاد داد. زبان برنامه نویسی HTML از تگ هایی تشکیل شده است که هر کدام معنی و مفهوم خاص خود را دارند. این تگ ها هر کدام با یک یا چند حرف انگلیسی نشان داده می شوند. به عنوان مثال تگ زیر برای نشان دادن یک پاراگراف از متن است.

آموزش اصطلاحات سئو

 

  1. زبان برنامه نویسی CSS

زبان برنامه نویسی CSS در واقع تکمیل کننده زبان HTML است. تمامی صفحاتی که در سطح وب قرار دارند، به کمک HTML نوشته شده و با زبان برنامه نویسی CSS نقش و رنگ می گیرند. 

اصطلاحات انگلیسی سئو

 

  1. زبان برنامه نویسی BACK END

همانطور که گفتیم ظاهر سایت شما به کمک زبان های برنامه نویسی HTML و CSS ساخته می شود که به این زبان ها FRONT END گفته می شود. اما در پشت صحنه سایتتان نیز اعمالی انجام می شود؛ مثل دریافت اطلاعات کاربر برای ثبت نام، امکان پرداخت هزینه آنلاین، امکان اضافه کردن محصول به سبد خرید و …

تمامی این اقدامات از طریق زبان های برنامه نویسی BACK END قابل انجام است. از جمله زبان های برنامه نویسی BACK END که محبوبیت زیادی در بین طراحان سایت دارد، زبان PHP است.

 

  1. سیستم مدیریت محتوا (CMS)

به طور کلی شما می توانید به دو طریق برای طراحی سایت اقدام کنید؛ در روش اول شما می توانید از یک برنامه نویس بخواهید تا سایتتان را از پایه کدنویسی کرده و طراحی کند.

در روش دوم که در حال حاضر بیشتر از روش اول مورد توجه است، شما از سیستم مدیریت محتوای آماده استفاده می کنید. سیستم مدیریت محتوای آماده یا CMS در واقع یک نرم افزار تحت وب و از پیش آماده شده است که امکان سفارشی سازی را به شما می دهد. از جمله CMS های معروف در ایران و جهان می توان به وردپرس،جوملا، دروپال و … اشاره کرد.

اصطلاحات انگلیسی سئو

 

  1. رتبه سایت در گوگل یا Google page rank

در نتایج گوگل یا SERP سایت ها به ترتیب بهترین رتبه قرار می گیرند. در واقع سایت هایی که در اولین نتایج قرار دارند، از رتبه بهتری برخوردار هستند. هرچقدر سایت ها از رتبه اول فاصله داشته باشند، امکان کلیک روی آن ها کمتر خواهد شد.

 

  1. رتبه الکسا یا Alexa rank

الکسا یک وب سایت است که مانند گوگل سایت ها را رتبه بندی می کند. با این تفاوت که الکسا معیارهای مختلفی برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد. سایت ها در ابزار الکسا توسط میزان محبوبیت شان در کشور و جهان رتبه بندی می شوند. در مطلب ” رتبه الکسا چیست؟ ” بیشتر می توانید در این باره مطالعه کنید.

 

  1. انکر تکست anchor text

انکر تکست متن آبی رنگی است که با کلیک روی آن به صفحات دیگر منتقل می شوید. شما می توانید در مطلب ” انکر تکست چیست؟ ” نحوه بهینه سازی anchor text را مطالعه کنید.

 

  1. نقشه سایت (Site map)

نقشه سایت به فایلی گفته می شود که تمامی صفحات سایت و ارتباط آن ها با یکدیگر در آن مشخص شده است. پسوند نقشه سایت xml می باشد و به منظور سئو داخلی سایت بایستی آن را در اختیار ربات های موتور جستجو قرار دهید. البته نوعی نقشه های سایت به منظور دسترسی آسان کاربران به سایت ساخته می شود که پسوند آن ها PHP است. اگر هنوز نقشه سایتتان را ایجاد نکرده اید، مطلب ” معرفی نقشه سایت به گوگل ” در این باره به شما کمک می کند.

 

  1. محتوای یونیک

محتوای یونیک محتوایی است که بدون کپی برداری و به صورت دست اول نوشته شده است. این نوع محتواها بر اساس تجربه و دانش افراد نوشته می شوند؛ به همین خاطر کاملا منحصر بفرد می باشند.

 

  1. زیاده روی در استفاده کلمه کلیدی یا keyword stuffing

یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه، زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی در یک صفحه می باشد. در واقع تولید کنندگان محتوا به منظور افزایش رتبه محتوای خود، از کلمات کلیدی به طور ناشیانه و مکرر استفاده می کنند. به این ترتیب keyword stuffing رخ می دهد.

 

در پایان

در طول این مطلب سعی کردیم 0 تا 100 آموزش اصطلاحات سئو را برای شما آماده کنیم. برای انجام هر کاری ابتدا باید اصول آن را یاد بگیرید؛ سئو و بهینه سازی سایت هم از جمله اقداماتی است که برای انجام آن لازم است اطلاعات کاملی از آن داشته باشید. فرقی نمی کند که می خواهید سئوکار شوید یا سایتتان را به دست سئو کار بسپارید؛ در هر صورت یادگیری اصطلاحات سئو سایت برای شما به عنوان صاحب سایت الزامی است. علاوه بر این اگر قصد دارید در زمینه سئو فعالیت کنید، مطالعه مطلب ” چگونه سئوکار شویم؟ ” را از دست ندهید.

 


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 11:38

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *