ترند شدن به معنای رایج و متداول شدن می باشد. برای مثال اگر در دنیای مد استفاده از لباسی در میان مردم رواج پیدا کند، می توان گفت آن لباس ترند شده است!
یکی از مهم ترین زمینه هایی که ترند شدن در آن حائز اهمیت است، طراحی سایت می باشد. ترند شدن سایت به معنای فراگیر شدن و مورد توجه قرار گرفتن آن می باشد. لازم به ذکر است که ترند شدن دائمی نبوده و غالبا به صورت بازه ای اتفاق می افتد. منظور این است که موضوعی که ترند شده است ، تنها برای یک بازه زمانی مشخص مورد توجه قرار گرفته و پس از آن تکراری می گردد. بدین ترتیب به مرور از فراگیر بودن آن کاسته می شود.
فاکتورهای گوناگونی مدت زمان ترند بودن یک موضوع را مشخص می کنند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به میزان جدید بودن موضوع، تعداد افراد درگیر با آن، جهانی و یا منطقه ای بودن موضوع و وجود یا عدم وجود رقبا به منظور جایگزینی اشاره نمود.
معرفی ترندهای طراحی سایت در سال 2020
ترندهای طراحی سایت در سال 2020 تضمین می کنند که سایت شما در عین دارا بودن وضوحی چشمگیر و منظم از لحاظ محتوای متنی و تصاویر استفاده شده نیز بسیار موفق باشد. این ترندها می توانند زمینه ای را فراهم سازند که وب سایت طراحی شده بسیار جذاب و مخاطب پسند باشد. از جمله مهم ترین ترندهای طراحی سایت در سال 2020 می توان به بزرگنمایی نوشته ها و المان های موجود در سایت، تقسیم بندی محتوای صفحات، استفاده از بلوک های رنگی، وجود فضای خالی بیشتر، به کارگیری آثار هنری دیجیتال فلوئورسنت 3D، لایه های قرار گرفته بر روی هم، حرکت و تعامل، تمام صفحه بودن و نیز استفاده از تصاویر مناسب اشاره نمود.
در ادامه به معرفی و بررسی برخی از ترندهای طراحی سایت در سال 2020 خواهیم پرداخت.
بزرگنمایی نوشته ها و المان های موجود در سایت
یکی از مهم ترین ترندهای طراحی سایت در سال 2020 بزرگنمایی نوشته ها و عناصر در طراحی سایت است. جالب است بدانید که سایت ها با هدف وضوح ارتباط برقرار شده و سریع بودن آن استفاده از عناصر بزرگ و آشکار را به المان های کوچک ترجیح می دهند. منظور از بزرگنمایی نوشته ها و عناصر سایت، نوشته ها و یا المان های قسمت خاصی از سایت نبوده و تمام بخش های سایت را شامل می شود. تایپوگرافی بزرگ و چشمگیر، استفاده از تصاویر و ویدئوهای بزرگ و تمام صفحه و آیکون های به کار گرفته شده در منوی سایت از جمله مهم ترین قسمت هایی هستند که بزرگنمایی آن ها می تواند بسیار اثربخش واقع شود.
بزرگنمایی عناصر به عنوان یکی از موفق ترین ترندهای طراحی سایت در سال 2020 برای بازدیدکنندگان از وب سایت بسیار جالب بوده و ضمن نمایشی بی نظیر در هر صفحه، زمینه ای را فراهم ساخته است که این دسته از افراد در اولین نگاه موفق به درک محتویات سایت گردند.
اگر خواهان استفاده از این ترند به منظور موفقیت سایت خود هستید، سعی کنید تعداد المان های موجود در صفحات سایت را بکاهید. از افراط و تفریط دوری کرده و آگاه باشید به کارگیری بیش از اندازه و همزمان ویژگی های برجسته در ساختار یک سایت می تواند موجب دستیابی به نتیجه ای معکوس شود.
به عنوان نمونه ای موفق از ترندهای طراحی سایت در سال 2020 می توان به استفاده از ویدئویی تمام صفحه در نخستین صفحه سایت در کنار یک تایپوگرافی بزرگ اشاره کرد که مورد توجه بسیاری از وب سایت های بزرگ قرار گرفته است. با به کارگیری این طرح پیام سایت شما به صورت کاملا روشن و بدون ابهام به بازدیدکنندگان منتقل خواهد شد. این در حالی است که شما ضمن انتقال موفق پیام، اطلاعات مهم را نیز در نخستین صفحه ارائه داده اید.
تقسیم بندی محتوای صفحات
اگر ایده های گوناگونی برای نمایش صفحات سایت خود دارید، تقسیم بندی محتوای صفحات را به عنوان یکی از ترندهای طراحی سایت در سال 2020 فراموش نکنید. این ترند به شما این امکان را می دهد قالب صفحه را به چندین قسمت تقسیم نموده و در هر قسمت ایجاد شده به صورت کاملا متفاوت عمل کنید. برای مثال استفاده از جلوه های ترکیبی حرکتی به منظور خلق عدم تقارنی زیبا و غافلگیر کننده می تواند برای بازدید کنندگان بسیار جذاب باشد.
استفاده از بلوک های رنگی
استفاده از بلوک های رنگی یکی از ترندهای طراحی سایت در سال 2020 است که به منظور ادامه تقسیم بندی صفحات سایت توسط برخی از سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این امر موجب تقسیم بندی صفحه به قسمت های بیشتری شده و زمینه ایجاد مربع ها و مستطیل هایی دارای ابعاد و رنگ های متفاوت را فراهم می سازد. قابلیت نمایش منظم و دارای انسجام پیام های متعدد در یک زمان از ویژگی های مهم این ترند می باشد.
استفاده از یک عکس در هر بخش و متن هایی کوتاه که معرفی کننده آن عکس هستند، می تواند موجبات راحتی بازدید کنندگان به منظور دنبال کردن اطلاعات موجود در سایت از طریق آن عکس را فراهم سازد. به کارگیری مربعات رنگی دارای رنگ های جدا از رنگ سایت می تواند زیبایی و جذابیت چشمگیری به آن ببخشد.
این روش به عنوان یکی از ترندهای طراحی سایت در سال 2020 به منظور نمایش تعدادی از اقلام ابل درک و استفاده می باشد. اما باید توجه داشته باشید که طرح نهایی نباید از نظم و ترتیب فاصله بگیرد. این بلوک ها باید به نحوی در کنار هم چیده شوند که انسجامی خاص در این صفحات به چشم بیاید. توجه به هماهنگی میان بلوک ها و مکمل بودن آن ها از ضروریات غیر قابل چشم پوشی است.
وجود فضای خالی بیشتر، نکته ای حائز اهمیت در ترندهای طراحی سایت در سال 2020
فضای خالی که از آن تحت عنوان فضای منفی نیز یاد می کنند، یکی از ترندهای طراحی سایت در سال 2020 و اصطلاحی است که بر قسمت های خالی میان عناصر موجود در سایت دلالت دارد. این فضا موجب وسیع و متعادل بودن صفحه سایت شده و حس خوبی به بازدید کننده می بخشد.
اگر رنگ قسمتی از سایت سفید باشد، امکان به کارگیری فضاهای خالی با استفاده از هر رنگی به جز سفید امکان پذیر است. این قسمت ها عبارتند از فضای موجود در بین خطوط و ستون های متن، فضای موجود در اطراف صفحه نمایش و همچنین حاشیه اطراف صفحه.
فضای سفید را غالبا به منظور خالی گذاشتن مناطق مورد نظر استفاده نموده و به همین جهت آن را فضای ناکارآمد تلقی می کنند. اما جالب است بدانید که این فضا آنقدرها هم هدر نرفته و زمینه استراحت چشم بازدید کننده را فراهم آورده است. این موضوع همچنین تاثیر به سزایی در افزایش سطح خوانایی متون نوشته شده داشته و بسیار مفید می باشد.
اگر چه استفاده از فضاهای خالی در طراحی سایت یکی از اصولی است که سالیان متمادی مورد توجه طراحان سایت قرار گرفته است، اما در ترندهای طراحی سایت در سال 2020 این اصل بسیار حائز اهمیت عنوان شده است. البته در سال جاری استفاده از فضای سفید به همراه عکس ها می تواند موجب برجسته شدن سایت موجود گردد.
Webone تیم کاملی از طراحان وب باتجربه دارد که تمام دوران کاری خود را صرف طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی کرده اند. عملکرد فوق العاده و برجسته آنان با مشتریان، باعث شده هر کسب و کاری که برای طراحی سایت جدید به ما مراجعه کرده به نتایج درخشانی برسد. حالا، ما قصد داریم به شما هم برای رسیدن به چنین نتایجی کمک کنیم.