آیا به دنبال یک فروشگاه آنلاین هستید که مطابق با سلیقه شما بوده، برندتان را به خوبی معرفی کرده و کسب و کارتان را رونق دهید. با ما همراه باشید. به شما کمک می کنیم تا به سادگی و سریع، بدون هیچ گونه مهارت یا تجربه ی خاصی، وبسایت فروشگاهی خود را بهبود ببخشید.
موارد مهم قبل و بعد از طراحی سایت فروشگاهی :
• انتخاب دامین برای سایت فروشگاهی
• تنظیم پرداخت ها
• اضافه کردن کالا ها
• تست و بررسی
• توجه به SEO و تحلیل ها
طراحی سایت فروشگاهی باید با این دید باشد که در آینده نزدیک تبدیل به یک ماشین پولسازی شود.
انتخاب یک دامین برای وبسایت
آیا یک دامین دلخواه برای وبسایت شما ضروریست؟ پاسخ کوتاه بلی است. اگر قصد دارید کالاهای متنوع زیادی را فروخته و یک برند به وجود آورید، یک دامین دلخواه ضروری می باشد. یک دامین دلخواه، موارد زیر را برای فروشگاه شما فراهم می کند:
• یک برند شناخته شده که مخصوص به شماست، مثلاً mystore.com
• یک آدرس ایمیل لینک شده به دامین شما، که مردم می توانند با شما ارتباط داشته باشند.
• مزایای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
انتخاب پلتفرم مناسب
این کار بسیار آسان است. به طور ایده آل پلتفرمی می خواهید که انعطاف پذیر بوده و به آسانی قابل استفاده باشد. صاحبان کسب و کارهای کوچک تمایلی ندارند خود را با کد نویسی دستی وبسایت اذیت کنند. صاحبان کسب و کار و همچنین کسانی که سازمانی تجاری را پایه گذاری کرده و اداره می کنند، به پلتفرمی نیاز دارند که می-توان آنرا به راحتی با وبسایت خود یکپارچه ساخت.
طراحی وب سایت فروشگاهی
اکنون زمان آن است که طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهید. تمی را انتخاب کنید که بیانگر برند شما بوده و به بهترین شکل ویترین کالاهای شما باشد. ابتدا می توان آن را به صورت دمو یا پیش نمایش ببینید و بهترین انتخاب را انجام دهید.
شما می توانید به فروشگاه اینترنتی خود صفحات، کالاها، بلاگ ها، تصاویر، متن، ویدیو و … اضافه نمایید. این به شما اجازه می دهد تا کنجکاوی مشتریان را تحریک کرده و آن ها را تشویق به خرید بیشتر نمایید. حتماً باید یک صفحه ی «درباره» و «تماس با ما» را در نظر بگیرید تا خریداران بالقوه امکان ارتباط با شما را داشته باشند. همچنین می توانید به صفحات خود ویدیو و متن اضافه کنید. موارد مهم دیگر، برای وبسایت فروشگاه اینترنتی شما عبارتند از:
• عکس: مردم دوست دارند با افراد حقیقی ارتباط داشته باشند.
• نام برای فروشگاه: به کسب و کارتان اعتبار می دهد
• لوگو: برای برندینگ و شناخته شدن
• نشان های اعتماد و لوگو های پرداخت قابل اعتماد: این ها مردم را از بابت خرید از شما آسوده خاطر می کنند.
اکنون موفق به انجام طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای شده اید. فروشگاه شما یک مرکز تبادل خواهد بود که در آن کالاهایی به مشتریان می فروشید و با آنها ارتباط مستقیمی برقرار می کنید.
برقراری روش های پرداخت
دو شاخص کلیدی پرداخت برای وبسایت شما وجود دارد: چگونه مشتریان قرار است به شما پرداخت کنند و این پول چگونه قرار است به حساب بانکی شما برود. در موارد بسیاری این به معنای یافتن یک پردازنده ی پرداخت های سومی است که به عنوان واسطه عمل می کند. به موارد زیر توجه داشته باشید:
• مدیریت پرداخت امن
• SSL یکپارچه
• پذیرش پرداخت از هر مکانی
افزودن کالاها
اکنون زمان آن است که به فروشگاه اینترنتی خود کالا اضافه کنید:
• نوع کالای خود را انتخاب کنید (فیزیکی، دیجیتالی، خدمات).
• برای کالای خود اسم و توضیحاتی ارائه دهید
• قیمت و تعداد موجود برای فروش را تعیین کنید
• با آپلود عکس، فایل صوتی و یا ویدیو پیش نمایشی از کالا ارائه دهید
• گزینه های تحویل و قیمت گذاری را انتخاب و انواع مختلف کالا را مشخص کنید
شاید وسوسه شوید که این فرآیند را به سرعت انجام دهید ولی به یاد داشته باشید که ثابت شده است توضیحات خوب و تصاویر واضح نتیجه بخش هستند. در نوشتن اگهی ها موجز و فکر شده عمل کرده و از مناسب بودن تصاویر مطمئن شوید.
تست درگاه پرداخت پس از طراحی سایت
رها کردن سبد خرید، طاعون فروشگاه های اینترنتی است. به این روش ها از آنها پرهیز کنید:
• اطمینان یافتن از اینکه وبسایت و مخصوصاً درگاه پرداخت شما بر روی تبلت ها و گوشی های هوشمند کار می کند.
• فراهم کردن امکان خرید چندین قلم جنس برای مشتریان در یک زمان
• در صورت امکان، ارائه ی سرویس تحویل رایگان، و یا شفافیت کامل درباره ی هزینه های ارسال، قبل از خرید
• ارسال ایمیل برای سبد های خرید رها شده، به کسانی که سبد خرید خود را بدون خرید نهایی رها کرده اند.
در سال 2017، مؤسسه ی Baymard، با مطالعه بر روی 37 مورد رها سازی سبد خرید به این نتیجه رسید که میانگین رهاسازی سبد خرید اینترنتی 69.23% است که یعنی عدد قابل توجهی از سبدها بدون خرید رها می شوند.
توجه به SEO و تحلیل ها در طراحی فروشگاه اینترنتی
یکی از چیزهایی که در طراحی سایت فروشگاهی شما بسیار مهم است، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می باشد. از آخرین راهنمایی ها درمورد SEO استفاده کنید تا به مردم در یافتن وبسایت، کالاها و خدمات آنلاین خود، کمک کنید. همچنین با استفاده از تحلیل ها، عملکرد وبسایت تجاری خود را دنبال نمایید.
پس از طراحی سایت فروشگاهی، نیاز دارید آن را ارتقا دهید تا ترافیک شما افزایش یافته و مشتری جذب کنید. ممکن است پیچیده به نظر برسد، ما به شما کمک می کنیم:
• لینک کردن وبسایتتان با فیس بوک، که یکی از بیشترین مخاطبان را برای کالاهای شما خواهد داشت.
• فعال کردن اشتراک گذاری کالاهای شما در شبکه های مجازی – یک فرآیند با یک کلیک
• اضافه کردن مشتریان به لیست ایمیل مارکتینگ فعلی شما بنابراین می توانید آنها را از پیشنهاد های جدید آگاه سازید.
مطالب مرتبط
انتخاب تصاویر مناسب برای بنر در طراحی وب سایت
ده نمونه ازبهترین ها در طراحی سایت مدارس در دنیا (قسمت دوم)
راهکار های طراحی سایت اینترنتی در سال 2018
شش روند طراحی سایت اینترنتی برای سال 2018